En oo koskaan ennen tehny lihapullia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja idiootti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

idiootti

Vieras
itse ja nyt tein ja paistoin ne uunissa pellillä.
Nyt jäi kalvamaan mieltä, olikohan ne sittenkään kypsiä, laitoin ne kerman kanssa vielä uuniin vuokaan. Kypsyyhän ne vielä siellä kerman seassa uunissa?

t.idiootti

Eikös se kypsyminen jatku vaikka lämpö on sammutettu.. joten nakattuasi kermat sekaan, pullat olivat edelleen lämpimiä ja kun ne on vielä uunissa niin kyllä ne kypsiä on. Laita folio päälle ni ei kerma kuivu jos pidät pidempään uunissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Alkuperäinen kirjoittaja HMM:
No kyllä ne kypsyy, mutta itse en kyllä haluaisi syödä jos raaka jauheliha on laitettu sinne kerman sekaan lillumaan

Mä laitan raa'an kanankin kerman kanssa uuniin lillumaan. :x

Itse asiassa niin laitan joskus itsekin :-)
Hassua itse asiassa, että silti tuo ajatus raaoista lihapullista kerman seassa inhottaa. Taitaa olla se, kun olen tottunut itse paistamaan lihapulliin pienen paistopinnan pannulla ja sitten vasta uuniin

Jossain kokkiohjelmassa ne teki lihapullia italialaisittain (?) sillain, että pyörittelivät jauhelihataikinasta palloja suoraan tomaattikastikkeen sekaan ja ne kiehui sellaisessa padassa. Oli aikas namin näköistä... :p

Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Jossain kokkiohjelmassa ne teki lihapullia italialaisittain (?) sillain, että pyörittelivät jauhelihataikinasta palloja suoraan tomaattikastikkeen sekaan ja ne kiehui sellaisessa padassa. Oli aikas namin näköistä... :p

Minäkin, vaikka harvoin ruokaa teenkin, olen kokeillut myös tällaista tyyliä, ja ihan hyviä pullia tuli.

Yhteistyössä