En ulkoile 6kk vauvani kanssa läheskään joka päivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
oikeasti en tajua ollenkaan sitä, että pitäisi säällä kuin säällä ulkoilla joka päivä vauvan kanssa.
itse ulkoilen lapsen kaa n.3-5 päivänä viikossa, mukaanlukien käynnit isossa kaupassa autolla(=kaupassa sit kärrytellään). Kun vauva syntyi oli ekat pari-kolme kuukautta tulipalopakkaset (joulukuu) ja itse olin niin kipeä synnytyksestä ettei voinu/viitsiny. Sitten sain tietää, että joudun uudestaan korjattavaksi synnytysvaurioiden takia ja taas meni toipuessa pari kuukautta. Nyt n.pari kuukautta ollaan ulkoiltu kuten yllä kerroin, mutta ei todellakaan ulkoilla vesisateella tai hirveillä helteillä. Miksi tosta ulkoilusta tehdään nykyisin niin kauhea haloo joka paikassa? En tajua.

Mä ulkoilen 3-4kertaa viikossa vuoden ikäiseni kanssa (shoppailemassa, kaupassa jne), puistossa käymme ehkä kolmesti kuukaudessa jos sitäkään. :D En tajua miksi pitäisi, meillä touhua riittää kotona ja kavereita. Käymme mummulassa ja sukulaisilla jne joten ei istuta perse homeessa sohvalla, vaikkei puistoilu kiinnostakkaan. Ehkä sitten kun lapsi on pari vuotias ja alkaa tosissaa leikkimään, eikä vain hakkaa tavaroita. Sitten käymme varmasti useammin. :)

emmäkään käy näillä helteillä vauvan kanssa joka pv ulkona, koska se ulkoilu olis pelkkää huutamista hikisenä rattaissa. ois kyllä kiva käydä rannalla yms, mut kun toi ei oikeesti tykkää olla siellä kuumassa rattaassa, vaikka ois kuin vähän päällä. on muutenkin tosi hikoilevaa sorttia.

mun mielestä jokainen ulkoilkoon niinkun parhaaks näkee.

no 6kk on vielä ihan vauva, ei se ulkoilusta niin perustakaan varmasti. Mut pidäpä isompaa lasta neljän seinän sisällä monta päivää peräkkäin. :) Tulet huomaamaan että ulkoilu päivittäin helpottaa huomattavasti arjen sujumista, ainakin meillä!

Kyllä meillä on ulkoiltu joka päivä suht samaan aikaan oli lapsia, vauvoja tai ei. Itselläni on ollut koko aikuisiän samanlainen päivärytmi ja jos oma ulkoilu jää väliin, niin on kyllä aika kurja olo. Samanlaiset ulkoilutottumukset haluan opettaa omille lapsille jo vauvasta asti.

Yhteistyössä