En ole mikään koruntekijä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BootyPeppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olis kiva oppia tekemään helmistä kaikkea kivaa. Tahtoisin sellaisen hienon kaulapannan

Helmiä on aika helppo punoa. Voi thdä esimerkiksi pahvista semmoisen ikäänkuin kamman, johon asettelee ne " loimet" ja sitten tekee ikäänkuin maton tapaan, niin että ensin helmet loimien alapuolelta ja sitten lanka vielä helmienläpi uudestaan läpi, loimien yläpuolelta :) oliko sekava selitys?

Mun kummityttöni on tosi taitava tekemään helmistä vaikka mitä. Aina iskee itsellekin helmikuume, kun hänelle ostaa uusia tarvikkeita. Tähän mennessä olen onnistunut vielä olemaan hankkimatta itselleni helmityökaluja ja tarvikkeita. Ihan tarpeeksi kaapit pursuavat lankoja, kirjontatöitä, askartelutarvikkeita, kankaita jne. :) Jahka neiti vanhenee hieman, menen varmaan hopeatyökurssille. Se olisi tosi mielenkiintoista.

Kiva koru muuten. Intialainen tyyli tulee mieleeni.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Helmiä on aika helppo punoa. Voi thdä esimerkiksi pahvista semmoisen ikäänkuin kamman, johon asettelee ne " loimet" ja sitten tekee ikäänkuin maton tapaan, niin että ensin helmet loimien alapuolelta ja sitten lanka vielä helmienläpi uudestaan läpi, loimien yläpuolelta :) oliko sekava selitys?

todella :D

Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;28465869:
Mun kummityttöni on tosi taitava tekemään helmistä vaikka mitä. Aina iskee itsellekin helmikuume, kun hänelle ostaa uusia tarvikkeita. Tähän mennessä olen onnistunut vielä olemaan hankkimatta itselleni helmityökaluja ja tarvikkeita. Ihan tarpeeksi kaapit pursuavat lankoja, kirjontatöitä, askartelutarvikkeita, kankaita jne. :) Jahka neiti vanhenee hieman, menen varmaan hopeatyökurssille. Se olisi tosi mielenkiintoista.

Kiva koru muuten. Intialainen tyyli tulee mieleeni.

Jotain sellaista tuossa on yritetty saavuttaakkin :) Onneksi se ainakin onnistui.

• Tykkää
Reactions: kantojäärä
Haha! No mut kyllä sä keksit itse äkkii miten helmistä voi tehdä semmosta leveetä nauhaa.

Mun pää mitään tajua. Arvaa miten vaikea tuokin oli tehdä meikäläiselle...Ompelu on paljon helpompaa. Nytkin sain valmiiksi hameen ja topin. Leikkasin vain kankaasta mittanauhan avulla :)