Hae Anna.fi-sivustolta

ELUKKAAAAA! Ma-mi kaipailee...

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä ma-mi, 16.10.2006.

1. ma-mi Vierailija

Miten menee? Mites teidän hoidot? Etsin kirjoituksiasi sivuilta ja huomasin, että vielä pyörit palstoilla. Ite keskustelen verkkoklinikan sivuilla.

Meillä meni se kesäkuinen hoito reisille eli saatiin vaan 3 solua joista tosin 2 hyvää alkiota. Suostuivat siirtämään vaan toisen ja toinen pakastettiin. Nega pamahti. Perjantaina olis PAS jos pienemme selviää sulatuksesta. Mulle tehtiin syyskuun alussa kohtuontelon tähystys ja otettiin koepala varmuuden vuoksi. Läkärit ovat kysymysmerkkinä kun alkiot ovat hyvälaatuisin, yksi raskaus takana, kohtu rakenteellisesti ja koepalastakin tutkittuna ok, mutta alkiot ei kiinnity. Jos perjantaina päästään siirtoon, alkiolle tehdään kuoren avaus. Jos se auttais.

Ollaan muuten palattu "omalle" lääkärillemme eli JS-R:lle. Ihanaa!

2. Elukka Vierailija

No hei!! Tosi kiva kuulla susta!!! :) Itse kirjoittelen nykyään tuolla vauvat.netin puolella, mutta käyn aina välillä täälläkin ja kyllä kannatti!

Harmi että toi teidän kesäkuinen epäonnistui, mutta PASsi on edessä joten onhan teillä vielä toivoa!! Toivottavasti pikkuinen selviää sulatuksesta! :)

Meilläkin epäonnistui se elokuun hoito. Tai no oli siinä jotain hyvääkin. Meillä on nyt viisi alkiota odottamassa pakkasessa, että milloin päästään siirtoon. Mulla on nyt kierto sekaisin (kolme viikkoa myöhässä ja Terolut kuurikaan ei oo vielä saanut vuotoa tulemaan). Eli jos se vuoto nyt sit joskus tulee niin PASsiin mennään ja tehdään alkionkuoren avaus ja muutetaan jotenkin tota tukilääkitystä.

Otti tosi koville se epäonnistuminen elokuussa. Kaksi hyvää (toinen huippu) alkiota siirrettin ja ei onnistunu. Ne oli silloin käsitelly meidän tapausta klinikkapalaverissa ja kukaan ei ollu oikein keksiny miksei onnistuta.

Ilmoittelehan sit kuulumisia!! Pitää käydä jatkossakin välillä täällä.. :)

3. ma-mi Vierailija

Sun / teidän tarina kuulostaa samalta kuin meidän! Klinikkapalaveria meidänkin takia on pidetty ja ovat ihmeissään. Meilläkin on ollut huippualkiot, mutta ei kiinnity ei. Jos ne kuorenavaukset tois meille molemmille kaivatun tuoksen. Mulla oli myös ongelmaa vuodon tulemisen kanssa. Söin terolutit mutta vuotoa ei tullut. Kävin jo kerran ultrassakin ja silloin oli ihan pientä vuotoa havaittavissa ja kunnon vuoto alkoikin 2 päivää myöhemmin. Tais pelästyä lääkäriä. Kuka lääkäri teitä hoitaa? Meillähän on se enkelipoika, joka sai alkunsa JS-R:n "avustamana" ja kun hän jäi äippälomalle siirryimme KR:lle. Nyt siis palasimme JS-R:lle ja kaikki tuntuu paljon helpommalta. Jospa JS-R saisi taas ihmeen aikaiseksi : )

