En jaksa tätä kun ei mitään tapahdu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vvvv"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vvvv"

Vieras
Seuraavia haittavaikutuksia on liittynyt yleisesti hormonaalisten ehkäisyvalmisteiden käyttöön: lisääntynyt herkkyys sokereille

Progestiinihoitoon on yhdistetty seuraavia haittavaikutuksia:
Veren sokeri- ja/tai insuliiniarvojen muutokset.

Tällainen juttu löytyi ehkäisypillereiden pakkausselosteesta.

Mä hieman pelkään että mulla on nuo... Asia on niin että paino lähti nousuun kun aloitin e-pillerit. Painoa noussut 6kg. Mulla ei oo koskaan ennen ollu painon kanssa ongelmia vaan olen ollut normaalipainoinen. Nyt tuo paino tosiaankaan ei laske ei sitten millään. Ruokavalio on kunnossa. Harrastan liikuntaa mutta mitään ei tapahdu. ja kaikki "tavara" tuntuu kertyneen vyötärölle. Se ei oo mulle tyypillistä ollenkaan.

Lihominen on eräs yleisimmistä haittavaikutuksista e-pillereissä. Ehkä käyttämäsi e-pillerimerkki ei vain sovi sulle. Joku muu merkki voisi poissaa tuon haittavaikutuksen, koska eri e-pillerien vaikuttavissa aineissa on eroja. Mitä merkkiä käytät nyt?

Lihominen on eräs yleisimmistä haittavaikutuksista e-pillereissä. Ehkä käyttämäsi e-pillerimerkki ei vain sovi sulle. Joku muu merkki voisi poistaa tuon haittavaikutuksen, koska eri e-pillerien vaikuttavissa aineissa on eroja. Mitä merkkiä käytät nyt?

Käytin aluksi zoely merkkiä mutta se kuivatti limakalvot ja aiheutti jatkuvaa vuotoa, käytin niin lyhyen ajan(3kk) etten osaa sanoa vaikuttiko se painoon mitenkään. Sitten sain Cilest merkkiä jonka aikana tuli reippaasti painoa, nyt on vaihdettu femodeniin. Ei juuri mitään muutosta nestettä ehkä kertyy vähän vähemmän. Ei oikein tiedä että mikä merkki sitten vois olla... Nuorempana käytin jotain muita merkkejä mutta jouduin lopettamaan ne kun suurinosa aiheutti juuri niitä tiputteluvuotoja ja kivuutta. Lääkäri tuumas että ne oli mulle liika matalahormonisia. Mutta sitten nämä missä on enemmän hormonia sitte ilmeisesti lihottaa mua?

Monet käy kainni merkit läpi. Lääkäri pitäisi ennemmin typeränä jos et uskalla kertoa sivuvaikutuksista.

Mutta miettisin sinuna jo muita vaihtoehtoja, kuten ehkäisyrengas tai laastari. Itselle tuo rengas sopi, koska aineen ei tarvinnut imeytyä mahalaukun kautta ja pitoisuudet ovat matalammat. Kuitenkin samoja aineita. Laastari voisi myös toimia tuon imeytymisen muuttuessa.

Regnas tai laastari ei oo mulle vaihtoehtoja.

Loppujen lopuksi e-pillereitä on aika vähän erilaisia.

Kokeilematta on aikalailla vaan joku yaz/yasmin ja mercilon/marvelon. ja tuota yaz/yasminia ei edes suostuttu määräämään mulle..

Jossain e-pilleridokumentissa joskus sanottiinkin, että silloin -60 luvulla, kun e-pillereitä alkoi tulla markkinoille niin nuoret naiset muuttuiva tätimäisiksi muodoltaan. Hormonimäärät oli valtavat ja vaikuttivat kroppaan merkittävästi. Nykyisin hormonimäärät tosi matalia, mutta yksilöllisiä eroja on haittavaikutuksissa.

Itse olen käyttänyt kolmea merkkiä, femoden, cerazette ja qlaira. Mulla mikään noista ei ole tuonut painoa lisää.
Femodenista tuli menkat, cerazetesta ja qlairasta ei.
Ainoa minkä olen huomannut että seksihalut menneet mutta tiedä sitten liittyykö pillereihin vai ei.

No valtaosalla ei varmaan epillerit nosta painoa. Mulla ilmeisesti tekee niin... Muita syitä painonnousulle en keksi. Syön terveellisesti max 1200kcal päivässä. Liikun joka päivä. Herkkuja harvoin syön. Eikä mulla koskaan ennen oo ollu paino ongelmia. Epillereistä se paino lähti nousuun.

nyt oliskin sitten taukoviikon aika ja pitäis 7 päivän aikana päättää mitä nyt seuraavaks teen... lopetanko pillerit joksikin aikaa(mikä ei sekään houkuta).. vai soitanko ja kysyn voinko saada jotain toista merkkiä.

No sain sitten toisenlaista pilleriä... sain kahta erilaista.. mercilonia ja yasminellea.. tiedä kumpi sitte parempi... varmaan kokeilen ensin tota mercilonia... eikö tuossa yasminellessa ollu joku normia isompi veritulppariski tms...

Paino se vaan juunnaa samassa vaikka oon tämän viikonkin syönyt ku hiiri... :(

Yhteistyössä