En jaksa öitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitiä väsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitiä väsyttää

Vieras
Meillä tyttö 8 kk on todella tissitakiainen yöllä! On ollut tälläisiä huonompia kausia aikaisemminkin, että on heräillyt tiheään, yli 3 ketaa yössä. Tuon 2-3 kertaa itsekin vielä jaksaisin.Nyt kuitenkin on vielä hankalampaa, kun ei haluaisi yöllä irrottaa ollenkaan. Nostan aina syötön jälkeen omaan sänkyynsä, mutta nyt saattaa heti puolen tunnin sisälläkin herätä ja tissi vaan auttaa. Aamuyöt nukkuu yleensä paremmin.En jaksaisi noinkin ison kanssa enää tämmöistä. Neuvolassa käski lopettaa jo 2kk sitten yösyönnit. Tytöllä ei ole tuttia eikä rättiä tms.joilla voisi tyynnytellä. Nyt tuli ensimmäinen hammas ja opettelee konttaamaan, ne tietysti valvottaa. Mietinkin että kannattaako nyt juuri alottaa tassuttelua? Häiritseekö nuo asiat sitä?Sitten mulla on yöllä hermot itsellä niin kireällä ja miehen pitää herätä töihin aikaisin, että kuka meillä tassuttelee??!!
Pitäisikö kokeilla pääsiäisen aikana?

Meillä 9kk ja vaikka ei oo tissillä niin heräilee monta kertaa yössä just sen vuoksi varmaankun harjoittelee konttaamista ja yölläkin täytyy treenata:D
Oon kans kyllä niin rättiväsynyt että....no eiköhän se jossain välissä lopu

Kannattaa lopettaa ne yösyötöt. Saat sinäkin nukkua.
Pääsiäisen aikaan olis monta päivää, jos mieheskin on vapaalla, niin vaikka yhdessä "hankkiudutte" eroon yöheräilystä

Raakapeli vaan käyttöön mä olen sitä mieltä. Kun herää huutaan yöllä niin annat vaikka vesihörpyt kupista ens alkuun ja sitten et sitäkään. kyllä tuon ikäisen pitäs jo yönsä suht rauhassa nukkua ja ainakin ilman tissiä.

Meillä kanssa hörppii maitoa 10 kk vauva ihan koko ajan, voi hallelujaa tätä. Sit jollei anna, niin huutaa pää punaisena kunnes tulee maito tai oksennusreaktio. Mieluummin annan maitoa kuin siivoilen oksennuksia. Litra menee yössä korviketta, revi siitä huumoria.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kanssa hörppii maitoa 10 kk vauva ihan koko ajan, voi hallelujaa tätä. Sit jollei anna, niin huutaa pää punaisena kunnes tulee maito tai oksennusreaktio. Mieluummin annan maitoa kuin siivoilen oksennuksia. Litra menee yössä korviketta, revi siitä huumoria.

Litra on kyllä ihan turhan paljon. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Litra on kyllä ihan turhan paljon. :/

Sanos muuta. Vauva on eri mieltä.

On alkanut pulskistumaankin. Saa maidosta 35 grammaa rasvaa yhden yön aikana, huh!

Mutta en vaan osaa näköjään opettaa olemaan ilman. Huutoa en jaksa ollenkaan.

Olen aika epäröivä kuitenkin ton tassuttelun onnistumisen suhteen. Ja kun tyttö syö päivällä aikas pieniä määriä kerrallaan. Iltapuuroa sit mennee enemmin, mietinkin pitäisikö puuron lisänä antaa vielä velliä illalla että ei varmasti olisi yöllä nälkää? Haluan myös säilyttää iltatisuttelun, jolle vauva yleensä nukahtaa. Hän kun on tottunut nukahtamaan vain tissille:( Jos alotetaan unikoulu, niin ajattelin ensimmäisen kerran syöttää n. viideltä aamulla onko teidän mielestä ok? Miten huutoa kestää? Mä kun en ollenkaan!!
Olen yrittänyt välillä kokeilla nukahtaako tassuun, jos on juuri syönyt ja herää. On käynyt silleen loppujen lopuksi, että olen itse luovuttanut. Huuto yltyy ja tyttö virkistyy ja äiti luovuttaa ja tainnuttaa tissillä:(

