Elokuiset 2008 osa 6

  • Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti
Elokuu08
Pistiina LA 28.7.2008 EKKS, poika 12/03 ja tyttö 10/05 ... tyttö tulossa
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto,Haikaranpesä, poika 09/06
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto ... poika tulossa
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06 ... poika tulossa
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07 ... tyttö tulossa
Emeliina* LA 6.8.2008 ... tyttö tulossa
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS...tyttö tulossa
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06 ... tyttö tulossa
Katrinna LA 19.8.2008
Katri-73 LA 22.8.2008 Naistenklinikka
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06... tyttö tulossa
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06 ...poikaa odotellaan
 
Miisa*
Huh mammaksi, taitaa poitsu olla lähtökuopissaan!

Mullakin on ihan selvästi maha laskeutunut, se ikään kuin roikkuu!? Tai siis näyttää siltä. Sf mittakin on laskenut käyrällä, joten senkin puolesta tulkintani voisi olla oikeassa.. Kai se vauva alkaa siellä jo mennä paikoilleen.

Millä viikoilla vauva yleensä laskeutuu? Ei kai tämä nyt ennakoi minulla, että synnytys olisi lähellä?

Muuten olo on hyvä, niitä vihlaisuja tulee ja harjoitussupistuksia kymmeniä ellei sitten jopa satoja minullakin.

Eipä kai muuta kun alan tässä pikkuhiljaa pakkailemaan.. Mökille ajattelimme lähteä, kun ilma on nyt noin hyvä! Emme varmaan ole kuin yhden yön, huomiseksi kun on luvattu sadetta..

Miisa ja typy 32+1
 
VilmaAurora
Mulla on viime päivinä ollut kans aika hankala olo, kun tuntuu et lapsi pynkää takamustaan niin ylös et on tukala olla ja välillä henkeä ahdistaa. Ei siis ole tämä lapsi vielä laskeutunut... Yöt ovat menneet tosi levottomasti, ei meinaa millään saada hyvää asentoa ja ihmeellistä vihlontaa on välillä ollut alhaalla ja mahassa. Supistuksia riittää aiheuttamaan kävely postilaatikolle tai kaupassa käynti, lievällä kivulla. Onneksi levossa ei kuitenkaan tule. Mulla on myös tuota närästystä ollut ja tuntuu, että oksettaa välillä. Vali vali... Alkaa tuntumaan pikkuhiljaa siltä, että ottaisin tämän lapsukaisen mielelläni jo kohtapuoliin vatsan toiselle puolelle!

Huomisaamuna lähdetään mökille juhannuksen viettoon. Juhannus menee hyvässä seurassa, hyvän ruoan ja saunomisen merkeissä :) Eikä tiedä, jos sitä lauantaina käytäisiin ihan juhannustansseissa, kun kuskikin on :)

Oikein ihanaa Juhannusta kaikille!! :)

VilmaAurora rv 33
 
Susa78
No enpä sitten ole ainoa jolla noita supistuksia tulee jatkuvasti! Ehkä sitä näin ensikertalaisena tulee mietittyä vähän liikaakin kaikenlaista. Normaalia taitaa olla siis.

Mulle iski taas pientä asuntokuumetta kun eksyin etuoveen. Vaikka siis ollaan päätetty asustella tässä kaksiossa nyt jonkun aikaa lapsen synnyttyä kun jotenkuten kuitenkin mahdutaan. Tiedä vaikka hinnatkin tulis vähän alaspäin?! Taitaa olla toiveajattelua.

Mukavaa juhannusta kaikille! Jospa se aurinkokin paistelis edes välillä.

