En ymmärrä vanhempia jotkaa ostaa alle 10v lapselle joululahjaksi vaatteita tms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
vanhemmat lapsethan nimenomaa toivoo tietynlaiseia vaatteita että silloin viisasta,mutta kun jotkus ostaa jollekkin esim 5 tai 6 v jne vaatteita tai jotain lakanoita,pyyhkeitä lahjaksi,luulen että se on vähän pettymys enemmänkin varsinkin siis poikalapsille..meillä välillä sukulaiset on ostanut pojalle vaatteita eikä siinä mitään ihan ok,mutta koen että ne on enemminnkin lahjoja mulle,kun ei tarvii nyt sitä tiettyä vaatetta lapselle itse ostaa,säästyy rahaa,mutta ei lapsi siitä niinkään innostu.ja nyt ennnen kuin joku kirjottaa ja räpättää vastaan,niin tarkoptan tässä viestissä nyt lähinnä POIKAlapsia

No joskus se vaan on sellainen elämäntilanne, että rahat on laitettava tarpeellisiin juttuihin, ei turhuuksiin. Ilamn uusia lekuja kun pärjää :whistle: Tai sitten voi olla kysymys arvoista...

Ohoh. Ja meidän poika kun on aina tykännyt niistä villasukista, jotka joulumuori on kirjaillut juuri hänen idoliensa mukaisesti (esim. superman, batman jne). Samoin on saanut joskus vaatekappaleita, jotka muistaa vielä pitkään, että ne on joulupukilta saatuja.

Kyllä mä olen nytkin ajatellut suurimpien tämänhetkisten suosikkien mukaiset pyyhkeet tenaville ostaa. Tietenkään lapset eivät saa pelkkiä vaatteita mutta pelikonsolien, legojen yms lisäksi jotkut lahjat voivat olla käytännöllisempiäkin.

Mun 4 v. tytön ykköstoive tälle joululle oli yks tietty vaate. =)

Älä siis yleistä. Jotkut lapset tykkää myös niistä vaatelahjoista. Ja pussilakanoista. Mun tyttö toivoi sellaistakin (yhtä tiettyä). :whistle: Olis aivan onnessaan omasta muumi-pyyhkeestä, kun veikallaankin on.

Toki tykkää ja saa myös lelulahjoja. Mut ei ne aina ole epätoivottuja nuoremmillakaan.

Meidän poika on ilahtunut kovasti lakanoista, joissa on ollut oma suosikkihahmo. Viime jouluna sai Angry birds lakanat, pienempänä muumilakanat ison peiton kera. Suosikkihahmo vaatteetkin on ollut mieleisiä. Tosin kohta 10 v täyttävänä alkaa olla aika tietoinen siitä, mikä kelpaa päälle.

No kyllä on munkin mielestä ankeaa ostaa lapselle joululahjaksi vaatteita, kun niitä pitää lapselle nyt muutenkin ostaa. Joulunahan on tarkoitus saada jotakin spessua :) Vai onko tosiaan niin, että joissain perheissä lapset saa uusia vaatteita vain jouluna ja syntymäpäivänään?

[QUOTE="hmm";27572048]No kyllä on munkin mielestä ankeaa ostaa lapselle joululahjaksi vaatteita, kun niitä pitää lapselle nyt muutenkin ostaa. Joulunahan on tarkoitus saada jotakin spessua :) Vai onko tosiaan niin, että joissain perheissä lapset saa uusia vaatteita vain jouluna ja syntymäpäivänään?[/QUOTE]

Voi kyllä mä ostan meidän lapsille ihan liikaa vaatteita muutenkin. Mutta myös leluja... :D

Molempia on, mutta silti on aina joku, jota tyttö toivoisi.

Olipa huono valitusvirsi. Meidän poika on kyllä tykännyt ihan VAATTEISTAKIN. On ollut hyvillään kun on tullut kiva yöpuku, pyyhe, lakanat jne. Sun pojastas taitaa tulla just sellain mamman pikku paskahousu, joka ei tulevaisuudessa osaa tehdä mitään parisuhteessaan kuin löhötä sohvalla ja narista.

meilläkion poika tykkää hirveesti kun oon ostanu legoninja ja angrybirds pyyheet ja lakanat,ja monia vaatteita missä koreilee suosikit spidermanit sun muut,tykkäää toooosi paljon! mutta en siltikään antais lahjana,vaan ostan ihan siis muutenkin.lahjaksi tulee jotain josta lapsi tosiaankin hyppii onnesta tasajalkaa,koska se lapsen ilo saa mut myös onnelliseksi:)

Mä olen juuri sellainen vanhempi, joka ostaa lapselle lakanasetin tai pyyhkeen tai vaatteen. Sukulaiset ostaa niitä leluhärpäkkeitä taas tuvan pullolleen, niin ei tulis mieleenkään ostaa lelua. Ja meillä pukki tuo kaikki lahjat, joten ei se lapsi tiedä kuka on minkäkin ostanut.

Olipa huono valitusvirsi. Meidän poika on kyllä tykännyt ihan VAATTEISTAKIN. On ollut hyvillään kun on tullut kiva yöpuku, pyyhe, lakanat jne. Sun pojastas taitaa tulla just sellain mamman pikku paskahousu, joka ei tulevaisuudessa osaa tehdä mitään parisuhteessaan kuin löhötä sohvalla ja narista.
oho,kylläpä paistaa kateus tässä viestissä! :/

Jaa...no meillä on molemmat pojat (8- ja 5-v.) toivoneet pehmeitä paketteja ja nimenomaisesti vaatteiden muodossa. Ja aina ovat olleet pehmeistä paketeistaan ihan yhtä otettuja kuin niistä kovistakin. Ja talon tyttökin (3v.) nuoresta iästään huolimatta osaa kiittää ja iloita vaatelahjoista, kumma juttu ;)!

