en halua matkalle mieheni kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en enää

Vieras
olemme tehneet mieheni kanssa onnistuneita ulkomaanmatkoja.Mutta nyt viime vuosina hänelleon tullut tavaksi ostaa raki pullo (Krikassa) heti perille päästyä.

Alkuun siitä juominen oli ihan kohtuullista, nyttemmin alkaa humaltua. Ei kovin paljon, mutta aina enemmän...Muuttuu ensin rehvakkaakksi, minua nolottaa. Sitten alkaa ärsyttäväksi, lopulta mököttää (kuten kotonakin, kun vähän juo. Ei tajua itse muutuneensa.

Loukkaantuu ja suuttuu, jos siitä moitin jälkeenpäin ja on alkanut "salaa" juoda ja sitten kieltää...vaikka se näkyy ja haisee...
Sinänsä juominen on vielä psynyt aisoissa, ettei juuri esiinny humalassa muille. mutta minä joudun sitten luovimaan, että pysytään hotellissa...

Nyt hän hakuaisi syksyllä taas matkalle. Minä en em. syyn takia. Mutta jos sen kertoisin, hän suuttuisi ja kieltäisi asian. matka jäisi tekemättä, mutta kostoksi hän joisi kotona enempi.

Muuten hän on kaikin puolin hyvä mies

Vaimon kanssa ulkomaanmatkat menevät vituiksi, kun suurin osa ajasta menee kaikenmaailman "rytkykaupoissa" ostelemassa milloin minkin benettonin vaatteita, joita ei tule edes koskaan pidettyä. Muka edullisesti saa paituleita, vaikka samaa tavaraa olisi suomalaisissa Anttiloissa alennuskoreissa.
Kuumissa kaupoissa tulee hiki ja jano.
Hikoilemista ja janotusta jatketaan sitten rannalla tai hotellin altaalla. Pitää muka saada trendikäs lomarusketus! Minulle itselleni riittäisi rusketusraidat ranteisiin ja kaulaan.
Paljon mukavampaa olisi istua viileällä terassilla tai ilmastoidussa hotellin lobbybaarissa ja viettää laatulomaa.

Puhu ihmeessä miehellesi. Sovi, että kirkasta ei osteta pulloa. Minä ainakin haluan juoda lomalla terasilla olutta, kohtuudella. Miedot joumat ovat mielestäni ok, koska kyllä kuumassa pitää juoda hyvin:) Eikä se matkaa haittaa, koska niistä ei humallu sanottavasti.

Minun mieheni taas haluaa löhötä rannalla. Minulle tulee huono olo pitkään kuumassa. Kärsin ja lasken tunteja... Haluaisin istua terasseilla (en välitä alkoholijuomista, muutakin voi) ja katsella lomavilinää.Kaupoissa en välitä kiertää erityisemmin tavaran haussa. Sitä on kotona riittävästi...
Vähintään puolet joka päivästä pitäisi maata rannalla. Yhtä tuskaa...

Olen päättänyt puhua asiasta, jos mieheni alkaa matkaa hommaaamaan. Itse en sitä tee. Ongelmana on, että hän varmaan suuttuu ja loukkaantuu. En voi uskoa miten niin kunnollinen mies voi kieltää selvän asian...
Hänen luonteensa on kyllä sellainen, että toiselle sanoo pahastikin, mutta itse ei kestä yhtään mitään.

Sopikaa kotona, että sinä et tule rannalle, vaan menet terasille istumaan. Mies voi sitten maata rannalla. Minusta lomalla ei voi toista pakottaa aina alistumaan, vaan pitää sopia kellonajat, jolloin tavataan ja sen ajan toinen voi kierrellä ostoksilla ja toinen istua terasilla tai toisinpäin.

Rakia on sekä Kreikassa että Turkissa. Kreikkalaienn raki on käytännössä kotipolttoista "pontikkaa", vahvuus vaihtelee 40-80 promillea. Turkkilainen raki on käsittääkseni maustettua (anis?) viinaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Sopikaa kotona, että sinä et tule rannalle, vaan menet terasille istumaan. Mies voi sitten maata rannalla. Minusta lomalla ei voi toista pakottaa aina alistumaan, vaan pitää sopia kellonajat, jolloin tavataan ja sen ajan toinen voi kierrellä ostoksilla ja toinen istua terasilla tai toisinpäin.

Mä en kanssa voi ymmärtää että aikuisille ihmisille on joku ongelma, että toinen haluaa olla rannalla ja toinen terassilla. Ei meille ainakaan mun miehen kanssa tuota vaikeuksia olla lomalla erilläänkin. Eihän se ees ole mitään lomaa sille osapuolelle joka joutuu pakottautumaan sellaiseen mikä ei kiinnosta.

