Emmaljungat vai Phil&Tedsit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Phoebsi

Aktiivinen jäsen
12.06.2008
28 881
2
38
Päällekkäin istuttavat:

phil-teds-sport-double-pushchair-colour-8238-2915_medium.jpg

Vai perinteiset vierekkäin istuttavat:

stroller.jpg

Onko kokemuksia näistä kummastakaan?

En ottais kumpiakaan (meillä P&T Sportit olleet aikoinaan, Emmaljungalta taas muita rattaita kuin kuvassa näkyvät). :D Jos meidän perhe joskus vielä lisääntyisi (mitä ei tapahdu :D ), niin ostaisin Easywalker duot. Kateellisena (siitä, etten itse aikanaan moisia noteerannut) olen siskon lapsia noissa työnnellyt. Ainakin omasta mielestäni uskomattoman hyvät menopelit!

Meille yhdelle tosin city crossit ja on olleet loistavat näillä auraamattomilla teillä, jaksaa lykkiä ja kulkevat. Onhan näihin saatavilla sisaristuin päälle sekä seisomalauta jos on vanhmepi lapsi aj vauva yhdistelmä :)

Virekkäin on kummallekkin maisemapaikka.... Vauvahan kun ei tule aina olemaan vauva eikä makaamaan....

En ottais kumpiakaan (meillä P&T Sportit olleet aikoinaan, Emmaljungalta taas muita rattaita kuin kuvassa näkyvät). :D Jos meidän perhe joskus vielä lisääntyisi (mitä ei tapahdu :D ), niin ostaisin Easywalker duot. Kateellisena (siitä, etten itse aikanaan moisia noteerannut) olen siskon lapsia noissa työnnellyt. Ainakin omasta mielestäni uskomattoman hyvät menopelit!

Minä olen noita kahta päässyt kokeilemaan, tosin vaan liikkeessä. Easywalkeritkin oli mielessä, toisaalta niitä saa parhaimman värisinä, mutta sitten taas olen kuullut niistä huonoa. Emmaljungat on meillä nyt, ja ne pidänkin meillä joten siksi se on toisena vaihtoehtona, on niin hyvät olleet.

[QUOTE="mmm";23361489]Meille yhdelle tosin city crossit ja on olleet loistavat näillä auraamattomilla teillä, jaksaa lykkiä ja kulkevat. Onhan näihin saatavilla sisaristuin päälle sekä seisomalauta jos on vanhmepi lapsi aj vauva yhdistelmä :)

Virekkäin on kummallekkin maisemapaikka.... Vauvahan kun ei tule aina olemaan vauva eikä makaamaan....[/QUOTE]

Lisään vielä, että on jaloille enemmän tilaa emmaljungissa ja kavereille on p&t ja aika säätöä näyttäisi välillä olevan kasaaminen/purkaminen. Kätevyys mielestäni kaukana.

minkälainen auto teillä on? onko noiden tarkoitus mahtua autoon? meillä sportit ja ne mahtuu vaikka takapenkin jalkatilaan kun ei ole nyt ainakaan heti tarkoitus ostaa farmaria niin sen vuoksi noihin päädyttiin. autoistuinadapterin kanssa tosi näppärät autolla liikkuiessa.
niissä on sitä säätämistä kyllä, mutta siihen tottuu aika nopeasti, meillä tosin ollut jo kolme kuukautta käytössä ja mieheni ei osaa niitä vieläkään käyttää kun ei ole tarvinnut.. sithän tuossa ei ole mitään tuulensuojaa kummallekaan, joten talvellakin joudutta käyttämään sateensuojaa pelkän tuulen takia että saa lapset pakkatuulelta piiloon. ja se sateensuojan taittelu on taiteenlaji erikseen kun on semmoinen pvc muovi, mutta nyt luulen osaavani senkin..
mutta siis näistä pointeista huolimatta olen ihan älyttömän tyytyväinen noihin. sitte ku saa säädöt kohilleen ja lapset kyytiin niin meno on kevyttä ja huoletonta ja loskassakin päästy eteenpäin. paljonkohan noilla rattailla painoeroa? nuo on meinaan aika kevyet nuo sportit

Meillä oli melkein 2v ikäerolla aluksi easywalkerit, kun vierastin päällekäin/peräkkäin olemista, mutta muutamien kuukausien käytön jälkeen vaihdettiin kuitenkin phil&tedseihin. Parempi, kun oli kapeammat, meni kasatessan pienempään tilaan ja muutenkin tietenkin pienemmät ja ketterämmät. Makuasioitahan nämä. Ja jos tykkää vierekkäin olevista, niin eiköhän nuo emmaljungatkin asiansa aja. Kannattaa miettiä, mitkä tuntuu omaan tarkoitukseen parhaimmilta.