Susa ja tyttö 32+4
 
Katri-73
Moikka pitkästä aikaa!
Ekaa viikkoa lomalla ja jään sitten suoraan Mammalomalle :) Hirveä siivouspuuska iski alkulomasta ja tänään onkin ollut sitten veto ihan pois. Kyllä on ollut ihanaa kun saa tehdä asioita just omaa tahtia :)

Mulla oli kunon suppareita vain virtsatietulehdusten aikaan mutta nyt ei onneksi moneen viikkoon mutta harjoitussuppareita kyllä joitakin päivässä. Meidän asukki kans pynkäsi päätä tai takapuolta vasemmalle ylös jokin aika sitten viikon ajan niin että ei voinut yhtään kumartaa mutta varovasti kädellä hivelin vatsaa ja asukki innostui siitä aina vaihtamaan asentoa. Sain vasta tiistaina äitiyspakkauksen ja ensi viikolla olisi tarkoitus mennä ostamaan kantokoppaa yms. Saamme kummitytöltä vauvasängyn ja pinnasängyn + paljon muuta.

Mutta täytyy tästä lähteä pakkailemaan yms. lähdemme huomenna Juhannuksen viettoon maalle.

Mukavaa Juhannusta kaikille!
Katri 31+5

 
Second edition
Terveiset neuvolasta, oli tosin jo tiistaina mut kun en ole kerennyt kirjoittelemaan, tai laiskuuttani jaksanut kun olen kuitenkin kerennyt lukemaan toisten kirjoitukset.
Painoa oli tullut 4 viikossa vaan 400g josta olen tosi ylpea. Tosin katilo vahan maris kun pississa oli viitteita tulehduksesta ja epaili pissin epapuhtauden johtuvan pitkasta syomavalista. Olin siis edellisena iltana syonyt viimeksi ja otin pissin puolilta paivin... No tanaan vein uuden pissin oikein laboratorioon tutkittavaksi joten sielta sit selviaa. Eilen aamulla oli verikoekin joten saan sit kaikki tuloksen kahden viikonpaasta kun on seuraava neuvola aika. Silloin otetaan samalla koe jonka suomenkielista nimea en tieda, mut se otetaan topsipuikon tapaisella ja katsotaan onko jotain tulehdusta. Entis aikaan kun sita ei tehty lapset jotka sai tartunnan niin niilla oli sit jotain nako ongelmia.
Tosiaan kaikki muuten hyvin neuvolassa, maha ja SF mitta oli kasvanut niin ettei se oli nain iso esikoisen aikaan viimeisillaan mut paino on kummiskin samoissa lukemissa.
Syke oli 155. Ma muistan jostain lukeneeni et esikoiset yleensa kaantyy ja laskeutuu aikaisemmin lahto kuopiin ovat siis siina asennossa pidempaan kun tokat. Siis mulla ei ole tietoakaan mistaan laskeutumisesta. Tosin esikoinen meni 2 viikkoa yli, saas nahda mille viikoille nyt paastaan...
 
Katrinna
Emeliina*: Mukava kuulla, että on joku kohtalotoveri täällä tässä istukkahommassa :). Joskin tietysti toivoisi, ettei kummankaan meistä tarvitsisi moista kauaa enää pohtia. Istukansiirtotalkoot siis pystyyn vaan ;).

Mukavaa juhannusta kaikille, muistakaa uida rannansuuntaisesti ;)

Katrinna rv 31+2

Ps. Ultrassa viime viikolla vahvistui, että pieni prinsessa on täälläkin odotettavissa. Nyt siis jo (ainakin vähän) varmempi tieto, kun rakenneultrassa silloin sanoivat vähän fifty-sixty.
 
