En jaksa enää,kun tuo tyttö haisee aina niin pahalle..:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Meillä 8-v.tyttö,siskokolmikosta vanhin,joka haisee joka päivä pissalle,pahalle sellaiselle.Suhkuun laitan hänet joka ilta ja pikkareitakin vaihdellaan,mutta ei auta.Käy harvoin pissalla,pitää aina oikein muistuttaa,muuten menee ihan viime tingassa ja sitten kai se liru tulee housuun..Piilottelee pikkareita kaiken lisäksi omaan vaatekaappiinsa..Ja mikä löyhkä!:(( Mulla alkaa olla keinot lopussa,kun tyttö ei itse välitä pahasta hajustaan,väittää vaan,että minulla nenässä vikaa ym.Takki auki nyt ollaan..:(

Ala käyttämään pissalla tunnin tai kahden välein. Vaihdata housut myös aina silloin. Sano, että muut huomaa jos haisee ja voi alkaa kiusaamaan. Sano että tulee pöpöjä ja tosi kipeäksi jos on sieltä likainen. Huolehdi että aina kun housut poistuu jalasta, menee pyykkikoriin ja puhtaat tilalle.

Oisko noissa mitään?

Veljentyttöni on nyt 15-vuotias ja hän myös piilotteli likaisia alushousuja ja ongelmaa oli muutenkin henkilökohtaisen hygienian kanssa. Lisäksi alkoi olla todella pahaa käytöshäiriötä. Oli pari kuukautta hoitokodissa, paikassa jossa oli psykologitapaamisia muutaman kerran viikkoon, tosi tiukat säännöt ja kuri. Koulussa käytiin normaalisti mutta suoraan tultiin takaisin. Nyt tyttö huolehtii hygieniastaan ja käytöskin on parantunut hoidon jälkeen!

Yleensä jos ihmisellä on "ongelmia" henkilökohtaisen hygienian kanssa, on ongelmaa myös henkisellä puolella. En sano että tämä on aina totta enkä moralisoi :) Mutta kannattaa miettiä voisiko välinpitämättömyyteen olla ihan oikeasti joku syy? :)

Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Munuaisvika?

Ehdotit tuota jo päivällä kusenhajuhikiketjussa. :D

Mitä sitten

Meillä oli pojalla ultrassa ( siis kun oli vielä vatsassa ) toinen munuais allas tai pussi en muista enää kumpi niin laajempi kuin "sallittu" koko. Ja lääkäri sanoi että pitää tarkastella tuleeko pissaa ihan normaalisti ja riittävästi. Joten kyllä majurilla on tällä kertaa ihan oikeassa paikassa tuo kommentti.

Kannattaa ap käydä lääkärissä asian vuoksi. Toivottavasti saatte asian kuntoon, ilman että tytär joutuu häpeilemään ja piilottamaan enään alushousujaan!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meillä 8-v.tyttö,siskokolmikosta vanhin,joka haisee joka päivä pissalle,pahalle sellaiselle.Suhkuun laitan hänet joka ilta ja pikkareitakin vaihdellaan,mutta ei auta.Käy harvoin pissalla,pitää aina oikein muistuttaa,muuten menee ihan viime tingassa ja sitten kai se liru tulee housuun..Piilottelee pikkareita kaiken lisäksi omaan vaatekaappiinsa..Ja mikä löyhkä!:(( Mulla alkaa olla keinot lopussa,kun tyttö ei itse välitä pahasta hajustaan,väittää vaan,että minulla nenässä vikaa ym.Takki auki nyt ollaan..:(

Kannattaa käyttää lääkärissä. Joku tulehdus varmasti!