Reissun ehdoksi ilman muuta se, että tuota pulloa ei osteta. Sopikaa loman tavoitteet ennen lähtöä ja siitä, että jos mies aloittaa juomisen, sinä saat muuttaa hotellia. Eihän tuo hyssyttelemällä muutu vaan suoralla puheella. Mitä yhdestä mökötyksestä, niitä mahtuu maailmaan.

Sinä et jaksa etkä halua maata tuntitolkulla rannalla, teet siis muuta mukavampaa. Jos ette pysty jaksottamaan ajankäyttöä siten, etä molemmilla on yhdessä mukavaa, olkaa erillänne. Kumpikin tietää osoitteen, mistä on lähtenyt ja nykyään voi hoitaa yhteydenpidon tarvittaessa kännyköilläkin. Ei ole ylivoimaisen vaikeaa. Jos tuntuu, että ei raski puhua kotimaan liittymällä, hommatkaa sellainen lomamaasta, onhan niitä sielläkin.

Minun mieheni kun joisi yhtä pulloa, mutta se saattaa juoda useita pulloja jopa yhtenä päivänä, eikä se mukavaa ole. aina haisee viina ja rahaakin kuluu. Lopulta hän ei muista päivästä mitään ja minä saan olla huolissani, saanko hänet ajoissa yöpuulle. On kurjaa, jos mies nukkuu jossain lattialla. No juoppohan hän on, mutta silti. Lomaa se minäkin kaipaan.

Ouzoahan se kreikassa on.
Kerran mieheni lähti lenkille aamukka, sovittiin tunnin päästä aamupuurolle.

Oli eksynyt, ilman kännyä, rahaa, juotavaa. Kesti tuntuikausia löytää takaisin, juoksi ylös oliivilehtoihin.

Yleensä haluammekin olla yhdessä oudossa paikassa.

Valitettavasti matka on pienoiselämä, jossa joutuu sietämään kanssamatkustajaa ilman pakomahdollisuutta; et voi mennä harrastuksiin, golffaamaan, töihin, autotalliin, ostoksille, miettiä lapsen ongelmia, miettiä rakennusprojektia. Loma on elämää, jossa suhde punnitaan, aivan samalla tavalla kuin 40 vuotiaana, kun lapset eivät tarvitse hoivaa ja talo on rakennettu. Ai tuollaisenko pässin kanssa minä olenkin elämäni jakanut?

Karua.

No minkä helevetin takia sinne ulkomaille sitten lähdetään, jos ei mennä rentoutumaan lomalla?

Itse juon viinaa kotimaassakin ja poltan tupakkaa. Moni on sanonut, että: "Ajattelepa, jos lopettaisit juomisen ja tupakoinnin ja pistäisit säästyneet rahat talteen, niin sitten pääsisit pari kertaa vuodessa ulkomaille!"

Niinpä niin! Mutta mitä ihmettä siellä ulkomailla sitten tekisi raittiina?

Meillä on ihan sama juttu. Kun on alkoholisti ei auta
mikään. Jos yritän sanoa, että sovitaan ettet humallu
hän hermostuu siitä jo valtavasti. Juo kaiken mitä näkee, välillä on suurin piirtein taju pois ja ei muista matkasta mitään. joten en halua hänen kanssaan matkalle.

No kun viinaa on saatava niin minkäs sille voi. Ei alkkiksen kanssa voi mitään mukavia matkoja järjestää. Voihan sitä sopia muka etukäteen ettei matkalla juoda, mutta minkäs sitten teet kun juoppo juo kumminkin niinkuin hyvin kyllä tiedät. Lähdetkö kesken matkan takaisin kotiin? Pullo on aina vaimoa tärkeämpi. Matkustele kaveriporukassa ja jätä juoppo kotiin mesomaan.

Kävin mieheni kanssa 3pv kylpylämatkalla. Hän ei alussa edes ravintolassa ostanut kaljaakaan.
Mutta kai joku ajatus oli mielessä. Sanoin eka aamuna, että pitää käydä kaupassa ostamassa vesipullo huoneeseen. Tarvin lääkkeni kanssa vettä.
Minulla oli aika kosmetologille päivällä ja hän hätyytyytti aamusella kauppaan, kai ajatteli, että pitää pystyä auton rattiin...

Pahaksi onneksi kaupan vieressä oli Alko, ja hän houkutteli, että voitaisiin ostaa valkoviinipullo. Ei tarvitse ravintolassa tilata mitään. Suostuin, eikä hän muuta esittänytkään.
Sitten iltapäivällä kävelyltä tullessa hän ehdotti, että käydään avaamssa viinipullo parvekkeella. . Ajattelematta sanoin, että mikäpä siinä, jos pystyt ottamaan vain lasillisen. Muuten vasta lounaan jälkeen.

