En kehtaa olla koneella toisten nähden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pystyn kyllä käyttämään sitä ihan normaalisti, jos teen jotain koulutöitä. Silloin ruudulla näkyy vain Word, symbolinen laskin tai muuta yhtä kuivaa.
Mutta jos teen koneella jotain huvin vuoksi, en jotenkin pysty rentoutumaan jos lähettyvillä on muita ihmisiä, jotka saattaisivat nähdä, mitä teen. Useimmiten nämä "ApuaEiKaiKukaanNää-ihmiset" puuhastelevat jonkin eroottisen sisällön parissa, mutta omat vakiosivuni ovat melko neutraaleja. Tässä esimerkkejä omasta netinkäytöstäni.

-Spotifyn selaaminen. Pidän musiikkimakuani hyvänä, mutta en sitä mielelläni esittele
-Fanifiktio... Tätä harrastusta moni häpeilee muutenkin, mutta itse en näe sille syytä. Silti en pidä ajatuksesta, että joku vilkuilisi lukemaani (yleensä toki englanninkielistä) tarinaa.
-Google-haut. Esimerkkejä sivuhistoriasta:
"five years in high school" (ei kosketa minua, ei sitten yhtään :D)
"säteilevä sade" (kiinnostuin ydinonnettomuuksista)
"kiihdytin ja itseäni viihdytin" (kaveri hoki tuota autossa, halusin tietää mitä se tarkoittaa)
"back to the beach 1987 script" (en muista mihin, mutta johonkin tarvitsin tuon elokuvan käsistä)
-YouTube. Katselen mm. vlogeja, elokuvien ja sarjojen klippejä ja erilaisia asiavideoita.
-Googletan jonkin asian tai lauseen ja lisään perään sanan "keskustelu". Tällaisten hakujen kautta ihan alunperinkin päädyin keskustelupalstojen käyttäjäksi. Mutta sellaisena en haluaisi itseäni tunnettavan.

Mulla on vähän samantapainen "ongelma", mutta pikkuinen kännykkä pelastaa. Säädän näytön kirkkauden himmeälle, eikä ketään oikeastaan kiinnosta mitä teen. Käytän tietokonetta lähinnä vain kotona, siellä kun ei ole muita pällistelemässä.

Yhteistyössä