En siis osaa tehä hyvää työhakemusta koska en pääse minnekkään, kertokaa mikä on hyvä työhakemus/ cv

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "milla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"milla"

Vieras
Miä luulin että asiallinen lyhyt riittää, mut eihän sillä pääse ees haastatteluun. Kertokaa siis esimerkki millanen on hyvä työhakemus ja mitä cv:s pitää olla.

Ja mikä järki on laitaa 2erillistä paperia? Eiks ne oleelliset asiat voi kertoo hakemuksessa suoraan (en ymmärrä ajan tuhlausta ja turhan vaivan näköä).

Eikö sulle ole tullut mieleen, ettei taida johtua itse hakemuksesta, vaan sen sisällöstä; työhistoriastasi, persoonastasi, muilla enemmän "avuja" kyseiseen vakanssiin, jne...

Vaivannäkö ei liene turhaa jos sillä paikka irtoaa. Ei voi sanoa mitään yhtä formaattia hakemukselle joka olisi yleispätevä. Hyvä vinkki on lukea työnantajan ilmoitus ajatuksella ja vastata siihen hakemuksessaan. Itse muokkaan CV:ni kulloinkin tilanteeseen sopivaksi, olen sitä joutunut jaella muutenkin kuin työpaikka hakiessani. Mutta eri paikkoja hakiessa mahdollista työnantajaa kiinnostavat mahdollisesti eri asiat kokemuksessasi, kaikkea ei aina kannata listata.

[QUOTE="Myy";26131024]Vaivannäkö ei liene turhaa jos sillä paikka irtoaa. Ei voi sanoa mitään yhtä formaattia hakemukselle joka olisi yleispätevä. Hyvä vinkki on lukea työnantajan ilmoitus ajatuksella ja vastata siihen hakemuksessaan. Itse muokkaan CV:ni kulloinkin tilanteeseen sopivaksi, olen sitä joutunut jaella muutenkin kuin työpaikka hakiessani. Mutta eri paikkoja hakiessa mahdollista työnantajaa kiinnostavat mahdollisesti eri asiat kokemuksessasi, kaikkea ei aina kannata listata.[/QUOTE]
Tämä lienee se kaikista tärkein. Vaikka olisi miten "hieno" hakemus tahansa, niin jos hakija ei vastaa työnantajan ilmoituksessaan hakemaa henkilöä, niin tuskin pääsee haastatteluun.

Eiköhän itse hakemusta tärkeämpää ole työkokemus ja koulutus ja kun työnantaja niitä vertailee keskenään eri työnhakijoiden osalta ja valitsee kenet ottaa haastatteluun, niin voihan siinä käydä niin,ettei mahdu itse siihen joukkoon mukaan. Mutta aina kannattaa soittaa perään ja kysellä asiasta.

Mulla on toiminut parhaiten tämä (ja ei, en silti ole vieläkään työllistynyt, mutta olenpahan päässyt haastatteluihin):

- soita aina ennen hakemuksen lähettämistä ja kysele lisää työnkuvasta
- kohdista työhakemuksesi suoraan ilmoitettuun työpaikkaan. Älä siis käytä rutiinihakemusta tai valmista hakemuspohjaa. Kerro mitkä ovat vahvuutesi juuri kyseiseen työhön ja miltä kohdin täytät heidän vaatimuksensa.
- liitteeksi CV

Lykkyä tykö :)

No mitä mulle ekana tulee mieleen.. hakemus ei saa olla liian lyhyt muutaman rivin hakemus eikä myöskään liian pitkä/ jaaritteleva. Siitä tulee aina tulla ilmi millainen hakija on kyseessä ja miksi juuri hänet tulisi valita. joitain juuri ko. haettavaan työhön liittyviä tehtäviä/ taustaa kannattaa laittaa, loput näkee cv:stä. Aina asiallinen ja juuri ko. työpaikkaa kohtaan sorvattu hakemus, ei mitään "yleispätevää".

Eiköhän itse hakemusta tärkeämpää ole työkokemus ja koulutus ja kun työnantaja niitä vertailee keskenään eri työnhakijoiden osalta ja valitsee kenet ottaa haastatteluun, niin voihan siinä käydä niin,ettei mahdu itse siihen joukkoon mukaan. Mutta aina kannattaa soittaa perään ja kysellä asiasta.
On. Mutta olen törmännyt joskus työhakemuksiin, jossa on pitänyt CV:stä yrittää arvailla, mikä työsuhde mahdollisesti on juuri se, jonka perusteella hakija katsoo osaavansa työpaikkailmoituksessa vaadittavan asian. On oikeasti ärsyttävää lukea hakemusta ja samaan aikaan kaivella CV:stä oleellisia tietoja. Jos haetaan hilavitkutinkorjauksen osaajaa, ei riitä, että CV:ssä lukee "vv 2001-2003 Yritys Ryhmä-Rähmä härveli-insinöörinä". Itse hakemuksessa kannattaa kertoa, että "työskennellessäni härveli-insinöörinä Yritys Ryhmä-Rähmässä päätehtävänäni oli hilavitkutinkorjaus".

Yhteistyössä