En jaksa enää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt nainen

Vieras
Itken töissä, itken kotona. Vihaan niin paljon että voisin repiä silmät päästä. Haluaisin lyödä, heitellä astiat seinään ja kuristaa kissan. En jaksa enää valehdella että kaikki on hyvin ja minä ymmärrän ja jaksan odottaa. Valehtelen itsellenikin ja saan ajoittain näitä järkyttäviä kohtauksia.

Ja taaskaan ei ole kyse kuin siitä seksistä. Muuten hyvä suhde, mutta vähäinen seksi pilaa kaiken. On niin nöyryytetty ja alistettu olo, toisen väsymys (paska tekosyy) ja stressi vie halut. Itse ei edes tunnusta että jotain on vialla, on vain kuin ennenkin. Minun seurassani väsyttää, mutta kavereiden seurassa on kuin hangon keksi. Ei halua erota, sanoo että rakastaa. Minäkin rakastan, mutta onko se jumalauta tämän arvoista?

Tuntuu että olen tullut hulluksi. Menee viikkoja, että olen onnellinen ja kaikki on hyvin. Yksikin pieni takapakki, niin maailmani kaatuu. Itken ja raivoan yksinäni (enhän voi miestä suututtaa), sitten taas tunnin päästä kaikki on hyvin. Sitten se taas toistuu ja toistuu, alan epäillä omaa mielenterveyttä. Olen nykyisin sairaalloisen mustasukkainen. Eilen aamulla revin miehen vanhoja valokuvia ex-naisista ja tunsin suurta tyydytystä. Säälittävää. Pengon taskut, luen viestit (jotka hän poistaa tietysti), kuuntelen puheluita. Auta armias jos mies suunnittelee kaverinsa kanssa vaikka viikonlopuksi omia menoja, kihisen kiukusta, tuntuu että oksennan, olen paniikissa. En pysty syömään, en pysty nukkumaan, hikoilen ja valvon ja odotan ettei mies tulekaan tänä yönä kotiin.

Ei miehessä tietenkään mitään vikaa ole. Ei hän tiedä että kärsin, eikä hän tiedä miten kyttään ja pengon ja epäilen. Ei tiedä että itkeskelen. Mies käy vain töissä, tulee kotiin, puuhastelee kotona iltaisin omia hommiaan ja tulee viereen nukkumaan. Kerran kuukaudessa käy kaverin kanssa baarissa ja tulee pilkun jälkeen kotiin nukkumaan ja ottaa kainaloon. Joskus on muutaman päivän työmatkalla, tulee aina viikonlopuksi kotiin.

2 vuotta sitten petti, omien sanojensa mukaan ei, mutta niin minä ajattelen. Löysin toisen naisen viestin puhelimesta, josta ei voinut päätellä mitään. Oli vain vaihtanut numeroita, ei tiennyt miksi, ei ollut mitään tarkoitusta. Meillä meni huonosti (hyvä syy) ja tapasi kivan naisen johon ihastui. Välimatkaakin on 1000km, joten tuskin tapailevat. Numerokin on kadonnut puhelimesta ajat sitten.

Minä petin kostoksi. Otin yhteyttä mieheen, jota olin kauan jo ihaillut. En tuntenut häntä ennestään, mutta muisti kuitenkin kuka olen. Oli heti jutussa mukana (hän oli varattu). Matkustin hänen luokseen, menimme sänkyyn ja siinä se. Petin, vaikka en olisi halunnut koskaan häntä pettää.

Kerran kuussa saan seksiä. Otan sen aina nöyränä vastaan, ihanaa, nyt sitä taas kiinnostaa. Koko seuraavan viikon olen onnellinen ja ajattelen, että kyllä tämä tästä vielä suttaantuu. Arki on yleensä mukavaa, keskustellaan, syödään yhdessä, suunnitellaan tulevaa, matkustellaan. Seuraavien viikkojen aikana kun seksiä ei tipu, ajattelen että menen vieraisiin. Ajattelen että mieskin käy, kun ei kotona kiinnosta. Tuijottelee vieraita naisia julkeasti, jokainen perse pitää tarkistaa, luulee etten huomaa.

