Emmaljunga vai jotkut muut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emmaljungatko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emmaljungatko

Vieras
Nyt olen löytänyt nyt hyvät meille passelit vaunut eli emmaljunga city cross. Mutta ongelma on se, että kuosit ovat ihan järkyttäviä. Ainut mitä voisin miettiä on tuo tekonahka. Se epäilyttää suuresti etenki sen kunnossa pito. Tuo city-koppa on ihana.
Vai suositteletteko jotain muuta merkkiä. En ole kovin tietoinen eri merkeistä, joten kaikki ideat eri merkeistä ovat tervetulleita. Ja etenkin kokemukset!

Itse olen nyt vaunutellut neljää lasta, 2x emmaljungilla ja 1x hauckeilla (esprit)... emmaljungista en pidä, liian raskaat mun makuun ja liian leveät ja muutenkin jäykät. Itse pidin ehdottomasti enemmän ihan peruskäytössä (kävelylenkit, ulkona nukkuminen) noista espriteistä 100% enemmän. Nyt mulla siis käytössä emmaljunga ceroxit, mutta en ole tyytyväinen valintaa. Kuoseista en juuri ole perillä, mutta espriti oli minusta kauniimmatkin.

Mä taas valitsisin nuo emmaljungat... Kuoseista mulla ei kyllä ole mitään hajua. Se keinonahka ei kyllä ole mun makuun, mutta kaverilla on ja ihan hyvin pysyneet puhtaana.

Crescent classic, sama hintaluokka, kevyemmät ja kaikki ominaisuudet ja lisäksi hyvännäköiset! Mekin mietittiin Emmaljungan ja Crescentin väliltä, mutta kun vaunuja pitää nostella autoon, niin kyllä Crescent on kevyempi ja paremman näköinen. Muuten molempiin tyytyväinen.

Meillä llut kahdet emmaljungat. Ihan perus kärryt. Ei ole maailman parhaat, parempiakin on. Siksi meillä onkin nyt mutsyn urban rider kärryt, jotka ovat huomattavasti paremmat kuin emmaljungat.

Meillä on emmaljungat sekä briot. Briot paremmat, emmaljungissa on vähän vikoja. Tosin emmaljungat on hienommat, mutta jos haluat laatua, päädy muuhun merkkiin.

Me ostettiin juuri tulevalle vauvalle emmaljunga city crossit. vaunukoppa juuri sillä tekonahalla ja kankaiset on sitten se ratasosa, koska ne kangasosat voi pestä koneessa. kopan meinasin pitää puhtaana pyyhkimällä kostealla. Aivan ihanat on ne vaunut, tykkään kovasti! Ja maalla kun asutaan, meille isopyöräiset vaunut/rattaat paras vaihtoehto. Brioista on myös kokemusta,3v. oli brio novat, hyvät oli nekin.

Suosittelen, että menet ulkomaalaisille lastentarvike sivuille ja tutkit sieltä eri merkkejä. Sitten katsot esittelyvideoita youtubesta. Yleensä maailmalla suisituista vaunuista on hyvin videoita netissä. Esim. emmaljunga, ku on harvinainen ja ei todellakaan tunnettu merkki, ei siitä videooita ole netistä. Tai minä en ainakaan ole löytänyt.
Meillä bugigset ja tukätty ollaan. Talvirenkaat ovat olleet mastossa käytössä ja pikku renkaat kaupungilla.

Kannattaa miettiä minkälaisissa olosuhteissa vaunuja työntelee, minkälaisessa maastossa, millä keleillä, minkä verran, matkusteleeko omalla autolla, julkisilla jne. Sopivat vaunut riippuu ihan käyttötarpeesta. :)

[QUOTE="vieras";23554730]Kannattaa miettiä minkälaisissa olosuhteissa vaunuja työntelee, minkälaisessa maastossa, millä keleillä, minkä verran, matkusteleeko omalla autolla, julkisilla jne. Sopivat vaunut riippuu ihan käyttötarpeesta. :)[/QUOTE]

Millaiseen tarpeeseen ap olit ajatellut? Kerro niin me ehdotellaan merkkejä ja malleja =)

