en jaksa enää yksinoloa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maija"

Vieras
Olen kurkkua myöten täynnä tätä tylsää elämääni, joudun viettämään kaiket ajat yksistäni.
Lapsi on koulussa.
Ei ole ketään ketä tavata. Yksi tuttu on samassa kaupungissa, mutta ei kauhean usein tavata.
En siis voi sinne mennä.
Yksi sukulainen on 30 km:n päässä, meitä ei kutsuta kuin kerran vuoteen sinne.
Aamusta iltaan oon yksin:(
Vain lapsi seurana.

Täällä isossa kaupungissa ei kyllä tutustu kehenkään, ei.
Piti syksyllä tavata yks äitituttu jolla vauva, se peruuntui.
En ole vauvaakaan nähnyt ja se on jo vuoden ikäinen.

Mihin mää lähden täältä?

Kyllä kaupungissakin voi tutustua vaikka ehkä vähän vaikeempaa kun maalla. Kun itse muutin kaupunkiin oli jonkun aikaa tosi yksinäistä mutta löysin sitten pienten mutkien jälkeen ystäviä seurakunnasta. Kannattaa olla silmät ja korvat avoinna muutenkin sillä muitakin ystäviä kaipaavia varmasti on. Rohkeesti vaan avaa suunsa eri tilanteissa esim. naapurien kanssa.

Seurakuntaa minäkin olisin ehdottanut, mutta sehän ei tietenkään kaikille sovi. Jotain kursseja, harrastuspiirejä, vapaaehtoistyötä, retkiä? Tutki ennakkoluulottomasti paikallislehti ja ilmoitustaulut. Itse se aloite on valitettavasti tehtävä. Onnea etsintään!

Kiitos vastauksista. Pitäis kai yrittää niitä töitä etsiä..edes lyhytaikaista. Liikuntaharrastuksessa en oo tutustunut, joskus saunassa tulee juteltua.
Vapaaehtoistyötä oon ajatellu, se lienee kiinni soittamisesta ja kyselemisestä.
Seurakunnan tilaisuuksissa oon vähän jo käynyt ja jatkossakin käyn.
Tämä Helsinki on tosi ankea paikka, ihmisisä on mutta kaikki "kasvottomia".

Olen pettynyt näihin ihmisiin ketä tiedän täältä.. yks tuttu ei edes vastannut viestiin.
Kummilapsen synttäreille ei kutsuta, toista kummilasta en oo nähny vuosiin..
En tiedä tutustuisko ihmisiin jossain yhdistystoiminnassa?

Vapaaehtoistyöhän voi olla hyvä idea, siitä saa tosi paljon itellekin.
Toivottavasti löydät sen mitä kaipaat.
Niin ja Helsingistä vielä sen verran että olin kerran jakamassa ilmaislehtiä siinä lähellä asemaa niin yksikään ihminen ei ottanut vastaan eikä jäänyt juttelemaan... Kun taas Kuopion torilla juttuseuraa riitti koko ajan! Mutta varmasti Helsinkiin mahtuu kaikenlaista tallaajaa pitää vaan löytää se oma paikka.

[QUOTE="vieras";22387364]Vapaaehtoistyöhän voi olla hyvä idea, siitä saa tosi paljon itellekin.
Toivottavasti löydät sen mitä kaipaat.
Niin ja Helsingistä vielä sen verran että olin kerran jakamassa ilmaislehtiä siinä lähellä asemaa niin yksikään ihminen ei ottanut vastaan eikä jäänyt juttelemaan... Kun taas Kuopion torilla juttuseuraa riitti koko ajan! Mutta varmasti Helsinkiin mahtuu kaikenlaista tallaajaa pitää vaan löytää se oma paikka.[/QUOTE]

Tänään en jaksa soitella vapaaehtoistyöstä..ens viikolla sitten. Suunnitelmaa on ollut tuohon suuntaan. Ei kai tää nyt pahemmaks enää voi mennä..
Tuo kertomasi kuvastaa just Helsingin "kylmyyttä". Voi kun pääsiskin Kuopioon, mutta ei se ole helppoa irrottautua tässä vaiheessa enää.
Kyllä minä sinne Savoon vielä lähden! Nuorena olin Itä-Suomessa ja ihania ihmisiä oli siellä.

Yhteistyössä