Meillä on ihan tavallinen, ehkä vähän tilavampi auto. Siis takakonttiin mahtuu nykyiset Emmaljungat ihan heittämällä.

Mietin sitä käyttötarkoitusta... pitäisi olla hyvät menemään loskassa ja maastossa, ja kätevät kaupungissa. Bussilla liikun, jos olen yksin lasten kanssa eli Sporteissa epäilyttää että onko ne kovin kiikkerät? Emmaljungat taas on leveät, ja jos on muihin Emmaljungiin tulleet nuo, niin myös painavammat.

Mä vaihdoin pois Sportit juuri siksi, että mun mielestäni ne olivat kiikkerät kahden lapsen kanssa. Ei olisi tullut mieleenkään lähteä niiden kanssa esimerkiksi juoksulenkille, kun kävellenkin kurveissa sai olla tarkkana, samoin, jos joutui esimerkiksi siirtymään tieltä korotetulle jalkakäytävälle. Mä en koskaan kokeillut bussiin menoa niitten kanssa, mutta eikös ne ole kuitenkin malliltaan pidemmät kuin nelipyöräiset, eli mietin vaan, miten ne mahtuvat sitten siihen "rataskoloon" niin, etteivät ole muiden ohikulkijoiden tiellä.

Pakko oli tulla liputtamaan Easywalkereita eli meillä ei ainakaan mitään huonoa sanottavaa. Noista kahdesta ottaisin varmaan emmaljungat, en tosin tuota mallia, kun en noista pienistä etupyöristä mee takuuseen, että olisi talvella kovin järkevät tai hiekkateillä (ainakaan hiekkateillä paljon kulkevana ei myyjä meille suositellut pieniä kääntyviä pyöriä)toimivat..

[QUOTE="immu";23361873]Mä vaihdoin pois Sportit juuri siksi, että mun mielestäni ne olivat kiikkerät kahden lapsen kanssa. Ei olisi tullut mieleenkään lähteä niiden kanssa esimerkiksi juoksulenkille, kun kävellenkin kurveissa sai olla tarkkana, samoin, jos joutui esimerkiksi siirtymään tieltä korotetulle jalkakäytävälle. Mä en koskaan kokeillut bussiin menoa niitten kanssa, mutta eikös ne ole kuitenkin malliltaan pidemmät kuin nelipyöräiset, eli mietin vaan, miten ne mahtuvat sitten siihen "rataskoloon" niin, etteivät ole muiden ohikulkijoiden tiellä.[/QUOTE]

Totta! Ja missä niissä oli jarru? Näin kerran kauppakeskuksessa kun joku mies kirosi Sportien jarrua... muistin vasta nyt.

Jos ei oo farkkua, niin kannatta ehdottomasti sitten myös testata, että ne rattaat mahtuu sinne konttiin. Aika paljonhan nuo vierekkäin istuttavat kasattunakin kuitenkin vie. =)

olen mennyt bussissa ja junassa noiden sportien kanssa eikä ole ollut ongelmia kun muistaa pitää kunnolla kiinni kun bussiin noustessa ovat pelkästään sen etupyörän varassa niin kiikkerät ovat kyllä. hyvin mahtuu bussiin, olen laittanut vähän vinoon jos ei ole muita, mutta mahtuvat suoraankin ja pääsee vielä ohi.

