En vaan tajua tuota miehen logiikkaa vaikka oltu kohta 20 v yhdessä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
Olin iltavuorossa ja soitin töistä päästyä miehelle et laittaa saunan päälle kun seuraavana päivänä aamuvuoro.
Mies sit alkaa selittään että joo sauna ollu illan päällä. Lapset oli hajottaneet isoveljen jättämän lasin pesuhuoneessa. Oli kuulemma komentanu lapset pois saunasta ilman pesuja ja laittanu ne nukkumaan. Kun lattiaa ei voinut märkänä siivota!

Ei sitte tullu mieleen lakasta enimpiä ja laittaa lapsille croksit jalkaan (kuitenkin koululaisia kaikki)? Ei kun tämä laittaa lapset nukkumaan ja odottaa että lattia lämmitys kuivaa lattian että voi sitten imuroida. Ihan hyvä idea muuten mutta kun pitäis porukan päästä pesulle. Ite sit ehdin nukahtaa ennen kuin mies sai lattian imuroitua. Tule sitte tökkimään kun oon jo tunnin nukkunu et nyt voi mennä pesulle. Eipä paljon kiinnostanut. Ja ei tuo kyllä naurattanut aamulla herätä viideltä kellon soittoonkaan.

Lapset kävi kuitenkin suihkussa aamulla ennen kouluun menoa. Heidän isoveljellään vapaapäivä joten oli sit heränny passittaan pienemmät pesulle ja kouluun kun ei miehen mielestä niin oleellista.

Ja joo ei paljon lasten hoitoon oo tarvinu sen osallistua. Ei vaan tajua että kun oon töissä ni asiat ei suju samanlai mitä mun kotona ollessa. Välillä tulee näitä totaalisia idiootti kohtauksia vaikka pääsääntösesti kyl ei moittimista.

Kun en periaatteestakaan alkanu lakaseen sitä lattiaa. Ei siis ollu tehny mitään asialle. Ja siis lasi särkyny joskus seittemän nurkilla illalla ja ite oli kotona joskus kymmenen maissa ni mun mielestä ois ollu aika kohtuullista et mies ois siihen mennessä siivonnu lattian edes jotenkin. Ja varsinkin kun vielä soitin eli oli 20 min aikaa vielä senki jälkeen.

Voi jumaliste mitä sontaa taas. Ihmettelen, miten jotkut miehet ylipäätään jaksavat elää ap:n kaltaisten naisten kanssa jotka vetävät herneen venttiiliin ja rääkyvät vielä tuntemattomille internetissä jostain täysin merkityksettömästä tai mielipuolisesta asiasta.

Toivon miehelle voimia ja rukoilen kaikilta jumalilta että hän löytää vielä uuden elämänkumppanin joka oikeasti osaa elää toisen ihmisen kanssa.

Eiköhän se aika nopeaa sen verran kuivu, et olis voinu siivota... Normi imuritki kyllä jonku verran kosteutta kestää.

Mutta tuota suihkuttelua sirujen pällä en nyt kyllä ymmärrä. Eikö ne sirut olis huuhtoutunu sinne viemäriin, jos siellä olis alkanu suihkutella? Passaako sinne nyt kovin läjäpäin siruja joutua?

No ei kyllä märkää lattiaa voi lakaista... Mutta lastalla nyt varmasti olis saanut suurimmat pois.. Ja lattiakin olis kuivunu nopeammin.
Eihän sinne suihkuun olis voinut mennä croksitkaan jalassa, koska ne lasinsirut ois menny lattiakaivon pohjalle aiheuttaa tukkeumaa, ja jos niitä ois sieltä koittanut saada kumihanskojen kanssa pois sit joskus kun putsaa kaivoa, nii olis saanut vain haavoja kun terävät reunat viiltää hanskat ja sormet auki. Että ihan fiksustihan miehesi asian mietti, sinä nyt et tajunnut asiaa...
Tokihan tämän olisi ratkaissut Sini lattiakaivon verkko, jota muutenkin olisi hyvä käyttää. Olisi voinut vaan huuhdella lattian suihkulla ja lastalla, ja heittää siivilän lasinsiruineen roskiin.
Harmi kun nämä kaikki asiat ei tullu kummallekaan mieleen.

Hmm.... Olisikohan sinun tarpeesi saada lapset pesulle tiettyinä päivinä? Mitä kamalaa tapahtuu, jos peseytyvätkin vasta seuraavana päivänä? Vanhin lapsi sitten sinua miellyttääkseen heräsi passittamaan pikkusisaruksensa suihkuun. Jäi vaikutelma, että haluat pitää kaikki langat käsissäsi ja haluat, että asiat tehdään sinun tavallasi. Teet kuitenkin vuorotyötä ja poissa ollessasi mies on vastuussa. Hänellä on ilman muuta oikeus tehdä asiat omalla tavallaan. Voisitte kumpikin keskittyä arvostamaan toistenne vanhemmuutta :)

Yhteistyössä