Kyllä tyttäresi on jo sen ikäinen ettei yöruokintaa tarvitse.On riippuvainen tissistä,joten vieroita!Tätä mieltä minä olen!Jos ei syö tuttia niin sit vaan raakavieroitus.Jos et itse siihen pysty,teksisikö miehesi tuon?Useimmiten lapset ei kiukuttele isälle koska tietävät ettei näiden rinnoista maitoa tule.Jotkut mll talot järjestää unikoulua lapsille ja äideille.Googleta unikoulu.

Kuinkahan väsynyt minä olen kun vauva on noinkin iso. Meillä tyttö nyt 7vko ja olen jo nyt aika poikki tuon yöpalvelun takia. Tissiä otetaan 3-5kertaa yössä, ja syötöt ei tosiaan ole ohi ihan 10minuutissa...Voi kun odotan että saisin edes tipan antaa illasta velliä jotta nukkuisi mahdollisesti pitempiä pätkiä, haukotus.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Kuinkahan väsynyt minä olen kun vauva on noinkin iso. Meillä tyttö nyt 7vko ja olen jo nyt aika poikki tuon yöpalvelun takia. Tissiä otetaan 3-5kertaa yössä, ja syötöt ei tosiaan ole ohi ihan 10minuutissa...Voi kun odotan että saisin edes tipan antaa illasta velliä jotta nukkuisi mahdollisesti pitempiä pätkiä, haukotus.

Ainut keino selvitä on se, että maltat nukkua joka päivä vauvan päiväunien aikaan. Tai jos se ei ole mahdollista, niin otat kunnon unet sitten kun miehesi tulee töistä.

Sitä että, lapsi syö päivällä tosi vähän, voi johtua siitä että hän saa yöllä niin hyvää ravitsevaa maitoa, että ei kauheesti tarvi. Joten kun lopetat yösyötöt, varmasti päiväruokailukin piristyy. Ainakin minun lapsien serkulle kävi niin. Koita ihmeessä velliä lisänä, jos hän sitä syö.

Yksi tärkeä juttu, on ottaa se nukahtaminen tissille pois. Nimittäin ongelma voi olla siinä, että hän ei osaa nukahtaa ilman tissiä. Suosittelen lämpimästi, että yhtä aikaa ilta tissi siirtyy varttituntia aikaisemmaksi. Ennen kuin lapsi ehtii nukahtaa. Nukkuminen ja syöminen ihan eri asioiksi lapselle.

Minulla on periaatteena ihan vauvasta asti, (opin esikoisesta, hän nukahti tissille, just sama rumpa 10 kk saakka kuin sinulla) nostan lapseni aina ryötäseen syönnin jälkeen, vaikka olis nukahtanut. Ja sitten omaan sänkyyn nukkumaan. Tätä olen tehnyt kolmelle seuraavalle esikoisen jälkeen. Ja meillä on nukuttu jostain 10 kk:n iästä saakka kaikki ihan rauhassa, jos ei oteta huomioon sairastamis jaksoja.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Eroahdistusvaihe ja äitissä kiinni, menee ohi.

Juu on varmaan vielä tuotakin hampaiden tulon ja liikkumaan opettelemisen lisäksi. Mä kun olen itse vaan tosi huono yöllä kestämään mitään reistausta :( Olenkin siltä osin huono äiti, kun yöllä sit kiukuittelen. On kai nukuttava unet itse illalla, et jaksaa.
Ja miten mä herätän sitten iltatisun jälkeen tytön, kun ei herää sänkyyn nostaessa yleensä. En oo enää röyhtäyttänykkään (onko tuollanen sanakin ?) pitkiin aikoihin, eikä hän yleensä herännyt siihenkään pienempänä. Jos herätän niin varmaan virkistyy?!