Elokuu08
Pistiina LA 28.7.2008 EKKS, poika 12/03 ja tyttö 10/05 ... tyttö tulossa
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06...poika tulossa
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto,Haikaranpesä, poika 09/06
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto ... poika tulossa
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06 ... poika tulossa
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07 ... tyttö tulossa
Emeliina* LA 6.8.2008 ... tyttö tulossa
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS...tyttö tulossa
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06 ... tyttö tulossa
Katrinna LA 19.8.2008..tyttö tulossa
Katri-73 LA 22.8.2008 Naistenklinikka
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06... tyttö tulossa
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06 ...poikaa odotellaan
 
Garnet80
Miisa ja muut jotka tuota vauvan laskeutumista mietitte... ei se välttämättä kerro yhtään mistään... mulla oli esikoinen tosi aikaisin alhaalla, mut "pomppas" joskus viikon 35 jälkeen takas ylös ja laskeutui uudelleen vasta synnytyssalissa... tää toinen muokkas itelleen paikan hyvin alas jo ennen viikkoa 20 ja siellä viihtyy edelleen. Kun siirtyi alas, tuli tosi paljon suppareita ja oli liitoskipuja, mut ne on loppuneet.
Kyllä mulle nytkin moni sanoo, ettei varmaan oo synnytys kaukana, kun on maha noin alhaalla, mut ite en vaan jaksa uskoa siihen... eiköhän tässä vielä 2kk olla yhtenä palasena!

Tossa kyllä toissa iltana tuli iso "lorahdus" housuihin, sillein, että myös päälihousut kastui ja sohvalle tuli läntti... en tiiä, voiko se olla valkovuotoa, kun ei kuitenkaan housuihin sit jäänyt yhtään valkoista läikän kuivuttua, vai voisko jo olla lapsivettä, mitä alkaa lorahdella??? Samana päivänä tuli kivuliaita suppareita suht paljon tuolla ihan alavatsalla, mut sen jälkeen on taas olo ollut ihan normaali. Meinasin maanantaina soitella neuvolaan ja kysellä, pitääkö huolestua, sitä ennen en jaksa ;). Vauva kuitenkin on taas oma aktiivinen itsensä, liikkuu PALJON, ennen synnytystähän sen pitäis muutamaksi päiväksi rauhoittua keräämään voimia jne.

Meillä on mennyt juhannus kotosalla, ihanan rauhallista täällä!!! Eilen grillattiin pihalla ja nautittiin ihanasta ilmasta kevyitä pihatöitä tehden. Piti olla sateista, mut ne tulikin vasta tänään, kun ukostikin. Käytiin vuokraa pari dvd:tä, poika jaksoi hienosti polkea koko matkan pyörällään, yht. n.5-6km, vaikka on vasta pari viikkoa treenannut pyörällä ajoa. Kyllä se syksyllä pyöräilee helposti 2km kerhomatkan tätä menoa!

Painoa mulle on tullut nyt jo 11kg, eli varmaan tulee enemmän kuin esikoiselta (silloin tuli 16). En jaksa kiloista stressata, kun kuitenkin luut törröttää edelleen, menisivät vaan peittoon!!!

Nyt jos lähtis vielä happihyppelylle ulos.

Garnet, tasan 31 viikkoa
 
Miisa*
Garnet: Hui, ei kai nyt vielä lapsivettä! Toivotaan, ettei. On kyllä sitten TOSI runsasta valkovuotoa, jos se sitä on..

Täällä jussin vietetty, eipä ollut hääppöiset ilmat.. Onneksi on ohi.

Tänään pitäisi suunnata alemyynteihin etsimään vaatteita tuleviin häihin..ei ole helppo homma!

Olo on ollut taas tosi raskas. Turvotusta on kertynyt.

Miisa 32+4
 
zuviliini
Heippahei,
me ollaan edelleen pojan kanssa täällämökillä ja torstaina sitten kotiin. On mennyt todella mukavasti, vaikka ei tämä mitään lepoa kyllä ole. Hyvä että ehtii kerran päivässä mennä makuulleen. Suppareita on tullut päivittäin, mutta ei onneksi kovin pahoja. Vatsa on ollut välillä todella kipeä ja luita tuolla alhaalla särkee jatkuvasti. Luulen että vauvan pää painaa niihin ja aiheuttaa kipua ja vihlontaa.