Minä vain saan näitä kohtauksia. Mikä vittu minussa on vialla? Menenkö hoitoon, jätänkö miehen? Puhunko miehelle, joskus olen puhunut ja itkenyt ja mies on pahoillaan aiheuttamastaan tuskasta. En kuitenkaan viitsi enempää aiheuttaa murhetta, kun stressiä työstä on ennestään. Ei ole kiva tulla kotiin jos kotona odottaa äkäinen akka. Minä haluan olla mukava ja helppo kumppani, koska entiset ovat olleet vaikeita, hulluja, sairaita nalkuttajia.

Olen säälittävä, tossun alla, mielistelijä, enkä uskalla sanoa miltä minusta tuntuu. Olisi tyhmää kertoa, koska en osaa sanoa miksi. Olisin vain hullu vainoharhainen akka, jota ei kukaan mies jaksa.

Kiitos.

Et ole hullu etkä mitään muutakaan pahaa, olet normaali ja terve nainen terveine tarpeinesi. Kyllä kerran kuussa seksiä on ihan liian vähän, kiukkusi on oikeutettua.
Miksi et voi suututtaa miestä puhumalla tästä? Onhan se hänenkin ongelmansa jos alat vaikka vieraissa käymään. Hyvä seksi kyllä mielestäni on oivallinen stressinpurkaja, ei se sitä kyllä ainakaan lisää.

Oletko varma ettei miehesi ole piilohomo, ettei hänellä ole jotain seksiin liittyviä traumoja tai perversioita, joista ei kehtaa sulle puhua? Jospa ns. normaali seksi ei kiinnostakaan, joudut pohtimaan omaa suhdettasi asiaan.

Mutta ehdottomasti: AVAA SUUSI. Ongelma ratkeaa vain teidän kahden avulla. Ja luota itseesi ja omiin tuntemuksiisi, olet ihan oikeutettu niihin.

miksi sinä suljet kaiken tuon sisääsi? Miksi sinä et kerro miehellesi miten paha sulla on olla? Kertoa pitää, että miehesi voisi auttaa sinua ja hän tietäisi missä mennään. On kamalaa herätä jonakin päivänä onnellisen tietämättömänä, että toinen on kärsinyt vuosikausia.

Minusta sinun pitää olla avoin, yhteisö suhtautuu kriittisesti avoimuuteen, sieltä sinäkin olet perinyt tiedon, että omillaan on pärjättävä ja vain luuserit valittaa. Miksi et saisi olla heikko ja väsynyt. kun tiedostat väsymyksen, niin sinun ongelmasi alkaa selviämään, kun saat voimasi takaisin.

Voimia. Sinä selviät.

"Ei ole kiva tulla kotiin jos kotona odottaa äkäinen akka. Minä haluan olla mukava ja helppo kumppani, koska entiset ovat olleet vaikeita, hulluja, sairaita nalkuttajia."

Miten väsynyt nainen miehet exät nykyään voivat?
Noin minunkin ex-muru oli luonnehtinut minua uusille valloituksille. Eräskin nainen sanoi suoraan, että yksikään miehen väite ei pidä paikaansa, kun hän näki minut elävänä edessään.

Ei hoitoon menossa mitään ihmeellistä ole. Apua on monenlaista.
Teet itsellesi hallaa, kun vihaat miehen entisiä naisia. Heistä voisi olla sinulle paljoa tukea toipumiseen.

Minäkin epäilen, että mies ei uskalla tulla kaapista. Nainen on hänelle vain kulissi ja elämän helpottaja.

Mietipä miltä sinusta tuntuisi, jos sinulla olisi vielä pari lasta ja mies joisi kaiken vapaa-aikansa. Sitten osaat hieman kuvitella miltä minusta aikoinaan tuntui.

