en tiedä enään mitä tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaana

Vieras
mies oli vappua viettämässä kavereiden kanssa ja vapun päivänä kotiutui ja nyt ollut vapun jälkeen illatulkona poikien kanssa.ilmoitti eilen illalla että lähtee viikonlopuksi jonkun työkaverin mökille kalastamaan.onko ukolle tullut juoksuaika vai onko toinen nainen.en tiedä miten suhtautua tähän.lapsille pettymys kun isi ei ole viikonloppuakotona kun puhuimme eläintarhaan menosta jos hyvä ilma. :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 09:01 vieras kirjoitti:
Saako teillä mies tehä mitä huvittaa? Mitäs jos itse ilmoitat että lähdet ja ukkos saa hoitaa lapset?
Oikeesti... kasvakaa jo!!
eipä tuo paljoo kysele,ilmoittaa kun on menoja.

^ Tuosta viestistä tuli vain mieleen, että kuinka voi toiselle aikuiselle ihmiselle sanoa ettei anna tehdä jotain tai mennä jonnekin? Ts. kuulostaa aika loukkaavalle toista ihmistä kohtaan mun korvaani. Kun eihän kahdella aikuisella ihmisellä ole toisiinsa käsky- tai kielto-oikeutta eikä suhteen pitäisi sellaisiin arvoihin perustuakaan, vaan olla kahden tasa-arvoisen ja toisiansa kunnioittavan ihmisen välinen parisuhde?

Olen useampaan kertaan sitä miettinyt kun melkein aina tämäntyyppiseen ketjuun tulee tuollainen vastaus?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 09:27 Mahonki-80 kirjoitti:
^ Tuosta viestistä tuli vain mieleen, että kuinka voi toiselle aikuiselle ihmiselle sanoa ettei anna tehdä jotain tai mennä jonnekin? Ts. kuulostaa aika loukkaavalle toista ihmistä kohtaan mun korvaani. Kun eihän kahdella aikuisella ihmisellä ole toisiinsa käsky- tai kielto-oikeutta eikä suhteen pitäisi sellaisiin arvoihin perustuakaan, vaan olla kahden tasa-arvoisen ja toisiansa kunnioittavan ihmisen välinen parisuhde?

Olen useampaan kertaan sitä miettinyt kun melkein aina tämäntyyppiseen ketjuun tulee tuollainen vastaus?

Ei olekaan mitään "käskyoikeutta" siitä ei nyt ole kyse. Heillä on YHTEISIÄ lapsia, sen jo pitäisi olla riittävä peruste sanoa ukolle, että nyt riittää.
On eri asia jos lapsia ei ole.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 09:27 Mahonki-80 kirjoitti:

niin ja se ei ole toista kunnioittava suhde, jos jompi kumpi vaan ottaa ja lähtee kun siltä tuntuu, se on kahden kakaran liitto se.

Mä ainakin tekisin miehelleni selväksi että tuollainen peli ei vetele. Kun lapsia on päätetty yhdessä tehdä niin silloin on myös vastuuta otettu.
Meillä miehen päähän asian sai tungettu sillä että käskin miettimään tilannetta jossa minä olisin pajon poissa ja hän jäisi kotiin.
Siihen jäi muuten ne lipsahtamaan päässeet menotkin.
Kuitenkin mieskin saa mennä, kohtuudella. Samanverran suunnilleen kun mitä voin itse käydä kaupassa, kahvilla jne. ilman lasta. Menoista pitäisi sopia yhdessä :)

^^^

Ei kun ei mun mielestä. Sen kotona viihtymisen pitäisi kaiketi olla lähtöisin ihan omasta itsestä, kieltoja jakelemalla ei saa kuin riitaa aikaiseksi.

Tuossa tilanteessa saattaisi järkevintä olla siltä mieheltä kysyä että mistä se kenkä nyt puristaa ja missä mennään, voisi olla rakentavampi tapa lähestyä asiaa.

Enkä tällä sitä tarkoita että perheellinen ihminen voisi tuulispäänä viilettää kuin sinkkukaverinsa konsanaan. :)<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 09:42 Mahonki-80 kirjoitti:
^^^

Ei kun ei mun mielestä. Sen kotona viihtymisen pitäisi kaiketi olla lähtöisin ihan omasta itsestä, kieltoja jakelemalla ei saa kuin riitaa aikaiseksi.

Tuossa tilanteessa saattaisi järkevintä olla siltä mieheltä kysyä että mistä se kenkä nyt puristaa ja missä mennään, voisi olla rakentavampi tapa lähestyä asiaa.

Enkä tällä sitä tarkoita että perheellinen ihminen voisi tuulispäänä viilettää kuin sinkkukaverinsa konsanaan. :)

Joskus niitä miehiä pitää kuitenkin herätellä. Ainakin meidän tuttavapiirissä monta ukkoa jotka eivät ole käsittäneet miltä äididtä tuntuu aina olla yksin kotona. Luulleet vaan liehumisen olevan ok.
ja vaikka meilläkin asioista keskusteltiin kärkkäästi niin miehelle ei silti kieltoja ole jaeltu. Ilman kotiintuloaikojakin tulee kyllä reissuiltansa ihan ajoissa ;)
Esim. meillä asia tehtiin selväksi, sillä minä en sellaiseen parisuhteeseen jäisi jossa kaikki vastuu olisi vain mulla. Mielummin olisin sitten yksin lapsen kanssa. Ja hyvinhän tuo tuntuu kotona viihtyvän, oppinut ottamaan vähän uutta näkökulmaa asioihin :D

Niin no meillä ei ole ollut tuota ongelmaa, ollaan oltu yhdessä kohta 13 vuotta, teini-ikäisistä asti, niin ehkä me sit ehdittiin hulmuta tukka putkella yhdessä ja erikseen ennen lapsia niin paljon ettei se enää tänä päivänä ole kummankaan prioriteetti nro 1. :)

Ja varmasti kummankin meidän oma lapsuus on vaikuttanut siihen että tämän tyyppiset asiat ja ne tsiljoonat muut juteltiin läpi jo paljon ennen kuin meille muksuja siunaantui. Kumpikin halutaan lapsillemme tarjota paljon parempaa mitä kummankin lapsuus on sisällään pitänyt. :)

Yhteistyössä