En saa ihastua ystävääni. EN!

  • Viestiketjun aloittaja Wiltsu
  • Ensimmäinen viesti
Wiltsu
Koirista en osaa sanoa mitään, mutta tässä ketjussa pidetään itsestään selvyytenä, että mies lähtisi toisen naisen matkaan ihan noin vain.
Kiinnitin muuten samaan huomiota.

Kyllähän tämä "karvakäsi", kuten hänet tässä ketjussa nimitettiin, on ehdotellut muun muassa yhteisiä mökkireissuja saunomisen merkeissä. Ja sellaista pientä viatonta koskettelua aina yrittää... jotka tyrmään jämäkästi. Mutta toisaalta suuretkaan puheet eivät aina tarkoita lopulta mitään. Varma en missään nimessä olisi siitä, että hänkään lähtisi "naisen matkaan ihan noin vain." Saalistushimoni ei (kai?) siitä kuitenkaan ole herännyt. Mutta olisiko minun vastahankaisuuteni herättänyt hänessä sen saalistushimon?
 
Viimeksi muokattu:
p s
Kiinnitin muuten samaan huomiota.

Kyllähän tämä "karvakäsi", kuten hänet tässä ketjussa nimitettiin, on ehdotellut muun muassa yhteisiä mökkireissuja saunomisen merkeissä. Ja sellaista pientä viatonta koskettelua aina yrittää... jotka tyrmään jämäkästi. Mutta toisaalta suuretkaan puheet eivät aina tarkoita lopulta mitään. Varma en missään nimessä olisi siitä, että hänkään lähtisi "naisen matkaan ihan noin vain." Saalistushimoni ei (kai?) siitä kuitenkaan ole herännyt. Mutta olisiko minun vastahankaisuuteni herättänyt hänessä sen saalistushimon?
Tää on just sitä, kuka käyttää hyväksi ketä. Miehet helposti ajattelee naisten olevan helppoja saaliita. Monet toki ovatkin silloin, kun on rahan kiilto silmissä. Osa naisista kärttää jopa näitä tilaisuuksia, että voisi olla saalistettavana. Iän ikuinen houkutuslintuteema, jolla saadaan toinen satimeen ja vajoamaan ansaan.

Fiksutkaan miehet eivät osaa nähdä vaaraa, kun on niin hauskaa yhdessä ja toinen tekeytyy ystäväksi. Mutta houkutuslinnun tavoite ei ole rehellinen välittäminen vaan etu ja hyöty, kuten nytkin on jo niin selvästi ilmaistu moneen kertaan. Tälle W:lle mies on hyödyke. Missä on ne ajatukset ja kirjoitukset, joissa näkyy rakkaus? Kerrotaan vain siitä, miten mies on komea silmän ilo, halukas antamaan, tekemään työtä, auttamaan, olemaan piikana ja renkinä, muttei tarpeeksi varakas kuitenkaan vaikka kaiketi perijä.

Niin kun kyse ei ole oikeasta rakkaudesta, niin aina tuollainen saalistajanainen on hukassa. Ihan väärä arvio jo miehen varallisuudesta, koska perintö ei ole omaa. Nykypäivänä toisten perinnöistä hyötyminen on vaikeaa. Sama koskee tätä sijoituksilla elävää miestä - varsinkaan kun ei ole sinkku. Kyllä W nämä jutut tietää, mutta kun haluaa vain sen hetkellisen ulosmittauksen, että on niin ihana, että saa kaiken, tämänkin.

Ei tarvita mitään ekonomiaa, kun tietää, että W:n (tai samanlaisen naistyyppien) jälkeen mies ei enää ole varakas. Miehen itsetuntokin ehkä kärsii kolautuksen, koska jonkin ajan päästä miehen on pakko huomata olevansa epätyydyttävä, vähemmän haluttava ja sopiva jätettäväksi.

