En voi ymmärtää yletöntä mässäilyä ja herkkujen ahmimista, varsinkaan aikuisilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hei haloo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hei haloo"

Vieras
Oltiin perjantai-iltana kylässä miehen siskon luona. Sisko oli järjestänyt grillikestit. Lapsia näissä juhlissa oli vain meidän perheellä ja miehen siskolla.
Kutsuttaessa esitti toiveen, että mentäisiin nyyttärimeiningillä, makkarat ja oluet he hoitavat, mutta _herkkuja_ olisi suotavaa kaikkien tuoda.

Mentiin paikanpäälle, purin ostoksemme jääkaappiin ja keittiön pöydälle ja lähdin terassille istuskelemaan muiden kanssa. Miehen sisko kävi sisällä ja tuli sitten takaisin terassille ja pyysi minua piipahtamaan hänen kanssaan keittiössä. Kysyi sitten heti, että mitä toin lapsille ja mitä jälkiruokia muutenkin olin ottanut mukaan?

Noh, olin sitten ostanut grillattavaksi täytettäviä herkkusieniä, olin tehnyt salaatin ja toin kaksi pulloa kuohuvaa. Eli ystävällisyyttäni pyytämättäkin extraa. Jälkiruokapuolelle olin ostanut sitten erilaisia juustoja, suolakeksejä ja viinirypäleitä. Ei kelvannut ei. Ja olisihan se pitänyt arvata.

Kun makkarat oli grillattu, vedetty huiviin ja olutta tovi litkitty, haki miehen sisko monta kulhoa sipsejä, lapsille tuuttijäätelöt ja paketillisen keksejä. Kun pöytä huojui näistä _herkuista_, kehtasi vielä minulle manata etten ollut mitään tuonut, kun hän oli ihan "tarkoituksella jättänyt karkit pois, koska ajattelin sinunkin tuovan jotakin makeaa." Nämä kolme muuta paikalla ollutta pariskuntaa olivat tuoneet myös sipsejä ja suklaata, joten valikoimaa ei kuulemma lapsien makuun ollut.

Sitten alkoi _herkkujen_ mättäminen. Miehen sisko veti ystävineen sipsejä ja suklaata naamariin kuin maailmanloppu olisi ollut tulossa. Lapset huusivat lisää jäätelöä viiden minuutin jälkeen, kun omani heittivät tyynesti paperit roskiin ja olivat tyytyväisiä. Meni alle puoli tuntia ja miehen sisko sekä tämän mukulat manasivat sokeripommien puuttumista kovaan ääneen. Ja anteeksi nyt vaan, sen näkee että _herkut_ maistuvat.

Ilta oli muuten ihan mukava ja seura siedettävää, mutta miehen sisko oli vielä tänään miehelleni laittanut viestiä, että "mites se teidän Mirkku nyt niin ajattelematon oli?"
Oli kuulemma outoa tuoda ruokaa, joka kelpaa vain omalle perheelle. Haistakoon paskan, en muista koska olisin ollut näin raivona.

Onko oikeasti olemassa tuollaisia _herkku_perseitä aikuisissa ihmisissä, jotka jaksavat mököttää _herkkujen_ perään monta päivää? Ja opettavat lapsille vielä saman skeidan mättämistä.

[QUOTE="Hei haloo";28503997]
Oli kuulemma outoa tuoda ruokaa, joka kelpaa vain omalle perheelle. Haistakoon paskan, en muista koska olisin ollut näin raivona.
[/QUOTE]

Tämä on kyllä totta. Kun yhdessä tehdään, kaikkia pitää ajatella. Usein minäkin vien jotain sellaista jota en kyllä itse ikimaailmassa söisi, mutta muut tykkäävät.

Muuten en ota jantaa apn aloituksenn.

