En halua järjestää häitä koska minulla on niin vähän ystäviä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Oikeastaan vain yksi ystävä ja muutama kaveri joita en tunne niin hyvin että kutsuisin häihin. Tuttavia on paljon, mutta jotenkin niistä ei koskaan tule sen läheisempiä. Sukua sen verran että vieraita tulisi 30-50. Jotenkin noloa jos häissä on vain yksi kaveri :( Muistan kun yhden sukulaisen polttareissa oli yli 20 ystävää... Polttareihinkin tulisi varmaan vain mun 3 siskoa ja se yksi ystävä :(

Eli häät saa odottaa ainakin muutaman vuoden, toivottavasti luon ystävyyssuhteita kun pääsen työelämään...

et kovin tosissasi taida naimisiin edes haluta jos tuon takia siirrät häitä.

Eipä ollu mullakaan kavereita kun niitä ei ole mulla koskaan ollut. Halusin silti mieheni kanssa naimisiin ja häät järjestimme vaikka juhlijat olivat pääosin mieheni puolelta.

jaa, mulla oli häät, ja olin ihan tyytyväinen, että sukulaisia tuli paikalle, kaikki kutsutut itse asiassa.
Kavereita oli yksi aivan alakouluajoilta. Yliopiston aikana tutuksi tullut kaveri suuttui kun en tarpeeksi ajoissa häntä infonnut häistä, ja ei tullut häihin, eikä ollut yhteydessä.

Kavereita ei ole kertynyt isoa liutaa, koska olen joutunut muuttaa elämäni aikana yli 20 kertaa.

Et sitten voisi pitää sukulaishäitä? Jotkuthan tekee niinkin, että häihin kutsutaan vain sukulaiset ja kavereille järjestetään jotkut jälkipippalot.

Meillä oli sukulaishäät. Vieraina oli vain vanhemmat ja sisarusten perheet ja meitä oli vähän päälle 30 henkeä. Kirkkohäät oli ja juhlat ravintolassa.

Provo?

Häiden tarkoitus on siis näyttää joillekin (kenelle), että on paljon ystäviä? Eikö tärkeintä ole se avioliitto ja juhlat niiden kesken jotka OIKEASTI on elämässäs? Mitä väliä muulla?

Mulla oli polttareissa 3 hlöä ja ei tullut mieleenkään hävetä sitä.

Jotkut on ihmisiä, että niillä on vaan yksi- pari läheistä ystävää (voi olla vaikka myös siskoja). Kertoo ihmistyypistä enemmän, ei siitä, että olisi epäonnistunut.

no, minulla oli kaasona mun paras kaveri ja polttareissa oli hänen lisäkseen siskoni ja kaksi veljeäni ja meillä oli aivan mahtava päivä. En minä kaivannut ketään muita. Häissä oli 22 henkeä, sillä jos oltaisiin kutsut ulotettu vanhempiemme sisaruksiin perheineen, niin nopeasti olisi tullut 100 henkeä. Minulla oli aivan ihanat juhlat! En kokenut edes tarpeelliseksi kutsua muita ystäviä/kavereita juhliin.

Meillä ei ollut kun 40 ihmistä häissä. Ja ihan mukavat pippalot niinkin saatiin aikaan. Polttareissakin oli mun lisäks kolme ja yks niistä oli sisko. Oon vaan ystävätön ja silläsipuli. On niin vaikea näin aikuisena ystävystyä. Töissäkin olin ja siellä juttelee ihmisten kanssa, mutta siihen se jää ja kun työt loppui ihmiset jäi.

Ymmärrän sinua! Tuo olisi voinut olla minun kirjoitukseni. Ja varmasti monen on vaikea tuota ymmärtää!
JA MIKÄ TYLSINTÄ, on se, että sukulaisen häissä oli "tutustumis" leikki. Kaaso sanoi esim. ketkä ovat morsiamme serkkuja nousee ylös jne. Sitten hän sanoi (Ihmettelen edelleen, miksi kaaso saattoi morsiamme kiusalliseen tilanteeseen) "Nouskaa ylös kaikki morsiammen kaverit". Ja vain yksi tyttö nousi ylös... JA KAIKKI ALKOIVAT NAURAA! Ikävä tilanne morsiammelle
omissa juhlissa!!

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän;24527396:
Ymmärrän sinua! Tuo olisi voinut olla minun kirjoitukseni. Ja varmasti monen on vaikea tuota ymmärtää!
JA MIKÄ TYLSINTÄ, on se, että sukulaisen häissä oli "tutustumis" leikki. Kaaso sanoi esim. ketkä ovat morsiamme serkkuja nousee ylös jne. Sitten hän sanoi (Ihmettelen edelleen, miksi kaaso saattoi morsiamme kiusalliseen tilanteeseen) "Nouskaa ylös kaikki morsiammen kaverit". Ja vain yksi tyttö nousi ylös... JA KAIKKI ALKOIVAT NAURAA! Ikävä tilanne morsiammelle
omissa juhlissa!!