Kaikki näkevät tuon näistä vuodatuksistaan, jotka siis ovat sitä pahaa oloa, jota pitää jotenkin päästää pois, että jaksaa olla mukava ja saalistettava "ystävä", vaikka todellinen motiivi on aiheuttaa ikävyyksiä ja sabotoida miehiä, heidän vaimojaan, perhettään, jopa ellejä. Kosto elää siksi, ettei voi olla tyytyväinen itseensä. Eikä sitä mikään varakkuus tai raha ratkaise. Eivät myöskään ne ihanteet vaihtoehtoisesta elämäntavasta. Jo ei pysty löytämään itseään ja tyydytystään, ei sitä tuo kukaan muu missään muodossa tai ulkoa kopioidulla mallilla.

Ja vaikka näilläkin kukilla on oikeus rehottaa, niin ikävää on, että ne tukahduttavat muut, vievät elinvoiman ympäriltään.
 
Viimeksi muokattu:
hapan
kitkeriä....ja miten se taas jatkukaan........?

Tää on just sitä, kuka käyttää hyväksi ketä. Miehet helposti ajattelee naisten olevan helppoja saaliita. Monet toki ovatkin silloin, kun on rahan kiilto silmissä. Osa naisista kärttää jopa näitä tilaisuuksia, että voisi olla saalistettavana. Iän ikuinen houkutuslintuteema, jolla saadaan toinen satimeen ja vajoamaan ansaan.

Fiksutkaan miehet eivät osaa nähdä vaaraa, kun on niin hauskaa yhdessä ja toinen tekeytyy ystäväksi. Mutta houkutuslinnun tavoite ei ole rehellinen välittäminen vaan etu ja hyöty, kuten nytkin on jo niin selvästi ilmaistu moneen kertaan. Tälle W:lle mies on hyödyke. Missä on ne ajatukset ja kirjoitukset, joissa näkyy rakkaus? Kerrotaan vain siitä, miten mies on komea silmän ilo, halukas antamaan, tekemään työtä, auttamaan, olemaan piikana ja renkinä, muttei tarpeeksi varakas kuitenkaan vaikka kaiketi perijä.

Niin kun kyse ei ole oikeasta rakkaudesta, niin aina tuollainen saalistajanainen on hukassa. Ihan väärä arvio jo miehen varallisuudesta, koska perintö ei ole omaa. Nykypäivänä toisten perinnöistä hyötyminen on vaikeaa. Sama koskee tätä sijoituksilla elävää miestä - varsinkaan kun ei ole sinkku. Kyllä W nämä jutut tietää, mutta kun haluaa vain sen hetkellisen ulosmittauksen, että on niin ihana, että saa kaiken, tämänkin.

Ei tarvita mitään ekonomiaa, kun tietää, että W:n (tai samanlaisen naistyyppien) jälkeen mies ei enää ole varakas. Miehen itsetuntokin ehkä kärsii kolautuksen, koska jonkin ajan päästä miehen on pakko huomata olevansa epätyydyttävä, vähemmän haluttava ja sopiva jätettäväksi.

Kaikki näkevät tuon näistä vuodatuksistaan, jotka siis ovat sitä pahaa oloa, jota pitää jotenkin päästää pois, että jaksaa olla mukava ja saalistettava "ystävä", vaikka todellinen motiivi on aiheuttaa ikävyyksiä ja sabotoida miehiä, heidän vaimojaan, perhettään, jopa ellejä. Kosto elää siksi, ettei voi olla tyytyväinen itseensä. Eikä sitä mikään varakkuus tai raha ratkaise. Eivät myöskään ne ihanteet vaihtoehtoisesta elämäntavasta. Jo ei pysty löytämään itseään ja tyydytystään, ei sitä tuo kukaan muu missään muodossa tai ulkoa kopioidulla mallilla.

Ja vaikka näilläkin kukilla on oikeus rehottaa, niin ikävää on, että ne tukahduttavat muut, vievät elinvoiman ympäriltään.
 
Viimeksi muokattu:
voi helvetti
sun kanssas Wiltsu.
Et ole mukaan lähtenyt vaikka aiemmin viestitit että olet sanonut karvakädelle mm.
....sun kanssas mulla on niin hyvä olo ettei sellasta oo ollut viimeseen 4 vuoteen....

Menet miehen kotiin ja istut siellä tuntikausia "juttelemassa". Siis sinä istut miehen kotona, ei hän sinun.
Mitä muuta toi on kuin toisen viettelyä?

