Hae Anna.fi-sivustolta

1. Palvelimen ylläpitotöiden johdosta foorumi ei ole käytettävissä perjantaina 19.7. noin klo 06.00 - 07.00 välisenä aikana. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa. Pyrimme pitämään tauon mahdollisimman lyhyenä.

Annan toimitus
    Dismiss Notice

En tule kirjoittamaan täällä enää

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä En, 30.10.2010.

1. niin Vierailija

Ei tainnut aloitus olla sivaltajan?

2. heliopolis Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Siis selitätkö sitten kun olet paikalla millä tavalla kahden vetyatomin happeen yhtyminen liittyy mielessäsi karmaan? Ihan olisi kiintoisaa kuulla mitä ajattelet, viesteistäsi huokuu raikasta rajat rikkovaa näkemystä, jonkinlaista anarkiaa. Nice.

3. ste Vierailija

Olen paikalla yhteen asti, sitten tietokoneesta lähtee virrat, ehdit - ja ehdin- vielä.

Se oli rinnastus tieteeseen, että sielläkin on karma. Karma on syyn ja seurauksen laki. Kun yhdisteään kaksi vetyä ja yksi happi, saadan yksi vesi (molekyyli). Näin vedyn ja hapen yhteenottamsiesta (syy) syntyy vesi (seuraus). Karma on jokapuolella meitä, henkisissä piireissä sitä kutsutaan karmaksi, tieteellä on siihen toinen sana.

Ihan rautalankamallina.

Tietenkään emme voi mennä sanomaan, että tiede uskoo karmaan ja laajentaa sitä molempiin suuntiin, vaan on ymmärrettävä, että tieteen syyn ja seurauksen laki koskee vain niitä ilmiöitä, joita tiede voi omilla metodeillaan tutkia. Se on tieteen (syy: tiede hyväksyy vain tietyt tutkimusmetodit) rajoite (seuraus. Koska hyväksyy vain tietyt, on hyväksyttävä myös, että sen (tieteen) ulkopuolelle jää paljon)

Monesti ihmiset ajattelevat vain että karma ei voi olla tuota. Mutta minä oivalsin sen, kun eräs munkki kertoi että krma oon simppelisti vain sitä, että mikään ei tapahdu ilman syytä ja veti mukaan länsimaisen lääketieteen, että kun tulee elimistöön flunssavirus, siitä syntyy joko tauti tai elimisitö ehtii tuhota viruksen. VIimeiseen liittyy monia tekijöitä -oliko virus tuttu, osasiko ihminen mennä lepäämään oikealla hetkellä jne, jne....

Se on karmaa.

4. heliopolis Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Aivan... noin ajatellen läsnäolon ja henkilökohtaisten valintojen merkitys tulee hyvin kouriintuntuvaksi. Tietoisuutta kehossa. Mukana on kuitenkin myös asioita joille ei voi omalla valinnallaan mitään, kuten tuo onko virus tuttu vai ei, mutta sekin tapahtunut asia. Kiva.

5. Sivaltaja* Vierailija

Jo se, että Inke sai tällaista ajateltavaa avatarkuvastani, riittää kertomaan minulle, että kuva kannatti ehdottomasti laittaa. Olen joskus aikaisemminkin kertonut, että tarkoitukseni onkin saada ihmiset ajattelemaan asiota monista näkökulmista, varsinkin kyseenalaistamaan omat juurtuneet kantansa.

Kiitos, Inke, kirjoituksestasi. Juuri tuo, miten asian käsittelit, on sitä, minkä minäkin ymmärrän "henkisyydeksi".

Tässä on pakko olla joku (ajatus)virhe. Taiteen tehtävä on herättää keskustelua, mutta ei kai vahvistaa valtaapitäviä aatteita? Eikö pikemminkin kyseenalaistaa nuo aatteet?

Melko varmasti, jos olen enää silloin edes hengissä. Kolmessa kuukaudessa voi tapahtua lähes mitä vaan.

