En osaa kasvattaa lasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helmikuussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai, mun mielestä se on juuri kasvatusta ettei lapsi saa kaikkea haluamaansa vaan joutuu myös kohtaamaan pettymyksiä.

Meidän 6-v huutaa vieläkin kuin syötävä, kun asiat eivät mene hänen mielensä mukaan, mutta mieluummin niin kuin että kaikessa annettaisiin periksi.

Vielä ainakaan en ole löytänyt mitään varmaa ja laillista keinoa lapsen hiljentämiseen...:D

Tekis mieli lähettää mies jonnekkin lasten kasvatus kurssille. En minäkään täydellinen ole niin kuin ei kukaan vanhempi ole kaikki tehdään virheitä joissakin asioissa.

Mutta mun mielestä on kamalaa jos lapsi ei saa milläänlailla näyttää suuttumistaan tai pettymystään kun ei saakaan asiaansa läpi.

Heti on mies huutamassa että "annan sulle pian piiskaa jos et lakkaa itkemästä/huutamasta". Mun mielestä tuo on ihan kamalaa.

[QUOTE="kasvattaja";25822017]Pahin virhe kasvatuksessa on säikähtää sitä, kun lapsi uhmaa. Ehkä joka toinen on pilalle päästetty sen takia, kun ei kestetä lapsen uhmaa.[/QUOTE]

niinpä. on toki monta eri tapaa kieltää lapselta jotain, ja räyhääminen ja vihamielinen käytös aikuiselta vaan pahentaa uhmaa. pitäis vaan aina pysyä itse rauhallisena, sitä aina itselleni toitotan ja monesti jopa onnistunkin pitämään pään kylmänä :D

Minä uskon olevani sellainen, että poltan päreeni erittäin helposti huutamiseen ja rääkymiseen. Mutta sitten kersa ohjataan omaan huoneeseensa, ja ulos saa tulla vasta kun desibelirajat alittuvat.

Tekis mieli lähettää mies jonnekkin lasten kasvatus kurssille. En minäkään täydellinen ole niin kuin ei kukaan vanhempi ole kaikki tehdään virheitä joissakin asioissa.

Mutta mun mielestä on kamalaa jos lapsi ei saa milläänlailla näyttää suuttumistaan tai pettymystään kun ei saakaan asiaansa läpi.

Heti on mies huutamassa että "annan sulle pian piiskaa jos et lakkaa itkemästä/huutamasta". Mun mielestä tuo on ihan kamalaa.

Joo toi on tosi kypsää, että aletaan uhkailemaan piiskalla :O Meillä mies harrastaa välillä samaa, vaikkei lapsi ees tiedä (onneks) mikä piiska on. En hyväksy tuollaista ja mieskin on sen jo tajunnu, ettei tuosta ole kuin haittaa. Lapsen saa kokemukseni mukaan tottelemaan ihan muilla keinoin.

Meillä mies on jopa tuon piiskan pari kertaa toteuttanut. Poika oli vasta 2-vuotias silloin. :(

Uhkasin ottaa eron ja ilmoittaa hänet lastensuojeluun jos vielä piiskaa.
Ei ole onneksi enää sen jälkeen.

Mutta haluaisin saada tuon piiskalla uhkaamisenkin loppumaan koska se on niin älyttömän tyhmää ja kuulostaakin aivan mahdottoman pöljältä..

Yhteistyössä