En minäkään ole tarkoituksella ruvennut herätteleen, mutta en ole tarkoituksella yrittänyt varovasti sänkyynkään laittaa. Mutta ajattelin, että jos yrität ottaa sen ilta tisun niin aikaisin, että ei vielä nukahda siihen. Ja sitten kun on syönyt, uudet iltarituaalit sänkyyn mennessä, joihin tottuu, ja oppii nukahtamaan itse. Nukahtaako hän koskaan itse, vai aina tissille?

Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
En minäkään ole tarkoituksella ruvennut herätteleen, mutta en ole tarkoituksella yrittänyt varovasti sänkyynkään laittaa. Mutta ajattelin, että jos yrität ottaa sen ilta tisun niin aikaisin, että ei vielä nukahda siihen. Ja sitten kun on syönyt, uudet iltarituaalit sänkyyn mennessä, joihin tottuu, ja oppii nukahtamaan itse. Nukahtaako hän koskaan itse, vai aina tissille?

Nukahtaa päiväunillekin tissille, joskus ei herää vaikka puen ulos ja siirrän vaunuihin. Sitten jos herää niin työntelen uudelleen uneen. Illalla jos ei huoli enää maitoa, niin nostan tytön sänkyyn hereillä. On nukahtanut silloin tällöin ilman apuakin. Ja nukahtaa tassuunkin. Yöllä se vaan on sata kertaa hankalampaa jostain syystä!
Yöllä meillä on pieni valo päällä, enkä koskaan ole oikein puhunut tytölle öisin mitään. Sitten huonoina öinä saatan alkaa äkäisenä supisemaan itsekseni ja tyttö virkistyy heti. Sen ymmärrän, mutta kun joskus vaan tuntuu ettei jaksa. Sitten meillä on iltapalakin aika myöhään, että ei pitäisi heti nälkä tulla. Tyttö on jo silloin tosi väsynyt yleensä. Jos aikaistan iltamaitoa, niin samalla myös iltapalaakin ja nukkumaan menoa. Iltapala n. klo 20-20.30 ja nukkumaan 20.30-21.15

Ite aloin tuossa vaiheessa antamaan pullosta yöhuikat, kun en kans meinannu saada tissiltä ollenkaan pois. Otti sitten pullosta ja kävi nukkumaan. Pullo jäi sitten pikkuhiljaa pois öistä kun aina vaaan aamumpaan meni herääminen. Ja kokonaan pullosta eroon päästii 1v8kk eli ei paha minusta. Tietty, jos ei halua enää ollnekaa pullolle opettaa niin sitten se tassuttelu on ainoo keino, meillä se ei aiheuttanut kuin raivokasta huutoa..

Minä en yhtään ihmettele, että olet öisin väsynyt!

Minulla on siis neljä lasta. Ja olen kaikista väsynein ollut juuri esikoisen aikaan, kun heräsi pahimmillaan puolen tunnin välein, syömään. Joku mulle sanoi silloin, että jos lapsi nukahtaa aina tissille. Niin, kun syvä uni vaihe menee ohi, hän herää, ja ihmettelee, että mitä nyt, missä äiti? Ja huuto alkaa... Mekin jouduimme pitään esikoiselle unikoulun, silloin ei puhuttukaan tuosta tassuttelusta.. Se oli paljon raaempaa silloin, lapsi sänkyyn ja aina kun itse ei enää kestä kuulla huutoa, käydä laskemassa se alas ja sanoa, että nyt nukutaan. Mutta sitähän ei enää suositella. Meillä ei tarvinnut kuin 3 yötä ja tytär nukkui todella hyvin yöt. Nuo teidän nukkumaan meno ajat ovat minusta ainakin ihan normaalit...

Jaksamista sinne!

Yhteistyössä