En sitten ollutkaan raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmm....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hmm....

Vieras
Olin jo ihan varma... :( Varhaisoireet olivat aivan samat kuin esikoisen kanssa. Nyt kun kuukautiset olivat 4-5 päivää myöhässä, tein kaksi puhdasta negatestiä.

Yleensä kiertoni on tavannut olla hyvin säännöllinen, eikä tämä kierto mitenkään poikennut edellisistä. Ovulaationkin huomasin tai kuvittelin.

Jos kuukautisia ei enää kuulu, milloin lisää testejä? Ja milloin lääkäriin? Onko kenelläkään kokemusta, että normaalissa raskaudessa testi olisi näyttänyt puhdasta negaa 18-19 päivää ovulaation jälkeen?

Kuvittelin osaavani lukea kehoani, mutta nyt on pallo hukassa.

Meilläkin on toinen lapsi yrityksen alla. Huomasin ensimmäistä yrittäessä, että mieli osaa oikeasti tehdä tepposet. Kun haluaa TODELLA paljon tulla raskaaksi, niin kai se psyyke on sitten niin vahva, että ne raskausoireetkin saa aikaseksi. Mulla oli meinaan viimeksi aina rintojen aristusta, pahoinvointia, vatsassa tuntemuksia ja kerran jopa kuukautiset viikon myöhässä (yht. 9kk meni, että tärppäs yksi km.5kk kohdalla). Olin AIVAN varma, että NYT olen raskaana, kun ne menkat oli myöhässä. Ja oli aika iso shokki, kun raskaustesti näytti negaa viikon jälkeen. Kai mä sitten jännitin sitä raskautumista niin paljon, että menkatkin myöhästy. Eli jos homma ei toistu, niin kaiken pitäs varmaan jatkua entisellään.

(Jos tuntuu, ettei menkat ala ollenkaan, kannattaa mennä gynelle. Niin kävi mun siskolle ja selvisi, että sillä on PCO. Mutta sulla siitä ei varmaankaan kyse ole, kun on jo yksi lapsi..)

Kai mä sitten jännitin sitä raskautumista niin paljon, että menkatkin myöhästy.

Kiitos vastauksesta. Olen miettinyt toki omalla kohdallani tuota psykologista puolta. Mutta käsittääkseni jännitys/stressi voi viivästyttää ainoastaan ovulaatiota. Kuukautiset taas tulevat suorana seurauksena ovulaatiosta, jos raskautta tai muuta poikkeustilaa ei ole.

Ja minä mielestäni tunnistin ovulaation ihan selkeästi. Ehkä sitten mieleni teki tepposet ja kuvitteli ovulaation, jota ei tullutkaan/joka tuli myöhässä.

Outo olo, kun on vuosikausia tiennyt mitä kehossa tapahtuu, ja nyt ei tiedäkään. Ehkä syynä on se, että imetän edelleen. Kuukautiset tosin ovat olleet ihan säännölliset siitä asti, kun synnytyksen jälkeen alkoivat.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kahdelle lapselle;25775435:
Minulla näytti plussaa toisesta kun menkat olivat 8 päivää myöhässä :)

Kiitos sullekin vastauksesta :) Osaatko sanoa, kauanko ovulaatiosta plussaan meni? Testien valmistajien mukaan noin myöhäisen plussan ei kai pitäisi olla mahdollista, jos ovulaatio on ollut "normaaliin" aikaan.

Nostelen aina vaan ja kyselen kokemuksia, anteeksi jos jotakuta kyllästyttää.

Ei minulla mielestäni ole mikään erityinen vauvakuumekaan. Jos kuukautiset alkaisivat, olisin ihan että jaaha, ei tärpännyt vielä. Mutta kun eivät ala, eikä tämä vointi tästä muutu miksikään. Enkä puhu mistään salaperäisestä vatsannipistelystä, vaan ihan mittarilla todennettavasta ruumiinlämmöstä ja sen sellaisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja (Jos tuntuu:
mulla on myös pcos, ja sitä ei voi ajatella noin, että "jos sulla on yksi lapsi, ni sulla tuskin on sitä" koska noita voi tapahtua, et tulee luomuna raskaaks ihan yks kaks, ja silti on pco. mulla on yks luomuna alkunsa saanu lapsi. (toinen tulossa) (en ovuloi lähes koskaan) odoteltiin menkkoja alkaviks, että päästäis alottaan lääkitys, ja hah, olinki raskaana. ei tullu ne menkat meinaan. synnytyksen jälkeen bongasin ovulaation. ajateltiin et koitetaan toista heti aluille, koska ovuloin (synnytyksen sanotaan olevan hyväks pcolle) ja tadaa. 2kk, ja olen taas raskaana.

[QUOTE="...";25776834]mulla on myös pcos, ja sitä ei voi ajatella noin, että "jos sulla on yksi lapsi, ni sulla tuskin on sitä" koska noita voi tapahtua, et tulee luomuna raskaaks ihan yks kaks, ja silti on pco. mulla on yks luomuna alkunsa saanu lapsi. (toinen tulossa) (en ovuloi lähes koskaan) odoteltiin menkkoja alkaviks, että päästäis alottaan lääkitys, ja hah, olinki raskaana. ei tullu ne menkat meinaan. synnytyksen jälkeen bongasin ovulaation. ajateltiin et koitetaan toista heti aluille, koska ovuloin (synnytyksen sanotaan olevan hyväks pcolle) ja tadaa. 2kk, ja olen taas raskaana.[/QUOTE]

Onnittelut raskaudesta!

Tuo pcos ei tunnu todennäköiseltä, koska kierto on aina ollut mulla tosi säännöllinen ja olen ovuloinut mielestäni joka kierrossa. Ennemmin miettisin jotakin akuuttia hormonihämminkiä.

Kuukautiset tosiaan ovat vasta vajaan viikon myöhässä, mutta ärsyttää tämä olo. Alkaisi vuoto tai pukkaisi vaikka kunnon flunssan, niin ei tarvitsisi ihmetellä.