En ole tavannut opiskeluaikaista kaveriani yli kymmeneen vuoteen, pidämme yhteyttä sähköpostilla tai somessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelen"

Vieras
Olen itse kärsinyt työuupumuksen oireista kuluvana vuonna, ja työkuntokin tässä meni.

Sain viestin tuolta kaverilta, jossa neuvoi että minun kannattai muun muassa vähentää alkoholin käyttöä. Oli siinä paljon muutakin, mutta tuo yksi asia erityisesti kiinnitti huomioni.

Me olemme olleet ystäviä sinkkuina opiskelijoina, ja kävimme baareissa ehkä kerran viikossa. Alkoholia kului molemmilla, eli humalassa olimme kyllä baareissa.

Homma on vaan niin, että opiskeluaikojen jälkeen minä en ole juurikaan käynyt baareissa. Viime vuonna kävin kerran, esimerkiksi. Siinä ei ole mitään epätavallista, en ole yli kymmenen vuoteen notkunut baareissa, ja humalassa olot voi laskea kahden käden sormilla vielä.
Ja silloin harvoin kun menen baariin, juon pari ja lähden nousuhumalassa kotiin. Saatan juoda saunasiiderin (0,33) ehkä kerran kuussa, ja siitäkin jää yleensä puolet miehelle :D

No niin, idea siis se, että hämmästyin vähän tästä, että joku saattaa olettaa, että olen edelleen nyt 35-vuotiaana (perheellisenä, vaativassa työssä käyvänä) ihmisenä sama tyyppi, joka olin noin 20-vuotiaana opiskelevana sinkkuna. Me ollaan tässä vuosien varrella oltu yhteyksissä sähköpostilla ja somessa, eikä sielläkään puhe ole ollut pämppäämisestä tms.

Hassua, että jonkun mielikuvissa sitä on joku ikuinen bilettäjä, vaikka todellisuudessa on jo 14 vuotta ollut ihan tavallinen ja vähän tylsä tahvo, joka ei juo itseään humalaan, ei viihdy baareissa eikä rellestä pitkin poikin kyliä.

Ei ehkä kovin imartelevaa.

Hauska toi sun kaverisi, nämä ennakkoluulot näemmä pysyvät joillakin pitkään.

Äitini muutti alle 20-vuotiaana pois kotipaikkakunnaltaan eikä nähnyt vanhoja koulukavereitaan kuin kerran pari vuosikymmenessä. Vaste eläkkeelle päästyään sitten kävi enemmän tapaamassa vanhoja koulukavereita, ja muutama oli ollut aivan hämmästyneitä, kun äitini, monta lasta aikuiseksi kasvattunut äiti, osasi tehdä ruokaa. Kun ei teininä ole ruoanlaitto kiinnostanut, niin eihän sitä ole perheenäitinä voinut puolessa vuosisadassa oppia:D

No ehkä se oli vaan ihan yleisesti sanottu, tai vain kopioinut jostain jonkun ohjenivaskan, jos kerran siinä oli paljon muutakin? Ei sitten vain sen ihmeemmin ajatellut, että erityisesti nämä kohdat sopivat tai eivät sovi sinuun.
Tai sitten se vain on niitä tyyppejä jotka epäilevät kaikkien ongelmien syynä olevan varmaan juomisen.
Oletko lihonut tai turvonneen näköinen?
Näkeehän sen näillä palstoilla kun julkkiksia arvostellaan, kun joku näyttää vanhentuneelta/turvonneelta, niin aina "nähdään" että on maistunut.

[QUOTE="Mjaa";29773109]No ehkä se oli vaan ihan yleisesti sanottu, tai vain kopioinut jostain jonkun ohjenivaskan, jos kerran siinä oli paljon muutakin? Ei sitten vain sen ihmeemmin ajatellut, että erityisesti nämä kohdat sopivat tai eivät sovi sinuun.
Tai sitten se vain on niitä tyyppejä jotka epäilevät kaikkien ongelmien syynä olevan varmaan juomisen.
Oletko lihonut tai turvonneen näköinen?
Näkeehän sen näillä palstoilla kun julkkiksia arvostellaan, kun joku näyttää vanhentuneelta/turvonneelta, niin aina "nähdään" että on maistunut.[/QUOTE]

Lihonnut kyllä olen, mutta ihan muilla mässyillä kuin alkoholilla :D

Oli se sillä tavalla kohdennetumpi lista, en viitsi poimia tähän sellaisia kovin henkilökohtaisia, jotka liittyy mm mun lapsiini.

Yhteistyössä