Hae Anna.fi-sivustolta

ELUKKAAAAA! Ma-mi kaipailee...

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä ma-mi, 16.10.2006.

1. ma-mi Vierailija

Elukka: Toivottavasti kaikki on kuitenkin ok! Tehdäänkö pas heti kun testi näyttää plussaa vai vasta muutaman päivän päästä? Luomupuuhiissa oviksesta kuluu viikko ennenkuin alkio on kohdussa. Olisko tässäkin vähän pelivaraa? En tiedä.... Ilmoita kun tiedät miten käy!

Eka ultra on 20.11. klo 11.30. KÄÄK JÄNNITTÄÄ! Mulla on se edellinen viikonloppu töitä ja joudun raahaamaan omia matkatavaroitani junalle yms. Täytyy pakata ihan sikavähän ja heittää kaikki likaiset vaatteet roskiin ja ostaa aina uudet puhtaat tilale etten vaan saa vauvalle mitään pahaa aiheutettua painavien tavaroiden raahailulla.

Mutta hei - olen esimerkki siitä että passillakin voi plussata! Välilä tulee hassu olo - olen raskaana, mutta oloni on ihan normaali eikä kukaan muu sitä vielä arvaa. Tuttavapariskuntamme on myös F:ssä hoidoissa ja heille syntyy keväällä vauva. Endo taustalla ja ekasta ivf:stä tärppäsi. Heillä oli vieläpä rupuiset alkiot. Niin huonot ettei niitä olisi voinut edes pakastaa,mutta silti tärppäsi ja masu on jo selvästi näkyvissä.

Haluaisin välillä käydä kertomassa teille kuulumisiani, mutten tiedä uskallanko. Pahoitanko mielenne jos kerron miten raskaus etenee?

2. Elukka Vierailija

Ei oo PASsia tällä viikolla. :( Kävin ultrassa. Hoitaja A järkkäsi mulle ihanasti ajan heti aamuun. KR totesi, että ei kannata tehdä. Ilmeisesti en ovuloinut tässä kierrossa tms. Tosi paskaa... Haaveilin NIIN kovasti siitä, että sais taas olla hetken "raskaana". No, pe alkaa lääkkeellisen PASsin sumutukset. Siirto on siis viikolla 50.

Päksy: Miten meni punktio? Tuli aamulla väkisinkin mieleen, että mitä jos näenkin sut siellä.. :) Ei näkynyt ketään sun oloista.. :)

ma-mi: Käy ihmeessä jatkossakin täällä. Minusta ainakin on ihan oikeesti ihanaa kuulla sun raskauden etenemisestä. Ei se, että sä oot raskaana oo meiltä muilta pois. :) Sitä paitsi pitäähän jonkun olla elävä esimerkki siitä, että joku todellakin onnistuu ko. klinikan hoidoissa. :D

Minä jatkan haavojen nuolemista. Kuuntelin pitkän työmatkan ERITTÄIN kovalla vähän rankempaa musiikkia. Kun pääsin kotiin mies oli laittanut IHANAN taco-ateria ja lasin viiniä ja kylmän kaljan. Söin ja join ne ja katsoin kun meidän kisut ja koira leikki ja tuli oikeestaan ihan hyvä fiilis. Mun omat adoptio lapset... :D Kai tähän jatkuvaan pettymiseen jotenkin tottuu..

3. Päksy Vierailija

Punktio meni ihan hyvin. Saaliiksi saatiin 11 solua, joista 8 kypsiä eli suhteessa määrään enemmänmkypsiä, kuin silloin kun on ollut isommat hormoonimäärät.
    Nyt sitten vain odotetaan torstain siirtoa ja toivotaan, että on siirrettävää ja lähtee kasvamaan!
    Elukka: Harmittava takaisku! kyllä itseä harmitti kanssa silloin(kin), kun oli tarkoitus tehdä pas lääkkeelliseen kiertoon ja siirtoaamuna lääkäri soitti, ettei alkiot sevinneet sulatuksesta. Niin, en minäkään nähnyt klinikalla ketään oloistasi.
    ma-mi: Juu, kyllä minunkin puolesta saat käydä täällä kertomassa kuulumiset! :)

4. Elukka Vierailija

Hyvä Päksy!!! :) Saatko hu hedelmöittymis/jakautumis tietoja? Paljon tsemiä!! :)

5. Päksy Vierailija

Nyt on sitten siirretty kaksi alkiota, joihin molempiin tehty kuorenavaus. Pakkaseen ei tälläkään kertaa saatu mitään.
    Nyt vaan piinistellään pari viikkoa sormet ja varpaat ristissä, että viimeinkin tärppäisi ja kestäisi matkassa loppuun asti!

