En todellakaan kaipaa raskausaikaa tai synnytystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiskä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiskä"

Vieras
Toisessa ketjussa joku haluaa vielä kokea raskauden ja synnytyksen ihanuudet (ei niinkään silti halua sitä lasta) ja pakko kyllä olla niitä naisia, joita ei ois voinu vähempää kiinnostaa olla 9kk vatsansa "vanki" ja pusertaa vielä synnytys siihen päälle! Mahaa ei tullut todellakaan ikävä, eikä sitä varomista, että mitä saa syödä/juoda/tehdä, kun oli raskaana. Toisen vauvan haluan vielä, joten kertaalleen se on vielä koettava, mutta sitten NO MORE! Mikä ihme siinä raskaudessa niin kiehtoo, että jää oikein ikävä sitä masua?

Mä oon raskaana enkä varo mitään syömisiä tai juomisia tai tekemisiä. Tai no joo, energiajuoman lipityksen lopetin enkä tietenkään käy ryyppäämässä, mutta mitä pitäisi varoa?

Mä oon raskaana enkä varo mitään syömisiä tai juomisia tai tekemisiä. Tai no joo, energiajuoman lipityksen lopetin enkä tietenkään käy ryyppäämässä, mutta mitä pitäisi varoa?

Öö, ruoasta ja juomasta maksaa, pastöroimattomia tuotteita, alkomaholia, tupakkaa, kylmäsavu- ja graavilohta.... Tekemisistä ratsastusta tai muuta liikuntaa, missä voi käydä huonosti...

En mäkään. Nim. rv 20 ja kolmatta odotellaan.

(Tosin pidättäydyn vain savu- ja graavikaloista, epävarmoista juustoista ja alkoholista. Ei hankalaa eikä kamalaa, vaikka kuiva valkoviini kyllä maistuisi.)

Nyt kun kuopus on vasta 10kk niin ihan heti en uutta vauvaa halua, mutta silti jotenkin kaipaan raskausaikaa ja toivoisin että joskus saisin sen vielä kokea. Toki siis tilanteessa missä haluan sen vauva/lapsenkin. :D

Enkä myöskään kokenut olevani vatsan vanki tai että se olisi rajoittanut jotenkin erityisesti syömisiäni tai muita tekemisiäni. Muutama syötävä ja juotava jäi pois ja muuten kroppa sitten itse pisti rajat tekemisille.

Se vatsa vaan on jotenkin niin ihana, koko ajatus siellä olevasta ja kasvavasta vauvasta, ne liikkeet ja pienen tuloon valmistautuminen... :heart: :heart: :heart:

Synnyttänyt en ole koskaan mutta kaikista sektioista jäi lämpimät muistot, aivan mahtavia kokemuksia! =)

[QUOTE="äiskä";24842512]Öö, ruoasta ja juomasta maksaa, pastöroimattomia tuotteita, alkomaholia, tupakkaa, kylmäsavu- ja graavilohta.... Tekemisistä ratsastusta tai muuta liikuntaa, missä voi käydä huonosti...[/QUOTE]

Melkein kaikki on nykyään pastöroitu ja lukee paketissa. Ei tuo minusta kovin vaikeaa ole. Esim. savulohta voi syödä pastakastikkeessa (kuumennus yli 70´), vaikka ei se yhtä hyvää niin olekaan. Liikunnan harrastaminen on kyllä ärsyttävää raskaana, kun ei mahan kanssa pääse samallalailla enää liikkumaan ja esim. juoksu ei enää sujunut puolivälin jälkeen mulla. Tylsäähän se on, mutta voihan sitä ajatella, että vaihtelu virkistää ja keksiä muita lajeja.

Kyllä mulla on ollut ikävä sekä raskausaikaa ja synnytystä. Raskausaika oli jännää ja ihmeellistä ja synnytys vasta hieno ja ihmeellinen olikin. :) Mutta vielä ei ole toisen lapsen aika kylläkään.

Mä olen niin samaa mieltä ap:n kanssa. Toinen raskaus on nyt onneksi jo vikalla kolmanneksella. Hetkittäin keskikolmanneksella oli niin hyvä olo, että raskaana oli kiva olla, mutta pääasiassa en erityisemmin nauti ja mahaa ei varmasti tule ikävä. Mäkin odotan niin, että pääsen syömään rauhallisin mielin kaikkea. Sushi-ravintolaan menen ihan ensimmäiseksi ja ostelen kotiin kaikkia ihania juustoja lukematta yhtäkään tuoteselostetta :-)

Siinä vaan on jotai ihanaa. :) Ainaki näin jälkeenpäin ajateltuna. Muistan silti raskausaikana ajatelleeni jossain vaiheessa, et en ymmärrä raskauskuumetta. :D Et eihän siinä oo mitään mieltä, jos ei siitä vauva seurais.
Voisin kyllä ottaa vaikka muutamaksi päiväksi ison mahan (vauvamahan tähä kaljamahan tilalle), ja synnyttääki, ensihetket pienen nyytin kans. Mut kuitenkaan en toista vauvaa nyt vielä halua. :)