Mulle oli viime neuvolassa tullut yhteensä painoa n.7kg, mutta nyt perjantaina varmaan tulee enkat painon nousuun. On nimittäin sen verran tuhteja nämä anopin pöperöt. Ei kuohukermaa säästellä. Lisäksi nyt on alkanut tehdä mieli kaikkea makeaa (karkkia, keksejä, suklaata yms herkkuja). =)

Maha tuntuu edelleen aika pieneltä, mutta parempi niin. On helpompi liikkua. (ja käydä puskapissalla täällä mökillä, hih.)

No nyt meen nukkumaan, ihanan rento olo saunan jälkeen.

zuviliini 30+6
 
Susa78
Onko kaikki selvinneet juhannuksesta ehjin nahoin? :) Meillä oli ihan rauhallinen juhannus sukulaisissa. Vilskettä tosin riitti eläinten ja pikkuisten taholta.

Terveiset neuvolasta! Verenpaine hyvä, samoin vauvan syke, sf 27, pissa puhdas...hemppa oli taas alentunut joten pitää alkaa syödä rautaa. Terkan mielestä vauva saattais olla oikeassa asennossa...sanoi että seuraavalla kerralla ultrataan jos ei varmuutta saada. Painoa tullut nyt yhteensä 7,5 kg...aika vähällä olen tähän asti selvinnyt.

Susa 33+1
 
se-mammaksi
Sadetta, sadetta ja vähän vielä vettä taivaalta lisää. Mutta positiivista se, että näin tulee tehtyä sisällä kaikkenlaista mitä muuten ei kauniilla ilmalla viitsisi tehdä. Remontti alkaa siis vetelemään viimeisiä niiden kahden huoneen ja vessan osalta mitkä nyt on tehty (ei siis remontoitu vaan lähes kokonaan tehty ullakkotilasta). Vili alias Möksy eli "heimo-huima" on jatkanut hurjia surman syöksyjään mahassani aiheuttaen hetkellisiä kiroilu puuskia. Poika on huomannut, että äitin saa tuhisemaan, kun työntää pepun navan viereen vasemmalle ja lykkää kantapäätä voimalla oikeaan kylkeen. Pojan mielestä varmaan kiva testata miten paljon mahani venyy sivuttaissuunnassa... Muuten olo onkin sitten kuin kypsällä omenalla, posket punaiset ja pyöreät ja siemenet sisällä ;-)
Torstaina olisi (vihdoin) neuvola-aika, edellisestähän on jo reilu kuukausi, muistaakseni. Möksyn tavarat alkaa vähitellen olla kasassa, tai ainakin kotona, pinnasänkyyn pitäisi tänään hakea maalia, mutta onneksi mies lupasi vetäistä sen ruiskulla väriin, ei riittäis minulla nyt kärsivällisyys maalata nätisti ja tarkasti jokaista pinnaa. Mies yllätti eilen ja muisti motonetissa työasioissa käydessään ostaa vaunuihin uudet sisärenkaat, kun yksi oli ihan puhki rikki. Sieltä olisi saanut uudet renkaatkin, tosin harmaat, mutta huomattavasti halvemmalla kuin lastentarvikeliikkeestä (että pikku vihje, jos vaunujen rengas puhkeaa, sisäkumi maksoi reilut 2e/kpl), osti sitten kerralla kaikkiin neljään uudet sisäkumit, ettei käy niin, että työnnän vaunuja sata metriä ja seuraava vanha kumi puhkeaa.