6. ma-mi Vierailija

Päksy: Onnea matkaan!

Elukka: voi harmitus ettette päässeet siirtoon. Lääkkeellinen PAS on onneksi siitä varma, että ei tarvitse metsästää ovista. Musta sumut teki hirviön, joten onneksi tää viimeisin PAS tehtiin ilman sumuja.

Omaa napaa: Kävin tänään JS-R:llä ultrassa. Muutamana päivänä on ollut vuotoa ja viime yönä reilummin. Herätin miehen yöllä ja itkettiin jo yhdessä keskenmeno ja elämän paskamaisuus. Mutta liian aikaisin itkettiin. Soitin aamulla hoitaja A:lle ja sain iltapäiväksi ajan. Ultrassa näkyi sikiöpussi ja sen sisällä "jotakin harmaata" eli mahdollisesti sikiö. Ei siis ainakaan ole kyseessä kohdunulkoinen tai tuulimuna. Sekin jo helpotti. Ultrassa ei tässä vaiheessa muuta voi nähdäkään, koska viikkoja on vasta 5+2. Kohdunsuu oli täysin kiinni ja verta oli vain yksi pienenpieni viiru josta JS-R ei ollut huolissaan. Jospa vuoto johtui istukan "ankkuroitumisesta" kohdun seinämään. 20.11. oleva ultra-aika on vielä voimassa ja silloin toivottavasti näemme sykkeen. Vuotoa ei tietenkään ole ollut sen jälkeen kun kävin lääkärissä. Vaikka itseäni hävettää moinen hätäileminen, olin iloinen, että JS-R ei sanallakaan moittinut. Hän tietää taustamme, joten ymmärtää että olemme paniikissa kaikista "pikkuvioista". Toivottavasti pienemme on sissi ja pysyy ensi kesään asti kohdussani.

7. Elukka Vierailija

ma-mi: Hui kamala mikä säikäytys teillä kävi!! ONNEKSI väärä hälytys. huh. Olen tässä pohtinut kun niin usein aina tuijottelee siellä klinikalla ultraruutua missä näkyy kohtu ja munarakkulat, että miltä se kohtu näyttää kun "siellä on jotain"? Siis kun se näyttää nyt vaan sellaselta "viivalta" niin onks se niinku ilmapallo johon ois vähän puhallettu ilmaa? (Loistava vertauskuva...kun ei tiedä niin ei tiedä! :D) Toivottavasti kaikki etenee teillä hyvin!! :)

Päksy: Onnea siirron johdosta!! :) Nyt on sitten TUSKAISET pari viikkoa edessä.. :D

Onks teillä muilla muuten alkanu vuoto noissa negoissa minkä ajan päästä siirrosta? Mulla on alkanu molemmilla keroilla pp9. Laskeskelin just kalenterista, että jos siirto on silloin 14.12 kuten KR suunnitteli niin JOS tulee nega niin vuoto alkais sit 23.12 eli tulis aika ikävä joulu...toisaalta voin myös saada maailman parhaan joululahjan... :)

8. ma-mi Vierailija

Elukka: Mä yritin ennen lääkäriä nähdä ultran näytöllä "jotain". Siellä näkyi sellanen musta litistetty pallo, jonka sisällä oli "sitä harmaata" eli mahdollisesti sikiö. Enkelipoikaa odottaessani mies sanoi ekan ultran jälkeen, että kohdussani oli banaani, mutta ei se mun mielestä ihan niin puikula ollut. Mulla alkoi ekasta tuoresiirrosta vuoto pp9 ja tokassa veritestipäivänä eli pp11. Sinä päivänä tuhrutti jo niin reilusti että tiesin negan tulevan. Toivotaan, että saisitte sen joululahjan!

9. Elukka Vierailija

Moi!

