En tajua, miten jotkut ei lihoa lähes ollenkaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tiedän yhden 17v pojan, joka syön ihan törkeän rasvaista ja melko epäterveellistä ruokaa: useita kertoja viikossa mm. kaupan hampurilaisia, valmispizzoja, hot dogeja yms., meetvurstia, vaaleaa leipää, coca-colaa...lisäksi kerran viikossa yksin ison sipsipussin, joskus kaksikin tai yhden ison ja yhden pienen. Kasviksia syö hyvin vähän, samoin hedelmiä ja marjoja. Silti ei lihoa juurikaan, on n.174cm pitkä ja painaa N.68kg. Ei mitenkään erityisen nopeaa aineenvaihduntaa eikä liiku mitenkään hirveästi, etenkään saamiinsa kalorimääriin nähden. Mistä johtuu, ettei hän ole lihava, vaikka tuota linjaa on jatkunut monta vuotta, melko hoikka poika on. Jos itse söisin samalla tavalla, olisin varmasti tosi lihava!! :(

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Mistä tiedät, ettei nopeaa aineenvaihduntaa? Eihän se näy päälle.

On itse kertonut, tunnen pojan hyvin.

Mistä se poika sen itse tietää? Aineenvaihduntaa on muukin kuin vessassa käynti.
Niinpä.
Itsekin olen tuota tyyppiä, joka ei tahdo lihoa. Kyllä se aineenvaihdunta sitten hidastuu, kun aikuistuu.

Mies syö paljon ja usein ja ennen söi tosi epäterveellisesti.
Jouluna työterveydes sanottiin et kolesteroli arvot korkeella.
Mitä enemmän se syö sitä useemmin käy vessassa.
Mulla taas kaikki arvot erittäin hyvät ja itte oon 162cm ja 63kg. Ennen olin 70kg mut rupesin syömään terveellisemmin.
Mut ei oo varmaan kivaa sekään kun on laiha eikä millään liho vaikka haluais ja kaikki sanoo et syö syö nyt vaan ku oot niin laiha.

Mie sain 22v asti syödä ihan mitä vaan ja oli tosi laiha, sen jälkeen painoa alkoi kertymään ihan eri tavalla ja nykyään tuntuu ettei uskalla suklaapalaa ottaa kun se lumpsahtaa takapuoleen näkyviin :kieh:

Kyllä se ON aineenvaihdunta-asia. Eli kun tuokin aapeen mainitsema nuorimies tulee aikuiseen ikään (n40) alkaa kiloja kertymään. Ja kun on oppinut siihen että saa lihomatta syödä mitä vaan ja milloin vaan, on vaarana todella mahtava lihominen. Liikunta olisi hyvä pitää osana elämää jo pienestä asti, ettei tulisi niin suurta ongelmaa tuosta.

Mun mies ja sen sisarukset on olleet samanlaisia pitkästi yli kakskymppisiksi. Niillä ruokailutottumuksilla mä oisin 100 kg! Mies ja sen siskot aina jaksoi ihmetellä miten tuun niin vähällä ruualla (ihan normaalilla määrällä mun mielestä) toimeen ja vetivät lihiksiä, makkaraa tai pizzaa iltapaloiksi, monta annosta tavallista ruokaa aterialla, suklaalevyä välipalaks ym. Silti olivat hyvännäkösiä ja hoikkia. Sitten lähempänä kolmeakymppiä ne on joutuneet kaikki muuttamaan ruokailutottumuksiaan, aineenvaihdunta hidastunut, liikuntaa vähemmän jne. Alkoi kertyä kiloja ripeeseen tahtiin.

Ikä vaikuttaa painoon, kun oli kahdeksantoista painoin 47 kg(165 cm) ja söin kaikkea, limsaa ja pizzaa joka päivä + mamin pöperöt. 30v painoin 58 kg.Nyt olen 40 v ja painan 65 kg, enkä saisi edes enää ajatella ruokaa, sekin näyttää muuttuvan vyötärölle renkaaksi.

Mul on kans sillee et jos ajattelen juusto siivuu nii saman tien tulee 200grammaa painoo.
Mies taas niinkuin tuossa yläällä sanoin niin voi syödä mitä vain. Sen isä on samanlainen ja ihan sikke laiha vaik syö kolme kertaa päivässä ja parhaimpina neljä ateriaa ja välipalat. Ikää yli 50.

Mä voin syödä oikeastaan mitä vain, noin painon puolesta. Mutta kolesteroleissa taas näkyy samantien, jos on vetäny liikaa rasvoja, erityisesti kovia rasvoja... Mutta painoa ei ole koskaan ollut liikaa, pikemminkin päinvastoin. Enkä siis todellakaan voi ottaa siitä "kredittejä" itselleni, geeneissä taitaa mennä.

Yhteistyössä