Onko sun ÄO noin matala ettet ymmärrä,
vai ootko sä tosissaan vaan noin saamarin tunnekylmä saalistaja?
 
mää vaan
Veikkaukseni on, että monet naureskelevat partaansa kiihkoilijoiden kannanottoja lukiessa. Mutta vakavasti:sydärin vielä saatte.
En mä täällä kiihkoilijoita näe. Ainut partaansa nauraja taidat olla sinä itse. Varsinkin erään, terävänäköisen, kommentit ovat todella ajatusta herättäviä. Ilman niitä ketju olisi tosi tylsä. Ikävää lukea tunnekylmää tekstiä.
 
Viimeksi muokattu:
itse olet hapan
kitkeriä....ja miten se taas jatkukaan........?

Hapan taidat itse olla kun et pysty tuon toisen elämänviisauteen. Siis aivan naurettavia tällaiset tavat yrittää mitätöidä järkevät kirjoitukset. Luuletsä tosiaan että tuollaisen tekstin kirjoittanut olisi kateellinen jollekin Wiltsulle? Siis päivän paras vitsi....
 
Viimeksi muokattu:
ketä sä huijaat
Kiinnitin muuten samaan huomiota.

Kyllähän tämä "karvakäsi", kuten hänet tässä ketjussa nimitettiin, on ehdotellut muun muassa yhteisiä mökkireissuja saunomisen merkeissä. Ja sellaista pientä viatonta koskettelua aina yrittää... jotka tyrmään jämäkästi. Mutta toisaalta suuretkaan puheet eivät aina tarkoita lopulta mitään. Varma en missään nimessä olisi siitä, että hänkään lähtisi "naisen matkaan ihan noin vain." Saalistushimoni ei (kai?) siitä kuitenkaan ole herännyt. Mutta olisiko minun vastahankaisuuteni herättänyt hänessä sen saalistushimon?
Miehet (kaikki) ne ihan väkisin päälle punkee kun olen niiiiin puoleensavetävä ja minä raukka kun vaan ihan hyvänä ystävänä..........joopa joo..

Sä olet TOSI FLIRTTI, olet ollut sitä täälläkin, kertonut mm. yksityiskohtaisesti alapää kampauksestasi. Oletkohan jo karvakädellekkin kertonut saamaa kun saunareissuja ehdottelee?
 
Viimeksi muokattu:
daavid
Vain yksi täällä kiihkoileekin, varo sydäriä.
Alkuperäinen kirjoittaja ketä sä huijaat;11045980:
Miehet (kaikki) ne ihan väkisin päälle punkee kun olen niiiiin puoleensavetävä ja minä raukka kun vaan ihan hyvänä ystävänä..........joopa joo..

Sä olet TOSI FLIRTTI, olet ollut sitä täälläkin, kertonut mm. yksityiskohtaisesti alapää kampauksestasi. Oletkohan jo karvakädellekkin kertonut saamaa kun saunareissuja ehdottelee?
 
Wiltsu
Minäkin ajattelin tehdä tässä välissä pienen analyysin. "no" on päättänyt pelastaa minut; hän on tehnyt siitä oikein elämän tehtävän. Mutta miksi? Onko tämän takana sellainen naisille tyypillinen syndrooma: "Miksi "no" rakastui renttuun?"

Ajatteleekohan "no", että, kun hän on saanut minut pelastettua ja minä olen parantunut, olen ikuisesti kiitollinen "no:lle" ja rakastun hänen jaloon sydämeensä ja tekoonsa?
 
hekoheko
Minäkin ajattelin tehdä tässä välissä pienen analyysin. "no" on päättänyt pelastaa minut; hän on tehnyt siitä oikein elämän tehtävän. Mutta miksi? Onko tämän takana sellainen naisille tyypillinen syndrooma: "Miksi "no" rakastui renttuun?"

Ajatteleekohan "no", että, kun hän on saanut minut pelastettua ja minä olen parantunut, olen ikuisesti kiitollinen "no:lle" ja rakastun hänen jaloon sydämeensä ja tekoonsa?
Toiveajattelua. Ei kaikki sinuun retkahda. Ja vaikka kuinka noota kaipaat, niin ei se ole nyt täällä.
 