4. Päksy Vierailija

Moi Elukka! Meillä saatoi selvitä ainakin yksi syy, miksi ei kiinnity; viimeeksi kun tehtiin toiseen se alkionkuoren avaus, niin se teikijä (biokemisti tm.) oli sanonut, että kuori oli ollut todella sitkeä ja oli saanut tehdä töitä, että oli saanut kuoren avattua, kun se normaalisti menee yhdellä "tuikkauksella". Nyt olisi tarkoitus aloittaa hoito seuraavasta kierrosta lyhyellä kaavalla eli pistokset pitäisi alkaa parin viikon sisällä. Ja nyt mennään pienemmällä hormoonimäärällä ajatuksena, että vaikka tulisi soluja vähemmän, niin parempilaatuisia ja jos saadaan siirrettävää, niin alkiokuoren avaus tehdään ehdottomasti ja jos saadaan kaksi siirrettävää, niin molempiin.
    Akupunktio muuten auttoi ainakin selkäsärkyihin, kipu hävisi samana iltana. Ja vatsa on reistaillut jo pitempään, niin sekin korjaantui!

5. Elukka Vierailija

Hei Päksy ja ma-mi!!

Meitähän on täällä jo ihan tiimi saman klinikan väkeä. :) Ja taidetaan vieläpä kärsiä samasta ongelmasta eli jokaisella on toi alkionkouren avaus ajankohtainen.

Minua hoitaa KR, onko teillä millaisia kokemuksia hänestä? Minä pidän hänen tavastaan "olla järkevä" mutta välillä tuntuu että hänellä on kauhea kiire ja koko käynnin ajan hän vain puhuu ja me emme ehdi /tajua edes kysyä mitään. Tosta JS-R:stä mulla ei ole kokemusta. Aivan ihanaa kyllä on koko klinikan väki. :)

Hienoa, että Päksynkin hoidot jatkuvat! Muistan, että silloin kun vielä kirjoittelin tonne "Operaatio syksy"-ketjuun epäilit että hoidot loppui siihen negaan. Ilmoittele sit miten hoidot etenee. :)

Voi että jos toi alkionkuoren avaus auttaiskin meitä kolmea!! Se on jotenkin niin typerää kun on huippualkio kyydissä ja se ei vaan tartu.

Minä jatkan vuodon odottelua...viikon päästä aloitan toisen Terolut kuurin jos vuoto ei oo vielä alkanu. :( Tahtoo niin kovasti siihen PASsiin...

6. ma-mi Vierailija

Hei vaan päksyllekin, kivaa että löytyy muitakin F:ssä kävijöitä.

Meillä meni KR:n kanssa muutama kerta tosi hyvin, mutta sit mullekin tuli se olo, että hänellä on aina kiire tai jos ei kiire, niin ainakin kamala hössötys päällä. Ja vaikka olis kiire, ei sitä mun mielestä tarvitse asiakkaalle sanoa! Ja se tietokoneen kanssa sählääminen! Myös mun kokemus on se, että ei itse ehdi kysyä mitään ja sit jo potkitaan pois. Ja sit on pakko soitella hoitajille, jotka tarkentavat asioita. JS-R:n kanssa on aina ihanan rauhallista ja hän jaksaa kerta toisensa jälkeen selvittää mitä mikäkin tarkoittaa maallikkokielellä. Eilenkin hän näytti koneelta alkioidemme solutietoja ja erityisesti sen mikä pe siirretään jos selviää sulatuksesta. Se on kompaktoitunut 2-luokkainen eli erittäin hyvä, koska F:n biologin käsistä ei ole tainnut koskaan tulla 1-luokkaista. On kuulemma niin tarkka luokituksissa. Ja JS-R selitti myös mitä tarkoittaa kompaktoitunut : )

Olis kiva tietää teidän taustoja? Uskallatteko "avautua"?

Minä 29, mies 25. Taustalla/syynä PCO. Miehellä kaikki ok. Takana 4 inssiä joista enkelipoika : ( 2 tuoresiirtoa, 1. PAS-yritys mutta yksikään ei selvinnyt sulatuksesta. Perjantaina siis 2. IVF:n 1. PAS ja sit onkin pakastin tyhjä.

