en ikinä olisi uskonut, et joudun tällästä miettimään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha olo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja wee:
voi hitto mitä typeriä vastauksia täällä jotkut jakelee...

Itellä on kaksi pientä lasta, 1v4kk ikäerolla. Pienin on nyt 10kk ja en todellakaan tiedä mitä tekisin jos meillä pettäisi ehkäisy!
Joten ymmärrän kyllä jos ap ei halua lasta, mulla saattas pää levitä jos vielä pitäs yksi raskaus jaksaa putkeen ja ois kolme ihan pientä!

Meillä on alle vuoden ikäinen lapsi. Raskaus oli todella rankka,kärsin synnytyksenjälkeisestä masennuksesta ja tasapainoilen edelleenkin masennuksen rajamailla. Keho on ihan riekaleina edellisestä synnytyksestä,minä en vain kestäisi fyysisesti enkä henkisesti enää lisää lapsia..

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja paha olo :
Meiltä petti miehen kanssa ehkäisy heinäkuun alussa. Otin jälkiehkäisytabletin, mut alkuviikosta tein raskautestin ja se oli positiivinen.
Olen juuri päässyt töihin ja saan vakipaikan loppuvuodesta. Meillä on pieniä lapsia. Olen koko yön miettinyt,et taloutemme romahtaisi aivan täysin jos jäisin äitiyslomalle ja vakituinen työpaikka jäisi saamatta.
Olen aina ollut abortti vastaan, mut tällä hetkellä tuntuu, et se on ainut "järkevä" ratkaisu..

No jos jotain opit, niin ainakin olemaan moralisoimatta aborttiin päätyviä.
Elämä kun ei todellakaan ole mustavalkoista, yksinkertaista, helppoa.

Mieti rauhassa, harkitse ja punnitse.
Voimia siihen mihin päädyt.

Ikinä en ole aborttiin päätyneitä tuominnut, koska jokainen tekee omat ratkaisunsa.
Mutta itse olen aina miettinyt et aborttia en tee ikinä tuli tilanne mikä tahansa
Mut nyt huomasin, et olen sitä nyt miettinyt, koska minun täytyy ajatella myös et onko sitten järkevää jos tietää, et talo voi mennä alta jos emme pysty asuntolainaa lyhentämään ja joutuisimme ns. kädestä suuhun

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Ei ne raskauden takia ainakaan saa sitä vakipaikkaa jättää antamatta. Onko tarkempaa tietoo millon työ muuttus vakinaiseks?

Loppuvuodesta muuttuisi. tarkempaa aikaa en vielä tiedä.
Meillä on työpaikalla yksi määräaikainen työntekijä minu lisäksi ja pomoni kysyi minulta parisen viikkoa sitten et olisinko halukas jatkamaan vakituisella työsopimuksella. Tiedän, et jos jään äitiyslomalle alkuvuodesta vakipaikka menee sille toisella määräaikaiselle

Ei kai sun vielä tarvii sille pomolle ilmottaa, että jäät äitiyslomalle. Halukkuutta kysyttäessä et tiennyt asiasta eikä sun tartte olettaa tietäväsi vielä pariin kuukauteen, kun kerran ehkäisyä olette käyttäneet kuitenkin.

Ei ne raskauden takia ainakaan saa sitä vakipaikkaa jättää antamatta. Onko tarkempaa tietoo millon työ muuttus vakinaiseks?

Meillä on työpaikalla yksi määräaikainen työntekijä minu lisäksi ja pomoni kysyi minulta parisen viikkoa sitten et olisinko halukas jatkamaan vakituisella työsopimuksella. Tiedän, et jos jään äitiyslomalle alkuvuodesta vakipaikka menee sille toisella määräaikaiselle

Mietin vaan että kerkeisitkö tekemään sen vakisopparin ennen kun raskaus näkyy.

No aivan varmasti! Jos nyt on näyttänyt plussaa ja lopummasta vuotta vakinaistuu ja vastahan se keväällä alkaisi äippäloma. Ehdit hyvin olla sen 6 kk töissä ennen kun jäät pois ja voit silloin laskettaa päivärahan palkkatulon perusteella ja se on oikeasti ihan hyvä raha jo. Eri asia on sitten kotihoidontuella kituuttaminen ja se, miten lapsi isompana vaikuttaa perheen taloudelliseen tilanteeseen.

Toisekseen raskaus ei ole mikään peruste perua paikkasi vakinaistamista. Jos näin uhkaa käydä, niin liittoon yhteys!!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Ei kai sun vielä tarvii sille pomolle ilmottaa, että jäät äitiyslomalle. Halukkuutta kysyttäessä et tiennyt asiasta eikä sun tartte olettaa tietäväsi vielä pariin kuukauteen, kun kerran ehkäisyä olette käyttäneet kuitenkin.

Joo, just näin. Olisiko sulla vielä muita hyviä neuvoja, millä saadaan naisten huonoa asemaa työelämässä vielä jotenkin pahennettua?

Yhteistyössä