Viimeksi muokattu:
Ankelika
Minäkin ajattelin tehdä tässä välissä pienen analyysin. "no" on päättänyt pelastaa minut; hän on tehnyt siitä oikein elämän tehtävän. Mutta miksi? Onko tämän takana sellainen naisille tyypillinen syndrooma: "Miksi "no" rakastui renttuun?"

Ajatteleekohan "no", että, kun hän on saanut minut pelastettua ja minä olen parantunut, olen ikuisesti kiitollinen "no:lle" ja rakastun hänen jaloon sydämeensä ja tekoonsa?
"Kaikki näkevät tuon näistä vuodatuksistaan, jotka siis ovat sitä pahaa oloa, jota pitää jotenkin päästää pois, että jaksaa olla mukava ja saalistettava "ystävä", vaikka todellinen motiivi on aiheuttaa ikävyyksiä ja sabotoida miehiä, heidän vaimojaan, perhettään, jopa ellejä. Kosto elää siksi, ettei voi olla tyytyväinen itseensä. Eikä sitä mikään varakkuus tai raha ratkaise. Eivät myöskään ne ihanteet vaihtoehtoisesta elämäntavasta. Jo ei pysty löytämään itseään ja tyydytystään, ei sitä tuo kukaan muu missään muodossa tai ulkoa kopioidulla mallilla.

Ja vaikka näilläkin kukilla on oikeus rehottaa, niin ikävää on, että ne tukahduttavat muut, vievät elinvoiman ympäriltään."

No viihtyy parhaiten ellien keittiöpalstalla. En enää uskalla kommentoida no nimimerkin juttuihin.
Hän saa niistä mahdottomat pultit.

Wiltsulla on vilkas mielikuvitus ja hän on seuraihminen. Juttujen perusteella hän asuu tiiviissä kyläyhteisössä vähän kuin ympärivuotista mökkielämää.

Karvakäsien päätä ei kannata sekoittaa. Kyllä seuraa löytyy muualtakin.
Uskomaton juttu, että ellit palstoista on tullut ihmisille kuin toinen koti.

Harmittaa vietävästi, kun kommentoin aamulla kotikoneella 50+ palstalla anopille, joka suree poikansa avoliittoa. Nainen on luvannut maksaa häät, jos poika suostuu menemään vihille.

Huomasin, että elleihin on tulossa uusia kirjoittajia ja he ovat niin kunnollisia kuin olla voi.
Sellaista Suomi-Filmi idylliä.

Kävin viikonloppuna Kluuvin ostoskeskuksen Eat&Joy-kaupassa. Siellä tuli tunne, että tupsahdin 40-luvulle. Tuli vain mieleen tuosta herkkumaininnasta.

Olet erittäin hyvä kirjoittaja Wiltsu ja elämäsi on ihan hyvässä hallinnassa.
Saat elleissä tosi kipeitä kommentteja ja usein ihmettelen miksi ihmeessä jatkat elämäsi repostelua.

Siirry välillä kirjoittamaan muillekin palstoille. Saat samalla uutta ajateltavaa.
Kerroit aiemmin olevasi vanhan tavaran ystävä. Kerroin sisarelleni tuosta mainitsemastani kaupasta ja kahvilan vanhoista huonekaluista. Sisareni vinkkasi minua makuuhuoneeseensa. Hänellä oli siellä päiväkodista tuotu keinutuoli eikä sillä kuulema ole mitään käyttöä.

Ehkä tänne elleihin voisi perustaa virtuaalisen keinutuolipalstan. Siinä voisi käydä keinumassa ja rupattelemassa mukavia.

Olin lauantaina kirpputorilla ja ihmettelin ääneen suomalaisten ihmisten hyväntahtoisuutta ja hyväuskoisuutta. Tapasin siellä äärettömän ihania ihmisiä.

Joten vaikka nettimaailma on mukava ja koukuttava niin kyllä elävä elämä arjen hyörinässä on parasta.

