En osaa tehdä munakasta

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
:|
Itse en voi sietää paistettua kananmunaa joten meillä ei kananmunaa ole syöty ikinä. :x
Nyt kuitenkin ajattelin että josko miehelle tekisi päivälliseksi munakkaan kun ei oikein muita tarvikkeita kaapista löydy ja olisi kuitenkin kiva että olisi ruoka valmiina odottamassa kun mies kotiutuu töistä.

Miten se siis tehdään? Kananmunat rikotaan ja seikoitetaan massaksi? Laitetaanko siihen jotain sekaan? Laitetaanko esim. nakkikuutiot sekaan? Vai vasta kananmunan väliin? :whistle:
Entä voisikohan siihen laittaa vähän salamia kun mies on sellaisen pötkön joskus kaappiin ostanut mutta ei ole kertaakaan sitä mihinkään käyttänyt?

Eli perusmunakas, kuinka tehdään? :D

mä teen näin,kulhoon pari munaa,sitten mausteita,esim paprikajauhetta ripaus ja vaikka valkosipulijauhetta ja suolaa,sitten pari nakkia pilkon sinne sekaan ja kaks ruokalusikallista vettä,sekoitat kaikki sekasin ja eikun pannulle,ja voipi laittaa juustoraastettakin sekaan.

Laita vettä/maitoa/kermaa yhtä monta ruokalusikallista kuin on munia. Ja "lisukkeet" voit laittaa sekaan tai vasta väliin. Tai voit paistaa nakit ekana ja sitten lisätä munakasmassan. Niin tulee ehkä parasta.

Mä laitan kulhoon 3munaa ja loraus vettä, suolaa, nakkipaloja.
Esilämmitetylle paistinpannulle nokare voita ja sinne vaan seos, liesi 4 ja hytkytän pannua välillä, että hyytyy tasasesti. Sitten vaan lautaselle kaksinkerroin....

Mä syön munakasta monta kertaa viikossa :D

Eli vatkaat vaikka neljä munaa kevysti, sinne joukkoon loraus kermaa( vettä tai maitoa), eka paistat ne nakinpalat hiukan pannulla voissa, sitten munakasmassa päälle ja miedolla lämmöllä paistat kypsäksi. Nakkimunakkaan mä käännän ja paistan toiseltakin puolelta, mutta juusto-kinkku( ihan paras) munakaan mä paistan vaan altapäin, heitän kourallisen juustoraastetta ja kinkkumujua toisella puolelle ja toisen puolen käännän kanneksi

Mä rikon kananmunat ja laitan sekaan yhden ruokalusikallisen vettä tai kermaa kutakin munaa kohden, maustan haluamallani tavalla ja kippaan pannulle. Vetelen kahdeksikkoa lastalla hetken ja sitten kun on ihan hiukan paistunut ja päältä vielä löysähkö niin laitan täytteet siihen päälle. Paistan vielä hetken ja käännän "taskuksi". Paistan siis vaan yhdeltä puolelta.

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Mä rikon kananmunat ja laitan sekaan yhden ruokalusikallisen vettä tai kermaa kutakin munaa kohden, maustan haluamallani tavalla ja kippaan pannulle. Vetelen kahdeksikkoa lastalla hetken ja sitten kun on ihan hiukan paistunut ja päältä vielä löysähkö niin laitan täytteet siihen päälle. Paistan vielä hetken ja käännän "taskuksi". Paistan siis vaan yhdeltä puolelta.

Just näin! Ehdottomasti kannattaa jättää sisältä löysähköksi niin ei tule sellaista tympeää makua.

Alkuperäinen kirjoittaja Jänis:
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:

Just näin! Ehdottomasti kannattaa jättää sisältä löysähköksi niin ei tule sellaista tympeää makua.

Joo, mäkin tykkään että se on vähän löysähkö sisältä. :)

Munakasmestari vastailee: :xmas:

Riko munat (2 munaa 1 hengelle on riittävä (ainaki itelle)). Lisää pieni loraus maitoa/kermaa. Mausteeksi ruukaan laittaa currya ja cayennepippuria, ja suolaa pikkusen. Vatkataan sekaisin.

Pannulle voita. :p Ja lätkästään ne munat siihe. Tökitään sitä siinä vähän (ei oo pakko, mutta minusta tule vähä parempi ku varovasti sekottelee), ja niitä nakkeja tai mitä nyt laittaakaan (paprika on tosi hyvä!!) ni siihe päälle.

Munakas käännetään sitten kun sen voi kääntää! Se menee sen verran jämäkäksi ku on tarpeeks kypsä, ihan näppituntumalla sen huomaa, lasta menee helposti alle kun on valmis käännettäväksi. Kääntö ja levy pois päältä. Toinen puoli paistuu hyvin jälkilämmöllä, eikä ne täytteet pala.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Montas munaa miehen munakkaaseen pitäis laittaa? :D Raavas mies aika hyvällä ruokahalulla :p :D

No jos on kerran kova syömään, ni 3 munaa. Riippuen vähä siitäki, kuinka isoja munat on ja kuinka paljon tulee täytettä.

Oikea munakas tehdään niin että vähän vettä ja munat vain rikotaan ei vatkata. Pannu lämpöseksi ja ehdottomasti paistetaan öljyllä ja tosiaan käännetään taskuksi täytteiden päälle.

Miehellesi varmaan riittää 3 munaa jos laitat hyvät täytteet.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Montas munaa miehen munakkaaseen pitäis laittaa? :D Raavas mies aika hyvällä ruokahalulla :p :D

No jos on kerran kova syömään, ni 3 munaa. Riippuen vähä siitäki, kuinka isoja munat on ja kuinka paljon tulee täytettä.

:o :o Mä teen aina itselleni neljän munan

Että *röhröh* vaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:

:o :o Mä teen aina itselleni neljän munan

Että *röhröh* vaan :whistle:

Mä varmaan halkeaisin neljästä! :o :$ Kakski tuntuu joskus paljolta, jos on isoja munia.
Mut syön mä kyllä muutenki semmosia linnun annoksia (paitsi jos kyse on jäätelöstä... :ashamed: )

Noh, 4 sitten. :)