Täällä aletaan taas kärsiä Suprecurin oireista. :( Kuuma-kylmä-kuuma-kylmä, outo pääkipu, väsyttää jne. No kai tätä taas kestää kun muistaa miksi sitä joutuu käyttämään ja ei noi oireet nyt niin pahoja oo että kuolisin niihin... :D Onko teillä muilla muuten kokemusta siitä Zunemonista (kirjoitettiinkohan se noin...?)? Mulla alkais sen käyttö tossa 27.11.

10. Päksy Vierailija

Minä käytin yhden kerran tuota zumenonia, vaikka ei sitten päästy siirtoon, kun ei alkiot selvinneet sulatuksesta. En saanut siitä lääkkeestä mitään mainittavia oireita, suprecurista kyllä kaikenlaista oiretta tuli.
    Eilen oli tosi kovat alavatsakivut, ei paljon olisi viitsinyt liikkua. Tänään on jo parempi, mutta jotenkin turvonnut ja väsynyt olo. En kyllä osaa yhtään ajatella, että voisin olla raskaana, mutta kai ne kaikki pettymyksen kerrat tekee sen. Tämä koko viimenen hoitokin tuntui lähinnä vain toimenpiteiltä, kuin olisi käynyt hierojalla tms. ilman mitään odotuksia. Pari kertaa meinasun unohtaa pistää hormoonitkin, enkä pitänyt kiirettä soitella klinikalle solutietoja yms. Aika sekavaa, mutta jos ymmärsitte mitä tarkoitin?

11. Elukka Vierailija

Päksy: "Hyvä" että joku muukin unohtelee. Oon nyt sumuttanut perjantaista lähtien ja en oikein tajua itseäni. Meinaan unohtaa koko homman. Olenkin sanonut miehelle, että vahdi minua! :) Jotenkin tosi outoa unohdella..täähän on maailman tärkein juttu kuitenkin. Onkohan se jotain itsensä suojelemista?! Aina kun sumuttaa muistaa miksi sumuttaa jne.. Oliks sulla Päksy muuten luget vai crinone? Toivottavasti saadaan lähiviikkoina kuulla sulta iloisia uutisia!! :)

12. Elukka Vierailija

Huhuu... mitä kuuluu meidän tiimille??

Päksy: Mikä on olo??

13. Päksy Vierailija

Meinasinkin kirjoitella jotain höpinöitä, ettei tiputa toiselle sivulle...
    Mitään erityisiä oireita ei ole ollut, tänään vähän yrittänyt päätä särkeä, kuten yleensä menkkoja ennen ja toiselle puolelle alavatsaa pistää niin vietävästi, kun liikkuu. Eli oikeastaan oireet on enempi menkkoja enteilevät.
    Mitäs muile kuuluu?

14. ma-mi Vierailija

Heippa heippa! Äsken hampaita harjatessa ajattelin teitä. Olen pitänyt vähän breikkiä kun on ollut niin epävarma ja paska olo koko viikon. Pientä tuhruttelua on ollut noin joka toinen päivä. Oikeasti se on sikavähäistä, limaista punaista viirua vaan paperissa, mutta silti niin raivostuttavan pelottavaa. Soitin keskiviikkona mielenrauhan vuoksi F:ään ja juttelin hoitaja K:n kanssa. Se sanoi, että tuhruttelu on sen vuoksi keinoalkuisissa raskauksissa yleistä, että niissä limakalvoa kypsytetään ylenmäärin ja elimistö saattaa sit poistaa sitä "ylimääräistä". Sanoi myös, että jos raskaus menee kesken, se ei tapahdu huomaamatta. Eli vuoto ja kivut ovat sitä luokkaa että tekee mieli lähteä lääkäriin. Ei mulla kipuja ole ollut, nippailua emättimessä kyllä. Sitä oli enkelipoikaa odottaessakin ja silloin se pelotti yhtä paljon. Maanantaina on ultra missä sykkeen pitäisi näkyä. On vaan sellanen olo, että kaikki ei ole kunnossa, mutta olinhan varma että testi näyttää negaa ja että siinä ekassa ultrassa ei näy mitään. Jospa nytkin kaikki olisi ok. Meitä saa ajatella maanantaiaamupäivänä erityisen paljon ja lämmöllä. Millos Päksyllä on testi?