Kukin pitää herkkuina eri juttuja mutta jos jotain tiettyä haluaa tuotavan niin sitten kannattaisi avata suunsa ja pyytää sitä, tai jos kyse on ihan oleellisesta jutusta niin hankkia se itse. Huonoa käytöstä muutenkin valittaa toisen tuomisista, sulla oli tosi hyvät tuomiset kuitenkin. Itsensä se miehen sisko siinä vaan nolaa. Jos vielä ottaa puheeksi niin vastaisin että ensi kerralla sitten lista perään kiitos kun ei kuitenkaan kelpaa kuin ne mistä itse tykkää.

• Tykkää
Reactions: Halikatti
Mä en nyt ymmärrä miten ap ei ajatellut muita? Vei salaattia, grilliherkkusieniä, skumppaa, suolakeksejä, juustoja ja viinirypäleitä. Skumppaa lukuunottamatta meillä olisi noita ahminut koko poppoo lapsia myöten. Ihan perus grilliruokalisuketta käsittääkseni?

Whatever

little_britain_whatever.jpg

En tunne tuollaisia sokeri hirmuja. Arvasitko että tulijaisesi eivät miellytä? Minusta on juhlien emännältä todella epäkohtelijasta urputtaa vieraiden tulijaisista, eli ihan turhaa marmatusta olet nyt saanut niskaasi.

Mutta on myös hyvä yrittää arvioida juhlien muut tarjonnat ja vieraat. Jos ei ole varma millaista ruokaa nyyttäreille kuuluisi viedä niin kannattaa kysyä. Sun tuomiset tais olla vähän liian hienoja, eikä muut osannut arvostaa niitä.

Siis voiko olla ihmisiä, joille eivät kelpaa juustot, suolakeksit ja viinirypäleet? :xmas:

No vähän samaa mietin...kyse ei voi olla kuitenkaan vähähiilarisesta dieetistä kun kerta suklaata vedettiin kaksin käsin... ;)

Mutta ymmärrän kyllä emännän harmituksen. Kun napa on täynnä sipsiä ja suklaata niin joku irtissekoitus olisi kyllä tehnyt hyvää.... :D

kaikki lapsethan tykkää täytetyistä herkkusienistä ja vetää päälle kuoharii. Ihan turhasta valitti kyl :D

Ei kai kaiken pöydässä tarvitse olla lapsille suunnattua? Olihan siinä myös salaattia, suolakeksejä, juustoja ja rypäleitä. Meidän muksut olisi tosiaan syöneet noista tarjoiluista kaikkea muuta kuin skumppaa ja ehkä herkkusieniä, en muista onko niitä yleensä syöneet.

[QUOTE="Lissu";28504126]Ei kai kaiken pöydässä tarvitse olla lapsille suunnattua? Olihan siinä myös salaattia, suolakeksejä, juustoja ja rypäleitä. Meidän muksut olisi tosiaan syöneet noista tarjoiluista kaikkea muuta kuin skumppaa ja ehkä herkkusieniä, en muista onko niitä yleensä syöneet.[/QUOTE]

Unohdetaan vaan lapset,mitäs niistä väliä.

"ja ehkä herkkusieniä, en muista onko niitä yleensä syöneet"
Et muista? joopa joo :D

Muistatkohan sä edes vahtia lapsiasi :D

Olin kyllä ajatellut, että tuomiseni olisivat tehneet paremmin kauppansa. Salaatti ja osa juustoista kelpasivat, tosin ei miehen siskon lapsille. En miettinyt kummemmin tätä nyyttärijuttuja, ostin omasta mielestäni ihan perustarjottavia. Olivat sitten kai liian hienoja.

Tekisi mieli soittaa miehen siskolle, mutta mies kieltää. Olisi laittanut edes ton tekstarin mulle, eikä miehelleni! Seuraavista kutsuista kieltäydyn.

Unohdetaan vaan lapset,mitäs niistä väliä.

"ja ehkä herkkusieniä, en muista onko niitä yleensä syöneet"
Et muista? joopa joo :D

Muistatkohan sä edes vahtia lapsiasi :D

Eli teillä on pöydässä pelkästään ruokia mitä lapset syö, ei mitään sellaista mistä aikuiset tykkää mutta ei ehkä lapsille maistu? Sääli.

Ja en tosiaan muista ihan tarkkaan mitä lapset viime kesänä söi, ei ole ollut tapana opetella ulkoa. :D

[QUOTE="Aloittaja";28504181]Olin kyllä ajatellut, että tuomiseni olisivat tehneet paremmin kauppansa. Salaatti ja osa juustoista kelpasivat, tosin ei miehen siskon lapsille. En miettinyt kummemmin tätä nyyttärijuttuja, ostin omasta mielestäni ihan perustarjottavia. Olivat sitten kai liian hienoja.

Tekisi mieli soittaa miehen siskolle, mutta mies kieltää. Olisi laittanut edes ton tekstarin mulle, eikä miehelleni! Seuraavista kutsuista kieltäydyn.[/QUOTE]

Ei sun tarjoiluissa mitään vikaa ollut, miehesi sisko vaan kuulostaa tyypiltä joka pyytää kaikkia tuomaan "jotain hyvää" ja sitten vetää kilarit kun merkkarit olikin vihreitä eikä punaisia.

Ihan perusruokaahan nuo ovat, minun lapseni olisivat syöneet oikein mielellään skumppaa lukuunottamatta. Ehkä nuo eivät välttämättä kuulu kategoriaan "herkkuja", itse olisin vienyt jotain makeaa jälkiruokaa tuolla pyynnöllä, esim. tehnyt jonkin kakun/tortun tai sitten jotain moussea, sekä hedelmiä. Karkkia en kyllä minäkään olisi vienyt, ei olisi käynyt mielessäkään kun toinen lapsistani ei karkkia syö. Todella epäkohteliasta emännältä valittaa tuolla lailla, varsinkaan vielä seuraavana päivänä.

[QUOTE="Lissu";28504195]Eli teillä on pöydässä pelkästään ruokia mitä lapset syö, ei mitään sellaista mistä aikuiset tykkää mutta ei ehkä lapsille maistu? Sääli.

Ja en tosiaan muista ihan tarkkaan mitä lapset viime kesänä söi, ei ole ollut tapana opetella ulkoa. :D[/QUOTE]

Oletpa sä olevinas nokkela ;)

ja äiti kyllä tietää mitä lapset syö

Makunsa kullakin, tuokoot kaikki sitä mitä oma porukka tykkää syödä, tai sitten sovitaan yhdessä mitä kukakin tuo.

No jaa, mulle ei olisi ollut tuolla mitään muuta syötävää kuin se salaatti, ehkä pari sipsiä olisin ottanut, ja jos se jäätelötuutti olis mullekin suotu :) en siis tykkää oluesta, viinistä, makkarasta, herkkusienistä, suolakekseistä, jne.

Oletpa sä olevinas nokkela ;)

ja äiti kyllä tietää mitä lapset syö

Ehkä jos lapset on kovin ronkeleita ruokansa kanssa, meillä yleensä syövät mitä eteen kannetaan. On nuo varmaan grillattuja sieniäkin viime kesänä maistaneet mutta en muista tykkäsivätkö, luultavasti söivät sillä molemmat pitävät pekonista ja tuorejuustosta (mitä meillä ainakin noissa sienissä yleensä on).

Tiedän kyllä äidin joka tasan tarkkaan jo etukäteen tietää mitä lapsi suostuu pöydästä syömään ja kertoo sen myös lapsen kuullen niin suureen ääneen, ettei lapselle tule mieleenkään maistaa mitään muuta... on tietysti nirsojakin lapsia mutta ainakin tässä tapauksessa syypää on äiti, joka jo etukäteen vie lapselta halun kokeilla mitään muuta kuin jauhelihaa ja makaronia.

Vähän aiheen vierestä... :D

Yhteistyössä