En minä ex-naisia inhoa. Yhden olen tavannut, jutellut ja hän on todella kaunis, viehättävä ja mukava. En käsitä miksi mies puhuu hänestä pahaa, toisaalta taas... ihmiset ovat eri ihmissuhteissa erilaisia. En minäkään käyttäydy tällä tavoin kaikkien kanssa. En inhoa heitäkään joiden kuvia revin, miksi inhoaisin. Inhoan vain sitä mustasukkaisuuden järjen sumentamaa tunnetta ja ajatusta, että miehellä on entistäkin elämää. Ajatella kuinka typerää. Inhoan ajatusta, että mies on nauttinut joskus muun naisen seurasta, pitänyt häntä hyvänä, antanut hänelle enemmän kuin minulle. Johtopäätös: olen siis huonompi kuin ex. Onhan itsellänikin entisiä, oli ihanaa ja mukavaa, mutta en minä heitä enää ajattele. Tuskin ajattelee mieskään omiaan. Miksi pitää koko ajan järkeillä, että pysyy järkevänä? Miksi ei vain voisi olla sitä koko ajan, elää omaa elämää. En voi omistaa ketään, voin olla tässäkin suhteessa vain omasta puolestani ja omilla tunteillani.

Rehellisesti (itsellenikin), en uskalla siksi puhua tästä miehelleni, koska pelkään että hän jättää, eikä jaksa minun ongelmia. Toisaalta taas, onko pahempi vaihtoehto tulla jätetyksi kuin kärsiä näin? En saa suutani auki, ja jos vahingossa saan, alan vai itkeä, enkä saa sanotuksi mitään. Sanat juuttuvat kurkkuun kiinni. Pari kertaa olen kirjoittanut miehelle kirjeen, mutta hän ei niistä kuitenkaan puhu. Olen siirtänyt pallon hänelle, että jutellaan sitten kun SINÄ haluat. Ei hän varmaan halua tai sitten se on hänelle yhtä hankalaa kuin hänelle. Sen tiedän, ettei tämä seksittömyys vaivaa häntä niin paljon kuin minua. Ei hän ehdi edes ajatella.

Tuota homo-teoriaa minä kovasti epäilen. Toki kaikki on mahdollista, mutta tuntuu aika kaukaa haetulta. Eikö se ole mahdollista, että 10 tunnin työpäivät ja vastuu vie halut? Kotona istuu yöllä kannettavan kanssa ja tekee töitä, tuskin pyörii seksi mielessä nukkumaan mennessä. Herää aamuyöstä ajattelemaan työasioita eikä saa enää unta. Onko sen pakko olla perversio, homo, mikä tahansa.

Kiitos jo kaikille vastanneille, ihanaa että ihmiset välittää tuntemattomistakin. Vaikken teitä ketään näe, tuntuu silti hyvältä etten ole "yksin".

Minkä takia ne entiset ovat olleet vaikeita, hulluja tms.? Jospa soittaisit jollekin ja kysyisit, ettei vaan samoja syitä heilläkin.
Toki miehesi kertoo asiat omalta kannaltaan parhain päin ja unohtaa
mainita todelliset ristiriitojen aiheet.

Sen lisäksi, että voisit avata suusi, voisit avata myös siniset silmäsi, ystävä rakas!

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Minkä takia ne entiset ovat olleet vaikeita, hulluja tms.? Jospa soittaisit jollekin ja kysyisit, ettei vaan samoja syitä heilläkin.
Toki miehesi kertoo asiat omalta kannaltaan parhain päin ja unohtaa
mainita todelliset ristiriitojen aiheet.

Sen lisäksi, että voisit avata suusi, voisit avata myös siniset silmäsi, ystävä rakas!

Tämä nainen, jonka tapasin on myös ollut mustasukkainen epäilijä ja raivonnut ja huutanut "tyhjästä". Toinen oli taas ollut niin mustasukkainen, että vielä jo eronneena oli kytännyt, terrorisoinut elämää ja tehnyt tuhoja uudessa suhteessa, joka oli tämä kiva ex-nainen. Tämä terrorisoija oli ollut osa syy uuden mustasukkaisuuteen. Ja nämä on tosi juttuja, olen kuullut sen myös tältä kivalta ex-naiselta.

On minulla käynyt mielessä, voisiko miehessä olla myös vikaa. Ja myös se, että olen liian sinisilmäinen. En vaan näe miehessä mitään sellaista, joka tämän minulle aiheuttaa, paitsi se seksi. Ei hän ole tehnyt mitään, sanonut mitään, käyttäytynyt epäilyttävästi. Vai enkö vain näe?

En käsitä, miten voin olla sinisilmäinen ja samalla epäillä miestäni? Eihän sellainen ihminen edes voi epäillä rakastaan. Vai olenko sinisilmäinen siksi, että pistän kaiken vain omaksi syyksi? Eihän ongelmiin aina vieraita naisia tarvita, sitä taisitkin tarkoittaa.

