En osaa :( (joululaatikoista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Osaamaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Osaamaton

Vieras
Nii en osaa tehä mitään laatikkoa enkä tykkää käyttää netin ohjeita ku niist ei oo ennenkää seurannu mitään hyvää :( miten ihmeessä joku lanttulaatikkoki tehdään... Tai miten imelletään :(

En osaa minäkään? En tiedä, kun en ole kokeillut. Tässä joulun alla on kaikkea touhua muutenkin, joten en ala nyt opettelemaankaan. Olen ratkaissut ongelman ostamalla laatikot kaupasta.

Mene nauttimaan joulusta äidin tai anopin tai vaikka molempien helmoihin. Näin minäkin teen ja palkkioksi tulee parhaimmillaan kotiin viemisiksi kotona tehdyt herkulliset peruna ja porkkanalaatikot. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mene nauttimaan joulusta äidin tai anopin tai vaikka molempien helmoihin. Näin minäkin teen ja palkkioksi tulee parhaimmillaan kotiin viemisiksi kotona tehdyt herkulliset peruna ja porkkanalaatikot. :wave:

Juu ei hullu idea :D ne vaan on tulossa meille syömään poikkeuksellisesti :D

:hug: ei se hätä tämännäköinen..jos ei onnistu niin ostat valmista, ei se maailma siihen kaadu..
http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=689&rname=porkkanalaatikko_joulu_1996
tuo pirkan ohje on erittäin helppo jos haluat itse yrittää...äitille oon tolla ohjeella tehny ja ekakertalaisenakin onnistui :hug: :hug:

ja tuossa on pottulootalle eri reseptejä
http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/hakutulokset/?page=1&name=imelletty+perunalaatikko&hae.x=0&hae.y=0&hae=Hae&time=0

:hug: :hug: se imeltyminen niin laitat vaikka sen kattilan jos on sauna niin tyhjään saunaan tai sitten uuniin joka ei ole päällä niin ei lämpökarkaa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No soittele ihanalle anopille tai niin rakkalle äidille ja kertoile kuinka paljon olet siivonnut ja paketoinut ja kuinka kinkun paistuminen täydelliseksi hieman huolettaa. Samaan huokaukseen mainitse äitisi/anoppisi aina niin ihanasta bravuuri laatikosta josta olet aina pitänyt ja harmittele kuinka tuskin pystyt samaan. Eipä aikaakaan kun äitisi/anoppisi tarjoutuu tätä herkkusuista ylimpien herkkua mukanaan tuomaan :D

Tässä hyvä perunalaatikko ohje: 0,8l perunoita (laatikkoperunaa), 0,5l kulutusmaitoa, 50g voita, 0,5rkl vehnäjauhoja, 1,5tl suolaa, 1tl muskottipähkinää, 0,5tl kanelia, 0,5dl sokeria, 0,5rkl siirappia.
Kuori ja keitä perunat kypsiksi (suolattomassa vedessä). laita voi perunoiden joukkoon ja survo hyvin. Lisää osa maidosta, vehnäjauhot ja mausteet, suola ja siirappi. Sekoita. Anna seoksen mujua pienellä lämmöllä aina välillä sekoittaen. Itse annan mujua jonkun 3 tuntia. Lisää maitoa tarvittaessa, riippuu perunalajikkeesta. Seoksen tulee olla vellimäinen. Lisää tarv. siirappia makeuden saamiseksi.
Laita voideltuun vuokaan, 1-1,5h 150-180 astetta. laatikon pinnalle hieman kanelia. NAM! Tulisko joku 4 laatikkoa.... en muista enää mut jotain sitä luokkaa

voi kiitos jos noi olis sellasia ohjeita mitä voi rauhassa käyttää ettei tuu pahanmakusia niinku aikasemmist ohjeist mitä oon netistä kattonu.

on ne hyviä..pirkan reseptit on oikeestaan "takuuvarmoja" reseptejä mitkä onnistuu :hug: :) (onhan ne monet kerrat varmasti kokeillu ja sämpliny noita ennen kun on julkassu ja monet noista pirkan resepteistä pyssyy vuodesta toiseen samana ja ihmiset kehuu niitä )

Mä teen kans tänä vuonna ihan itse ensimmäistä kertaa laatikot! Tähän asti on oltu aatto jonkun muun luona, niin ei ole tarvinnut tehdä. Nyt me tarjotaan joulu siskoni perheelle ja vanhemmilleni, joten haluan, että kaikki on laitettu viimeisen päälle hienosti ja itse tehtyä. Ohjeita oon lueskellut ja menuuta suunnitellut. Pian sen näkee, mitä tästä sitten tulee...

No soittele ihanalle anopille tai niin rakkalle äidille ja kertoile kuinka paljon olet siivonnut ja paketoinut ja kuinka kinkun paistuminen täydelliseksi hieman huolettaa. Samaan huokaukseen mainitse äitisi/anoppisi aina niin ihanasta bravuuri laatikosta josta olet aina pitänyt ja harmittele kuinka tuskin pystyt samaan. Eipä aikaakaan kun äitisi/anoppisi tarjoutuu tätä herkkusuista ylimpien herkkua mukanaan tuomaan :D

Mitä parhain idea se vois jopa toimii ku ne aina hössää ja puuhaa :D:D

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Mä teen kans tänä vuonna ihan itse ensimmäistä kertaa laatikot! Tähän asti on oltu aatto jonkun muun luona, niin ei ole tarvinnut tehdä. Nyt me tarjotaan joulu siskoni perheelle ja vanhemmilleni, joten haluan, että kaikki on laitettu viimeisen päälle hienosti ja itse tehtyä. Ohjeita oon lueskellut ja menuuta suunnitellut. Pian sen näkee, mitä tästä sitten tulee...

Miekin oon miettinyt että ite haluan kokeilla tänä vuonna tehdä laatikot,tai no ainakin porkkanalaatikon,kaupasta ostetaan lanttu- kun ei sitä muut ees syö kuin mie ja ehkä esikko.
Saa nähä miten käy:)

Alkuperäinen kirjoittaja yäk:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäliini83:
osta kaupasta laatikot. älä ressaa! :D niin mäkin teen! :p

ne maistuu ihan p-ltä!

Eiköhän ne maistu paremmalta kuin epäonnistunut kotitekoinen. Amicassakaan ei osata tehdä kunnollista imellytettyä perunalaatikkoa. Eräänä vuonna erehdyin pitämään laatikkoa kastikkeena.

Alkuperäinen kirjoittaja Höpö-höpö:
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:

Miekin oon miettinyt että ite haluan kokeilla tänä vuonna tehdä laatikot,tai no ainakin porkkanalaatikon,kaupasta ostetaan lanttu- kun ei sitä muut ees syö kuin mie ja ehkä esikko.
Saa nähä miten käy:)
Ei muuta kuin kokeillaan! :)

Olen ostanut lanttulaatikko mössön valmiiksi, siinä taitaa olla ohjekin mukana.
Porkkanalaatikollekin mössö löytyy. Perunalaatikon olen tehnyt itse.
Maksalaatikkoa en tee itse.

Mä ostin valmista lanttusosetta. Siinä paketissa oli ohje, tein sen mukaan. Ainakin viimevuonna oli tosi hyvää =) Perunalaatikon tein äidin ikivanhalla reseptillä ja porkkanalaatikon aioin tehdä netistä löytyneellä ohjeella.

Yhteistyössä