7. ma-mi Vierailija

Tohon vuodon odotteluun vielä pakko kommentoida, että oletko kokeilut primolutia? Mulla takuuvarmasti tulee vuoto jos sitä napsin. Teroilla ei...tai ehkä, mutta yleensä ei.

8. Elukka Vierailija

Hei taas!

Kopioin mun "perustiedot" tuolta "Operaatio syksystä" ja muokkasin sitä vähän:

Minä 25v, mies 29v. Yritys alkanut 10/2004. Hoidot aloitettu 9/05. Takana 3 inssiä, IVF/ICSI (toukokuussa) ja IVF (elokuussa). Ongelma miehet siittiöt.(Normaalimuotoisten määrä laskenut) Toisaalta nyt on todettu, että hedelmöitys onnistuu joten "vika" ei enää olekaan miehessä. Ei ikinä vielä yhtään plussaa. 5 alkiota odottaa pakkasessa PASiin pääsyä.

Eli tällänen tapaus... :) Passin jälkeen ois tarkoitus käydä läpi vielä ainakin yksi täysi hoitorumba.

En oo kokeillu primoluttia. Mulla on normaalisti tosi säännölliset menkat mutta toi elokuun IVF taisi sekoittaa mun kropan pahemmman kerran..

Voin vain kuvitella miten paljon sattui enkelipoika. :( Itse olen siinä mielessä onnekas, että en ole vielä koskaan edes plussannut joten se tuska on jäänyt kokematta.

Hitsi kun mä en oikein tiedä meidän alkioden luokituksia. Siellä on muistaakseni kaksi tosi hyvää ja kolme vähän heikonpaa. Toivottavasti teidän alkio selviää sulatuksesta!! :)

9. Päksy Vierailija

Meillä molemmat 30+. Yritystä takana kolmisen vuotta. Syynä selittämätön lapsettomuus. Takana kaksi inssiä. 1.IVF tuoresiirto+2 PAS, yhden alkion siirtoja, ei tulosta. 2.IVF kahden alkon tuoresiirto, ei mitään pakkaseen, ei tulosta. 3. IVF kahden alkion tuoresiirto, keskenmeno rv7, ei mitään pakkaseen. 4. IVF kahden alkion tuoresiirto, toiseen alkionkuorenavaus, varhainen keskenmeno, ei mitään pakkaseen. 5. IVF tarkoitus aloittaa seuraavasta kierrosta.
    Eli meillä tällainen "vähän" pitempi hoitohistoria.
    Noista lääkäreistä oma kokemukseni; KR tosiaan kiireinen ja säheltäjän oloinen, ei paljon selitä asioita, alkiotietoja tms. Ja vaikka useampi tulokseton hoito, niin aina vaan mennään samalla kaavalla. JS-R todella miellyttävä ja empaattinen ihminen, tuntuu olevan aidosti kiinnostunut ja selittää tarkemmin asiat, solutiedot yms. Ja oli jo ennakkoon tutustunut hoitohistoriaan ja miettinyt mitä voitaisiin tehdä tosin, jotta saataisiin tulosta aikaiseksi. Ja kysyy myös kokeneemmilta? lääkäreiltä Helsingin puolelta neuvoja jne.

10. ma-mi Vierailija

Hirrrmuinen tuska ja jännitys perjantaista päällä. Näin ihan sekoja uniakin sulatukseen liittyen. Alkiolle piti unessa laittaa kehikko ympärille, että sulatus onnistuisi paremmin. Pitäisköhän soittaa ja kertoa niille että osaavat tehdä niin? JS-R lupasi sanoa biologille, että käsittelee alkiotamme oikein hellästi. Ihanaa, että lääkärikin ajattelee noin, sillä itselleni jokainen alkio on ollut ihminen ja olen surrut niiden elämän päättymistä. Mihin lie roskikseen joutuvat jos menehtyvät.

Mukavaa päivänjatkoa!

11. ma-mi Vierailija

Päksy! Onko teille sanottu koskaan, että miten kauan hoitoja kannataa jatkaa? Meillä tosin vasta 2 tuoresiirtoa takana, mutta ilti pelottaa, että kohta ruvetaan puhumaan hoitojen lopettamisesta.