Meille kun jokainen lahjaksi saatu paketti on se spesiaali :). Ajatuksella hankittu juuri kyseiselle lapselle. Onneksi he ymmärtävät sen.

• Tykkää
Reactions: Minni:)
meilläkion poika tykkää hirveesti kun oon ostanu legoninja ja angrybirds pyyheet ja lakanat,ja monia vaatteita missä koreilee suosikit spidermanit sun muut,tykkäää toooosi paljon! mutta en siltikään antais lahjana,vaan ostan ihan siis muutenkin.lahjaksi tulee jotain josta lapsi tosiaankin hyppii onnesta tasajalkaa,koska se lapsen ilo saa mut myös onnelliseksi:)

No tätä mä nyt tarkoitin, siis muuten vaan voi ostella näitä lintulakanoita ja hämylisukkia, joista muksut tykkää, ja jouluksi sitten niitä superriemunkiljahduksia aikaansaavia lahjoja <3

Mun lapsi on ainakin tosi innoissaan jos saa vaatetta joululahjaksi. Viime joulunakin hihku onnesta kun sai yksiväriset villasukat. Ja muistaa hyvin mitä vaatetta on saanut pukilta jouluna. Kyllä mun mielestä se on vaan niin että täytyy sitä muutama pehmeäkin paketti olla. :)

oho,kylläpä paistaa kateus tässä viestissä! :/

Siis mikä helvetin kateus???? Luuletko urpomamma että meidän lapset ei muuta saa kuin niitä vaatteita vai? Sitäkö raukka luulit? No luulit väärin. Mä veikkaan että mm. viime jouluinen lahjaröykkiö oli isompi kuin yhdelläkään muulla palstaisella eikä tosiaan ollut pelkkiä vaatteita. Niin että tunge se iänikuinen kateuskorttisi jonnekin syvälle mihin aurinko ei tule koskaan paistamaan. Ärsyttää niin tällaiset kateus sitä kateus tätä, voi juma, ihan kuin ei muuten voisi olla mitään mieltä!

Ja mun pojasta ei tule mitään vellihousua vaikka saakin lahjaksi vaatteita ja pyyhkeitä joista tykkää! Hänestä ei kasva myöskään sellainen mies jolla on sormi keskellä kämmentä!

[QUOTE="vieras";27572012]vanhemmat lapsethan nimenomaa toivoo tietynlaiseia vaatteita että silloin viisasta,mutta kun jotkus ostaa jollekkin esim 5 tai 6 v jne vaatteita tai jotain lakanoita,pyyhkeitä lahjaksi,luulen että se on vähän pettymys enemmänkin varsinkin siis poikalapsille..meillä välillä sukulaiset on ostanut pojalle vaatteita eikä siinä mitään ihan ok,mutta koen että ne on enemminnkin lahjoja mulle,kun ei tarvii nyt sitä tiettyä vaatetta lapselle itse ostaa,säästyy rahaa,mutta ei lapsi siitä niinkään innostu.ja nyt ennnen kuin joku kirjottaa ja räpättää vastaan,niin tarkoptan tässä viestissä nyt lähinnä POIKAlapsia[/QUOTE]

minusta olet tyhmä sovinisti-sika. Muistapas pitää kuria sille POIKAlapsellesi.

Mä kysyin tänään mun 4 vuotiaalta pojalta mitä toivoo joululahjaksi. Vastasi: "No mä haluaisin alushousuja ja paitoja... ja lasten pianon." Tässä järjestyksessä. :)

[QUOTE="maami";27572097]Mun lapsi on ainakin tosi innoissaan jos saa vaatetta joululahjaksi. Viime joulunakin hihku onnesta kun sai yksiväriset villasukat. Ja muistaa hyvin mitä vaatetta on saanut pukilta jouluna. Kyllä mun mielestä se on vaan niin että täytyy sitä muutama pehmeäkin paketti olla. :)[/QUOTE]
Juu,toki,toki.kyllä mun mielestä myös pitää olla pehmeitäkin paketteja.lähinnä tässä hain takaa sitä että en ymmärrä jos lahjat koostuu lähes pelkästään vaatteita ym.mutta ei leluista.surullista,siis sen ikäisille:(

Joskus pojalle mieluisimpia lahjoja on ollut traktori-paita, mieluisia lahjoja on ollut jotkut muutkin vaatteet. Ehkä en ihan ymmärtäisi jos kaikki (tai se ainut) lahja olisi vaatteita, mutta jos vanhemmat tietää että joku toive lelu tai vastaava tulee jostakin toisesta paketista niin miksi ei voisi olla vaatteitakin. Varmasti riippuu toki lapsestakin... ja vaatteesta.

muistan kun oli teini ja pikkuveli oli eskari-ikäinen niin aina kun hänen kouraan osui vaatepaketti niin velipoika porreusi noitumaan että

"ei perkele, taas näitä pehmeitä paketteja"

siis tarkennan vielä että tarkoitin että lapselle annetaan pehmeitä paketteja niin että lahjat koostuu suuremmalti osin (ellei ääritapauksessa jopa kokonaan niistä)eikä sitten kuin vaan muutama lelu,pahimmillaan siis ei sitäkään :(

Yhteistyössä