Mitä tekisin?Mulla todettiin lokakuussa endometrioosi.Endometriooma oikeessa munasarjassa,5x6cm. Vasemmassa pienempi. Laparoskopia oli maanantaina ja tässä vielä toipilaana. Endo levinnyt peräsuolen tienoolle,virtsarakon pinnalle ja kohdun takana. Mulla lapsi ollut haaveissa 2003 asti,yriystä olikin 2008 asti. Mies vaihtui ja nyt lääkäri patistikin tekemään lapsia heti. Kirjoitti myös e-pillerit endon hoitoon. Lääkäri väläytti,että jos joudutaan leikkaamaan loputkin vuoden sisällä,niin se on jo taas suurempi operaatio. Antoi vuoden aikaa raskautua keinolla millä hyvänsä..Mitä nyt teen? Kuinka kauan tulee odottaa että voi alkaa yrittämään. Ovis oli eilen,ke näkyi hyvänkokoinen rakkula vasemmassa munasarjassa. Nuo leikkausarpien kivut ei anna periksi touhuiluun..
Pitääkö mun aloittaa pilsut kunhan menkat alkaa vai voinko jo alkaa yrittämään? Lääkäri ei puhunut juurikaan mitään raskauden yrittämisen aloittamisesta. Pelkään,että jos aloitan nyt pillerit joksikin aikaa,niin lapsen saaminen taas pillerit lopetettua vaikeutuu..Ja oikea munasarja on ikäänkuin puhaltamaton ilmapallo ja lääkäri tuumasi että palautuu hiljalleen,pitkä prosessi! Eli vasen vain toimii, mutta eikös se ole niin että vuoroin oikeasta, vuoroin vasemmasta irtoaa munasolu, eli joka toinen kk olisi mahdollista raskautua? Koko sairaalareissu oli niin outo, eikä väsyneenä ja lääketokkuroissaan tajunnut asioista kysellä.. :headwall: :kieh:
:'( |O