En kehtaa näyttää alapäätäni lääkärille :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi-itku:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi-itku:(

Vieras
Hei!

Mulla on sellanen kauhee ongelma itseni kanssa. Kauhea vauvakuume päällä, mut jotenkin häpeen mun alapäätä niin paljon, että alapäätutkimukset kauhistuttaa.
Häpeän sen takia, että mulla karvojen ajon seurauksena on syntynyt muutamas (ehkä karvatupentulehdus tai vastaava?), mulla on yli vuoden päivät ollu kaks sellast herneen kokosta muhkuraa ulommissa häpyhuulissa. :( Oon muutaman kerran yrittäny ite tyhjentää niitä, mut sisältä tulee siis verta ja jtn muuta läpinäkyvää eritettä , sit se on taas muutaman päivän päästä ennallaan.Ei oo oikee helppoo ite tehä niille mitn. Eli ne on ihan ihonväriset, kovat herneenkokoset pahkurat ja oon aika varma että karvojen poistosta saanut alunsa joskus. Nolottaa jotenki niin paljon. Sukupuolitaudista ei pitäisi olla kyse, kävin juur ennen noiden syntymistä testeissä, reilu vuos sitte siis..

Miten saisin raahauduttua lääkäriin? Ei noista mitää haittaa oikeestaan ole, ei oo mitenkää kipeet tms, ainoo vaa et jos kokeilee niin tuntuu sellanen muhkura. Jotenki itteeni häiritsee se. Ihme ettei ne lähde mihinkää? Onko kellää kokemuksia tälläsestä?

Ja siis tosiaan piti vielä sanoa, että älä turhaan häpeä lääkärille menoa, ne on tosiaan nähnyt varmasti kaikenlaista, kuten Hmh sanoi. Mieti, että olet vain yksi jalkoväli siinä gynen jatkuvassa potilasvirrassa.

Ei ehkä kannata hankkiutua raskaaksi, mites aattelit synnyttää??? Yksin, vai pimeässä lääkäri käsikopelolla? Ja miten edes hankkiudut raskaaksi jos häpeät näyttää alapäätäs kellekään?

Jos nolostelee noin, niin on varmaan epäkypsä hankkimaan lapsiakin... Kasvahan ensin vähän.

Nyt on pakko sanoa että äitinä tarvitset aika monessa asiassa paljon enemmän rohkeutta kuin gynelle meneminen vaatii, mm. synnytyksessä sitä on aika paljaana ja avuttomanakin. Lääkärit ovat tosiaan nähneet kaikenlaista, mutta ehkä sinun pitäisi valmistautua laittamaan asioita oikeisiin mittasuhteisiin ennen äidiksi tuloa.

Alkuperäinen kirjoittaja 15v:kö;24542623:
Ei ehkä kannata hankkiutua raskaaksi, mites aattelit synnyttää??? Yksin, vai pimeässä lääkäri käsikopelolla? Ja miten edes hankkiudut raskaaksi jos häpeät näyttää alapäätäs kellekään?

Jos nolostelee noin, niin on varmaan epäkypsä hankkimaan lapsiakin... Kasvahan ensin vähän.

Juu arvasin kyllä että joltakin tulee tällänen kommentti. Mulla on yks lapsi jo ennestään että tiedän kyllä mitä synnytys on ja kyllä siinä raskausaikana saa jo alapäätään millon kellekkin esitellä. Mutta sillon oli viellä ihan siistit paikat jne, mut hävettää tää ihme "ajelin vähän karvoja ja kappas miten kävikään", varsinkin kun on niin kauan jo ollut nuo.

Yritä nyt vaan iskostaa päähäsi,
että pimppi on yksi maailman luonnollisimmista asioista, jokaisella meillä naisilla on se,
ja jokaisella se on erilainen.
Miksi suotta häpeillä kun ei ole edes mitään aihetta?

Ymmärrän kyllä tuon nolottamisen. En itsekään pidä siitä, että mun alapää on näytillä vieraalle ihmiselle.
Mutta pakkohan se on, jos synnyttää aikoo. Ja ikävä kyllä välillä on pakko käydä esim. papa-kokeissa.

Ja muhkuroiden näyttäminenkään ei tietenkään tunnu kivalta, kuten ei muunkaan vaivan. Mutta ei auta, pakko se on, jos haluaa selvyyden asiaan.

Haluan vain sanoa, että todellakin ymmärrän, mitä tarkoitat. Itseäkin aina nolottanut. Vaikka tiedän, että lääkäri ei pidä sitä värkkiä, kuin yhtenä tutkimuskohteena.

Tosin sen verran ainakin itseäni lohdutan, että itse synnytyksessä mulla ei tullut mieleenkään, miltä alapää näyttää. =)

[QUOTE="Äijä";24542804]Kirjota vaikka jollennii lääkäripalstalle ja laita vaikka kuva mukaan.[/QUOTE]

Tai hei, ei muuta kuin uusi avaus aiheesta tälle palstalle kuvan kanssa, niin päästään taas uutisiin!

että ne patit olisikin vaikka käsivarressa. Ei varmaan arveluttaisi lääkärille näyttäminen? Sitten tajua, että sille lääkärille sun alakertasi ei ole yhtään sen kummempi paikka kuin käsivarsi, tai korva, tai kainalo. Ihan oikeasti. Se gyne on nähnyt tuhansia ja taas tuhansia toosia, ties miten räjähtäneitä ja rämemajavia ja haiseviakin.

Juu arvasin kyllä että joltakin tulee tällänen kommentti. Mulla on yks lapsi jo ennestään että tiedän kyllä mitä synnytys on ja kyllä siinä raskausaikana saa jo alapäätään millon kellekkin esitellä. Mutta sillon oli viellä ihan siistit paikat jne, mut hävettää tää ihme "ajelin vähän karvoja ja kappas miten kävikään", varsinkin kun on niin kauan jo ollut nuo.

No jos jotain hävettävää on, niin se, että et ole aikaisemmin mennyt niitä näyttämään lääkärille.

oota ku viis ihmistä tuijottelee ja kauhistelee sun synnytyksessä revennyttä persettä ja makaat siinä leikkaussalissa jalat sidottuna ku persereikää tikataan takaisin toimintakykyiseksi, puhumattakaan löysästä revenneestä pimpasta. Ei hävetä enää mikää, ei pari pikku pattia häppäreissä. Kyllä sä selviit!

Gynelle tuollaiset tosiaan ovat arkipäivää, samoin ihan tk-lääkärille.

Kuvauksesi perusteella vaivat todellakin ovat tulehtuneista karvatupista alkunsa saaneita. Itsellänikin on tuollaisia, enkä kyllä ole koskaan harkinnut, että lähtisin niitä lääkärille näyttämään. Minä menen lääkäriin sitten kun todella olen sairas.

Yhteistyössä