En voi uskoa millaisen idiootin kanssa olen mennyt naimisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaarrgghhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaarrgghhh

Vieras
Voi perkele tuota ääliötä. Lapsemme aloitti tällä vkolla päivähoidon. Jo keväällä varmistin mieheltäni, että hän saa järjestymään vapaapäivät tähän hoidon alkuun, että on mukana tutustumassa. Eilen kävivät lapsen kanssa sovitusti tutustumassa hoitopaikkaan. Tänään oli sovittu, että hän on aamupvän hoidossa mukana ja lapsi jää sitten syömään ja päikkäreille hoitajan luo. Mutta, mitä tekikään älykäs mieheni, jätti lapsen heti aamusta yksin hoitoon. Miten voi olla niin vaikeaa hoitaa yksi asia sovitusti??? Ja lapsi tässä ihan eniten surettaa, hän on kuitenkin alle 2-v ja eipähän tuo kovin pehmeä lasku sitten hoitoon ollut.

No jospa se jääminen sujui sinne hyvin, että lapsi viihtyi ja kaikki sujui hyvin. Miehesi mielestä oli parempi lähteä siinä vaiheessa. Miehilläkin kun oikeus antaa mielipide lasten kasvatukseen yms.
Itse poistuin myös n. Tunnin kuluttua ekana hoitopäivänä.

Ihan mielenkiinnosta... Kuinka paljon te keskustelette sun miehen kanssa lastenne asioista ja kasvusta ja kasvatuksesta yms?

Onko mies ymmärtänyt, miksi sinä haluat järjestää sen pehmeän laskun lapselle päivähoidon aloitukseen vai onko tämä koko pehmeä lasku ollut sellainen aihe, että sinä olet ilmoittanut miehelle, että näin tapahtuu ja mies on todennut "joo" samaan aikaan, kun asia on mennyt sisään toisesta korvasta ja ulos toisesta korvasta?

Meillä ei toiminut esikoisen kanssa sit alkuunkaan se että olisin ollut mukana, istui mun vieressä kokoajan. Tykkäsi kyllä katsella ja touhutakin mutta mun olis pitäny leikkiä kanssa. Sovittiin sit hoitajan kanssa että tuon aamulla ja lähden samantien.
Kerroin lapselle että huomenna hän jää sitten ihan oikeesti hoitoon, aamulla vien sanoin heipat ja lapsi meni tyytyväisenä leikkimään, hetken olin aulassa ja kuuntelin - no panic - se oli sit siinä

Niin, siis itse palasin nyt töihin ja hoitajan lomien emme päässeet aiemmin tutustumaan. Ollaan puhuttu miehen kanssa aika paljon näistä hoitoon liittyvistä asioista, kun tässä oli niiden suhteen monta mutkaa matkassa. Ja mielestäni tämä oli täysin aukoton ja selkeä sopimus, että näin toimitaan.

Ja jotenkin pöyristyttää ihan kamalasti myös, että kun miehellä on kerrankin ollut joku YKSI asia hoidettavana lapsen kanssa, niin ei vaan voi luottaa, että tekee miten on sovittu. Miehen töiden takia minä olen käytännössä ollut yh.

miten lapsella oli hoidossa mennyt?
Ja en minä nyt ymmärrä että vedät kauheen pultin tuosta. Jos lapsella mennyt hyvin ja mies on asian sillä hetkellä katsonu että niin on parempi toimia. Ei ne miehetkään ole automaatisotavia koneita ;)

Eikun se piti vielä sanoa, että jos nyt unohdetaan vielä kaikki muut asiat tästä, niin lapsellehan oli myös koko ajan puhuttu, että hän menee isin kanssa hoitotädin luo ja siinä uskossa lapsikin matkaan lähti. Minusta tuo on ihan merkittävä petos lapsen luottamusta kohtaan, että hänet sitten jätettiinkin sinne yksin.

Miehet on joskus hiukan...miehiä. Toistoa toiston perään, sillä lailla on toivoa saada ne ymmärtämään :D

Mutta tuskin alle 2 v lapsi sai mitään traumoja siitä, että hänelle oli puhuttu että hän menee isin kanssa hoitotädin luo, ja sitten isi jättikin hänet sinne (ja isin kanssahan hän sinne kuitenkin meni, joten...). Ja nimenomaan ilman vanhempiahan lapsen pitää oppia hoidossa olemaan, eikä vanhempien kanssa - mä (eikä myöskään poikani lto) en näe ideaa siinä että ekana lapsi totutetaan olemaan hoitopaikassa vanhemman kanssa, ja sitten ilman vanhempia, kun lapsen voisi heti alussa opettaa olemaan siellä ilman vanhempia.