[QUOTE="äiskä";24842512]Öö, ruoasta ja juomasta maksaa, pastöroimattomia tuotteita, alkomaholia, tupakkaa, kylmäsavu- ja graavilohta.... Tekemisistä ratsastusta tai muuta liikuntaa, missä voi käydä huonosti...[/QUOTE]
Njaa. No mä en polta, alkoholista pidättäytyminen ei tuota ongelmia, maksaa en söisi muutenkaan, ja aion kyllä liikkua tälläkin kertaa ihan normaalisti fillarilla, pulkkamäessä yms silleen maalaisjärkeä käyttäen toki. En mä jaksa stressiä ottaa :)

• Tykkää
Reactions: Madicken04
No jaa, en mä koe olevani mitenkää mahani vanki, yhtälailla tää elämä jatkuu oli raskaana tai ei..Rajoituksia ei ole kun en muutenkaa syö kalaa tai juustoja..Ja maksalaatikkoakaan ei tuu niin paljon syötyä et siitä vaaraa olis..Mitkään päihteetkään ei mun elämässä näyttele niin isoa roolia et se olis joku suuri maailmaa mullistava menetys..Synnytystäkin lähinnä odotan mielenkiinnolla.. :)

Mutta toki mä ymmärrän et toiset ajattelee eri tavalla, eikä siinä mitään pahaa ole. :)

Minäkään en kaipaa ja meillä onkin onneksi lapsiluku nyt täynnä, kuopus 3 kk. Olin viimeisilläni viime kesän helteillä enkä todellakaan kaipaa niitä turvotuksia! Onneksi ei myöskään tarvitse enää koskaan synnyttää. Kun nyt vielä tästä vauvavuodesta taas selviäis..

No jos omia vauvoja haluaa niin raskaanahan se on oltava. Sellaiset naiset on vähän itsekkäitä joille raskausaika on "niin hirveetä" kun pitäis olla epäitsekäs vauvan takia. Ei edes 9kk taida onnistua... Hohhoijaa, se on kuitenki niin lyhyt aika elämästä. Vaikka vielä imetys siihen päälle niin ei siinä kukaan paljoa vanhene. Mulla raskaus ei ollut helpoimmasta päästä ja maha oli iso vaikka painoa ei tullutkaan kovin montaa kiloa. Raskausarpia on eivätkä varmaan lähde pois. Oli silti ihanaa kun sai kantaa omaa vauvaa ja tuntea potkut, kaikilla ei siihen ole mahdollisuutta. On luopumista mutta niin on vauva-aikakin, tosin ehkä vähemmän. Mutta hyvän asian vuoksi sen kestää ja nauttiakkin voi. Älä tee lapsia jos raskaana oleminen on niin hirveää, ettet mene pilalle:-D (tosin en tiedä voitko enää enempää mennä pilalle,joillakin se on synnynnäistä)

No ei mullakaan päihteet näyttele isoa roolia elämässäni, mutta kyllä se on mukavaa kerran parissa kuukaudessa käydä viihteellä ystävien kera ja siellähän se tulee sitten käytettyä alkomaholia ja poltettua ne pakolliset pari kessuakin :D Ratsastustakin joku harrastaa raskaana, mutta itse en kyllä uskaltanut joten se on mulle myös ISO menetys, isompi kuin mikään ruoka tai juoma. Lisäksi koko raskausaikana kaikki mausteinen ruoka ällötti, joten mun suosikit tuliset ruoat oli pannassa koko 9kk kun aina lensi laatta niitä syödessä, jopa ihan lopussa asti. Että kyllä se minä ainakin olin ihan vatsani vanki :)

Mua ei kanssa houkuttelis enää yksikään raskaus (3 koettu). Kahdessa ekassa oli ennenaikaisia supistuksia, joiden kanssa oli ärsyttävää olla ja muitakin kolotuksia. Kolmosen kanssa oli muuten ihan jees, mutta raskauden aikainen diabetes iski. Mutta vaikka ei olisi näitä vaivojakaan ollut, niin silti en varmaan jaksaisi. Ottaisikohan noi hormoonit sen verran koville, että siksi en jaksaisi. En tiiä.
Synnytykset ovat olleet kaikki ihan kivoja, mutta synnytyksestä palautuminen varsinkin viimeisen jälkeen otti koville ja vei aikaa. En jaksaisi sitäkään enää. Ihan pientä vauvaa olisi toisaalta ihana hoitaa. Haaveilenkin semmoisesta, että saisi jonkun sijaisvauvan, jota voisi antaumuksella hoitaa, mutta ilman niitä imetyshormoonimyrskyjä. Voisiko semmoisen homman toteuttaa?