Mies pyyti eilen minulta, jos sittenkin pakkaisin ajoissa valmiiksi poikaa varten kassin minkä sitten tuo, kun tulee hakemaan meitä. Mutta kävin tässä itse pähkäilemään, että mitä siihen kassiin oikein laittaisi... Kun yhtään ei tiedä sataako ja onko 10 vai 30 astetta lämmintä. Ja kun minkäänlaista kokoarviota ei ole minulle sanottu niin mistä sitä tietää mahtuuko toinen pienimpiin vaatteisiin vai ei, kun ei ihan hirveän isoja vaatteitakaan haluaisi toiselle pukea, sentään ensimmäinen kotimatka. Omaa kassia olen myös miettinyt, en sitäkään oikein pakkaais hirveän valmiiksi, kun kaikki ne mitä mukaan tarvitsen, on minulla joka päivä käytössä. Eihän siitä mitään tule, että kotona tarvii hammasharja kassista hakea aamuin illoin :) Toki sen verran ennakoin jo, että latasin kameran akut, sitä kun ei ehdi miestä odottaessa tehdä (jos siis sattuu syntymään työpäivän aikana, muutenhan mies keräilee kyllä osan tavaroista).

Sade loppuui ja huomasin mitä kello on! Pitää ehtiä junalle, että pääsee kaupungille hakemaan viimeiset tapetit tältä erää.

-Mammaksi noin 34+4 ehkä...-
 
Garnet80
Mä kävin tänään sit neuvolassa näytillä. Terkka-aika oli vain vartin myöhässä, mut lääkärin 1t 5min!!! Hyvin kului työaikaa... No, kaikki on kunnossa, ultrattiinkin sekä mahan päältä että alakautta, eikä mitään reikää löytynyt ja lapsivettä on normaali määrä. Lääkäri sanoi, et mulla on poikkeuksellisen vetistä valkovuotoa ja sitä on paljon, voi tehä ton saman uudelleenki... mut neuvolaan tai polille pitää ottaa yhteys, jos toistuu. Labrassakin kävin sit verikokeissa, kattovat tulehdusarvot, pitää huomenna muistaa soitella tulokset.

Vieläkö muut pyöräilette? Itellä sujuis muuten hyvin, mut pylly tulee tosi kipeeksi siitä. Pitäis kai hankkii leveempi satula tai jotain? Työkaverit pitää mua hulluna, kun vielä pyöräilen, mut niin pitkään kun ei suppaile ja tuntuu hyvältä, ni mikä ettei! Kesän ajan vielä oon tossa lähellä, työmatkaa vain n.3,5km, menee vartti/suunta aikaa, onpa vähän luksusta, kun normaalisti olis tuplaten tuo matka.

Remppoja on meillekin tulossa, huomenna alkaa ulkoseinien maalaus (taloyhtiö hoitaa) ja meinattiin huomenna ehtii myös kattelee laminaatteja alakertaan, jos olis vaikka alessa jotain kivaa? Tai ollaan päätetty laminaatti jo n. vuosi sitten (mut tuli lähtö Norjaan ja se jäi), jospa ois juuri se alessa :).

Nyt on taas sen verran kova nälkä, et siirryn syömään! Vasta 2 lämmintä ruokaa oonki tänää vetänyt... :)

Garnet
 
se-mammaksi
Garnet hei, mie etsin laminaattia kauan ja hartaasti. Ensin oli mielessä sellai ihan tumma ei missään nimessä liian punertava. Sitten muistin ex-kotini johon asensin ko laminaatin. Että se oli sitten hirveä pitää puhtaana!!! Ihan jokainen pölypallo näkyi, jalanjäljet valoa vasten, saati sitten, jos vaikka vettä tippui lasista niin kuivuttua jäljet... Ihan kaikki! Ja kun minulla oli ennen kaksi bokseriakin niin... no ilman niitäkään se lattia ei olisi koskaan näyttänyt puhtaalta. Koska en pidä keltaisen-punaisen sävyistä sisustuksessa, olin nyt pulassa. Kunnes Terrasta löytyi vahingossa vaaleaakin vaaleampi lähes valkoiseen taittava vaahteralaminaatti. En ostanut toukokuussa vaikka oli tuplabonus, ei ollut varaa, arvatkaa potuttiko. Yllätys oli tuossa pari viikkoa sitten todella iloinen, kun ko laminaatti oli tarjouksessa, 6,90e/neliö!! Sitä on samaa paria muutakin väriä... Starkilla oli muuten paljon tapetteja alessa...

-Mammaksi, joka ehti just myöhässä olevaan junaan aikaisemmin päivällä ja sai kun saikin tapetit ja maalin pojan pinnasänkyyn ostettua (tapetit siis seinälle, ei sänkyyn...)-

PS: oho, kun ihan väärä osasto kirjoittaa remontista, mutta jotenkin tuntuu, että meistä yksi jos toinenkin laittaa nyt torppaa uusiksi.
 
kattu
Jatketaan remontoimista. Eli me muutettiin edellispäivänä vastarakennettuun taloon ja jo nyt voin sanoa et tumma pähkinälaminaatti alakertaan tais olla mun siivousinnollani väärä valinta. TOsiaan kaikki pöly näkyy. No kyllähän meitä varoitettiin mut tällainen haluttiin silti. Yläkerrassa sitten onkin ihana valkokuultoinen tammilaminaatti missä ei sit näykkään mikään pöly.

On muuten sen verran raskasta tää muuttaminen viimeisillään raskaana et en suosittele kenellekään. Onneks esikoinen on ollut hoidossa ja mies kesälomalla niin on saatu rauhassa siivota edellistä asuntoa ja kasata viimeisiä kaappeja uuteen taloon. Paljon enemmän saa aikaiseksi kun ei tarvii olla koko ajan tarjoomassa poitsulle syötävää tai nukuttamassa ym.

Huomenna neuvola. Toivottavasti löydän neuvolakortin jostain...
 
Garnet80
Jatketaan remppalinjalla...
Me laitettiin yläkertaan muuton yhteydessä pähkinän värinen laminaatti. Pölyt näkyy joo, mut kiitos koiran tulee muutenki imuroitua sen verran usein, ettei pääse haittaa :). Alas meinattiin laittaa musta/graniitti, kattoo nyt...

Mä oon työpaikalla vaan tulostellut helmikorujen ohjeita netistä, jäi viime viikon leiriltä into päälle ja eilen lupasin muutamalle nuorelle tänään näyttää malleja ja opettaa nekin tekee noita eläimiä. Puolen tunnin päästä aukee Sinooperi, sinne!

Raskauteen liittyen ei mitään uutta... vauva melskaa minkä ehtii. Viikonloppusin nukun yöt tosi hyvin, mut näin työaamuisin heräilen pitkin yötä, mitä lie stressaan... vielä ois 3,5viikkoa jäljellä, luulen kyllä, et stressit loppuu tän viikon jälkeen, kun kaikki muut jää lomille, hehheh ;).
 
Elokuu08
Terkut kanssa neuvolasta. Kaikki oli kunnossa ja mitta 30cm. Vauva oli jo aika alhaalla.
Vauva melskaa aivan mahdottomasti ja aamuyöt on vähän hankalia nukkua. No olen ottanut sitten takaisin aina päivällä.
Parin päivän päästä miehellä alkaa loma ja lähdetäänkin heti muumimaahan. Kivaa!Esikoinen hokee paapapaata kokoajan.
Seuraava neuvola jälleen parin viikon päästä koska ei mitään vikoja.

Tsemppiä kaikille remontin keskellä oleville..lopputulos sitten palkitsee.

Terkuin
Elokuu ja Hipsu 34+5

 
Miisa*
Ihanaa kun kaikki remppaa jotain! Itelläkin olisi taas kauhea hinku päästä suunnittelemaan, vaikka vasta pari vuotta sitten remontoimme tämän. Me emme sitten päässeet muuttamaan ennen vauvan syntymää, tässä pienessä kolmiossa pitää mahtua olemaan.

Pyöräilystä: En ole pyöräillyt aikoihin, mutta luulen etten enää voisi pyöräillä, koska on hankala olla etukenossa.

