En pysty ymmärtämään tätä tilannetta! ("Petollinen" ystävä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solmutilanneko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Solmutilanneko

Vieras
Olen ollut ystävä erään henkilön kanssa vuosia.
Hän tuki ja kuunteli minua, kun itkin erään naisen vuoksi, joka kuukausikaupalla yritti iskeä minun miestäni, tuloksetta. Ystäväni näki tuskani, raivoni, pahan oloni, kun tuo nainen ei jättänyt öisinkään rauhaan, vaan miehen puhelin täyttyi ruikuttavista tekstiviesteistä ("Mikset rakasta mua? Mikset halua olla mun kans? Mikset tuu tänne? Miksen kelpaa sulle? Älä jää siihen suhteeseen, tule mun luo!" jne.)

Nyt tämä naikkonen on ujuttautunut tuttavapiiriimme erään toisen miehen kumppaniksi. Ystäväni on alkanut pitää tiivistä yhteyttä tähän naiseen, ja on ikään kuin unohtanut kokonaan. Kun näemme, ystäväni puhuu lähes taukoamatta tästä naisesta. Hyväksyn ja ymmärrän sen, että ovat hyvissä väleissä, minäkin olen yrittänyt antaa anteeksi ja ollut hänelle neutraalin mukava.

Olen ollut tällainen "neutraalin mukava" myös ystäväni entisen miehen uudelle naisystävälle, jonka näin SEN JÄLKEEN KUN YSTÄVÄNI JO ALKOI KAVEERATA TUON MIESTÄNI AHDISTELLEEN NAISEN KANSSA, eli "KOSTOSTA" EI OLE KYSE!! Ystäväni kilahti asiasta täysin, syytti minua vehkeilystä selän takana, vaikka olen nähnyt tämän uuden naisen vain kerran samoissa illanistujaisissa. Haukkui tämän uuden naisystävän lyttyyn, mutta itse sitten kaveeraa tuon minulle paskatemput tehneen naisen kanssa. Sekavaa, mutta kai tästä jotain tolkkua saa.

Minuun sattuu, että ystäväni tietää tasan tarkkaan mitä pahaa tuo nainen on minulle ja suhteelleni tehnyt (mies ei ole pettänyt hänen kanssaan) mutta on silti hirveän hyvää pataa ja unohtaa minut, ainoastaan ylistää tuota naista minulle.

Olenko turhasta pahoillani?

Mielestäni olet täysin oikeiutettu tuntemaan olosi loukatuksi "ystäväsi" käytöksestä. Tulee mieleen että liekkö olisi tämä "ystävä" tehnyt kostaakseen omaa pahaa oloa tuollaisen tempun sulle?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni olet täysin oikeiutettu tuntemaan olosi loukatuksi "ystäväsi" käytöksestä. Tulee mieleen että liekkö olisi tämä "ystävä" tehnyt kostaakseen omaa pahaa oloa tuollaisen tempun sulle?

Mutta mitä "pahaa oloa"? :o :(

Alkuperäinen kirjoittaja Solmutilanneko:
Hän tuki ja kuunteli minua, kun itkin erään naisen vuoksi, joka kuukausikaupalla yritti iskeä minun miestäni, tuloksetta. Ystäväni näki tuskani, raivoni, pahan oloni, kun tuo nainen ei jättänyt öisinkään rauhaan, vaan miehen puhelin täyttyi ruikuttavista tekstiviesteistä ("Mikset rakasta mua? Mikset halua olla mun kans? Mikset tuu tänne? Miksen kelpaa sulle? Älä jää siihen suhteeseen, tule mun luo!" jne.)

Nyt tämä naikkonen on ujuttautunut tuttavapiiriimme erään toisen miehen kumppaniksi. Ystäväni on alkanut pitää tiivistä yhteyttä tähän naiseen, ja on ikään kuin unohtanut kokonaan. Kun näemme, ystäväni puhuu lähes taukoamatta tästä naisesta. Hyväksyn ja ymmärrän sen, että ovat hyvissä väleissä, minäkin olen yrittänyt antaa anteeksi ja ollut hänelle neutraalin mukava.

Olen ollut tällainen "neutraalin mukava" myös ystäväni entisen miehen uudelle naisystävälle, jonka näin SEN JÄLKEEN KUN YSTÄVÄNI JO ALKOI KAVEERATA TUON MIESTÄNI AHDISTELLEEN NAISEN KANSSA, eli "KOSTOSTA" EI OLE KYSE!! Ystäväni kilahti asiasta täysin, syytti minua vehkeilystä selän takana, vaikka olen nähnyt tämän uuden naisen vain kerran samoissa illanistujaisissa. Haukkui tämän uuden naisystävän lyttyyn, mutta itse sitten kaveeraa tuon minulle paskatemput tehneen naisen kanssa. Sekavaa, mutta kai tästä jotain tolkkua saa.

Minuun sattuu, että ystäväni tietää tasan tarkkaan mitä pahaa tuo nainen on minulle ja suhteelleni tehnyt (mies ei ole pettänyt hänen kanssaan) mutta on silti hirveän hyvää pataa ja unohtaa minut, ainoastaan ylistää tuota naista minulle.

No et todellakaan ole!

