Elinkautiseen tuomittu murhamies karkasi Joensuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sockervadd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sockervadd

Vieras
"Elinkautiseen tuomittu murhamies karkasi Joensuussa
09.07.2008 12:01, päivitetty 09.07. 13:45

Elinkautistuomiotaan murhasta kärsivä vanki on karannut Joensuun keskustassa. Vuonna 1985 syntynyt Risto Toivanen voi olla päihtyneenä vaarallinen.

Toivasta oltiin käyttämässä Joensuun keskustassa terveydenhuoltoon liittyvällä asialla, kun hän pakeni vartijoiltaan juosten kauppatorin poikki Rantakylän suuntaan.

Karkaamiseen ei liittynyt väkivaltaa.

Vuonna 1985 syntynyt Risto Juhani Toivanen pakeni vartijoiltaan aamupäivällä kello 10.40.

Vanki pakeni juosten ydinkeskustasta. Joensuun poliisi aloitti etsinnät heti.

Toivanen on ollut suorittamassa tuomiotaan Pyhäselän vankilassa Lapinlahdella vuonna2004 tehdyn murhan vuoksi.

Poliisi pitää Toivasta arvaamattomana ja vaarallisena.

Vankikarkuri on pituudeltaan 165-senttinen ja vartaloltaan normaali. Hänellä on sivuilta aivan lyhyeksi ajellut hiukset ja päälaella kulkee muutaman sentin korkuinen irokeesi.

Pakoaikaan Toivasella oli yllään tummat vaatteet ja jalassa reisitaskuilla varustetut housut.

Poliisi pyyttä yleisöä ilmoittamaan mahdollisista havainnoista hätäkeskukseen tai lähimmälle poliisille.

Poliisi tutkii asiaa vangin karkaamisena. Toivanen on etsintäkuulutettu."

STT

Surullista, että noin nuori (1985) on jo elinkautista istuva vaarallinen murhamies. :(

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Mu mielest siin ei ees oo mitään surullista. Sairas mies, ni täysin oikein, et istuu elinkautista. Tosin tuskimpa kovin kauaa karkuteillä on edes.

No toivottavasti ei ole kauaa karkuteillä... Mie olen täällä ihan hermoheikkona, kun vanha talo paukkaa koko ajan niin, että luulen murhamiehen kapuavan ikkunasta sissään :/

Mutta kyl miusta on surullista, että tuonkin nuoren miehen elämä meni tuolla tavalla hukkaan. Kun oishan hän voinut saada hyvän, onnellisen elämänkin. Kuten myös uhrinsa :(

Argh, taas narahti. OTTAKAA SE JO KIINNI!!

Toki ois voina mennä toisinkin sen elämä, mut ei kyl mulla käy sääliks ei yhtään. Mul ois niin monen monituista kidutusmetodia mielessä, mitä tommoset ihmiset ansaitsis, mut en laita niitä tähän.

Yhteistyössä