En uskalla muuttaa hiuksiani mitenkään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jumissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jumissa

Vieras
Todellinen first world problem, mutta menkööt! Eli haluaisin kovasti muutosta ulkonäkööni, mutta hiukseni on liian hyvät, että uskaltaisin muuttaa niitä mitenkään. Vyötäröpituiset, paksut, hyväkuntoiset ja hyvän väriset vaaleat hiukset. Raidoitan ja leikkautan kerran - pari vuodessa, ja sillä pysyy kampaus kuosissa. Omasta (ja monen muunkin) mielestä hiukseni on tosi kauniit ja saan paljon kehujakin niistä.

MUTTA. Haluaisin niin kovasti jotain muutosta! Tummempaa, lyhyempää tai kenties erilaista mallia. Mutta ei, en vaan uskalla. En mieti edes mitään "räväkkää kananpersettä", vaan paljon lievempiä muutoksia, mutta pelkään ihan liikaa, että "pilaan" jo muuten hyvät hiukseni ja tulen katumapäälle. Hiukseni kasvavatkin erittäin hitaasti... Pelkkä värinmuutos pelottaa, koska tumman pois vaalentaminen ja sen saaminen vielä hyvänväriseksi on kuitenkin pitkä prosessi ja kuivattaa hiukseni kenties jopa pilalle asti. Tai entä jos paluu värjäyskierteeseen onkin aivan surkea idea? Tällaista jossittelua harrastan päivästä toiseen :P

Ihan naurettavaa, tiedän kyllä itsekin, että hiukset on uusiutuva luonnonvara! Katselen aina kadehtien kaikkia jotka uskaltavat muunnella hiustyyliään. Usein toivon, että en olisi koskaan päättänyt kasvattaa hiuksiani pitkiksi, koska olen jäänyt niin jumiin niiden kanssa. Ei tämä nyt mikään elämäni suurin murhe ole todellakaan, mutta tällainen pieni häiritsevä juttu elämässä.

Onko täällä muita, jotka on jäänyt jumiin pitkiin hiuksiin ja ei niiden vuoksi uskalla tehdä mitään muutosta? Tai ihmisiä, jotka on kenties päässyt yli tästä ja tehnyt suuren hiusmuutoksen

Täällä yksi kateellinen pitkistä hiuksistasi! :wave:

Itse aina leikkautan polkkatukan, kun olen juuri kasvattanut pitkäksi ja AINA alan katua sitä jossain vaiheessa :(.

Sinuna en tekisi mitään liian radikaalia upeaan tukkaan, vaan lähtisin pienillä muutoksilla. Onko sulla otsista, sopisiko sulle oikein paksu sexy otsatukka? Sekin muuttaa ilmettä jo paljon :)

Tai anna kampaajan värjäillä vähän rohkeemmin, kuten esim. liukuvärjäysmeiningillä?

Itse aina haluan olla "rohkea" ja napsaista lyhyeksi, mutta sitten aina kadun sitä koska pitkä tukka on aina... pitkä tukka :). Toki polkassakin on puolensa, kuivuu nopeasti ja on tosi trendikäs kun laitan nätisti jne. Mut tämä vain mun mielipide!

Hmm, olen tylsä ja sanon että älä muuta, kuullostavat kauniilta. :D

Itse meinasin kyllästyä pitkiin punaisiini (työläs väri kampaajalta), ja otin välillä ruskeamman sävyn. Se oli kumminkin huono valinta, ja nyt olen taas punainen, niinkuin kaikki sanoo, että mun "pitää ollakin".

Tyttärellä on vaalea loivasti kihartuva pitkähkö "eloveenatukka". Ikää on kohta 12 v, ja se haluaisi leikkauttaa ne ja värjätä MUSTAKSI. :whistle:

Kerran leikkautin pitkät hiukset lyhyiksi ja joo, toista kertaa en sitä virhettä tee. Jotain pieniä muutoksia joskus teen: otan erisävyistä raitaa kuin yleensä (raidat on helpompi muuttaa entiselleen kuin koko pään värjäys), välillä tehdään kerroksia ja välillä vaan rikotaan. Etuhiusten pituutta kans voi vaihdella, välillä pitkät ja välillä melkein otsis.

Täällä on selvästi pitkien tukkien ystäviä :) Tykkään kyllä itsekin pitkistä hiuksista, lähinnä haluaisin itse radikaalia värimuutosta. Kuitenkin, jos tummassa en viihdykkään tarkoittaa se myös radikaalia pituuden menetystä, sillä tällaista luonnonvaaleata väriä en tule saamaan päähäni niin, että hiukset pysyy hyväkuntoisina. Eli vähän niinkuin pitkä ja vaalea TAI pitkä ja tumma, ilman mahdollisuutta takaisin vaaleaan. En ole vuosiin ollut enää hiustenvärjäys kierteessä, vaan tosiaan kerran kaksi vuodessa raidoittanut ja väri pysyy sillä hyvänä, omakin väri siis vaalea ja raidat vaan kirkastaa ja freesaa vähän hiuksia.