Pakko oli tulla liputtamaan Easywalkereita eli meillä ei ainakaan mitään huonoa sanottavaa. Noista kahdesta ottaisin varmaan emmaljungat, en tosin tuota mallia, kun en noista pienistä etupyöristä mee takuuseen, että olisi talvella kovin järkevät tai hiekkateillä (ainakaan hiekkateillä paljon kulkevana ei myyjä meille suositellut pieniä kääntyviä pyöriä)toimivat..

noissa emmaljungissa näyttää olevan heittoaisa jolloin nillä pääsee takarenkaat edellä jos on epätasainen maasto, silloin kyllä pelittävät..

on Emmaljungan Twin Cangaroot eli aika pitkälle samanlaiset, mutta isoilla etupyörillä. Leveethän ne on, mutta olen tykännyt ihan hirveesti. Molemmille on hyvin tilaa nukkuakin, rullaavat kuin unelmat, iso tavarakori. Heittoaisaa olen joskus kaivannut, mutta noissa näyttää sekin olevan. Eli itse ottaisin kyllä Emmaljungat. P&T-rattaita käytiin koeajamassa, kaatuivat siihen, ettei ollut käytännössä minkäänlaista tavarakoria ja itse epäilin vauvan viihtymistä tuolla alaluukussa yhtään isompana.

Sen verran mitä oon Phil&Tedsejä nähnyt, niin on herännyt kysymys siitä miten kätevät ne oikeasti on.

Miten kivaa lapsella on istua tuolla alhaalla takana, mistä ei mitään näe. Siellä pakokaasujen tasolla, minne rapa roiskuu...Saako siihen kuomua tai sadesuojaa? Pystyykö tavarakoria käyttämään?

Ja kun lapsi on siinä ylhäällä istumassa, vauvan 'päällä', niin onko hän siinä tuulenhalkaisijana, suojattomana. Pääseekö vauvaa hoitamaan muualta kuin pään puolelta?

Eli kyllä mä vierekkäin istuttavat ottaisin. Mielellään erillisillä kuomuilla, ja erillisillä jalkatuilla. Uskon että ne on oikeasti kätevämmät.

Meillä on kaksoset ja on ihan arkikäytössä Emmaljungan twin city crossit (niitä tosin ei enää valmisteta, niissä kaikki renkaat ovat saman kokoiset eikä etupyörät käänny) ja kauppakärryinä on Phil&Tedsin sportit.

Emmaljungat on tosi hyvät näin arjessa kelillä kuin kelillä. Noista nykyisistä tuplista, joissa on kääntyvät etupyörät mulla ei ole kokemusta.

Phil&Tedsit on tosi näppärät kauppakäytössä + kesäkeleillä, ulkona en ole niitä talvella käyttänyt. Rattaina ne on ihan kivat.

Mun kaverilla on tällä hetkellä noi Sportit ainoina tuplarattaina käytössä - hänellä esikoinen oli noin pari vuotias, kun toinen lapsi syntyi - ja hänen mielestään ovat toimineet ihan ok, mutta erityisesti auratuilla teillä. Auraamattomilla on vähän niin ja näin, mutta on päässyt silti kulkemaan. Mutta yksi asia noista phil&tedseistä erityisesti viileällä kelillä kannattaa huomata, että niissä ei ole kunnollista tuulisuojaa. Kaverin äiti ompeli vaunuihin esikoista varten oman "suojapeiton", jotta on hieman suojassa ulkona, kun lapsi rattaissa kulkee.

meillä on P&T vibet, ei sportit, ja ei niissä kyllä tarvitse olla insinööri että ne saa kasaan. Sporteista en sitten tiedä. Jarrukin löytyy, ja on helppo käyttää. Meillä takana istuu vuorotellen herra 1v ja neiti 3v kun ovat suunnilleen saman painoisia, ja hyvin sinne koriin mahtuu vielä mun veska ja kaikki meidän puistolelut. Kauppakasseja ei kyllä sitten mahdu enään mihinkään. Hyvin ne pelitti suomessakin kuukauden verran jouluna. Kiikkeräthän ne toki on jos nousee pelkän etupyörän varaan, mutta kun sen tietää niin osaa varoa. ja tosiaan jos 1v nukahtaa niin mahtuu vielä sinne siskon alle makuulle, sisaristuin siis siihen päälle vaikkei toi jäbä ihan pienimmästä päästä olekaan.

Mun siskolla tas on tollaset vierekkäinistuttavat, ja hyvä niitäkin oli työnnellä kun muutaman kerran niitä lainasin. Ne vaan tuntuu niin jumalattoman isoilta ja leveiltä, mutta jos teilläpäin on leveät jalkakäytävät (meidän vibet mahtuu paikoin juuri ja juuri jalkakäytävälle täällä ) eikä ole tilanpuutetta autossa niin nekin on ihan kelpokärryt.

Yhteistyössä