Emättimen etuseinä laskeutunut synnytyksen jälkeen, koskakohan palautuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Siiseli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Siiseli"

Vieras
Olen siis ensisynnyttäjä ja synnytyksestä nyt 6 viikkoa, vielä ei siis ole ollut jälkitarkastusta. Synnytyksessä tuli repeämiä ja epparitehtiin. Ompeleet aukesivat osittain ja huomio on tähän asti mennyt niihin. Noin viikkositten huomasin, että emättimen etusenä pullottaa emättimestä ulkona. En siis osaa sanoa onko ollut näin synnytyksestä asti vai onko pikkuhiljaa alkanut roikkumaan enemmän.

Nyt alkaisi pikkuhiljaa tehdä mieli seksiä mutta mitenköhän yhdyntä onnistuu tuon laskeuman takia? Ainakin vessassa pyyhkiessä on arantuntuinen. Korjaantuukohan itsestään ajankanssa?

Kiitos jos jollakin olisi kokemusta tai tietoa. Neuvolasta tai perhevalmennuksesta ei saanut mitään tietoa tästä vaivasta. Lantionpohjanlihaksia olen kyllä jumpannut, mutta mitä googlettamalla löysin niin ei ilmeisesti auta tähän vaivaan.

Siis onko noita ompeleita korjattu mitkä ovat auenneet?? Kysäseppä kunhan sulla on jälkitarkastus siitä etuseinämästä,lääkäri kyllä tietää onko se normaali. Itsekkin kuvittelin että oma värkkini ei ole normaali,mutta kuulemma se on :D

Repeämiä tuli häpyhuuliin/ niiden "sisälle" ja ompeleita ei korjattu kun olivat tuollsisessa paikassa eli paranivat kyllä mutta vissiinkin hitaammin. Nyt olen havainnut, että emättimen etuseinämä pullottaa ulkona emättimestä ja on näin jo heti aamusta eli ei edes valahda mitenkään päivänaikana.

Mun lievä laskeuma (joka ei häiritse mitenkään) ei ole parantunut/palautunut mitenkään, synnytyksestä aikaa 2,5v ja lantionpohjan lihaksia olen tehnyt itsekin. En itse edes alkuun huomannut omaani vaan jälkitarkastuksessa lääkäri mainitsi asian silleen ohimennen eikä kommentoinut siitä sitten sen enempää mitenkään. Silloin vasta hoksasin sen itsekin.

Lievän laskeuman hoitoon gyne suositteli vaan lihasten treenausta aktiivisesti. Ostin geishakuulat silloin 2v sitten ja asia korjautui ehkä 5-6kk aikana. Tosin kuulien käyttö jäi tavaksi jumpata lantionpohjaa ja on tehokas tapa.

Yhteistyössä