EMPÄ OLIS USKONU ETTÄ MUN TARVIS JOSKUS KYSYÄ TÄLLASTAKI :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Eli meillä esikoinen oli TODELLA itkuinen vauvana ja meillä huudettiin yöt ja nukuttin päivät, mitään rytmiä ei siis ole koskaan ollut. Syynä refluksi. Nyt meillä 6pv ikäinen tyttövauva ja ihan terveeksi luokiteltu, mutta äiskä täällä huolesta soikeena kun tyttö ei tee mitään muuta kuin nukkuu :D Tiedän toki että vauvat nukkuu 20h vuorokaudes, mutta luulin että ne herää välillä. Eilen tyttö nukkui koko päivän....siis ihan koko päivän....oli hereillä ehkä 30min. ja aattelin että valvoo sit yöllä, mutta nukkuikin kilttinä aamu puol kasiin ja nyt on nukkunut siitä asti ja hereillä oloa taas ehkä 30-45min. Ei juurikaan itke, välillä pientä itkua kun massua vääntää.saa rintaa ja maitoa riittää ja syö ihan ok, koska pulautuksiakin tulee.
onko tällanen nukkuminenkaan nyt ihan normaalia. haukottelee hereillä ollessa kokoajan...

Vauvan paino on ok ja noussut hyvin sairaalasta lähdön jälkeen.oli kyllä muutenkin iso kokoinen tyttö :) nautin toki tästä mutta pieni pelko persiissä että kohta alkaa joku koliikki tai refluksihuuto, mutta toisaalta nyt on hyväkin että on kiltti kun mulla sektiohaava kipee

Minulla oli unikeko vauva ja on edelleen..tosin ei vauva. Lapseni on jo 8v. mutta nukkuu edelleen yöllä 11-13h. Aina ollut erittäin terve, lukuunottamatta normaaleja flunssia (niitäkin hyvin vähän). Toiset vaan tarvitsevat kasvaakseen ja kehittyäkseen enempi unta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko muilla kokemusta unikeko vauvasta :D mietityttää vaan kun nukkuu yhtäsoittoa...

meillä oli myös aikanaan unikeko-vauva; en meinannut uskoa että semmoisia vauvoja onkaan. kaksi ensimmäistä valvottivat aika tavalla. jokaisen hyvin nukutun yön jälkeen olin varma että seuraava yö valvotaan, mutta eipä valvottu. päivällä saattoi nukkua ulkona vaunuissa tuntitolkulla. ja siihen päälle tosiaan hyvä yö päälle, se tuntui uskomattomalle mutta ihanalle samalla.

meillä myös oli tää unikeko-vauva myöskin sektiolla syntynyt,kahden alakautta syntyneen jälkeen.

ei muuta kuin nauti ihanasta ja hyväunisesta vauvastasi!

meidän keskimmäinen nukkuin kans "aina" ja nukkuu edelleen ehdottomasti eniten noista kolmesta Ja sit kun se osas istua se istuskeli lelun kanssa itekseen puolet päivästä, nukkui toisen puolen ja tätä 3 kk yhteen menoon, ajattelin jo, että sillä on joku vika, mut sit se vaan yks päivä nousi sen lelunsa kanssa ylös ja alkoi kävellä.

ja nämä 2 muuta vähemmän nukkuvaa pomppi ,kiipeili ja juoksi 3/4 osaa päivästä ja nukkuvat (huonosti ) sen 1/4 päivästä

että nauti vaan lapsestasi tuossa jamassa, mutta jos huolettaa, pyydä konsultaatiota lääkäriltä. Esim bilirubiinihan nukuttaa paljon, vaikka uskon että se olisi todettu sairaalassa jo

Yhteistyössä