Vielä enemmän alan epäillä omaa mielenterveyttä, jos alan olettaa että mies pelaa omia pelejään aina uudessa suhteessa. Että hän onkin se mätä, ollut kaikissa suhteissa.

Olet ehkä jättänyt huomaamatta, että miehen vaikeneminen ja seksittömyys on myös hallintaa. Se on henkistä väkivaltaa, mistä helposti alkaa syyttämään itseään. Jotkut tekevät sen niin taitavasti, että saavat itsensä näyttämään enkeleiltä. Tämä on tietysti arvaus, eikä sellaista ole teillä? Hae apua.

Enpä osaa enää tähän mitään sanoa. Odottelen vain vakio Ellin kommentia PMS-oireista. Hän aina heittää copypastana vakiolitanian naisten ongelmista tiettynä kuukauden ajanjaksona.

Joku toinen Elli heittää bravuurivakiodiagnoosina läheisriippuvuusjutun.

Huvittavin juttu mitä olen Elleistä lukenut oli psykopaattiaspargeeninarsisti-luonne. Jos tuollaisen tyypin tapaa elävänä, niin kannattaa ottaa välittömästi jalat alleen.

Vaikka olen kuinka opiskellut keittöpsykologiaa, niin tuollaisen tyypin kanssa elämiseen en osaa antaa täsmäohjeita.

Tämä keittiöpsykologin session pitäminen on rasittavaa puuhaa.
Loma tuhraantuu netissä ja vohveleiden paistamisesta ei tule mitään.

Nyt netti kiinni. Parin tunnin päästä minun pitää jo purjehtiä töihin Helsingin kaduilla. Bussilippu ei ole voimassa. Saan samalla hyötyliikuntaa.

Hymy huuleen ap. Kyllä miehesi nyt on työaddikti. Kesällä ei pidä tehdä ympäripyöreitä työpäiviä. Burnout eli purnis iskee ja sitten taas terapeuteilla riittää töitä. En jaksa ottaa enää lisää potilaita nettisivuille.
Olen jo ylityöllistetty. Ei näistä murheistä näytä tulevan loppua.
Kun yksi toipuu ja virkistyy, niin heti jo joku uusi Elli on ihan apuva tapaus.

Sua kiukuttaa vain ja ainoastaan sen takia, että olet puutteessa, epäkunnossa. Silloin ei pysty enää ajattelemaan järkevästi, ei olemaan kärsivällinen. Jos saisit edes kerran viikossa, olisi mielentilasikin ihan toinen, pystyisit keskittymään ihan muihin juttuihin kuin miehesi vahtimiseen.

Sun kannattaa ehkä kertoa, että tarvitset enemmän kuin nyt saat. Kiukuttelulla ja muulla epäluuloisuudella tilanne ei tule paranemaan. Ja jos ei mies ymmärrä, kannattaa ehkä harkita miehen vaihtoa, sillä sulla hajoo pää tota menoa.

Niin, ja miehen pihtaaminen voi olla myös valta-juttu, jolla ei ole mitään tekemistä väsymyksen kanssa. Alitajuisesti miehesi voi olla tyytyväinen siihen että tietää sun haluavan enemmän ja sun olevan epätyydytetty, hänen haluamisellaan on valtaa suhun, hän voi päättää milloin saat seksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Opus:
Sua kiukuttaa vain ja ainoastaan sen takia, että olet puutteessa, epäkunnossa. Silloin ei pysty enää ajattelemaan järkevästi, ei olemaan kärsivällinen. Jos saisit edes kerran viikossa, olisi mielentilasikin ihan toinen, pystyisit keskittymään ihan muihin juttuihin kuin miehesi vahtimiseen.

Sun kannattaa ehkä kertoa, että tarvitset enemmän kuin nyt saat. Kiukuttelulla ja muulla epäluuloisuudella tilanne ei tule paranemaan. Ja jos ei mies ymmärrä, kannattaa ehkä harkita miehen vaihtoa, sillä sulla hajoo pää tota menoa.