Viimeksi muokattu:
Nyt kuulostaa hieman siltä kuin haluttaisiin tehdä kärpäsestä härkänen. Se on uskomattoman monta asiaa, mikä saattaa unohtua miehen päässä ihan lyhyelläkin ajalla. Tai hän saattaa ymmärtää asian aivan eritavalla, kun sinä. Meillä näin käy jatkuvasti. Lapselle ei varmaankaan ole traumoja jäänyt, koska hän kuitenkin isän kanssa sinne meni. Et ole vielä vastannut miten lapsellasi meni hoidossa. Vai onko tämä nyt kuitenkin sellainen periaatekysymys, vaikka lapsella olisikin ollut kiva hoitopäivä?

Te olitte yhdessä puhuneet tuollaisen sopimuksen. Mies kuitenkin katsoi oikeudekseen lukea tilannetta ja tehdä lopullinen päätös näkemänsä perusteella. Oletan siis että isä näki lapsen pärjäävän hyvin ja koki olonsa tarpeettomaksi.

Minusta voit olla vähän äreä, mutta ei tosta kauaa kannata riidellä. Tuo on niin miehille ominaista käytöstä.

Tota. Jos sä olisit sopinut miehen kanssa saman asian, ja sä olisit mennyt viemään lasta sinne ja sitten lapsi olisikin viihtynyt, vaikka suorastaan vaatinut että haluaa jäädä yksin sinne niin olisitko sä kysynyt mieheltäsi lupaa että saatko jättää lapsen sinne....?

Yleensä näissä tapauksissa "me sovittiin" tarkoittaa sitä, että kaiken muun korvien ohi menevän turhan jäkätyksen ja pälätyksen sekaan nainen on yksipuolisesti kertonut oman mielipiteensä hoitoasiasta ja olettaa että mies tietenkin hyppii tämän mukaan. Mies on on vastaillut tähän "kyllä", "niin" ja "hmmm", keskittymällä asiaan yhtä paljon kuin naisen muihinkin samassa yhteydessä kertomiin tärkeisiin asioihin, kuten Kaisan uusiin kenkiin ja naapurin verhojen väriin.

[QUOTE="vieras";24368514]Nyt kuulostaa hieman siltä kuin haluttaisiin tehdä kärpäsestä härkänen. Se on uskomattoman monta asiaa, mikä saattaa unohtua miehen päässä ihan lyhyelläkin ajalla. Tai hän saattaa ymmärtää asian aivan eritavalla, kun sinä. Meillä näin käy jatkuvasti. Lapselle ei varmaankaan ole traumoja jäänyt, koska hän kuitenkin isän kanssa sinne meni. Et ole vielä vastannut miten lapsellasi meni hoidossa. Vai onko tämä nyt kuitenkin sellainen periaatekysymys, vaikka lapsella olisikin ollut kiva hoitopäivä?[/QUOTE]

Tämä nimenomaan on periaatekysymys. Lapsi ei ollut itkenyt hoidossa, tosin ei juuri muutoinkaan itke. Ei ollut syönyt tai nukkunut päiväunia. Toisten lasten kanssa oli tullut juttuun. Minä en pidä kohtuuttomana ylihuolehtimisena sitä, että alle 2-v lapsella olisi kahtena päivänä mahdollisuus tutustua täysin uuteen paikkaan ja ihmisiin siten, että siinä on oma vanhempi mukana.

• Tykkää
Reactions: Uudi
Joo, kyllä mäkin olisi hermostunut. Meidän poika ainakin
tarvitsi ekana päivänä jonkun mukaansa, törkeää että isä vain
häipyi paikalta. Miksei mies voinut sitten sanoa jo etukäteen, että aikoo toimia näin? Plus mitä hoitaja sanoi, oliko asiasta sovittu hänen kanssaan vai patistiko hän isää jotenkin lähtemään?

Niin ja en myöskään pidä kohtuuttomana räyhäämisenä sitä, että sovituista asioista pidetään kiinni. Lapsi ei todellakaan ollut itse pyytänyt, että haluaisi jäädä hoitoon yksin, mutta tottahan sinne jäi, kun kerran jätettiin. Kyllä ne lapset ehtii siellä hoidossa viettämään aika paljon elämästään, sitä arkea ja rumbaa sen kanssa on ihan riittämiin. Aika isosti on ajateltu, jos tosiaan tuollaisen taaperon vain oletetaan "pärjäävän" ja vähätellään tätä hoidon aloittamista. Eikähän lapsi siinä iässä itse osaa kovin monimutkaisesti selittää, että miltä hoitoon jääminen tuntuu.

• Tykkää
Reactions: Uudi

Yhteistyössä