Täällä töissä on taas liikaa töitä. Tein töitä koko viikonlopun. Ehkä olisi viisainta hommata joku varakas karvakäsi ja olla vain jouten. Mutta jos niin tekisin en taatusti kehtaisi enää kirjoitella elleissä:)
 
Viimeksi muokattu:
Wiltsu
"Saat elleissä tosi kipeitä kommentteja ja usein ihmettelen miksi ihmeessä jatkat elämäsi repostelua.
Ensimmäiseksi totean, että minun ja aletädin (Ankelika) kemiat eivät toimi, ei kerta kaikkiaan. Siksi vastailen hänen viesteihinsä hyvin niukasti.

Elämäni on aivan avoin ja levällään. Siinä ei ole mitään salattavaa eikä mitään peiteltävää. Ei minun tarvi "repostella", kerron vain kuinka asiat ovat. Ja välillä ihmettelen niitä.

"Kipeät" kommentit auttavat niiden antajaa. Ehkä hän löytää sieltä jotain? Kyllä minä tiedän, mikä elämässäni tekee minulle kipeää, ei minun tee kipeää kuulla muiden mielipiteitä asiasta.

Mutta takaisin aiheeseen....

Vaikka Wiltsu olisi miten kiinnostava aihe sinällään, haluaisin keskustella alkuperäisestä aiheestani lisää. Kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
Kalla
Toiveajattelua. Ei kaikki sinuun retkahda. Ja vaikka kuinka noota kaipaat, niin ei se ole nyt täällä.

Minä en kaipaa noota, on rasittava vinkuja ja päällepäsmäri. Se päsmäröinti tosin jää yritykseksi, minkä taisi huomatakin, kun hylkäsi nikkinsä ja nyt kirjoittelee mm. mies 42:na keittiöpalstalla, kun lähes kaikki alkoivat olemaan huomioimatta hänen viestejään. Onko luku sitten äo, kengännumero vai syntymävuosi? Eipä kiinnosta.
 
Viimeksi muokattu:
p s
Mutta takaisin aiheeseen....

Vaikka Wiltsu olisi miten kiinnostava aihe sinällään, haluaisin keskustella alkuperäisestä aiheestani lisää. Kiitos.
Väärinkäsitysten välttämiseksi tarkennus. Ajatus koskee nimenomaan alkuperäistä aihetta, aloittajan toimintaa - ei niin, että Wiltsu olisi jotenkin erityisen kiinnostava. Hänhän on eräänlainen naisarkkityyppi (vamppi), jos ymmärrätte käsitteen.

Sodassa, salaliitoissa ja juonitteluissa on kuvauksia vastaavasta tyypistä, johon on siis vaarallista langeta. Tässä liene kyse kuitenkin jonkinlaisesta yksityiselämästä. Toisaalta on kovasti tunne myös juonittelusta, rahanhimosta ja miksei myös salaseuraisuudesta. Onhan maailma täynnä erilaisia win-win -juttuja ja kaappauksia :).

Monen mielestä nimimerkki no kiepuu monissa jutuissa. Mistä sellainen käsitys tulee. Se on jotenkin niin selvä. Kun on jo veikkailtu, niin jatketaan: yhdistääkö näitä kirjoittelijoita bisnes ja rahan imu? Jokuhan näistäkin sävellyksistä saa palkkion.
 
Viimeksi muokattu:
suorat kyssärit
Wiltsulle.
Kun sun elämä kerran on täällä elleissä täysin levällään totena ja haluat keskustella ongelmastasi.
Kun kukaan vastaajista ei näköjään ymmärrä sinua, niin teen sinulle suoria kysymyksiä.
Ne auttavat ainakin minua ymmärtämään miksi käyttäydyt niinkuin käyttäydyt.
Kun vastaat kysymyksiin rehellisesti, ehkä sun ajatusmaailmasi aukenee mulle/muille ja pystymme antamaan sulle sun haluamia oikeita vastauksia.

Otetaan nämä kepeämmät kyssärit tähän aluksi...
1.miksi et käy miehesi kanssa yhdessä karvakäden luona kylässä?

2.miksi et ole halunnut tutustua karvakäden vaimoon?