Meillä on juuri nuo emmaljungan city crossit enkä vaihtais pois, ihan loistavat rattaat! Meillä käytettiin vauva-aikana kantokopan kanssa ja ihan rattaina. En ole muita omistanut, mutta tuttujen vaunuja työnnelleenä olen erittäin onnellinen, että meillä on juuri nuo city crossit, niin paljon paljon paremmat kuin muut. Meillä on mustilla kankailla, mutta niitä kuosejahan on varmaan 25, joten eiköhän niistä löydy mieleiset. Kannattaa käydä liikkeessä katsomassa, niin näkee miltä luonnossa näyttävät.

meilläkin emmaljunga (city cerox 360) eikä mitään pahaa sanottavaa. oon ollut enemmän kuin tyytyväinen. :) toi city-koppa oli meillekin ehdoton. vaikka käyttöikä olikin lyhyt.

Mukavaa, että on tullut ehdotuksia. Me asumme pikkukaupungissa. Ja tykkään paljon kierrellä kaupoissa, mutta aina teen lenkit maastossa. Eli vaunujen pitäisi soveltua molempiin. Olen nähnyt emmaljungaa paljon kaupungissa ja olen myös aatellut, että ne siellä ovat loistavat. Ovatko niin?
-ap

Kannattaa tutustua myös gessleinin vaunuihin, itse päädyttiin Gessleini futureihin, ovat tosi näppärät maastossa ja myös kaupungissa. Noissa on ne vaihdettavat etupyörät ja talvi ollaan menty isoilla renkailla ja nyt kun kesä alkaa lähestyä vaidetaan kääntyvät pienemmät etupyörät paikoilleen. Mun mielestä emmaljungat on melkoisen rumat. Mutta nämäkin tietysti makuasioita ;)

Meillä myös mietinnässä city crossit. Mutta nyt olen löytänyt teutonia elegance ja jos jostain saan nämä käsiin, niin haluan ne testata. Mutta ei ole tietoa, mistä ne löytäisin. Eli nyt pähkäilen tyydynkö emmaljungaan vai ostammeko nuo teutoniat.

Meillä perus nelipyöräinen gesslein. Olen tyytyväinen ollut. Kaupassa kun testasimme emmaljungaa (city cross), niin niissä oli huonompi jousitus sekä olivat könkömmät. Olen lukenut paljon gessleinistä ja suurin osa vain hyvää kommenttia. Nyt ystävämme on ostanu gessleinin kolme pyöräiset rattaat ja on ne kyllä kanssa mahtavat vaunut, kun niitä olen kokeillut.

http://www.baby1.fi/teutonia-elegance-yhdistelmavaunu-p-440.html Kun vähän googletti, niin löyty

Ap:lle en suosittele city crossia. Mielummin city ceroc 360 on sinun juttusi, mutta nämä ei ole niin hyvät taas maastossa.

Teutonian vaunuihin kannattaa myös tutustua!

Mulle kans myyjä suositteli Teutoniaa. Myynnissä hänellä oli sekä Teutoniaa että Emmaljungaa ja sanoi, että Emmaljungien kehitys on taantunut tyystin muutaman viimeisen vuoden aikana ja pelkkiä kankaita värielty uudelleen. Teutonialla taas on panostettu tuotekehittelyyn erityisesti turvallisuuden ja kestävyyden osalta ihan joka vuosi.

Meillä oli gessleinit ja olin niihin tyytyväinen. Pelitti hyvin lenkkipoluilla ja paljon tuli myös shoppailureissuja tehtyä kaupungilla. Kilometrejä kertyi tosi paljon, kun kävelin varmaan keskimäärin 10km päivässä alkukuukausina. Hyvä jousitus ja renkaat. Myös näppärän kokoiset, miinusta vain tavarakorin pienuudesta. Emmaljungat näyttää mun mielestä just sellasilta hyökkäysvaunuilta, ei ole tosin kokemusta ja tuokin mielikuva perustuu varmaan vaan jonkun niitten vaunumallin isoon kokoon?

Yhteistyössä