Niin, ja miehen pihtaaminen voi olla myös valta-juttu, jolla ei ole mitään tekemistä väsymyksen kanssa. Alitajuisesti miehesi voi olla tyytyväinen siihen että tietää sun haluavan enemmän ja sun olevan epätyydytetty, hänen haluamisellaan on valtaa suhun, hän voi päättää milloin saat seksiä.

Ihan fiksu vastaus, jota aloin jo itsekin uumoilla. Turha on yrittämällä yrittää kaivaa jotain suuren luokan kusetusta jos sellaista ei ole. Niin mieskin mulle kerran sanoi, että ei kaikkien asioiden takana ole mörköä. Jotkut asiat vain on niin, turhaa tonkia aina jotain elämää suurempaa totuutta.

Turhautunut olen todellakin, ehkä siinä syy itkuisuuteenkin. Seksin jälkeen vain laulattaa. En usko että hän yrittää minua hallita, tuskin hän tarkoituksella pahaa mieltä tuottaa. Eihän sille mitään voi jos ei ole haluja ja väsyttää! Kyllä hän tietää että kaipaan seksiä ja häntä enemmän kuin saan, mutta en minä voi pakottaa sen enempään kuin toista huvittaa. Se vasta väkivaltaa olisikin.

Olen ajatellut miehen vaihtoa, mutta järkevinä päivinä vaihtamisen syy tuntuu aika vähäpätöiseltä. Vaikeina hetkinä taas se on riittävä syy. Elämässä ja meidänkin suhteessa on paljon muuta hyvää, sitä ei vaan jaksa aina nähdä kun ahdistaa.

Minä ainakin heitän nyt hanskat tiskiin ja lähden kaljalle. Kiitos kaikille, oli helpottavaa surkutella vähän aikaa.

En oikein näe, että miten voisit jatkaa nykyistä suhdettasi tällä tavalla. Johan tuossa mielenterveys murenee ennemmin tai myöhemmin.

Suosittelen, että puhut asiasta jollekulle, joko miehelle, hyvälle ystävälle tai psykologille. Vaihtoehtoisesti voit näyttää tämän viestiketjun miehellesi tai kirjoittaa mieltäsi painavat asiat ja näyttää teksti sitten hänelle.

Olen itse ollut kiltti tyttö, joka ei päästänyt suruja ja murheita pintaan. Voin sanoa, että siitä ei seuraa mitään hyvää. Mies ei edes aavistanut, että olin tyytymätön, kun itse olin kihissyt kiukusta jo vuosia. Minusta miehellä on OIKEUS tietää, että vaimo on tyytymätön!!! Ei hän voi muuttua, jos et kerro, mitä pitäisi tehdä toisin.

Eri vaihtoehtoja:
- miehesi pettää
- miehesi libido on erittäin vaimea
- miehesi seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu ensisijaisesti muihin kuin omaan vaimoon eli on esim. bi-seksuaali
- miehesi kokee jostain syystä seksin kanssasi ahdistavaksi ja sen vuoksi välttelee sitä
- miehesi kärsii erektiohäiriöistä

En kylläkään tunne ketään, jolle riittäisi seksiä vain kerran kuukaudessa. Minusta tuntuu, että kerran viikossa olisi minimi vähempihaluisellekin. Onko mahdollista, että aiemmatkin miehen suhteet ovat kaatuneet juuri vähäseksisyyteen? ei ihme, jos pettäminen tulee ekana mieleen, jos seksiä on noin vähän.

Lopeta jo oman mielenterveytesi epäileminen, vika tässä suhteessa on selvästi miehessä, ollut jo niissä aikaisemmissakin suhteissa.
Hänellä on joku ongelma tässä seksissä, kun pakenee työn taakse sitä välttääkseen.
Ei vaan minulla ole ikinä ollut noin vähäseksistä miestä, seinille olisin jo hyppinyt.
Ja olen vakuuttunut seksin hoitavasta vaikutuksesta sekä fysiikalle että psyykelle, ei se ainakaan lisää stressiä.

Ymmärräthän itsekin, että teidän suhde ei ole ihan terveellä pohjalla: pidättelet näyttämästä hänelle näin pahaa oloasi muka suojellaksesi yms. potaskaa. Kyllä puolisoiden pitää pystyä puhumaan asioistaan, pienemmistäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Lopeta jo oman mielenterveytesi epäileminen, vika tässä suhteessa on selvästi miehessä, ollut jo niissä aikaisemmissakin suhteissa.