Toisaalta kaverisi voi ajatella, että kostat käytökselläsi!

mutta ihme kaveri, jos käyttäytyy tolla lailla ylistäen tätä naista!!

Alkuperäinen kirjoittaja piip:

No et todellakaan ole!

Toisaalta kaverisi voi ajatella, että kostat käytökselläsi!

mutta ihme kaveri, jos käyttäytyy tolla lailla ylistäen tätä naista!!

Jos viittaat käytöksellä siihen, että olen tervehtinyt ystäväni exän nykyistä ja vaihtanut muutaman sanan, minusta se on ihan normaalia. Toki tuo ystäväni toimintakin olisi normaalia, ellei olis tapahtunu ikäviä juttuja. Luulisi, että ystävä seisoo rinnalla. :(
Olen huomauttanut ystävälleni asiasta silloin, kun hän meuhkasi minulle siitä, että olen ollut tekemisissä tuon exänsä nyksän kanssa. Hän meni itsekin hiljaiseksi tajuttuaan miten asiat todella ovat myös minun kannaltani, mutta sama meno oikein yltyy vain.

Sinänsä ei haittaa, täytyy yrittää pysyä tilanteen yläpuolella, mutta kyllä minua harmittaa koko homma.

Sitä kun luuli et sä oot sen ex-miehen sussun kaveri......

Mutta kuten kirjoitin, se tapahtui paljon sen jälkeen, kun ystäväni ja se nainen alkoivat kaveerata. Eli en usko tuohonkaan teoriaan. :/

Mutta kuten kirjoitin, se tapahtui paljon sen jälkeen, kun ystäväni ja se nainen alkoivat kaveerata. Eli en usko tuohonkaan teoriaan. :/

...o.k. mä luin sitten todellakin väärinpäin. No ei se sitten voi olla siitäkään.
Outo "ystävä" kyl sulla.....onko tämä "ystävä" kuinka vanha?

...o.k. mä luin sitten todellakin väärinpäin. No ei se sitten voi olla siitäkään.
Outo "ystävä" kyl sulla.....onko tämä "ystävä" kuinka vanha?

Vähän rapiat 20 vuotta. Itse 24.

Alkuperäinen kirjoittaja Solmutilanne:
Vähän rapiat 20 vuotta. Itse 24.

Liekkö tuo ikä sitten....ei oo välttämättä kovin kypsä viel itsekkään ja hukassa itseltään. Ei välttämättä pysty olemaan sen takia oikea ystävä sulle. Koska oikea ystävä ei mielestäni tee tuollaista.

Niin, no tuota noin. Voihan sitä ajatella niin, että kertakaikkiaan näillä kahdella synkkaa. Mielestäni siinä ei pitäisi olla mitään pahaa, että hän ei torju tätä ihmistä, pelkästään syynä se, että sinä et pidä hänestä.

Tekopyhää toki on suuttua siitä, että olet ollut ystävällinen (tai kenties pelkästään vain käytöstavat omannut) tätä kaverisi inhoamaa naista kohtaan, sitä nyt ei kyllä voi kiistää.

Et sinä tietenkään ole turhasta pahoillasi, sinun kannaltahan tilanne ei ole mitä kivoin, mutta uskoakseni, sinun täytyy vain hyväksyä tilanne tai sitten lopettaa tiiviimpi yhteydenpito tähän ystävääsi, jos et halua häneen enää olla yhteydessä, koska hän on ystävä tämän toisen henkilön kanssa. Se olisi yksinkertaisesti vain kurjaa, että sinulla olisi vaatimuksia sen suhteen, kenen kanssa tämä ystävä saa ystävystyä.
Mitä tulee siihen, että tämä ystäväsi keskustelee paljon tästä naisesta, niin oletko sanonut hänelle, että koska menneet tapahtumat ei ole olleet sinulle kovin helppoja, niin mieluummin voisitte olla mainitsematta tuota naista, koska se ei ole sinulle mieluisa keskustelunaihe?

Siis kuten sanoin, hyväksyn ja ymmärrän sen, että kaveeraavat, mutta se tuntuu kuitenkin pahalta ja se, miten ystävä mulle häntä ylistää ja on mut unohtanut. Ei sekään musta aivan jees juttu ole. Tosin mihin tarvitsenkaan tuollaista "ystävää"...

En ole sanonut hänelle, että on mainitsematta tätä naista. Tietää kyllä tasan tarkkaan miltä minusta tuntuu, ehkä ei vaan tajua sitä puhuessaan (eli en väitä et tekis tahallaan), mutta luulis tollaset asiat tajuavan sen verran.

En aiokaan pitää enää yhteyttä. Tekis mieli olla lapsellinen kuspää ja alkaa hengata sen exänsä nyxän kanssa ihan kunnolla, tuskin neitiä enää naurattais. |O

Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa. 1. hän haluaa loukata sinua tai 2. Hän ei ymmärrä loukkaavansa sinua.

Minä itse saattaisin kyllä sanoa vastaavassa tilanteessa, että miksi hän puhuu tästä naisesta, vaikka tietää mitä hän on tehnyt minulle. Tuommoinen kysymys saattaa selvittää paljon. Joskus se ei aivan onnistu kaikilta se rivien välistä lukeminen.

Yhteistyössä