Eilen pesin kaikki vauvan vaatteet, joita on ostettu. Tuli sellainen stressikohtaus, kun mitään ei ole valmiina! Nyt on sitten vaatteet pesty, ehkä liian ajoissa, mutta kuitenkin. Lipastonkin tyhjensin vaatteita varten pojan huoneesta ja sulloin pojan vaatteet yhteen lipastoon.. Hitsi kun ei päästy muuttamaan niin ei ole tilaa!! Jouduin karsimaan raakasti pojan vaatteita, kun ei yksinkertaisesti mahdu.

Lauantaina olisi taas yhdet häät, kuinkahan sitä enää jaksaa..

Miisa ja typy 33+0 (menkkojen mukaan jo 36+1 !! toivotaan ettei se pidä paikkaansa, sillä niin paljon on vielä tekemättä)
 
Katri-73
Neuvola -terkkuja myös täältä eli tultiin juuri neuvolasta. Vauva on tällä hetkellä poikittain ja syke oli 140. Mun arvot oli kaikki ok (hemoglobiinia ei otettu kun ollut aina 125-140 ja otettiin viimeksi) ja sf-mitta 28 cm. Painoa on nyt tullut kaiken kaikkiaan 5 kg koko raskauden aikana :)

Muuten loma on mennyt mattojen ja ikkunoiden/ikkunaverhojen pesussa ja viikonloppuna on miehen kanssa suursiivous edessä. Saatiin eilen ostettua pinnasänky ja hoitopöytä. Tänään olis tarkoitus ostaa kantokoppa ja ratttaat ja ehkä vaunut.

Onko kuin moni jo laittanut sairaalakassin valmiiksi? Mä ajattelin ensi viikolla laittaa - mies tosin jo hoputtelee laittamaan mutta kun ei ole supistuksia niin en näe sitä vielä kovin kiireelliseksi ...

t,Katri 31+5
 
Susa78
Meillä on kans tosi tumma laminaatti lattiassa ja on kyl tosi inhottava pitää puhtaana :( Ehkä valitsisin toisenlaisen nyt jos uudelleen pitäis päättää.

Meillä on vieläkin hankinnat vaiheessa...kyllä mä noita pinniksiä yms olen katellu mutta hommaamatta ovat vielä :/ Sairaalakassin pakkausta en ole juurikaan edes ajatellut, eiköhän sen ehdi sitten joskus elokuun alussa ellei ala tuntumaan aikasemmin aiheelliselta.

Tänään ois illalla ohjelmassa synnytysvalmennusta. Oletteko käyneet?

Susa 33+3
 
Elokuu08
Sairaalakassia aloin juuri pakata.Tein vähän listaa mitä tarttee ja sen mukaan alan pistämään tavaroitta. Viime kerralla otin ihan turhaan kirjoja ym koska ei siellä juuri tullut luettua kun vaan opetteli hoitamaan vauvaa tai tuijotteli häntä.

Valmennuksesta: me käytiin esikoisesta mutta nyt sitä ei olekaan. Tai kait sinne saa mennä mutta ei sitä tarjota

Pyöräilystä: Jonkin verran olen pyöräillyt mutta siis hyvin vähän. Äitihän on siitä aivan kauhuissaan tyyliin " että nyt kun kaadut niin tapat itsesi ja vauvan..." Eli hänelle en sano siitä mitään.

Muuttamisesta: mehän muutimme vajaa vuosi sitten hesasta tänne Vantaalle omakotitaloon joten tilaa riittää. Sen puolesta nyt ei onneksi tartte stressata. Meillä on tumma parketti ja kyllä siinä ihanasti vaan näkyy kaikki pienen pienikin pöly mutta en silti sitä väriä vaihtaisi pois. On tosi kivan ja lämpimän näköinen.

Miisa: saas nähdä menetö menkkojen vai ultran mukaan.. huiiiii! Alat olla jo aika lähellä jos menkkojen mukaan. Ihanaa!!!
 

Yhteistyössä