Lääkäreistä vielä...KR sanoi, että sulatetulle alkiolle ei voi tehdä kuoren avausta, mutta JS-R sanoi heti kun häntä taas ensimmäistä kertaa näimme, että sitten seuraavalla kerralla tehdään kuoren avaus. Oli biologinkin kanssa puhunut asiata, joten uskon JS-R:n olevan oikeassa. Outo se KR...

12. Elukka Vierailija

Hei taas!

Meille KR puhui silloin viimeeksi, että pakastettuun voi tehdä avauksen..toivottavasti se on vielä siirtohetkelläkin sitä mieltä! :) Se kyllä vähän sählää... Mutta kyllä sillä on hyviäkin päiviä. Aina jaksaa toivottaa, että toivottavasti onnistuu, mutta oishan se ihan kivaa jos siltäkin pääsis joskus jotain tollasta empaattista suusta. Toisaalta jos lääkäri puhuis liikaa "söpöjä" alkaisin varmaan aina itkemään siellä..ei kiva!

ma-mi: Ehkä sä voisit rakentaa itse sen kehikon ja viedä sen niille. :D Tulis varmaan porttikielto koko paikkaan. Voin vain kuvitella miten hermona olet! Miten se sulatus muuten tapahtuu? Laitetaanko ne mikroon sulatusteholle, vai? :D

Päksy: Olet kyllä jaksanut käydä jo aika monta kertaa hoidoissa. Muistaakseni KR sanoi mulle joskus, että jotkut onnistuvat vasta seitsemännelle kerralla. En kyllä itse jaksaisi yrittää niin montaa kertaa..tai ainakin nyt tuntuu siltä.

Epäilen, että menkkani ovat jättäneet tulematta koska odotan niin innolla sitä siirtoon pääsyä..hoitaja väitti mulla kun soitin pe, että naiset voivat siirtää menkkoja ajatuksen voimalla. Kai se niin sit on!

Jaksamista teille molemmille!! :)

13. ma-mi Vierailija

Ihanaa kun on tällänen "oma" ketju. Voidaan kyllä siirtyä toiseenkin ketjuun, mutta itselleni tää palsta on oudompi. Verkkiksessä yleensä pörrään.

Ihailen tosiaan Päksyn hoitohistoriaa. Tai siis en ihaile sillei että olis kiva että olette joutuneet noin moniin hoitoihin, mutta itse en ehkä jaksaisi. Tai eihän sitä koskaan tiedä. Mutta kuten elukkakin sanoit, joillain onnistuu vasta 7. kerralla ja muistaakseni mahdollisuusprosentit on ihan yhtä korkeat. Tsemppiä!

En tiedä miten sulatus konkreettisesti tapahtuu. Täytyy kysyä perjantaina. Yritän ajatella, että me päästään siirtoon. Helppo sanoa... Kait ne laitetaan johonkin lämmityskaappiin. Onneksi konstiloi on keksitty : )

14. Elukka Vierailija

Mulle on ihan sama missä kirjoitellaan. :) On vaan jotenkin tosi kivaa kun on löytäny ihmisiä jotka käy samalla klinikalla.

Minä olen yleensä tuolla vauvat.netin puolella ja taas siellä plussas yks tyyppi meidän IVF ketjusta. Tuli vähän sellanen olo, että miten muut voi onnistua ja minä en... Vaikka olenkin todella iloinen heidän puolestaa niin silti tulee sellanen kateellinen olo... :( Ikäviä tunteita tollaset.