äärettömän ajattelematonta kaasolta :(

[QUOTE="lissu";24527161]Tai sitten menette maistraatissa naimisiin ja juhlitte kahden todistajan kanssa?[/QUOTE]

Voi kirkossakin mennä naimisiin vain niiden kahden todistajan läsnä ollessa. Ei kirkkohäidenkään tarvitse olla isot.

Nolouteen vaikuttaa myös se että kaikilla mun sisaruksilla on ihan hirveästi ystäviä. Ja ollaan totuttu vertailemaan toisia... Oon ollu viime vuosina monissa häissä ja kaikissa ollu väh. 10 ystävää sukulaisten lisäksi.

[QUOTE="abc";24527496]Voi kirkossakin mennä naimisiin vain niiden kahden todistajan läsnä ollessa. Ei kirkkohäidenkään tarvitse olla isot.[/QUOTE]

No kirkkohäitä ei pidetä joka tapauksessa, sillä ollaan molemmat ateisteja. Monet sukulaisista on järjestäny siviilivihkimisen hääpaikalla.

Meillä oli noin 30 vierasta. Läheisimmät sukulaiset enoja, setiä ja tätejä myöten. Ei serkkuja, jos eivät muutenkin läheisiä. Lisäksi muutama lähin ystävä ja kaveri molemmilta. Joten ap:n ei kannata lykätä häitä vierasmäärää kasvattaakseen, jos muuten ajankohta tuntuu olevan ok.

Minäkin olen vähäystäväinen, joten uskon ymmärtäväni tunteen. Mutta kyllä me saimme häämme järjestettyä ihan kunnialla.

Minusta esim. 30 sukulaista tarkoittaa sen verran pieniä häitä, että on ihan ymmärrettävää, jos kavereitakin on sitten vain muutama. Tai jos asetelma tuntuu epäsopusuhtaiselta, kutsuisitte vain kaikkein läheisimmän suvun. Viimeistään silloin olisi täysin luontevaa, että teiltäkin olisi vain pari läheisintä ystävää (esim. sinulta tämä yksi ja mieheltä 2-4).

Tuntevatko kaikki miehen ystävät toisensa? Erityisesti jos eivät tunne, niin eihän siinä juhlatohinassa kukaan ala laskea, että jaahas, tuo Pekka onkin sulhasen ystävä, ja Mirkku myös, ja ohhoh, Ristokin on sulhasen ystävä. Tietty jos kyseessä on yhtenäinen kaveririnki, niin silloin asetelma on selkeämpi.

Kaasolle voi kertoa hyvissä ajoin, että haluat mutkattomat häät ilman leikkejä ja ilman polttareita.

Meilläkin suurin osa häiden kavereista oli juuri miehen kavereita. Myönnän tilanteen häirinneen hieman. Mutta toisaalta olinpa minäkin tavannut heitä miehen siivellä jo aika monta vuotta.

Menkää ulkomailla naimisiin jossain kauniilla hiekkarannalla ihan vain kaksin. Minua kaduttaa ettei itse toimittu noin, vaan käytettiin rahamme itsemme sijaan ei-niin-läheisten tuttavien kestitsemiseen.

[QUOTE="aloittaja";24527507]Nolouteen vaikuttaa myös se että kaikilla mun sisaruksilla on ihan hirveästi ystäviä. Ja ollaan totuttu vertailemaan toisia... Oon ollu viime vuosina monissa häissä ja kaikissa ollu väh. 10 ystävää sukulaisten lisäksi.[/QUOTE]

Järjestä niin erityyliset häät, että vertailu menettää merkityksensä.

Karsi vaikka tätä sukulaislistaa rankalla kädellä. Etsi jokin tunnelmallinen outo hääpaikka, johon mahtuu vain 20 henkeä - silloin karsimista ei tarvitse edes perustella.

Mä ehdotan myös erilaisia häitä. 10-20 hengen ruokahäät hyvässä ravintolassa oli kiva ja todella erilainen. Ei ollut polttareita eikä leikkejä. Tai menette yllätysnaimisiin ja juhlitte vain vanhempien, sisarusten ja parin ystävän kesken ja käytättekin häärahat pitkään häämatkaan. Ei huono idea sekään :D

[QUOTE="aloittaja";24527691]Ollaan oltu lähes 10 v yhdessä joten naimisiinmeno olisi oikeastaan vain taloudellinen sopimus... Helpottaisi asioita lasten suhteen ja saatais koko perhe sama sukunimi :) Ei sillä sen suurempaa merkitystä olisi.[/QUOTE]

No eikö sitten nuo biitsihäät kaukaisella rannalla olisi paras idea? Sellaisia matkojahan oikein myydään erikseen. Esim. hinnallisesti parin viikon matka maksaisi kahdelta noin 5000 - 7000 euroa. Ja kyllä olisi sun siskotkin kateellisia. ;)

Yhteistyössä