6. Sivaltaja* Vierailija

Näihin kommentteihin liittyen tuli mieleeni yksi tulkinta avatarkuvastani:

Raamatun mukaan Jeesushan oli siihen aikaan melko radikaali henkilö, joka kyseenalaisti sen aikaisia arvoja ja valtaapitäviä, kuten papistoa. Hän siis eräällä tavalla näytti keskisormea, eli haistatteli niille asenteille, joita piti vanhanaikaisina. Vastustajia - kuin myös kannattajia - hän keräsi paljon, mutta loppujen lopuksi hänet "bannattiin", eli ristiinnaulittiin.

Rinnastinkohan nyt itseni Jeesukseen? Kuulostaa ehkä ylimieliseltä, mutta jonkinlaisia yhtäläisyyksiä löytyy, kun tarkemmin miettii.

7. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    532
    "Tässä on pakko olla joku (ajatus)virhe. Taiteen tehtävä on herättää keskustelua, mutta ei kai vahvistaa valtaapitäviä aatteita? Eikö pikemminkin kyseenalaistaa nuo aatteet?"

En tiedä olisiko ollut ajatusvirhettä, muistiharha voi olla, ehkä sanojana ei ollutkaan ViLenin, vaan joku muu samasta aatesuunnasta.

8. Ei.... Vierailija

...siinä Vesimies yksin pölissyt. Miks vain hänelle sanot?

9. Kukahan... Vierailija

....mahollisesti on ropallaan rehvastellu? Meni kyl ohi. Ja se joka tähän vastaa vois sitten myös linkittää sen viestin jossa ropalla on joku rehvastellu.

10. Sivaltaja* Vierailija

Tämä on ihan totta. Liian usein Alte kirjoituksissaan mainitsee esim. polvet ja varpaat.

11. Ap kirjoittaja Vierailija

BANNATTU!

Meitä on useita!

12. heh Vierailija

viestejä bannattu. niitä poistetaan, ei bannata.

13. Plaza-tiimi Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Pysytään asiallisina, tai joudun sulkemaan ketjun.

14. Born -80 Vierailija

Healeriäkö tarkoitat? Sehän kirjottelee täällä koko ajan anonyymisti.

15. juuri he Vierailija

puhuvat alapääjuttuja joilla sitä oo kotona.

16. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 827
    Alapäätäkö?

17. joko lopultakin Vierailija

No jospa nyt lopultakin nostaisitte sitä keskustelun tasoa. Siirtyisitte sieltä alapäästä yläpäähän, niin keskustelun tasokin mahd. nousisi. Eiköhän se tuo aihe jo liene loppuun käsitelty ja olisi jo uuden aiheen vuoro.

18. Niin... Vierailija

...nimimerkki juuri he, pitikö sinun otta taas alapää esiin puheissasi?

19. päärynä Vierailija

Tämän ketjun otsikko oli siis en koskaan enää kirjoita tänne ja tässä ketjussa vasta onkin kirjoitettu, varmaan paisuu moneen kymmeneen sivuun jo pelkän otsikon vuoksi;)
    Asiaa on turha odottaa joten pysytään kalsaritasolla, se onki mielenkiitoinen juttu ja varmasti siitä riittää puhuttavaa, voisi perustaa oman kalsari ketjun siihen voisi sitten kirjoitella vaikka roisejakin, tai ei se olis enää kivaa, kun se olis ihan luvallista.

20. Sivaltaja* Vierailija

Minä en ymmärrä tällaista valittamista. Keksi sinä uusi aihe, äläkä vaadi muita niin tekemään. Jos tahdot tason nousevan, niin tee itse asialle jotain, siihen sinulla on jopa mahdollisuus. Aloita vaikka uusi ja tasokas ketju.

21. Omppu Vierailija

Minä mainitsin ajojahdista, muta kirjoitan eri nikillä joka ketjussa, joten ei minua voi miksikään "teiksi" lukea. Ilmeisesti minua luultiin joksikin vakinikiksi.

22. päärynä Vierailija

no nih...;)))

23. päärynä Vierailija

kalsariketjukokö???;))))))))))

24. jufe Vierailija

no johan olisikin yliluonnollinen ketju ;)))) ))))))

25. auttamaan asetettu Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari