En tiedä miten suhtautua isän kommenttiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Laitoin hänelle viestiä et voitaisiinko tulla tällä viikolla joku ilta käymään. Kun viikonloppuna ei ehditä molempiin mummoloihin. Ja mun isällä vuorotyö eli ei pyhänä edes välttämättä kotona.
Vastas että voi perjantaina tulla mutta ei oo mikään pakko tulla. Ja tämä on toistunu jo monena vuonna. Ja ei vaan isänpäivänä vaan myös jouluna, pääsiäisenä, äitienpäivänä ym.
En vaan ota selvää et eikö oikeasti halua meitä käymään vai ajatteleeko että meille on liian työlästä lähteä. Meillä on 6 lasta ja oon ajatellu et eivät aina vissiin oikein jaksa, vaikka ei todellakaan olla muutamaa tuntia pitempään.
Mitä ite tekisit tuossa tilanteessa? Ite oon aatellu et lapsille kuitenkin sen verran tärkeää tavata isovanhempiaan että on käyty sitte vaikka puoliväkisin. Ja heidän käytöksestään mitään huomaa sitten kun sinne menee.

Välillä ajattelee itekkin niin että aattelee et meidän hankala lähteä (mitä se ei oikeasti ole). Mutta esim jouluna jää kokonaan sitten näkemättä jos ei me käydä siellä.

No isäsi vain ajattelee teidän parasta, että ei ole mikään pakko tulla kun ei kerran hän sovi teidän aikatauluihin. Miksei sinne voi mennä sinä päivänä kun kuuluukin eli isänpäivänä? Lähtekää sieltä toisesta paikasta aikasemmin pois, ei ole kiva kun yhtä muistetaan silloin kun teille sattuu sopimaan.

Ehkä isäsi ei pidä isänpäivää mitenkään erityisenä juhlana että silloin täytyy väkisisn raahautua kahville. Oma isäni ei ainakaan ole kyseisestä päivästä niinkään perustanut, kuin ei muistakaan juhlapäivistä. Hän itse joka vuosi käy pikaisesti kahvilla omien vanhempiensa luona "pakosta", eli siksi kun se on heille hieman tärkeämpää.
Esim. tänä vuonna isäni ei oloe menossa oman isänsä luokse koska on juuri ollut käsileikkauksessa, ja kun kyselin meidän perheen heille tuloa, sain vastaukseksi ettei tänne saakka (matkaa n. 50km) tarvitse sitä varten lähteä, kyllä ne kortit saa muulloinkin annettua. Enkä minä tästä loukkaannu, päinvastoin, meillä ei turhaa stressiä ja näemmehän kuitenkin joku päivä.

Itse luulisin tuosta että isäsi luulee teillä olevan vaikeaa liikkua noin monen lapsen kanssa, eikä halua aiheuttaa vaivaa. Sanot vaan enskerralla kun isäs nuin sanoo että "Älä höpsi, tottakai me tullaan"

Onkohan sun isä vähän samantyyppinen kuin mun isä? Kyselee usein, että milloin tullaan käymään ja sitten kuitenkin saattaa olla että "ei tänne oo pakko tulla"... Mun isä on kyllä vähän semmoinen erikoinen, vähän kuin marttyyri, varsinkin juhlapäivisin. Se ei vissiin oikein tykkää tommoisista juhlapäivistä.
Mulla on muistissa mm. semmoinen, kun joskus ala-asteikäisenä olin kirjoittanut isänpäiväkorttiin "maailman parhaalle iskälle", niin minun isänipä totesi, että "mistä voit tietää, että oon muka maailman oaras isä, kun eihän sulla muita oo ollu"... Joopa joo, arvatkaa tuliko pikkutyttönä paha mieli.
Mutta sellaista, tulipahan vain avauduttua...

Ei tuo ite ajankohta ole ongelma. Samoin sanoo vaikka oltais menossa itse juhlapäivänä. Ja tiedän etteivät jaksa sitä juhlapäivää jos kaikki lapset käy perheineen yhtäaikaa tai edes vuorotellen. Ja kuten jo mainitsin niin isä saattaa olla töissä sen juhlapäivän. Eli senkin takia käyty eri päivänä.

itellä tuli semmonen mieleen, ettei ehkä halua olla vaivaks?!? esim.jouluna ihmisillä voi olla montakin paikkaa missä "pitää" käydä, ei halua lisätä teidän "taakkaa".

Noin isomummokin aina sanoo meille, mutta ilahtuu silti kovasti kun mennään. :) Ei vaan halua että tullaan "velvollisuudesta" esim. äitienpäivänä, vaan että tullaan kun halutaan.

kaitpa mun pitää sanoa isälle vielä suoremmin että mulle ei ole ongelma lähteä kuuden lapsen kanssa. Voi olla että kuvittelee sen tosi hankalaksi kun eivät äidin kanssa kyläile juuri koskaan. Ja kaikki pitää suunnitella päiviä etukäteen.

Yhteistyössä