3.tietääkö karvakäden vaimo, että sinä istut hänen miehensä luona heidän kotonaan tuntikausia päivisin "päiväkahvilla" hänen töissäollesaan ja suitsutat karvakädelle kuinka hyvä sun on olla karvakäden kanssa?

4. mistä tiedät ettei karvakäden vaimo elätä miestään? Oletko nähnyt karvakäden pankkitilin ja tiedät, että hän elää sijoituksillaan? Näet jos karvakädellä olisi rahaa, kai hänen vaimonsakin olisi jo vapaalla.

Mennään sitten vakavampiin kysymyksiin...
5.miten lapsesi ovat kokeneet nämä sun puolisoiden vaihdot, uudet perheenjäsenet, muutot sun muut muutokset elämässään?

6.miehesi tekee kahta työtä + vielä sen jälkeen kotona ruuat sun muut, sinä istut päiväkausia jossain kahvittelemassa tai täällä elleissä. Moitit siitä huolimatta miestäsi siitä, että hän tienaa liian vähän. Itse teet töitä vain sen verran kuin on pakko, vaikka omien sanojesi mukaan tienaisit helposti enemmän kuin miehesi. Miksi et helpota miehesi taakkaa ja tee töitä kokopäiväisesti?

7.miehesi joka omien sanojesi mukaan on kiltti, kunnollinen, oli elämäsi mies vielä elokuussa. Tällaista miestä sulla ei ollut ollut koskaan ennen. Mikä on muuttunut vajaan 3 kk aikana?
 
Wiltsu
Alkuperäinen kirjoittaja suorat kyssärit;11046551:
1.miksi et käy miehesi kanssa yhdessä karvakäden luona kylässä?

2.miksi et ole halunnut tutustua karvakäden vaimoon?

3.tietääkö karvakäden vaimo, että sinä istut hänen miehensä luona heidän kotonaan tuntikausia päivisin "päiväkahvilla" hänen töissäollesaan ja suitsutat karvakädelle kuinka hyvä sun on olla karvakäden kanssa?

4. mistä tiedät ettei karvakäden vaimo elätä miestään? Oletko nähnyt karvakäden pankkitilin ja tiedät, että hän elää sijoituksillaan? Näet jos karvakädellä olisi rahaa, kai hänen vaimonsakin olisi jo vapaalla.

Mennään sitten vakavampiin kysymyksiin...
5.miten lapsesi ovat kokeneet nämä sun puolisoiden vaihdot, uudet perheenjäsenet, muutot sun muut muutokset elämässään?

6.miehesi tekee kahta työtä + vielä sen jälkeen kotona ruuat sun muut, sinä istut päiväkausia jossain kahvittelemassa tai täällä elleissä. Moitit siitä huolimatta miestäsi siitä, että hän tienaa liian vähän. Itse teet töitä vain sen verran kuin on pakko, vaikka omien sanojesi mukaan tienaisit helposti enemmän kuin miehesi. Miksi et helpota miehesi taakkaa ja tee töitä kokopäiväisesti?

7.miehesi joka omien sanojesi mukaan on kiltti, kunnollinen, oli elämäsi mies vielä elokuussa. Tällaista miestä sulla ei ollut ollut koskaan ennen. Mikä on muuttunut vajaan 3 kk aikana?
Vain sinä et tunnu ymmärtävän. Toistan itseäni, mutta vielä kerran vain sinulle (sinä et sitten toistamallakaan tunnu osaavan lukea tai sisälukutaitosi on olematon):

1." Karvakäsi" ei ole mieheni ystävä

2. Miksi en halua tutustua kaikkiin ihmisiin?

3. En tiedä eikä kiinnosta. Se on "karvakäden" ja vaimonsa välinen asia. Ei kuulu minulle.

4. Tällä asialla ei ole edes mitään merkitystä. Miltään kantilta.

5. Ei kuulu tähän asiaan mitenkään

6. En ole koskaan valittanut, että mieheni tienaa liian vähän. Missään.

7. Mieheni on edelleenkin elämäni mies.

Voisimmeko edetä?
 

Yhteistyössä