En minä osaa leikkiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Migrantt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Migrantt

Jäsen
16.06.2007
78
0
6
Kaikesta muusta vanhemmuudessa olen selvinnyt kunnialla, mutta leikkiä minä en yksinkertaisesti osaa. Vajaa 3 v tyttö haluaisi välillä että hänen kanssaan leikittäisiin, mutta... Mulla taitaa olla huono mielikuvitus tai jotain.

Osaatteko te kaikki leikkiä?

Ei luonnistu oikein sellainen "nyt tää menis kauppaan...kip,kap,kip,kap"-tyylinen leikki :ashamed: Niin ja siis meillä kun nuo isommat ovat kaikki poikia,niin vielä vaikeampaa on ollut yrittää jotain hemskatin taisteluleikkejä leikkiä :laugh: Onneksi poikia on kolme,joten eipä paljon äitiä leikkiin tarvita. Tykkään kyllä lukea ja pelailla.

onneks meidän kersat on tyytyväisiä kun äiti makaa niiden sängyssä ja ottaa bratzin käteen, jutustelen tyhmäi tyyliin oikeen ihana laukku, missä sun laukkus on, meet sä ostaa just uuden laukun... sit ne kipittelee nuket kädessä shoppailemassa, ja esittelee ostoksiaan, sit siihen tupsahtaa uima-alas, ja nää menee uimaan, huvipuistoom tms. TAPPAVAN TYLSÄÄ mutta hyvä mieli tulee kersoille noin vähästä.

mä oon varmaan vielä itekki niin kakara, että multa kyllä leikki suju... :) mutta tykätään yhdessä tytön kanssa leikkiä lähinnä rakenteluleikkejä...dubloilla ym. Eilen just rakennettiin tytön ja mun kahden kaverin kanssa olkkariin iso kaupunki junarataa käytettiin ja puupalikoista ja dubloista tehtiin taloja ja kauppoja ja linnakin.... ja me aikuset varman oltiin enempi huumas ku tyttö ite... :)

Mut semmosia nyt tää menis tänne ja tekis tätä-tulee harvemmin leikittyä...tyttö leikkiii niitä itsekseen tai kavereitten kanssa. Kauppaa kyllä välillä leikitään ja siitä äitikin innostuu.. :)

Yhdessä myös pelataan, piirretään, luetaan, askarrellaan, laitetaan ruokaa, leivotaan, pelataan ulkona pallolla, sählymailoilla, joustaan nattaa ym.

Ei leikkimistä aina tarvitse mieltää tollaiseksi "nyt tää menis tänne" vaan voi leikkiä paljon muullakin tavalla.... joskus on musta aikuisenkin hyvä heittäytyä leikkimään, mutta toki lapsen on hyvä osata leikkiä myös itse...

Enpä juuri. Voin pelata, piirrellä, leikkiä tarravihkoilla jne. Mutta en osaa leikkiä enää nukeilla jne. Siis osaan toki pukea nukkevauvan, mutta kun ei yhtään luonnistu se "nyt tämä itkee ja sille tarvitaan sitä ja tätä jne.". :ashamed:

...liian vanha...

Meil 3v poika ja kyl leikitään suurin osa ajasta kun kotona ollaan, siis minä leikin hänen kanssaan, autoilla, kauppasta, kirjastoa, legoilla, ajetaan poljettavilla autoilla kilpaa, pelataan, piirretään, maalataan.. Kyl jokainen osaa leikkiä jos vaan haluaa! En ymmärrä miksi olette lapset tehnyt jos ette jaksa sit olla heidän kanssaan! Huhhuh mitä äitejä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ompas kummallista!:
Meil 3v poika ja kyl leikitään suurin osa ajasta kun kotona ollaan, siis minä leikin hänen kanssaan, autoilla, kauppasta, kirjastoa, legoilla, ajetaan poljettavilla autoilla kilpaa, pelataan, piirretään, maalataan.. Kyl jokainen osaa leikkiä jos vaan haluaa! En ymmärrä miksi olette lapset tehnyt jos ette jaksa sit olla heidän kanssaan! Huhhuh mitä äitejä!!!

