Elisan kanavapaketti/ elisan kanavakortti, ongelmaan kaivataan apua, kanavat ei vaan näy.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä mikä tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä mikä tyhmä

Vieras
osaisko joku fiksumpi neuvoo miten saan kanavapaketin kanavat näkymään??? Elisan pisteessä myyjä vaan sano, että laitat digiboxiin kortin ja kanavapakettiin sisältyvän kanavan päälle. Eka kuulema lukee ei signaalia(kuten luki ja lukee edelleen) mutta n. 15-30min päästä kanavat aukeaa...no, oompa tässä pari tuntia nyt ootellu ja mitään ei oo tapahtunu, paitsi hermot menny:) Auttakee ny joku fiksumpi että saan kanavat näkyviin...

Ei kait laitteistovaatimuksia ole, vai eikö se myyjän ketale vaan kertonu mulle sellaisista? tuo Digiboxi kun on jo useemman vuoden vanha ja telkkukaan ei ihan nuoremmasta päästä ole...

olin kyllä kattovinani, että kortin boxiin oikeinpäin tyrkkäsin ja kokeilin jo toisinkin päin ja edelleen herjaa vaan että ei signaalia. Telkkarin kanavavalikossa oli kanavat jo valmiiks paikalla haettuna vaikka eivät näykkään ja sieltä vaan kanavapakettiin kuuluvan kanavan valitsin...telkussa mulla ei oo ees korttipaikkaa, sen verran vanhempi laitos :D

Mun telkussa ei kanavat tule 1 sekunnissa näkyviin, jos kortin laittaa paikoilleen. Siinä menee hetki kun se miettii, tulee aluksi että ei käyttöoikeutta ja hetken päästä rupeaa näkymään.

täytyy kokeilla hakea kanavat uudestaan,tosin minut tuntien voi ne ilmaiskanavatkin häipyä näkyvistä:D Ja mä ku menin Elisan myyjää uskomaan että tällanen tyhmempikin naikkonen ne näkymään saa ku laittaa vaan kortin boxiin ja kanavan jollekin kanavapaketin kanavalle ni rupee max. puoles tunnis näkymään...not.

hain kanavat uudestaan, mutta ei tuo pirkale vieläkään näy:/ Nelonen pro 2 pitäis pakettiin kuulua, mutta lukee vaan että kanavalla ei ole ohjelmaa tai se on salattu

Jos olet kokeillut laittaa kortin eri tavalla sisään ja odotella jonkun aikaa, niin kyse voi olla siitä että niitä kanavia ei ole vielä aktivoitu siellä elisan päässä.

Nehän voi höpistä mitä sattuu siellä liikkeessä, että juu juu näkyy 5minsan päästä, totuus voi olla jotain muuta.

kokeilin nyt vielä palauttaa boxin tehdasasetukset ja hain kanavat uudestaan. täytyy kahtoo tapahtuuko yön aikana mitään ja jos ei, ni huomenna saa eräs myyjä mut taas asiakkaakseen...

Muista se korttijuttu, että se on oikein päin siellä boksissa. En voi tarpeeksi korostaa asian tärkeyttä ja muista myös että ne kanavat ei tule näkyviin nanosekunnissa monissa laitteissa kun laitat kortin sisään vaan odota jonkun aikaa.

juu, tarkistin että kortti on varmasti oikein päin. Ja myyjä sano et ekalla kerralla vie sen 15-30min että alkaa näkymään...ehkä sen pitikin sit puhua tunneista:D sano viel et lukee eka et ei signaalia, mut alkaa sit vaan näkyyn. Että kanavaa ei saa välil vaihtaa ym. ehkä mä sit jätän ton töllön yöks päälle ja toivon ihmeitä:)

Eiköhän tämä mysteeri selviä, ite veikkaan että niitä kanavia ei ole aktivoitu Elisan päässä, joten rimpsauta sinne vaikka huomenna jos ei rupee näkymään.

Televisio ei lue signaalia tarpeeksi vahvasti ja voi olla syynä että ei osa kanavista näy. Jos osa näkyy niin kortti ainakin on oikeinpäin laitteessa, toiset taas vaatii siellä operaattori päässä aktivoimisen ja digiboksin mallinumeronkin että kanavat voidaan aktivoida. Parempi soittaa huomenna sinne jakysyä onko heiddän puolelta kaikki on.
Osa kanavista voi alkaa näkymään kun annat vaan olla sillä kanavalla jonka pitää näkyä, se ikäänkuin itsestään aktivoituu.

no jostain ihteaktivoitumisesta se myyjä sanoikin, mut sen just piti kestää sen 15-30min...nyt menny reilu 180min...taidan vielä kerran tarkistaa että kortti on oikein päin ja jättää telkun sit yöks päälle jos sattuis aktivoitumaan...kun kerta niin käskivät tehä, mutta "hieman" nopeammin piti tapahtua...(minä kun olen näitä nyt ja heti-ihmisiä:D... ja nyt ei siis näy mitään kanavapaketin kanavaa ainakaan vielä...täytyypä rustata huomiseks mukaan varulta boxin mallinrot ym. tosin ei liikkeessä ees kysyny laitteistoista mitään tietoja vaikka sanoin suoraan etten näistä mitään tajua, mut sellasen nyt haluan ja kysyin viel et onks se ny sellanen et tökkään vaan kortin digiboxiin ja avot...

Yhteistyössä