En tiennyt että vauvan laittaminen hoitoon on tuomittavaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kamalaäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kamalaäiti

Vieras
kun meidän vauva oli 4kk, kutsuttiin mun vanhemmat meille illaksi hoitamaan lasta siten, että me miehen kans lähdettiin kun vauva nukahti eli klo 21 tienoilla. palattiin kahden maissa yöllä, eikä vauva ollut herännyt. nähtiin muutama tuttukin kaupungilla, mies oli kuskina ja minä join pari siideriä. varmaan nekin selän takana taivastelleet että miten on voinut jättää lapsen hoitoon... en tiennyt että se on niin hirveä asia (siis tuossa toisessa ketjussa siis myös jotkut pelkästään taivastelee sitä hoitoon jättämistä). no nyt tiedän :P .

teidän ilta ei mennykkään tappelun merkeissä eikä lapsi ollut kuukauden vanha.

Mäkin tosin oisin kiinnostunut, että mikä on se maaginen ikä, kun on soveliasta laittaa lapsi hoitoon ja lähteä viihteelle?

Ja mun on pakko myöntää että en ymmärrä mikä tuossa on kauheaa. Se on selvinnyt että ilmeisesti suurimman osan mielestä on kamalaa, mutta itse en ihan tavoita sitä että miksi lapsi ei voi muutamaa tuntia olla isovanhempien kanssa varsinkin jos nukkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja mun on pakko myöntää että en ymmärrä mikä tuossa on kauheaa. Se on selvinnyt että ilmeisesti suurimman osan mielestä on kamalaa, mutta itse en ihan tavoita sitä että miksi lapsi ei voi muutamaa tuntia olla isovanhempien kanssa varsinkin jos nukkuu.

Voi se olla eikä se ole mitenkään tuomittavaa, mutta kait tuossa tapauksessa oli suurin juttu se, että vauva on kuukauden ja vanhemmat halusivat vetää viinaa ja vielä kaupan päälle mätkiä toisiaan turpaan.
Jos tilanne olisi ollut se, että äiti olisi ollut tosi väsynyt ja vauva olisi ollut hoidossa että äiti olisi saanut nukkua, niin kaikki ois ollut ihan ok.

No kyl olin hiukan ihmeissäni kun yksi tuttava laittoi kuukauden ikäsen hoitoon ja lähti itse ryyppäämään. Perusteli että kun vanhemmat voi hyvin niin lapsikin voi. Miten joku ryyppyretki voi kenenkään hyvinvointiin vaikuttaa?Olisin ymmärtänyt jos olisi levännyt sen aikaa ja rentoutunut, mutta ryypätä...huh!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kyl olin hiukan ihmeissäni kun yksi tuttava laittoi kuukauden ikäsen hoitoon ja lähti itse ryyppäämään. Perusteli että kun vanhemmat voi hyvin niin lapsikin voi. Miten joku ryyppyretki voi kenenkään hyvinvointiin vaikuttaa?Olisin ymmärtänyt jos olisi levännyt sen aikaa ja rentoutunut, mutta ryypätä...huh!

Ihan samaa oon itekki miettiny joskus... Ehkäpä se ryyppääminen ja rellestäminen on sit joidenkin mielestä niin rentouttavaa. :whistle:

Voi se olla eikä se ole mitenkään tuomittavaa, mutta kait tuossa tapauksessa oli suurin juttu se, että vauva on kuukauden ja vanhemmat halusivat vetää viinaa ja vielä kaupan päälle mätkiä toisiaan turpaan.
Jos tilanne olisi ollut se, että äiti olisi ollut tosi väsynyt ja vauva olisi ollut hoidossa että äiti olisi saanut nukkua, niin kaikki ois ollut ihan ok.

Taidat olla todella typerä. Varmastikaan kukaan ei lähde kavereiden kanssa iltaa istumaan, sillä tarkoituksella, että saavat mätkiä toisiaan turpaan!

En mä osaa sanoa mikä on se maaginen ikä, mutta ei mulla oo ikinä ollut mitään tarvetta päästä viihteelle kun on ollut vastasyntynyt talossa. Ei edes silloin 16 tai 20 vuotiaana nuorena kun eka ja toka syntyi. Joten mun on sitä tarvetta vaikea ymmärtää. Mutta eipä tuo alkoholi muutenkaan ole suuri osa mun elämääni koskaan ollutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:

Ihan samaa oon itekki miettiny joskus... Ehkäpä se ryyppääminen ja rellestäminen on sit joidenkin mielestä niin rentouttavaa. :whistle:

Ehkä sellaisten ihmisten pitäisi ensin kasvaa aikuisiksi ja jättää teinimäiset ryyppyretket taakse ja vasta sitten alkaa kotileikkiin.

Taidat olla todella typerä. Varmastikaan kukaan ei lähde kavereiden kanssa iltaa istumaan, sillä tarkoituksella, että saavat mätkiä toisiaan turpaan!

