En pysty ottamaan lasta kainaloon,koska hän haisee!:((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haisuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haisuli

Vieras
Kohta 8-v.tyttö haiskahtaa pissalta joka päivä,vaikka kuinka pestään alapäätä ja vaihdetaan pikkareita..Keinot loppuu.Tulehdusta ei ole jne.Ilmeisesti vaan lirahtelee housuun,kun ei malta mennä vessaan ulkoleikeistä..Olaan puhuttu asiasta,mutta mitään ei tapahdu.Välillä piilottelee likaisia pikkareitaan vaatekaappiin..Surettaa,kun lapsi haisee niin,etten voi edes vieressä istua ennenkuin on käynyt suihkussa..:(

Oletko sanonut hänelle suoraan, että hän haisee niin paljon, että kaikki tietää, että hän pissii housuunsa?

Ja onko tutkittu, että onko hänellä kaikki siellä ok, vai onko pidätyskyvyssä vikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Oletko sanonut hänelle suoraan, että hän haisee niin paljon, että kaikki tietää, että hän pissii housuunsa?

Ja onko tutkittu, että onko hänellä kaikki siellä ok, vai onko pidätyskyvyssä vikaa?

Olen sanonut ja tyttö ei tunnu siitä välittävän..Tuumaa vain,että "Tyhmä äiti,kun väität mun haisevan"..Eivät alkaneet tutkimaan,sanoivat vain,että menee ohi..Kai pitää mennä uudestaan lääkäriin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olen sanonut ja tyttö ei tunnu siitä välittävän..Tuumaa vain,että "Tyhmä äiti,kun väität mun haisevan"..Eivät alkaneet tutkimaan,sanoivat vain,että menee ohi..Kai pitää mennä uudestaan lääkäriin..

Jos ottaisit yhteyttä kouluterveydenhoitajaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:

Jos ottaisit yhteyttä kouluterveydenhoitajaan?

Niin se täytyy tehdä..

Onko olemassa jotain muuta aikuista, joka voisi vahvistaa tytölle, että haju on todellinen?

Mut ehkä asia kannattaa tietty tutkia ensin. Jos se ei vaikka voi sille mitään.

meillä sama juttu, mutta olen saanut lapsen vaihtaan housut itsenäisesti heti kun lirahtaa. Ja hän käyttää oikeasti koulussa tenaa. Se ehkäisee hajuhaittaa. Niitä on yhtä pieniä kuin pikkuhousunsuojat ei näy ees liikkatunnilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä sama juttu, mutta olen saanut lapsen vaihtaan housut itsenäisesti heti kun lirahtaa. Ja hän käyttää oikeasti koulussa tenaa. Se ehkäisee hajuhaittaa. Niitä on yhtä pieniä kuin pikkuhousunsuojat ei näy ees liikkatunnilla.

Mutta mikä on lirautusten syy?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta mikä on lirautusten syy?

Niin juuri? Toivottavasti olet lääkärillä käyttänyt että tyttö saa todellista apua vaivaansa.

Juoko lapsi tarpeeksi? Ehkä se ei uskalla juoda tarpeeksi, ettei lirauttele, kun äitikin sanoo että haisee pissalle. Ja sitten pissa on väkevää ja haisee pahemmalta, vähäinenkin määrä.

muistelen että minulla oli lapsena samaa ongelmaa, johtui ilmeisesti siitä etten malttanut istua pöntöllä tarpeeksi kauan, ei siis rakko tyhjentynyt kokonaan ja sitten saattoi lorahdella esim. juuri liikuntatunnilla.

Johtuu lirauttelu nyt ihan mistä tahansa, se on saatava loppumaan. Kun koulussa saa haisulin maineen, kantaa sitä ikänsä. On todella iso sosiaalinen haitta!!! T. Ope

Selvitä nyt alkajaisiksi uskaltaako/malttaako lapsi käydä koulussa vessassa. Jos pidättää koko päivän on kurja olo ja sitten tuota housuun pissailua. Ei välttämättä ole sen suuremmasta asiasta kuin koulun vessojen välttelystä kyse.

Mun tytöllä aina pienenä ja ala-asteelle johonkin 3.luokaan asti tuli pissa housuun. Siis se liittyi siihen ajatukseen: Apua kohta tulee pissähätä ja en kuitenkaan ehdi kotiin. Tuli siis aina kotiovella. Ostettiin Tenaa, ettei tarvinnut jännittää ja meni sitten sillä yhdellä paketilla ohi. Eli kun ei jännittänyt, niin ei myöskään pissa karannut.

Meidän tytöllä oli ihan sama ongelma! Syy oli siinä että ei istunut tarpeeksi kauan pöntöllä eli residuaalivirtsaa (rakkoon jäävä virtsan määrä) oli liian suuri. Käytiin tutkimuksissa ja tyttö joutui pitämään pissapäiväkirjaa ja ultrattiin pariin kertaan. Loppujenlopuksi ongelma hävisi kun neuvottiin tyttöä istumaan pissan jälkeen vielä 30 sek pöntöllä, näin tuli loputkin pissat pönttöön eikä hetken päästä housuun.

Yhteistyössä