No niin, kipitäpäs taas takaisin sinne täydelliseen maailmaasi. Hei hei, turvallista matkaa :wave:

Minäkään en kauheasti osaa leikkiä, mutta meillä onkin muotoutunut ihan selkeä jako: tyttö leikkii yksinään mielikuvitusleikit, isän kanssa pelaavat paljon ja leikkivät legoilla, minun kanssa piirtää, askartelee, "ompelee", tekee ruokaa, leipoo ja siivoaa. Ehkä vähän tylsää, mutta mukavaa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

No niin, kipitäpäs taas takaisin sinne täydelliseen maailmaasi. Hei hei, turvallista matkaa :wave:

???
En ole sanallakaan maininnut täydellisyyttä!!??

Mut kyl mua ihmetyttää, et lapsia tehdään, mut niiden kans ei sit leikitä! Eikö sua ihmetytä? Mitä varten sit teette lapset, jos niiden kanssa ette ole..??

Meillä poika 1v5kk leikkii aina pehmokoirallaan,ei osaa muuten vielä kunnolla puhua,mutta koira sanoo aina "vuh vuh" :D mä oon joskus kans mukana leikissä ja sitten laitetaan koiralle ruokaa ja harjataan ja heitellään palloa ja lopuksi laitetaan koira nukkumaan ja luetaan iltasatu :D musta on kiva leikkiä,paitsi jotkut sotaukko-leikit saatan myöhemmin jättää väliin :whistle:

Ei onnistu leikki enää, ei... :ashamed: Tuntuu ihan typerältä. Vaikka aikanaan muksuna mullakin oli aika vilkas mielikuvitus...mutta tunnen itteni ihan tönköksi ja hönöksi jos pitäsi jotain leikkiä jossa otetaan joku "rooli"

mä todellakin osaan!!
odotan sitä että poika kasvaa jotta päästään leikkimään :)
siskontyttöjen kanssa leikitään nukeilla ja kauppaa etc. ei se ole vaikeaa ja lapsesta se on vaan hienoa kun aikuinen osaa ajatella sillai "aikuismaisemmin" jus että nyt sen vauvan vaippa pitää vaihtaa ja nyt se menee nukkumaan... on elämä noin muutenkin kivempaa kun säilyttää edes pikkusen sitä leikkimielisyyttä, voi aina "paeta" aikuisten murheita lasten leikki maailmaan missä perunamuussi voi olla vaaleanpunaista ja masitua mansikoilta ja lapset kasvavat pilkullisesta munasta joka on vaan kasvanut maasta.. miten ruokapöydästä ja tuoleista, päiväpeitosta ja jukkapalmusta saadaan linnoitus viidakkoon..

ehkä hauskimmat leikit tulee siitä että ei pelkää näyttää hölmöltä.. kyllähän mua on katottu "kieroon" kun olen ikeassa leikkinyt sammakkoa ja loikkinut lattialla, mutta ainakin sain siskontytön itkun loppumaan ja äiti sai tehdä ostoksia rauhassa.. ja oli siellä muillakin lapsilla hauskaa :) lopuksi olin kameli joka kantoi selässään tämän pienen rohkean tytön pois isosta viidakosta...

Alkuperäinen kirjoittaja omps kummallista!:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:

???
En ole sanallakaan maininnut täydellisyyttä!!??

Mut kyl mua ihmetyttää, et lapsia tehdään, mut niiden kans ei sit leikitä! Eikö sua ihmetytä? Mitä varten sit teette lapset, jos niiden kanssa ette ole..??

Ei mua ihmetytä. Koska ensinnäkään kukaan ei ole sanonut, ettei tee lastensa kanssa mitään. Lähestulkoon jokainen tähän vastannut on sanonut, että vähintään pelailee lasten kanssa pelejä. Kukaan ei ole sanallakaan maininnut, ettei ole lasten kanssa. Eikä se, että ei osaa/tunne luonnolliseksi leikkiä lasten kanssa mielikuvitusleikkejä ole yhtä kuin, että lasten kanssa ei olla eikä niitä olisi pitänyt koskaan tehdä. Ja katsos kun ihmiset on erilaisia. Yks tekee näin, toinen toisin, mutta kumpikaan tekotapa ei tarkoita, että toinen on esim. oikeutetumpi lapsiin kuin toinen. ;)

mie oon aina leikkiny meijen lapsien kaa vaiks mitä,kyllä ne on myös osannu leikkii ittekseenkin.miul on ollu lapsesta asti vilkas mielikuvitus joskus jopa liiankin,vanhemmiten on tosin huomattavasti laimentunu. näyttäs siltä että kuopus on periny tän mielikuvituksen tuottamisen miulta,kehittää leikin ihan mistä vaan.

Yhteistyössä