Siitäkös hän raivostui, rupesi mököttämään. Syytti, että aloitin v--maan,lähdetään kotiin. Yritin sanoa, etten edes ajatellut niin, vain että käydään syömässä ensin ja sitten nautitaan rauhassa parvekkeella... Mikään ei auttanut, mökötti ja haukkui vuorotellen.
Ei lahtenyt kotiin, vaikka pyysinkin sitten. Tuijotti huoneesa tv:tä ja mökötti.

Oli odottaessaan kosmetologilta juonut kaljaa, henki haisi.
En jaksa uskoa , että kalja vaikuttaa niin, mutta tuttu kuvio toistui. Hän suutuu arvaamattomasti ja mököttää...

Huomenna hän on ok

Nyt ajattelen, normaalitilanteessa yhden lasin ehto ei ole suutumuksen arvoinen asia. Oliko hänellä sittenkin autossa piilossa salapullo, josta syy tuli!

Nyt hän käyttäytyy kuin episosdia ei olisi sattunutkaan.ap

[

Nyt ajattelen, normaalitilanteessa yhden lasin ehto ei ole suutumuksen arvoinen asia. Oliko hänellä sittenkin autossa piilossa salapullo, josta syy tuli!

Nyt hän käyttäytyy kuin episosdia ei olisi sattunutkaan.ap[/quote]

Oliko sen yhden lasillisen ottamisen ajankohta suuttumisen arvoinen asia? Miksei mies olisi saanut juoda sitä ennen ruokailua?

Tiedäthän, että parisuhteen valtataistelun yksi tehokkaimmista aseista on suuttuminen ja sen jäkeen mökötys tai kostokäyttäytyminen. Miehesi käyttää niitä keinoja näköjään erittäin menestyksekkäästi. Sinä annat sen vaikuttaa itseesi 100 %, luovutat heti, kun hän asettaan käyttää.

Tuo miehesi käytös on tyypillistä ihmiselle, joka on riippuvainen alkoholista. Suuttuminen ja raivoaminen, kun namu otetaan pois, loukkaantuminen "kun minuun ei luoteta", mäkötys, hermostuminen ilman alkoholia, tekosyyt, piilopullot ja rehvastelut, suuret lupaukset, joita ei pidetä, salaa juominen. Puoliso on varuillaan kaiken aikaa, ei uskalla itse rentoutua kunnolla koskaan, pelkää raivokohtauksia ja seurauksia.

Itse sinä valitset, haluatko jatkaa saman kuvion toistumista vai et. Kokemuksesta voin sanoa, että jos annat aina periksi, mikään ei muutu parempaan suuntaan, vaan tulee pahenemaan.

Aika vaikea antaa mitään yleisohjetta tai hyvää neuvoa. Tosiasia kumminkin on, että lomalla (olipa se sitten koti- tai ulkomailla) pitäisi olla rentouttavaa aikaa kummallekin pariskunnan osapuolelle. Yleensähän ulkomaan matkat on siitä kivoja, että naisenkaan ei tarvitse häärätä keittiössä ja siivota, vaan saa oikeasti tehdä sitä mitä huvittaa olipa se sitten shoppailua, rannalla löhöilyä, nähtävyyksien katselua tms.

Jos jo vanhasta kokemuksesta tietää, että etelän loma menee riitelyksi ja mököttämiseksi, niin eihän se parane ainakaan ongelmasta vaikenemalla. Luulisi, että eikö olisi järkevämpää selvittää asia ja tuoda oma mielipiteensä esille jo ennen matkaa? Sitten tarvittaessa voi kinastella ja vaihtaa mielipiteitä kotimaassa ettei tarvitse tärvellä kallista lomaansa mököttämiseen.

Ylipäätään en ymmärrä, miksi lomalla pitäisi koko ajan kulkea kuin toisiinsa kasvaneet kaksoset. Jos nainen tykkää shoppailla, ei kai miehen tarvitse seurata perässä, vaan istukoon sillä aikaa rannalla tms, jotta kumpikin saa tehdä mitä haluaa. Jos ei kerta kaikkiaan osaa/halua yksin kierrellä, niin voisiko sitten ajatella, että ottaisi mukaan kaveripariskunnan? Kolmas vaihtoehto lienee perinteinen kompromissi. Tällöin mies voisi vaikkapa uhrautua naisen hyväksi ja tehdä esim. alkulomasta naisen haluamia asioita ja kännätköön sitten hyvällä omalla tunnolla vaikka pari päivää naisen sitten sillä aikaa kierrellessä omia juttujaan tms.

Jos suhde toimii muuten hyvin, mutta lomat tökkii, niin kai sitä sitten voi reissata yksinkin tai samanhenkisen kaverin kanssa. Jos taas alkoholi on ongelma normaalielämässäkin, niin silloinhan vain ongelma kärjistyy, kun joutuu pienessä hotellihuoneessa katsomaan toista 24/7, mutta varsinainen ongelma on sama kuin tavallisena viikonloppuna Suomessa jne.

Yhteistyössä