Sylintäydeltä onnea siihen huomiseen sulatukseen/siirtoon!!! Toivottavasti kaikki menee hyvin!!! :)

15. ma-mi Vierailija

Tunnistan tunteen. Olen antanut itselleni luvan olla katkera ja kateellinen. Muutama viikko sitten kuulin ystävältäni, että yhteinen tuttumme, joka on myös käynyt hoidoissa, on jo lähellä rv 20. Onnea heille, totesin ja ystäväni näki naamastani, että mua vituttaa. Ja hyvät ystävät ymmärtävät. Hän tietää myös, että jos hän raskautuu ennen minua (1 lapsi on jo), olen onnellinen heidän puolestaan, mutta kateellinen ja haluaisin itsekin siihen olotilaan. Eikä kateuteni ole heidän onnestaan pois.

Vauvat.net...minkä otsikon alla surffailet? Voisin käydä tsekkaamassa.

Oon täällä peet housussa ja pelkään, että klinikalta soitetaan. Olen töissä, mutta eihän tästä mitään tule. Vähän pörräilen ja lähden sit kotiin. Jotain hyvää epäsäännöllisessä työajassa. Psyykkaan itseäni että jos eivät klo 11 mennessä ole soittaneet, kaikki on varmaankin ok. Viimeksi joutuivat sulattamaan kaikki 3 olkea ja soittivat vasta klo 12 eli kun nyt on vaan yksi olki, saavat tietää aiemmin miten "pullamme" käy...toisaalta on ihan rauhaisa olo, mutta välillä kouraisee vatsanpohjasta.

16. ma-mi Vierailija

Ei teistä kumpikaa sattunut olemaan Fermedissä tänään klo 13-14 aikoihin?

Me siis päästiin siirtoon! 8s 2lk oli heikentynyt 6s 2-3lk mutta ihan hyvä näinkin. Eikä kuoren avausta tehty. Se on JS-R:n mielestä hyvä asia, en tiedä miksi. Siirto meni helposti ja nyt napsin litalginia ettei tule suppareita. Mulla on ekaa kertaa pitkästä aikaa sellanen olo, että nyt vois tärpätä. Parin viikon päästä kotitesti.

Mulla edes villi tyttöjen viikonloppu!

17. Johanna Vierailija

Vau! Aika hieno tunne, kun sattumalta "löysin" teidät. Olemme mieheni kanssa samalla klinikalla hoidossa ja hetken mietin tuota JS-R ja KR kuviota, mutta tunnistin kuitenkin. Olemme olleet kyseisen klinikan hoidossa 1,5 vuotta. Tänään kävimme klinikalla, mutta aamu päivästä ja mulle siirrettiin kaksi alkiota sekä molempiin tehtiin kuoren avaus. Mun varsinainen lääkäri on ollut KR ja tänäänkin kysyin mieheltäni, että ymmärsikö mitään mitä se jutteli?! No, pääasia että onnistuis vaan vihdoin nää hoidot. Mulle on tehty jo viiteen viimeiseen alkion kuoren avaus ja takana kaksi keskenmenoa. Nyt sitten uusia plussa tuulia odotellen. Mulla samaa ongelmaa eli kaikki muuten ok, mutta kiinnittyä ei meinaa sitten millään!

Toivottavasti saan liittyä seuraanne, olen jo aikaisemmin antanut kyseiselle klinikalle vinkkiä kuinka olisi vielä mukavampaa jakaa samassa paikassa hoitoja saaneiden kanssa kokemuksia.

18. Elukka Vierailija

ma-mi: Mielettömän paljon onnea!!! :) On varmasti TODELLA helpottunut olo!!!Nyt vaan toivotaan parasta. Jättiköhän ne sen kuoren avauksen tekemättä siks että se alkio oli "huonontunu" (loistava sanavalinta...)? Luulis että jos alkio on ns. heikompaa luokkaa sitä ei kannata "kiusata" repimällä kuorta. Tosi täyspäistä pohdintaa... :D Anyway, ONNEA!!! Kirjottelen siellä lapsettomuus puolella ivf/ICSI ketjussa. Vauvat. nettiin pitää vaan kirjautua ennenkuin se lapsettomuus osio tulee näkyviin. En muuten ollu tänään klinikalla. Ties milloin pääsen seuraavan kerran kun ne menkat ei oo vieläkään alkanu..ISO HÖH!!

