En kyllä koskaan enää vie lapsille leikkimökkiin voileipiä, jos siellä on myös naapurin lapsia!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilkeä täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilkeä täti

Vieras
Ja ihan ilman lasten pyyntöä tein heille jokaiselle leivät ja pillimehut kans.
No ensin kysyivät lisää leipää. Sanoin että jos oon vielä nälkä niin jokainen voi mennä kotiansa syömään.
Seuraavana päivänä taas alkoivat naapurin lapset että tee taas niitä leipiä meille. Sanoin taas että jokainen voi käydä syömässä kotonaan jos on nälkä.
Nyt on siis joka päivä samat tytöt tulleet pyyteleen leipiä. Tänään mulla vähän oli huono päivä ja sanoin että en tee, painu kotias syömään... Nyt huutelin omat tytöt välipalalle ja nämä samat tytöt TAAS että saadaanko meki syödä!!!! Olivat menossa käymään kotona kysymässä saavatko tulla meille sisälle leikkimään, niin sanoin niille että syökää samalla kotona kun kerran siellä menette käymään..
Mua oikeasti niin ärsyttää tuo kerjääminen eikä yhtään tee mieli edes kuumana päivänä viedä lapsille jäätelöä tms. yllärinä kun siitä alkaa jatkuva kerjääminen.
Kysyin kerran omilta tytöiltä että saatteko te muitten äiteiltä mitään kun olette niiden pihalla leikkkimässä niin eivät kuulema. Ilmankos ne onki meidän pihalla kerjuulla...

Ehkä se on vaan lasten mielestä hienoa ja kivaa, kun saa syödä pihalla? Ja jos sun tekemät leivät onkin parempia? ehkä eivät kotoaan saa?

Onhan se ärsyttävää, jos jatkuvasti kerjätään, mutta toisaalta, lapsi on lapsi, ja ainakin se pitää sit tehdä ystävällisesti ja määrätietoisesti selväksi, että et anna muille mitään. Vaikka sulla oliskin huono päivä, älä pura sitä naapurin lapsiin.

Tuttu juttu...meidän ovella käydään aika useinkin kertomassa että antamani mehu oli hyvää, saisiko sitä taas kun on jano? Olisko purkkaa, kun viimeeksikin oli? Saisiko jätskiä, kun olit kuulemma "Ellalle" ja "Ilmarillekin" tarjonnut? Tai sitten vaan tyyliin: mulla on jano, mulla on pissahätä. Oma koti on ihan vieressä. Miksi pitää aina tulla meille pissalle, juomaan, syömään?

Tarjoan toki joskus ihan mielelläni. Eikä tulisi pieneen mieleenikään tehdä niin, että annan esim. keksit tai jätskit vain omilleni, jos meidän takapihassa on useampi lapsi leikkimässä. Mutta mulla on todellakin täysi oikeus a) kutsua syömään/välipalalle vain omat lapseni, sen sijaan että ruokkisin puolet pihan lapsista samalla, b) olla antamatta mitään kerjääjille, ja c) olettaa että jotkut lapset voisi joskus syödä ja juoda ihan vaan omassa kodissaankin.

Etenkin kun homma menee niin, että ei niiden pummaajien äiti ikinä tarjoa mitään kenellekään...kun homma toimii "vuoroin vieraissa"- periaatteella niin se on ihan kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
kannattaa ottaa puheeks vanhempien kanssa, jotta osaavat syöttää lapsille tarpeeksi ruokaa ni eivät ole niin nälkäisiä.

En mä oikein usko että niillä niin nälkäkään on kun eivät kuitenkaan lähde kotia syömään.. On varmaan vaan mukava syödä tuolla leikkimökissä kavereiden kans.
Ja tosiaan jos ovat meidän pihalla kun grillataan ja syödään ulkona, niin tulevat seisoskelemaan pöydän viereen eivätkä meinaa edes mennä pois siitä vaikka pyytää.
mrrrr..........

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
ap sà olet aikuinen ja osaat sanoa lapsille kai nàtistikin jos àrsyttàà. he ovat vain lapsia

Mä olen kuulkaas monta päivää hokenu samaa asiaa nätisti ja se ei silti mene perille. Ei tuo tiuskaisukaan näyttäny menevän...

Alkuperäinen kirjoittaja ilkeä täti:
Mä olen kuulkaas monta päivää hokenu samaa asiaa nätisti ja se ei silti mene perille. Ei tuo tiuskaisukaan näyttäny menevän...

Asutaanko me samassa pihapiirissä? :saint: Mäkin oon päivä- ellei viikkokausia yrittänyt kauniisti selittää tiettyjä selkeitä pelisääntöjä. Turhaan.