^^Mä taas vedän jalopenoja suoraan purkista nyt raskausaikana.. :D

Mutta niin ne raskaudet on kaikilla erilaisia..En mä ihmettele yhtää et toiset kammoaa raskausaikaa, eipä sekään hääviä ole et on kaikenmaailman vaivoja koko ajan, 24/7 pahoinvointia alusta loppuun jne jne.. : /

[QUOTE="piiku";24842558]No jos omia vauvoja haluaa niin raskaanahan se on oltava. Sellaiset naiset on vähän itsekkäitä joille raskausaika on "niin hirveetä" kun pitäis olla epäitsekäs vauvan takia. Ei edes 9kk taida onnistua... Hohhoijaa, se on kuitenki niin lyhyt aika elämästä. Vaikka vielä imetys siihen päälle niin ei siinä kukaan paljoa vanhene. Mulla raskaus ei ollut helpoimmasta päästä ja maha oli iso vaikka painoa ei tullutkaan kovin montaa kiloa. Raskausarpia on eivätkä varmaan lähde pois. Oli silti ihanaa kun sai kantaa omaa vauvaa ja tuntea potkut, kaikilla ei siihen ole mahdollisuutta. On luopumista mutta niin on vauva-aikakin, tosin ehkä vähemmän. Mutta hyvän asian vuoksi sen kestää ja nauttiakkin voi. Älä tee lapsia jos raskaana oleminen on niin hirveää, ettet mene pilalle:-D (tosin en tiedä voitko enää enempää mennä pilalle,joillakin se on synnynnäistä)[/QUOTE]

En ihan ymmärtänyt pointtia.. Minä kun olen niin itsekäs, etten ikinä enää halua yhtäkään vauvaa.

[QUOTE="piiku";24842558]No jos omia vauvoja haluaa niin raskaanahan se on oltava. Sellaiset naiset on vähän itsekkäitä joille raskausaika on "niin hirveetä" kun pitäis olla epäitsekäs vauvan takia. Ei edes 9kk taida onnistua... Hohhoijaa, se on kuitenki niin lyhyt aika elämästä. Vaikka vielä imetys siihen päälle niin ei siinä kukaan paljoa vanhene. Mulla raskaus ei ollut helpoimmasta päästä ja maha oli iso vaikka painoa ei tullutkaan kovin montaa kiloa. Raskausarpia on eivätkä varmaan lähde pois. Oli silti ihanaa kun sai kantaa omaa vauvaa ja tuntea potkut, kaikilla ei siihen ole mahdollisuutta. On luopumista mutta niin on vauva-aikakin, tosin ehkä vähemmän. Mutta hyvän asian vuoksi sen kestää ja nauttiakkin voi. Älä tee lapsia jos raskaana oleminen on niin hirveää, ettet mene pilalle:-D (tosin en tiedä voitko enää enempää mennä pilalle,joillakin se on synnynnäistä)[/QUOTE]

Lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Enkä ole maininnut sanallakaan raskausarpia tai kilojen kertymistä, että ne on ihan sun omassa päässäs :D Ihmettelen vaan, miksi jotkut haluaa vauvan ihan vaan sen raskauden ja synnytyksen takia, kuten joidenkin kertomuksesta paistaa läpi (viittaan tällä siihen toisen ketjun aloittajaan). Enkä koe olevani yhtään itsekäs, kun kuitenkin haluan sitä toistakin lasta yrittää, ilmoitin vain mielipiteeni raskausajasta ja synnytyksestä, jotka ei todellakaan olleet mun elämän kohokohtia. Lapsen saaminen ponnistelujen jälkeen taas oli elämäni onnellisin hetki :)

No jos kerran parissa kuukaudessa käy ulkona ja silloin ottaa alkoholia ja tupakkaa niin ei siinä nyt niin hirveän montaa kertaa jää välistä. Tilalle keksii sitten joitain muita tapoja viettää aikaa ystävien kanssa.

Ratsastus nyt on isompi juttu, jos se on ollut aktiivinen osa arkea.

Raskausaika on taianomaista ja masu on niiin ihana, eiks nii;) No, mulla ei raskausaikaa tai synnytystä vastaan ole mitään, mutta pikkuvauva-aika ei oikein houkuttelisi. Lapsia haluisin vielä lisää ainakin yhden, mieluummin kaksi! Onneksi se pikkuvauva-aika on niin lyhyt, ehkä uskaltaudunkin vielä jossain vaiheessa:)

Ne ruuat mitkä tekivät pahaa raskausaikana, niitä en osannut kaivatakaan. Herkutteli sitten niillä mitä teki mieli.

Kielletyt herkut taas, toki niitä välillä kaipasi mutta siihen auttoi asenne että kohta sitten taas. Ei se raskaus kuitenkaan ikuisuuksia kestä.

Ne ruuat mitkä tekivät pahaa raskausaikana, niitä en osannut kaivatakaan. Herkutteli sitten niillä mitä teki mieli.

Kielletyt herkut taas, toki niitä välillä kaipasi mutta siihen auttoi asenne että kohta sitten taas. Ei se raskaus kuitenkaan ikuisuuksia kestä.

Kiellettyjen herkkujen himoon auttaa mulla se, että teen mielessäni miehelle kauppalistaa jutuista, joita ostaa jääkaappiin ennen kuin tulee hakemaan mua ja vauvaa sairaalasta. Ja sitten voi jo kohta alkaa sitä kirjoittaakin. Nam. Auttaa mulla.

• Tykkää
Reactions: Madicken04

Yhteistyössä