EN jaksa ENÄÄ hyyssätä mun ystävääää!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aarghhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aarghhh

Vieras
Sille tuli ero vajaa vuosi sitten ja se on juonu melkein koko ajan sen jälkeen...
Mä en jaksa enää kuunnella ja kattoo sitä surkeutta. Tänäänkin tuli humalassa ja alkoi puhua, että ex-vaimo on soittanu hälle poliisit ja plaaplaaplaa...
Ymmärrän kyllä että elämänsä on nyt kriisissä, mut kun ei se juomalla ainakaan parane!!!
Ja minä pöljä oon varmaan jeesannu väärällä tavalla, kun kuuntelen sitä sillon kun se on päissään ja nytkin oli työ saaha se kottiinsa, kun oli ihan kanttuvei... :(
Ja mä EN jaksa enäää!!!

Kyllä auttaa avautua tästä jonnekin, vaikka sitten tänne paremman puutteessa. Oon niin vihainen itelleni, kun oon auttanu ihan väärin!! Tuntuu vaan julmalta olla vastaamatta sen puheluihin tai avaamata ovee, mut kun ei tää voi enää näinkään jatkua tai mä väsyn ihan täysin.
Oon mä kannustanut AA:han tai katkolle menemään, mut kun on semmonen jääräpää.

Ottaisin kan tosiaan puheeksi selvin päin ja sanoisin että enää ei kännisiä itkuja jaksa kuunnella. Ja tietenkin että olet vieressä auttamassa jatkamaan elämää, mutta nyt vain positiivisempaan suuntaan. Ehdota että menee tosiaan johonkin tukiryhmään tms koska puhuminen on varmaan tärkeetä (selvin päin).

Ethän sinä voinut alkujaan tietää, millaiseksi kaverisi elämä muuttuu ja kuinka paljon kuningas alkoholi on vieraana. Joten nyt on aivan aiheellista vetää raja, missä autat ja missä et. Yleinen neuvo kännikaloille on antaa henkistä nyrkkirautaa. Sääli, myötätunto, hiljaisuus eivät auta kännistä, vaan se että pidät oven kiinni silloin ja toteat olevasi seurassa vain hänen ollessa selvin päin. Ei mikään helppo juttu, mutta tällaisen neuvon itse sain AA.sta läheisen lutratessa viinan kanssa liikaa.