Johanna: Tervetuloa tiimiin!! Ja todella paljon onnea siirron johdosta!! :) Taisi olla PAS vai? Meitähän on aika monta samantyyppisillä ongelmilla...tekeeköhän ne siellä klinikalla jotain outoa niille alkioille kun ne ei kiinnity? :D Tai ehkä tää vaan on sattumaa... Munkin lääkäri on toi KR. :)

Hauskaa viikonloppua!! :)

19. Johanna Vierailija

Kiitos Elukalle tervetulo toivotuksesta. Tuore siirto nyt ja pakkaseenkin saatiin tiistailta aika hyvin. Odotukset on korkeella, vaikka kuinka yrittäis ajatella, et ota nyt vaan ihan iisisti. KR sanoi, että huippu alkiot siirrettiin ja molempiin kuitenkin tehtiin kuoren avaus, koska kiinnitys on ollut ainoo "ongelma" tähän asti. Kaksosraskaus on hyvin todennäköistä. Kunhan vaan nyt onnistuisi...

Viikonloppuja!

20. ma-mi Vierailija

Mä ymmärsin, että meidän alkio olikin hyvä ja sen vuoksi ei tehty kuoren avausta. Mutta kyllä se huonontuminenkin on vaihtoehto ja hyvä sitten etteivät rääkänneet pientäme. Kävin aamusella jo enkelipoikamme haudalla ja kerroin hänellekin, että nyt saatiin pikkusisko/-veli matkaan. Ja toivottavasti pysyy kyydissä pitkään!

Johannalle tervetuloa remmiin! Siellä oli 2 nuorta paria kun olin iltapäivällä. Meitä on siis muitakin!!! Mä olen myös kysellyt vertaistukiryhmää, mutta ovat KUULEMMA joskus jossain kyselyssä saaneet tuloksen, että ryhmälle ei ole tarvetta. Juttelin asiasta KF-B:n kanssa. Ymmärsin kuitenkin, että jos ryhmään olis tulijoita, he antaisivat tilan jossa vois kokoontua. Ite olisin valmis kokoontumaan!!! Oletteko muuten hyödyntäneet KF-B:n luona käymisen? Me ollaan käyty kerran enkä oikein syttynyt.

21. Päksy Vierailija

Tervetuloa joukkoon Johanna! Ja täällä pidetään peukkuja ja lähetetään iso kasa tarrasukkia Johannalle ja ma-mille, onnistukaa te nyt ja antakaa meillekin toivoa! :)
    Ei ole vielä klinikalla puhumaan hoitojen lopettamisesta, mutta jostain olen lukenut, että viidennen hoitokerran jälkeen alkaa onnitumisprosentti laskea. Ja kyllä nyt uskon, että tää on se viimeinen kerta meille, ei enää taida pää ja kukkarokaan kestää enempiä hoitoja. No onhan minulla tuo koiraharrastus ja välillä pentujakin talossa... Nyt odotellaan menkkojen alkua ja sitten alkaa hoito lyhyellä kaavalla. Nyt mennään pienillä hormooniannoksilla toiveena saada hyviä soluja, vaikka tulisikin sitten vähemmän. Aiemminhan on saatu ihan mukavat määrät, mutta sitten suurin osa on karsiutunut matkalla.
    Ma-mi, onko sinulla aiemmilla kerroilla todettu siiron jälkeen suppareita, vai mistä tuo litalginin käyttö, onko ihan vaan varotoimi?
    Me ollaan pari keraa käyty KF-B:n luona, enkä oikein syttynyt minäkään. Ei oikein olla samoilla aaltopituuksilla ja jotenkin en tykkää sen tyylistä esittää asioita jne. Mutta eipä sillä taida olla psykologista koulutusta tai sitten ei vaan ole annettu empatian taitoa tms.