Vika on miehessä - mitenkäs muuten. Tuollainen raivo, turhautuminen ja katkeruusko ei naisesta näy läpi ja vaikuta suhteeseen?

Nainen näki miehensä puhelimessa viestin "josta ei voinut päätellä mitään", joka oli 1000 kilometrin päässä asuvalta naiselta. Niinpä hän meni pettämään "kostoksi". Tämä ei kuulosta ihan tasapainoiselta.

Vaikka "vika" pattitilanteeseen olisi miehessä niin AP:n silti kannattaisi etsiytyä ammattiauttajan pakeille. Ei hänen tarvitse hullu olla, mutta jos on ajautunut sietämättömään tilanteeseen elämässään, niin silloin kannattaa hakea apua ennenkuin tulee "hulluksi".

Minulla oli vähän sama tilanne, mies valitti olevansa väsynyt ja seksiä sai vain kerran kuussa... Tätä kesti vuoden, puhuttiinkin usein asiasta koska minulla oli tottakai paha olo ja itkeskelin, en tuntenut itseäni halutuksi. Mies ei itsekään oikein tiennyt mistä oli kyse, mutta tässä vähän aikaa sitten ikäänkuin vahingossa tuli puhe asiasta, miehelle tärkeästä harrastuksesta joka on jäänyt taka-alalle asunnonoston ja suuren remontin takia. Hän tajusi että ei ole päässyt toteuttamaan itseään, ja koki etten minä ymmärtänyt kuinka hänelle tärkeästä asiasta oli kysymys (enkä ollutkaan ymmärtänyt koska ei ollut kertonut!). Nyt hän sanoo että on paljon tasapainoisempi olo ja että hänestä tuntuu että minä ymmärrän hänen tarpeensa, ja seksikin on alkanut taas sujua :)

Eli voi olla loppujen lopuksi aika "pienestä" asiasta kiinni, jostain jota sinä et koe kovin ihmeelliseksi mutta joka ahdistaa miestä. Ehkä hän ei, kuten minun mieheni tapauksessa, edes itsekään oikein tiennyt mistä on kysymys? Itsensä toteuttaminen ja eräänlainen luovuus olisi hukassa? Se ahdistaa, sehän on selvä.

Onnea matkallanne!

Ihan oikea tapa toimia on, että pettää varmuuden vuoksi ja ennakkoon ihan vaan koska epäilee ja vieläpä oikeastaan ilman syytä. Niinhän meistä jokainen järkevä ja tasapainoinen aikuinen ihminen tekisi.

Et todellakaan kuulosta kovin tasapainoiselta. Voi olla, että miehesi pettää tai sitten ei. Sinä ainakin petit. Niin ja olet puutteessa. Mitä helvettiä! Miksi ihmiset eivät osaa puhua avoimesti keskenään. Mitä se auttaa, että täällä vaahtoat puutteestasi ja siitä kuinka kärsit. Puhu miehellesi SUORAAN. Kerro että joko hän nussii sua kunnolla tai suhde loppuu tähän. Tai osta dildo.

Alkuperäinen kirjoittaja ällistynyt:
Miksi seksi nostetaan noin korkealle jalustalle???

Naiselle, ja monille miehillekin, seksi on muutakin kuin pelkkä toimitus ja halujen tyydytys, se on parisuhteen tärkeä ja intiimein keino näyttää toiselle että välittää toisesta. Seksin puute tulkitaan niin että ei ole enää kumppanin mielestä haluttava ja kiinnostava - onko se ihme jos se satuttaa? - vaikka kyse on usein muista ongelmista. Ammatti-ihmisetkin sanoo aina että parisuhteen ongelmat näkyvät ensimmäisenä makuukammarissa.

Ei seksiä nosteta jalustalle seksin vuoksi, vaan sen vuoksi että sen puuttuminen kielii ongelmista parisuhteen muilla osa-alueilla. Seksin puuttuminen selvän syyn, kuten erektiohäiriön tai vamman takia, on tietysti sekin raskasta, mutta ei kuitenkaan ole ongelmien oire ja ehkä sen takia helpompi "kestää", jolloin "pelkkä" rakkauskin riittää (ainakin pitäisi riittää).