15. Päksy Vierailija

ma-mi; täällä pidetään teille peukkuja, että kaikki menee hyvin ja saatte oman pienen nyytin! Eiköhän teilläkin ole tuota epäonnea ollut jo ihan tarpeeksi!
    Itselläni oli alkuvuodesta keskenmeno n. viikolla 6 ja kyllä se tosiaan tunsi ja huomasi kivun ja vuodon määrästä! Hirveää kiirettä lääkäriin ei ollut, kun osatiin ultran perusteella odottaa tällaista, kun alkio ei ollut kasvanut riittävästi, vaikka syke näkyikin eli elossa oli tuo pieni vauvan alku. Onneksi kohtu tyhjeni spontaanisti, niin ei tarvinnut kaavintaa.
    Testipäivä olisi viikon päästä, jos sinne asti nyt päästään??? Toista päivää jo ilkeät alavatskivut vaivaa. Vessassa käynti on tuskaa, kun ei voi juurikaan pinnistellä. Viime yönä näin jo unta keskenmenosta yms. Eli näin niitä asioita vaan vatvoo ainakin alitajunnassa, vaikka tietoisesti en osaa odottaa juuri mitään.

16. Elukka Vierailija

ma-mi: Toivottavasti kaikki on hyvin!! :) Odotan innolla ultra kuulumisia!! Lähetän täältä onnen säteitä sit maanantai aamunapäivänä. :D Onkos ultra jo se viikon 7 ultra josta aina puhutaan. Se on jotenkin mystinen viikko, silloin on joko epäonnistuneen IVF:n jälkitarkastus tai eka raskaus ultra. Hitto kun mulla se on ollu aina se jälikitarkastus... :(

Päksy: Sä oot vaarmaan ihan hermona!!! Yritä jaksaa!! :) Ehkä noi masukivut tietää hyvää...eihän sulla oo tollasta kipua normalisti ennen menkoja?! Joo, pakkohan noiden kipujen on tietää hyvää!! :)

Johanna: Ootteko tehneet päätöstä jatkon suhteen?? Olisi kiva kuulla missä mennään. Toivottavsti voitte hyvin. :)

Omaa napaa: Hermo tosi kireellä. Mies on ollu viikonlopun "työmatkalla"... soitti äsken ja oli vielä humalassa. :D Vähänkö tympii käkkiä kotona ja pohtia yksin kaikkea ikävää kun toinen vaan rellestää jossain ulkomailla... :( Menkkojen pitäis siis alkaa...toivottavasti ei oo tälläkertaa kierto sekaisin. Maha kyllä tuntuu vähän sellaiselta, mutta saas nähä.. Oon nyt sumuttanut reilun viikon ja ei kiva. Tekee tosi ikävän olon, mutta mitäpä sitä ei tän asian takia kestäis. :) Hu ajattelin käydä hakemassa apteekista ison satsin lääkkeitä. Tuijotan kalenteria ja haaveilen siitä siirrosta...aikun jo pääsis...

17. ma-mi Vierailija

Aamulla vessassa käydessä tuli verta (kolmeen päivään ei tullutkaan) ja olin varma että tyhjää kohtua mennään katsomaan. Lääkäriin mennessä olin varma että kohtua tunnustellessa JS-R sanoo että kohtu ei ole pyöristynyt. Ja itse asiassa kun hän paineli kohtua, hän sanoi vain että kohtu tuntuu. Viimeksi, siis enkelipoikaa odottaessani, hän sanoi että kohtu on selvästi pyöristynyt. Katsoin eilen enkelipoikamme ekaa ultrakuvaa ja siinä sikiöpussi oli banaaninmuotoinen. Heti kun se kepakko työnnettiin sisuksiini näin vain PYÖREÄN mustan enkä muuta. Siis tyhjää. Laitoin kädet silmille ja sit lääkäri sanoi nopeasti: Täällä on kaikki tosi hyvin. Uskalsin katsoa kuvaruutua ja voih sitä lepatusta. Itkuhan siinä pääsi meilta kaikilta. Pieni vekaramme on 7mm pitkä mikä vastaa viikkoja. Laskettu aika on noin 11.7. Saatiin kaksi kuvaa kotiin ja kyllä mäkin niistä jotain näen kun oikein tarkasti tiiraan.