22. Elukka Vierailija

Pakko tulla hehkuttamaan: Mulla alkoi vuoto!!!!!! Jo kyllä oli aikakin... :) Laskeskelin innolla päiviä ja tarkistin kalenterista milloin ovulaatiotesti oli inssien aikaan näyttänyt plussaa ja nyt näyttää siltä että siirtoon päässään viikon 45 lopulla ellei sitten ovulaatiossa ole jotain häikkää. Meikä on niin onnessaan... :)

Minä harkitsin KF-B:n luona käymistä, mutta epäilin että näinköhän se mun tuskaan auttaa... En tiedä "uskaltaisinko" kohdata muita lapsettomuudesta kärsiviä kasvotusten...olen kai niin ujo. Toisaalta olen usein siellä klinikan odotustiloissa istuessa katsellut muita pareja ja pohtinut, että mikäköhän heidän ongelmansa on ja miettinyt sitä miten surullista on nähdä muitakin joilla on varmasti samat pelot ja toiveet mielessä. Ootteko muut muuten ihan LPR:sta vai lähikunnista? Me olemme täältä vähän kauempaa..pikkukylästä. :D

23. Päksy Vierailija

Jospa ne siellä klinikalla myyvät venäläisille kovaan hintaan meidän parhaat solut/alkiot ja itse saadaan jotain jämiä siirrossa ja ne ei sitten kiinnity tai jos ne on vaan siirtävinään jotain? ;) No joo, en oikeasti ole näin vainoharhainen! :)
    Mutta eihän tästä kauaa ole, kun oli puheenaiheena joku ulkolainen klinikka, jossa klinikan lääkäri oli hedelmöittänyt hoidoissa käyneiden naisten munasolut omilla siittiöillään ja tietenkin ilman lupaa!!!
    Mutta oikein hyvää viikonloppua kaikille!

24. Elukka Vierailija

Päksy: Mäkin näin sen ohjelma, se oli aivan järkyttävä!!! :O Tää on nyt ihan törkee heitto, mutta meillä on aina mies nauranut, että miksiköhän klinikalla on yksi mieskin töissä... :D

25. Johanna Vierailija

On todella mukavaa liittyä joukkoonne siis ihan sillä vaan, että ollaan niinku niin samoissa ja saman klinikan asiakkaita. Kai me jokainen haluttas olla kuulumatta tähän kastiin. Me ollaan mun mieheni kanssa käytetty KF-B:n keskustelu tuokioita ja mun mies tykkäsi, et siitä oli hyvää apua. Mulle ei ehkä niinkään, kun olen puhunut niin paljon näistä hoidoista jne. toki käytetään palveluja edelleen, ihan silläkin et mun mies haluaa. Mun mies antaa aika kovaakin palautetta, varsinkin KR:n "hösötyksestä" ja menee varmaan ihan oikeelle henkilölle, joka osaa antaa palautetta eteenpäin (toivottavasti).

Mä mietin tuota Päksyn hoitojen lopettamis juttua, oon joskus ittekkin kyselly asiasta ja eivät sanoneet mitään tarkkaa määrää tms. vaan ainoastaan, että kyllä he sitten sen sanovat. Iän tuomista haitoista on kyllä puhunut, mutta meidän viime KM:n jälkeen totes vaan, et ei hän voi muuta kuin kannustaa jatkamaan. Katotaan nyt, aika paljonhan tähän on tosiaan rahaa uponnut, mut jospa se tällä kertaa palkitsis.

Elukka: me ollaan täältä Lappeenrannasta. Mä aluks mietin kans ja ajattelin, että millähän asialla nuo muut pari täällä ovat, mut sit huomasin muutamia raskaana olevia niin ajatukset kääntyivät niinkin, että ovat tulleet yksityiselle ultraan tms.

Miten te ootte muuten ajatelleet tai ootteko niin pitkälle, et jos tärppäis ni käyttäsittekö vielä neuvolapalveluita F:n kautta vai menisittekö julkiselle puolelle. Meille ruvettiin asiasta puhumaan noitten plussien jälkeen.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri