T
todella väsynyt äiti
Vieras
Mitä mä teen tuon 3 vuotiaan kans kun se repii mun hermot hajalle satoja kertoja päivässä? Olen yh ja mulla on myös 4 vuotias lapsi. Esikoinen on kiltti ja rauhallinen. Mutta tuo 3 vuotias!! Vaikka rakastankin sitä niin paljon niin en vaan jaksa enää. Olen niin väsynyt sen raivokohtauksiin ettei tosikaan
Kohtaukset on kaikkea muuta kuin normaalia uhmaa. Saa koko ajan, siis vähän väliä, kamalia raivokohtauksia joka asiasta. Pieni juttu niin alkaa raivoamaan, heittelemään tavaroita, kirkuu, kiusaa siskoaan, laittaa tavarat säpäleiksi
Ja sitä ei saa rauhoitettua sitten millään, vaikka päällään seisois.
Olen koittanut ottaa tiukkaan syliin, antanut raivota itsekseen, mennä sohvalle istumaan sen kans, keksiä tekemistä, saada huomion muualle...kaikkea.
Mutta mikään ei tehoa. Ei mikään. En vaan jaksa enää
Olen niin loppu. odotan niin huomista päivää kun arki taas alkaa. Ja pääsee töihin! Ihanaa. Tämä viikko ollaan oltu sisällä koko porukka kun lapset on olleet kipeinä. Mutta tämä 3 v on parantunut jo monta päivää sitten, kun taas siskonsa on ollut kuumeessa edelleen.
Tukiverkkoja ei ole ja lasten isä pitää huolen, ettei lapsia tarvi hoitaa ainakaan enempää kuin mitä sopimus sanoo. En ole ikinä ollut näin väsynyt. Lapsi vie mun kaikki voimat, niin kauheaaa kuin se onkin. Onko kellään mitään ideoita miten saan lapsen käyttäytymään taas normaalin uhmaikäisen tavoin? Että käytös olisi taas normaalin rajoissa? Tai muuten vaan kokemuksia, ihan mitä vaan.
Olen koittanut ottaa tiukkaan syliin, antanut raivota itsekseen, mennä sohvalle istumaan sen kans, keksiä tekemistä, saada huomion muualle...kaikkea.
Mutta mikään ei tehoa. Ei mikään. En vaan jaksa enää
Tukiverkkoja ei ole ja lasten isä pitää huolen, ettei lapsia tarvi hoitaa ainakaan enempää kuin mitä sopimus sanoo. En ole ikinä ollut näin väsynyt. Lapsi vie mun kaikki voimat, niin kauheaaa kuin se onkin. Onko kellään mitään ideoita miten saan lapsen käyttäytymään taas normaalin uhmaikäisen tavoin? Että käytös olisi taas normaalin rajoissa? Tai muuten vaan kokemuksia, ihan mitä vaan.