En nyt tiiä pitäiskö olla tyytyväinen vai mitä pitäis ajatella.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Aloitin pari kuukautta sitten potkunyrkkeilyn, ja viimeaikoina on tietyissä potkuissa tuntunut kipua nivusissa. Oon ajatellut tekeväni jotain väärin, ja vaan yrittänyt kiinnittää huomiota tekniikkaan.
Tänään kuitenkin alkoi tuntua siltä, etten pysty enää ollenkaan potkia. Kysyin sitten tunnin jälkeen vetäjältä, mitä teen väärin, kun sattuu.
Näytin pyynnöstä miten teen, ja kuulema tekniikassa ei ole mitään vikaa, vaan teen juuri niinkuin pitääkin. Ja jos se sattuu nivuseen, on lonkassa vika.

En oikein nyt tiedä, pitäiskö mun olla tyytyväinen, että teen oiken ja osaan, vai ihmetellä mikä mun lonkassa sitten oikein on.

Vaikka kieltämättä vähän harmittaa, virheellinen tekniikka olis ollut helpompi korjata, kuin vältellä kipua aiheuttavaa liikettä.

Jos sulla on vaikka toinen jalka lyhyempi? Itsellä nyt pohjallinen toisessa jalassa, kiropraktikko sanoi sen olevan lyhyempi. Iän mukana virheasennot alkavat vaivata ja varsinkin rasituksessa.

Mulla on melko kireät nuo lihakset siinä kohtaa, potkiminen tuntuu oudolta ellen venyttele päivittäin.

mä en kyllä voi sanoa, että venyttelisin liikaa, ja etureisissä on välillä vähän kireyttä. mutta nyt en ole voinut venytelläkään ns. aitajuoksia asennossa, ei vaan yksinkertaisesti pysty, ei vaan pääse koko asentoon, vaikka aikaisemmin sekään ei ole tuottanut mitään ongelmia. g

Yhteistyössä