No ei varmaan ollu tarkoitus, mutta jos ei OSAA ottaa alkoholia niin ettei tuollaista tapahdu, on parempi olla ottamatta

En mäkään kuukauden ikäistä laittais :o Esikoinen oli reilu 2kk kun käytiin miehen kanssa viihteellä. Kuopus ollut 8kk ja 1v1kk ikäisenä ainoastaan hoidossa. Ja koskaanhan hoitoon laittaminen ei ole ollut sallittua, oli se lapsi minkä ikäinen tahansa. Sä ne oot tehny ja itse hoidat :ashamed: |O

Alkuperäinen kirjoittaja Normiäippä:

No ei varmaan ollu tarkoitus, mutta jos ei OSAA ottaa alkoholia niin ettei tuollaista tapahdu, on parempi olla ottamatta

Aivan ja oppi menee perille joskus vaikeimman kautta. Ko. tapauksessa henkilö on ollut juuri selvinpäin raskausaikansa, joten alkoholi on noussut tavallista voimakkaammin päähän.

Alkuperäinen kirjoittaja viras:

Ehkä sellaisten ihmisten pitäisi ensin kasvaa aikuisiksi ja jättää teinimäiset ryyppyretket taakse ja vasta sitten alkaa kotileikkiin.

Niin vissiin. Myöhästähän se vaan on puhua niille järkeä enää siinä vaiheessa kun vauva on jo maailmassa. :/

Mun mielestä parin siiderin ottaminen ei ole ryyppäystä :-O. Syötiin ravintolassa hyvin, otin muutaman siiderin ja käytiin vielä tanssimassa illan päätteeksi. Tunnelma oli mukava ja rento. Hassua, että se on jonkun mielestä tuomittavaa...

Mun mielestä parin siiderin ottaminen ei ole ryyppäystä :-O. Syötiin ravintolassa hyvin, otin muutaman siiderin ja käytiin vielä tanssimassa illan päätteeksi. Tunnelma oli mukava ja rento. Hassua, että se on jonkun mielestä tuomittavaa...

Kuka sua nyt sitten on tuominnut?

No veikkaan että selän takana on joku tuttu tuominnut kun ihan avoimesti kerroin missä käytiin, tällä palstalla kun lähes kaikki tuomitsee ylipäänsä sen että lapsi annetaan hoitoon ja itse lähdetään "rentoutumaan" (joka meillä ei tarkoittanut kännejä, mutta alkoholia kyllä otin). Eli suoraan ei kukaan.

No veikkaan että selän takana on joku tuttu tuominnut kun ihan avoimesti kerroin missä käytiin, tällä palstalla kun lähes kaikki tuomitsee ylipäänsä sen että lapsi annetaan hoitoon ja itse lähdetään "rentoutumaan" (joka meillä ei tarkoittanut kännejä, mutta alkoholia kyllä otin). Eli suoraan ei kukaan.

pikkusen eri jutusta kysymys kuule. Ihan samoin kuin se että loppuunväsynyt äiti antaa vauvansa yöksi mummon hoitoon jotta saa nukua. Tai että isi tai mummo hoitaa lasta päivällä muutaman tunnin kun äidin täytyy käydä koululla joku juttu tekemässä. Tai äiti tapaa jonkun kaverin kahvittelun merkeissä.

Tässä ei todella kauhistelun aiheena ollut se että lapsi oli tuon aikaa erossa äidistään vaan se miten vanhemmat tuon ajan käyttivät. Se että vanhemmilla on alkoholin kanssa ongelmakäyttöä ja siihen päälle perheväkivaltaa on jo aika iso juttu.

jeesustelua edelleen! jos on suhteessa patoutumia ja tunteita joita ei ole käsitelly niin harvoinpa sitä etukäteen tietää että ne purkautuu silloin kun sattuu eka kerran sille viihteelle lähtemään!

Alkuperäinen kirjoittaja viras:

Niin vissiin. Myöhästähän se vaan on puhua niille järkeä enää siinä vaiheessa kun vauva on jo maailmassa. :/

Eipä taida Suomessa olla vain teinien juttu nuo ryyppäjäiset. Jo vuosikymmenten ajanhan Suomessa on harrastettu humalahakuista juomista aika ihmistenkin toimesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Eri juttu:
ei siis herännyt omasta kodista äidin kanssa.

No voi voi voi voi voi, hirveää. Kyllä on kuukauden ikäinen lapsi rappiolla pahoin. Hänen elämällään ei ole enää mitään tulevaisuutta, on vanhemmat tehnyt jotain noin peruuttamattoman hirveää :S

Alkuperäinen kirjoittaja ruujsal87:
En mäkään kuukauden ikäistä laittais :o Esikoinen oli reilu 2kk kun käytiin miehen kanssa viihteellä. Kuopus ollut 8kk ja 1v1kk ikäisenä ainoastaan hoidossa. Ja koskaanhan hoitoon laittaminen ei ole ollut sallittua, oli se lapsi minkä ikäinen tahansa. Sä ne oot tehny ja itse hoidat :ashamed: |O [/quote
tuossa kuukaudessa sitten tapahtui??

Yhteistyössä