Meille tungetaan myös sisään avoimesta takaovesta luvatta, yms hauskaa. Ei ole kyse vain siitä, että kerjätään jätskiä, pullaa, purkkaa, mehua, mitälie.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko tosiaan niin köyhä ettei sulla ole antaa paria ylimääräistä voileipää lastesi ystäville?

Hah,kyse ei ole köyhyydestä vaan siitä että sitä leipää on sitten saatava joka kerta kun tulevat leikkimään ja eivät aina edes tule leikkimään vaan kerjäämään sitä leipää.

Pidä tiukka linja vaan,jokainen syököön kotonaan,yökyläilyt,iltapäivät hoidossa ja juhlat on asia erikseen. Ja mistäs sitä tietää vaikka joku olisi allerginen jollekin tarjottavalle,seuraavaksi kiukkuiset vanhemmat oven takana että miksi sille meidän pirkolle allergisoivia ruokia syötät..

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Oletko tosiaan niin köyhä ettei sulla ole antaa paria ylimääräistä voileipää lastesi ystäville?

No hohhoijaa, siitähän tässä oli kyse.

Siitä juurikin.

Ei ole siitä kyse. Varaa olis ruokkia, mutta MIKSI mun pitäis joka päivä ja välillä monta kertaa päivässä tehdä niitä paria ylimääräistä leipää muiden lapsille? Jos joskus haluan niille jotain tarjota niin ei se tarkoita sitä että mä alan ruokkimaan ne säännöllisesti!! Ne tosiaan kun asuvat viereisessä talossa!

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

No hohhoijaa, siitähän tässä oli kyse.

Mie voisin kyllä todeta,että jep,olen. Jos oikeasti joka päivä syöttäis 2-4 ylimäärästä omien lisäksi,niin siitä tulis aika iso kasa voileipiä/keksejä/jäätelöä kuussa.

Inhoan myös tuota kerjäämistä. Ärsyttävintä on,että joku muksusita on nähnyt,että oon kantanut esim limsaa kotiin,ja sit tulee milloin kukakin pyytämään että "me tiedetään et sulla on limsaa,anna meillekin!". Toinen lähiaikojen huippu on se,että omat oli aiemmin päivällä saaneet mummolasta jätskit ja mehupullot,ja illemmalla sit ilmestyi naapurin pojat meille "Tein lapset sai mummolta jätskiä ja mehua,missä mein on?"....
Totesin kyllä,että varmaankin tein omassa mummolassa :saint:

No meillä täällä jotkut lapset kyylää meidän eväitä puistossa... tulee kerjuulle. Joskus mulla voi olla ylimäärää mukana kun annan tytön kaverillekin, hekin joskus tytölle, mutten oo varautunut jakamaan kaikille. Joten en anna kuin jos on tiettyjä kavereita siinä.

Sitten tuijotellaan vihaisesti (siis myös aikuiset), jos meillä on pullossa mehua tai joskus jopa pillimehu, jotain ruis cream crackereita tai digestivejä ja hedelmälohkoja mukana... Kaikki asuvat siinä puiston ympärillä, hakekoon kotoaan niitä. Me ollaan ulkona yleensä 3 h vähintään ja joskus 4 h:kin.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
No meillä täällä jotkut lapset kyylää meidän eväitä puistossa... tulee kerjuulle. Joskus mulla voi olla ylimäärää mukana kun annan tytön kaverillekin, hekin joskus tytölle, mutten oo varautunut jakamaan kaikille. Joten en anna kuin jos on tiettyjä kavereita siinä.

Sitten tuijotellaan vihaisesti (siis myös aikuiset), jos meillä on pullossa mehua tai joskus jopa pillimehu, jotain ruis cream crackereita tai digestivejä ja hedelmälohkoja mukana... Kaikki asuvat siinä puiston ympärillä, hakekoon kotoaan niitä. Me ollaan ulkona yleensä 3 h vähintään ja joskus 4 h:kin.

Jestas!
Ja meillä on diabeetikko, ilmankos katotaan välillä kieroon, kun mukana saa aina raahata evästä rannalle yms vaikka kuin.
Mehuu missä on hiilarii. Vettä missä ei oo.
Piparii missä on. Tomaattii yms missä ei oo.

Meillä on aina kamalat kantamukset...
Ja jotkut lapset käy sitte inisee vanhemmiltaan (sentä, ettei meiltä) evästä, kun NIILLÄ ei oo.
Kamalan huono omatunto, kun me raahataan pakolla evästä ja syödään, ihan kun muitten HÄRNIKS yleisellä paikalla niitä!

Yhteistyössä