Alkuperäinen kirjoittaja Hassu:
Naiselle, ja monille miehillekin, seksi on muutakin kuin pelkkä toimitus ja halujen tyydytys, se on parisuhteen tärkeä ja intiimein keino näyttää toiselle että välittää toisesta.

Eläinkunnan naaraiden keskuudessa äärimmäisen harvinainen kyky harrasta seksiä riippumatta lisääntymiskierron vaiheesta tai jopa raskaana ollessa on kehittynyt naiselle jotta hän voisi ostaa seksillä mieheltä/urokselta "turvapalveluja" itselleen ja omille lapsilleen. Tästä syystä useissa naisissa säännöllinen seksi parisuhteessa luo turvallisuuden tunteen.

Minusta AP:n mustasukkaisuusskitsoilut puutteessa elämisen takia sopivat tähän evoluutiopsykologiseen selitykseen mainiosti.

Alkuperäinen kirjoittaja Hassu:
Alkuperäinen kirjoittaja ällistynyt:
Miksi seksi nostetaan noin korkealle jalustalle???

Naiselle, ja monille miehillekin, seksi on muutakin kuin pelkkä toimitus ja halujen tyydytys, se on parisuhteen tärkeä ja intiimein keino näyttää toiselle että välittää toisesta. Seksin puute tulkitaan niin että ei ole enää kumppanin mielestä haluttava ja kiinnostava - onko se ihme jos se satuttaa? - vaikka kyse on usein muista ongelmista. Ammatti-ihmisetkin sanoo aina että parisuhteen ongelmat näkyvät ensimmäisenä makuukammarissa.

Ei seksiä nosteta jalustalle seksin vuoksi, vaan sen vuoksi että sen puuttuminen kielii ongelmista parisuhteen muilla osa-alueilla. Seksin puuttuminen selvän syyn, kuten erektiohäiriön tai vamman takia, on tietysti sekin raskasta, mutta ei kuitenkaan ole ongelmien oire ja ehkä sen takia helpompi "kestää", jolloin "pelkkä" rakkauskin riittää (ainakin pitäisi riittää).

Herrantähen!!! Eikö ihmiset osaa näyttää välittämistään muuten kuin seksin avulla???!!!!!!!?? Pienet huomion osoitukset, katseet, pieni kosketus, kaikki nuo ovat osoituksia välittämisestä. Ei seksiä tarvita kertomaan kuinka tärkeä toinen on. Seksiä voi harrastaa välittämättä toisesta, kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi. Seksiä ei siis mitenkään voi pitää välittämisen merkkinä. Voi toki myös valehdella välittävänsä, mutta sen huomaa hyvin helposti. Aidossa parisuhteessa, tällä tarkoitan pyyteetöntä rakkautta, ei seksiä tarvita.

moi, mulla on saman laine tilanne niinku olen monessa ketjussa kirjoitellutkin.. tiedän miltä tuntuu enkä todellakaan enää kaun ajaksa.. seksi ei ole pääasia.. eikä se millä ainoastaan ilmaistaan se väliittäminne, mutta se on tarkeetä se on sika tärkeetä.. se on aivan kamalaa kun joka ilta mies painuu nukkuu ja se on siinä.. taas jäit kera omien halujesi..itku ja kiukku valtaavat ja vaikuttavat myös seuaavaan päivään ja seuraavaan.. kunnes ovat kasauruneet huluksi mytyksi ja sit räjähtää.. sit huudan ja raivoon ja mies sanoo ymmärtävänsä ja korjataan tilanne.. japaskat ei se korjaannu..
ei millään..
mä olen jo aika vakaasti päättänny hankkii seksin muualta...!!!

Joopa joo. Mies on homo, kun ei jaksa väsyneenä tyydyttää naistaan. Mies voi olla kyllästynytkin sinuun, oletko lihonut(usein masentunut ihminen lihoo)? Kyllä mies vaistoaa, ettei naisella ole kaikki kotona, naurettavaa tuo mustasukkaisuus ja kostonhalu. Olet epätasapainossa, vainoharhainen. Hae apua!

Yhteistyössä