Rähinä-Reetta, ei ei tyttösi mustalle tukalle! Jostain syystä kaikki nuoret haluaa aina mustat hiukset, vaikka ne ei sovi oikeastaan kellekään suomalaiselle... Toivottavasti tyttösi unohtaa tämän mustan.

[QUOTE="A P";29354927]Täällä on selvästi pitkien tukkien ystäviä :) Tykkään kyllä itsekin pitkistä hiuksista, lähinnä haluaisin itse radikaalia värimuutosta. Kuitenkin, jos tummassa en viihdykkään tarkoittaa se myös radikaalia pituuden menetystä, sillä tällaista luonnonvaaleata väriä en tule saamaan päähäni niin, että hiukset pysyy hyväkuntoisina. Eli vähän niinkuin pitkä ja vaalea TAI pitkä ja tumma, ilman mahdollisuutta takaisin vaaleaan. En ole vuosiin ollut enää hiustenvärjäys kierteessä, vaan tosiaan kerran kaksi vuodessa raidoittanut ja väri pysyy sillä hyvänä, omakin väri siis vaalea ja raidat vaan kirkastaa ja freesaa vähän hiuksia.

Rähinä-Reetta, ei ei tyttösi mustalle tukalle! Jostain syystä kaikki nuoret haluaa aina mustat hiukset, vaikka ne ei sovi oikeastaan kellekään suomalaiselle... Toivottavasti tyttösi unohtaa tämän mustan.[/QUOTE]

Kokeilin myös tuota vaaleasta tummaan muutosta, ja kun on luonnostaan ihan blondi niin ei se oikeen toimi. Sit pitää useammin värjätä hiuksia, koska vaalea juurikasvu tummassa tukassa näyttää ihan hirveältä! Lisäksi ainakin mulla se tummanruskea haalistui tosi nopeasti, eikä siten näyttänyt kovin hyvältä. Jos siis olet luonnostaan vaalea, en ehkä suosittelisi kovin radikaalia muutosta väriin :) Tykkäsin kyllä tummastakin, mutta työläs se oli. Ja jossain kohtaa tulee aina se kaipuu takaisin vaaleaan :D

[QUOTE="A P";29354927]
Rähinä-Reetta, ei ei tyttösi mustalle tukalle! Jostain syystä kaikki nuoret haluaa aina mustat hiukset, vaikka ne ei sovi oikeastaan kellekään suomalaiselle... Toivottavasti tyttösi unohtaa tämän mustan.[/QUOTE]

No mä olen yrittänyt sanoa sille samaa, että harvoin suomalaiselle ihonvärille sopii ihan mustat. Saa nähdä miten käy kun ikää tulee lisää ja se päättää ettei asia kuulu mulle. :D

Elä tee liian isoa muutosta kerralla! Itsellä pitkät tummat hiukset joita sävytän, olleet jo iät ajat. Olen myös aina kaivannut muutosta mutta en ole uskaltanut otsista kummempaa. Ja sekin aina alkanut kaduttaa kun sen on leikannut. :D Mutta se kasvaa pian takaisin. Siispä testaa otsista, jotain pientä mallinmuutosta, lisää raitoja tms? Pienestä muutoksesta on hyvä lähteä!

Viimeksi haaveilin polkasta mutta lyhensin hiuksia 10-15 cm ja leikattiin hieman kerrostaen. Olen todella tyytyväinen tähän ratkaisuun. :)

No ota vähän tummempaa raitaa.

Mäkin viihdyn vaaleissa hiuksissani, mutta tummemmat raidat antaa lisää ilmettä :)
Ja helppo saada takaisin vaaleaksi, jos alkaa tympimään.

Jos mulla olisi kyseinen ongelma niin haluaisin pitää pitkät hiukset, mutta rohkeasti kerrostaisin niitä ja sitten ottaisen alle asteittain tummempaa väriä. Päällimmäinen kerros olisi siis vaalein ja lyhyin ja "syvemmälle" mentäessä väri tummuisi. Olisi aivan mahtavat hiukset sellaiset. Sitten jos niihin kyllästyisi niin ottaisin raitoja. http://www.fashonhair.net/wp-content/uploads/2011/10/Long-Hair-Styles-001.jpg
http://www.long-haircutstyles.com/wp-content/uploads/2013/10/Haircut-Styles-for-Long-Hair-with-Bangs.jpg

Yhteistyössä