Alapäätä on jomottanut tutkimuksen jälkeen. Täytynee huilailla vähän ennenkuin alkaa "ompeluseura" eli tyttöjen ilta. Mieskin meni iltavuoroon. Mitenhän osaan olla kertomatta uutisestamme!? En vieläkään osaa täysin relata, mutta hyvä tietää että kaikki on ok ja kohdunsuukin täysin kiinni.

18. Päksy Vierailija

ma-mi; oikein paljon onnea, että kaikki on hyvin!
    Kyllä mie olen sulle kade; olen ihan varma, että itsellä pe testi näyttää puhdasta negaa.

19. Elukka Vierailija

ma-mi: MAHTAVAA!!! Mulle tuli tänään aamupäivällä sellanen tunne, että jollain tutulla on joku tärkee juttu. Sitten muistin, että keskustelupalstan ma-milla on ultra. Aika hassua, että ihan oikeesti muistaa "tuntemattomien" ihmisten asioita.. :) Pitäis varmaan hankkia oma elämä... :D 11.7.2007 kuulostaa oikein hyvältä lasketulta ajalta!

Päksy: Kyllä mä ainakin aion tulla muutaman viikon päästä lukemaan sun ultrakuulumisia!! :) Älä ees muuta väitä!! :D

20. ma-mi Vierailija

Päksy: Mitäs testi näytti?

21. Päksy Vierailija

Ei tarvinnut testiä tehdä, kun menkat alkoi jo eilen. Eli se siitä sitten. Nyt siirryn "taka vasemalle, nuolemaan haavojani!" :(

22. ma-mi Vierailija

Voi Päksy mä oon niin pahoillani! Voimia teille ja tsemppiä jatkoon, mitä tahansa seuraavaksi päätättekin tehdä.

Vähän omaa napaa: Kävin taas lääkärissä torstaina (tosin vaan paikallisessa tk:ssa). Menin vessaan ja veret hulvahti oikein kunnolla. Vuoto laantui siitä taas, pientä tuhrua sillointällöin ilmassa. Kipuja ei ole ja vuoto oli sellasta "juoksevaa" kirkasta verta eikä klönttistä. Tai onko tuolla niin väliä millaista veri on, verta se on jokatapauksessa ja voi tarkoittaa keskenmenoa. Alkaa olla toivo menetetty tämän(kin) lapsen osalta. En saanut lähetettä ultraan, mutta ajattelin kinuta sen maanantaina kun on vielä sairaslomapäivä ettei tarvitse ti työpäivänä lähteä E-KKS:aan.

23. Täällähän on vaan ikäviä kuulumsia. :( Päksy: Syvä osanotto negasta!!! En osaa oikein muutakaan sanoa... Ma-mi: Toivottavasti ei oo keskenmeno!!!!!!!! Yritä jaksella siellä. Ei tällä tiimillä sais näin huonosti mennä... ;(

Minulle ei kuulu mitään erikoista. Hu käyn popsimaan niitä zumenomeja. Henkisesti on ihan luovuttanut olo. Tuntuu, että nää hoidot (tää PAS+ yksi täysi rumba) on vaan käytävä läpi ennen adoptiota. En jaksa uskoa että saamme sen biologisen lapsen. Tekis mieli hypätä jo nyt adoptioprosessiin, mutta itseni tuntien alkaisin kuitenkin jossittelemeen joten on parempi yrittää vielä näin.

Miten te muut? Jos ei biologista tule aiotteko adoptoida?

Vielä kerran: Voimia teille molemmille!!!!

24. ma-mi Vierailija

Kävin tänään E-KKS:ssa ultrassa. Oli ihana lääkäri eikä yhtään marmattanut vaikka panikoin hirveästi. Pienemme voi edelleen hyvin ja on JO 15mm pitkä. Viikko sitten oli vaan 6mm eli 2½ kertaa pidempi nyt! Jos itse kasvaisin vielä samaan tahtiin niin olisin yli 3metrinen. WOW!

Pohdittiin miehen kanssa eilen onkohan pikkuisella kaikki kunnossa ja mies totesi siihen ihanasti, että meistä kolmesta se taitaa voida parhaiten. Me aikuiset ollaan oltu henkisesti aika riekaleina koko viikonloppu.

25. Elukka (se aito) Vierailija

ma-mi: Hienoa, että kaikki on hyvin!!! :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri