Hae Anna.fi-sivustolta

Energioiden

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä vaistoaminen, 20.03.2006.

1. vaistoaminen Vierailija

Olen huomannut, että minulla on kyky vaistota ja aistia ihmisten (ja kai eläintenkin, ainakin oman kissan) energiakenttiä. Eli vaistoan hyvin helposti ihmisistä erilaisia tunnetiloja mukaan luettuna henkisen tasapainon/epätasapainon. Voimakkaat tunteet aistin todella selvästi (jollain tavalla suorastaan näen ne) ja esim. pariskuntien ja ystävien väliset ""voimasuhteet"" ja suhteen syvyyden. Haluaisin oikeastaan tietää, että onko minulla mahdollisuutta kehittää tätä ""kykyä"" johonkin suuntaan ja muutenkin haluaisin tietää, että mistä oikein on kysymys? Onko tämä kovinkin yleistä vai onko tämä edes oikeasti kyky vaiko kaikilla ihmisillä olevaa perusvaistoa?

Olen aina ollut herkkä tällaisille asioille. Muistan jopa lapsuudesta tilanteita, joissa olen vaistonnut aikuisten ihmisten hiljaiset tunteet minua kohtaan, erityisesti negatiiviset muistan selvästi. Suvussani on ties kuinka monenteen polveen henkistä herkkyyttä (näkyjä, ennustamista jne.). Olen ollut tietoinen myös näistä omista ""kyvyistäni"", mutta vasta viime aikoina olen huomannut niiden vahvistuneen entisestään. Olen ajatellut sen johtuvan jotenkin iästäni, sillä koen vasta nyt ""kasvaneeni aikuiseksi"". Ns. yliluonnollisia kokemuksiakin on muutamia, mutta aikaisemmin olen yrittänyt aktiivisesti väistellä niitä kertymästä lisää...

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Olisin kovin kiinnostunut kuulemaan niistä. Samoin tosiaan jos joku osaisi kertoa, onko tätä mahdollista kehittää johonkin suuntaan ja jos niin miten? Onko kirjallisuutta/saitteja aiheesta?

2. up Vierailija

3. ap Vierailija

Eikö kellään ole tietoa tai kokemuksia vastaavasta?

4. ilman vastausta... Vierailija

On.On myös muuta tähän liityvä.Miksi ma menen kuvien sisään? Miksi TV käynnisty itsestään? Miksi kaikki kellot kerralla pysähty?Miksi vastaus tule enne keskustelu alkua?Jym.,ym.,ym.
    Miksi?

5. Mariah Vierailija

Aina on mahdollista kykyjä kehittää, itselläni samaa, eikä ole aina helppoa olla tämän asian kanssa, no kun kehittyy myös samalla oppii olemaan ja suojautumaan tarvittaessa.
    kykysi kehittyy varmasti myös itsekseen jos on tarkoitus, ole rauhassa ja anna asioiden kehittyä omalla painollaan, olemme joskus persoonana kiireisiä(itse ollut:)
    henkiset asiat menevät oppaiden avulla oikeaan aikaan oikeaan suuntaan.opaasi kuulevat toiveesi ja kun olet valmis varmasti kehityt.

6. Päivänkakkara Vierailija

En tiedä onko kyse samasta asiasta kun olen pitänyt sitä aina luonnollisena ja nyt vasta aloin miettimään että eikö kaikki ihmiset sitten näekkään näitä asioita samoin. Olen vain ajatellut että olen liian herkkä ja kuvittelenkohan kun tuntuu että jollain ihmisellä on jotai negatiivisia ajatuksia minusta vaikka tunnen sen ihan selvästi. Samoin esim kaupungilla vastaan tulevista ihmisistä aistin ( joistakin ) ainakin omasta mielestäni juuri tuon tasapainon/epätasapainon tai jotkut on kuin muuri että ei pääse yhtään ""sisälle"". Olen miettinyt että kuvittelenkohan vain. En tosiaan ole tullut ajatelleeksi että se voisi olla jokin erityinen lahja tai että ne juuri olisivat niitä energiakenttiä. Erilaisissa yhteisöissä (koulussa, töissä ) on joskus hyvin vaikea olla kun aistii niitä tunnetiloja niin herkästi. Huh...

7. ap Vierailija

Kiitos vastauksista. Mielelläni kuulisin myös lisää kokemuksia, niin kuin varmaan muutkin :)

Minäkin luulin pitkään, että kaikilla on tämä ""taito"", mutta olen saanut huomata ettei olekaan.

Ja on tosiaan jännä, miten joistakin ihmisistä vaistoaa energian ihan heti ja toisista ei saa mitään irti, vaikka yrittäisi. Itsekin olen joskus ajatellut, että kuvittelen vain, mutta sitten taas toisissa tilanteissa lähes tulkoon tosiaan NÄEN sen energiavirran. Erityisesti negatiiviset ja omituiset lataukset aistin hyvin selvästi - ehkä siksi että ne poikkeavat niin paljon tavallisista.

Olen miettinyt tuota opastusta, että mistä tietää milloin sitä saa? Minäkin olen ollut pitkään kiireinen ja olen edelleenkin, mutta nyt minulla on ehkä enemmän kiinnostusta keskittyä myös tähän henkiseen puoleenkin. Aikaisemmin pelkäsin ottaa vastaan ""tietoa"", koska suvussani on myös pelottavia kokemuksia henkimaailmasta. Vähitellen alan ehkä kuitenkin olla valmis, jos niin on tarkoitettu.

Tuleeko opastus siis unissa vai alitajunnassa vai missä? Mistä tunnistan oppaani? Jos siis minun tulee kehittyä tässä.

8. tiedät ? Vierailija

On Silvi menetelmä , Reiki , Violetti Liekki , Delfiini , Seichem mikä on yhtistelmä , Tulikävely , Karuuna ja paljon muita erilaisia menetelmiä .

9. Päivänkakkara Vierailija

Olen kyllä aina ollut jollain tavalla kiinnostunut tällaisista asioista. Ja on ollut muutamia outoja juttuja kuolemaan liittyen, erään tuttavan kohdalla kun hän oli joutunut onnettomuuteen ja kuollut päähäni napsahti tieto jostain että näin on käynyt. Olin aika järkyttynyt ja sanoin myös miehelleni että näin on käynyt (se oli niin ""varma"" tieto ) ja hän tuumasi että elä nyt höpötä... meni noin tunti, korkeintaan kaksi kun ystäväni soitti ja asia sai vahvistuksen. Muitakin samantyyppisiä tapauksia on ollut mutta niistä on jo aikaa. Mutta tosiaan tämä juttu... olipas hyvä kun otit asian esille, en varmaan olisi tullut ajatelleeksi muuten että ei se olekkaan ihan ""normaalia"", tosin minä en kirjaimellisesti näe niitä energioita. Tosin erään miespuolisen ystävän kanssa ( joka ei aikaisemmin ole uskonut näihin juttuihin ollenkaan ) tapahtui aika kummallinen juttu. Oltiin vähän otettukin siinä, muut oli menneet jo nukkumaan. Juteltiin niitä näitä ja sitten hän sanoi että näytän jotenkin kummalta ja tuijotti. Näytti katsovan minua mutta kuitenkin näytti että katse meni jotenkin läpi. Sitten oikein keskityttiin ja alettiin tuijottaa ihan urakalla toisiamme, ensin en huomannut mitään mutta sitten tosiaan hänen kasvonsa alkoivat jotenkin vanhentua (tosi paljon) ja pään ääriviivoihin alkoi ilmestyä sellainen vihreä hehkuva kehys n. 1-2 cm leveä. Meni koko yö siinä ihmetellessä ja tietysti varsinkin ystäväni oli aika hämmentynyt kun ei aikaisemmin ollut mitään vastaavaa kokenut. Minä ajattelin että siinä varmaan muodostui jokin energiakenttä tai jotain... Jos joku tietää mistä voi olla kyse niin olisi kiva jos kertoisitte, tai jotain vastaavia kokemuksia?
    Meni vähän aiheesta ohi nyt tuo sepustus mutta minäkin olen miettinyt kovasti että miten tätä herkkyyttä voisi lisätä ja kehittää... Ilmeisesti näillä maadoituksilla ja suojauksilla ja meditoinnilla voisi olla positiivinen vaikutus? En ole vielä kovin paljon perehtynyt. Varmaan unissa voi saada opastusta, tässä noin kuukausi sitten omat yöni oli vähän ""levottomia"", muistan kuinka olin ( tai ainakin luulin olleeni ) hereillä yöllä ja joku siinä sängyn päässä ja välillä yläpuolella selitti ihan hirveästi jotain ja jäi mielikuva että se oli jotain todella tärkeää, MUTTA kun en pysty millään muistamaan että mitä ihmettä se oli.... kiva, varsinkin kun muistan kun yöllä oikein yritin painaa mieleeni niitä asioita.

Ap kerrotko mitä pelottavia juttuja suvussasi on tapahtunut?

10. ap Vierailija

Pelottavia kokemuksia ovat olleet mm. äkäiset kuolleet sukulaiset. Raskaita kokemuksia puolestaan ovat olleet läheisten ja rakkaiden ihmisten kuolemien ja vakavien sairauksien ennustamiset.

Pahimmista kokemuksista en tarkkaan tiedä, sillä niistä on puhuttu vain vihjaillen. Omalla kohdalla inhottavin on ollut se, kun kerran yöllä heräsin siihen, etten oikein saanut henkeä. Päälläni istui ""pikkupiru"" (jokin tumma pienehkö hahmo). En muista sanoinko ääneen vai ajattelinko vain ""lujaa"", että häivy siitä ja niin se luikahti tiehensä. Sitten rukoilin pitkään ja hartaasti... Olin siis hereillä ja ajattelin, että taidan olla tulossa hulluksi :( Sen jälkeen nukuin pitkään valot päällä, kun pelotti niin paljon. Toisaalta se ei kuitenkaan pelottanut siinä mielessä, että olin niin paljon kuullut vähän vastaavia kummallisia tarinoita suvussani ja muutenkin... Hyviäkin asioita on tapahtunut paljon ja ennakkoaavistuksia mm. tulevista ystävistä, työpaikoista, poikaystävistä yms.

En tiedä, aika ajoin ajattelen, että tämä on vain mielikuvitusta ja höpötystä, mutta sitten aina tapahtuu jotain sellaista joka vahvistaa uskoa johonkin yliluonnolliseen ja erityisesti tuohon kuudenteen aistiin vai mikä se nyt onkaan, jolla tuota energiaa ""luen"" :)

Ehkäpä vain hiljaa ja rauhassa odottelen, että josko tämä tästä mihinkään kehittyy. Äitini ja isoisoäitini ja muut suvun naiset eivät ole oppaita etsineet, he ovat aina olleet herkkiä. Ehkä se on lappilaista ""noituutta"" tai perusinhimillistä vaistoa.

11. Furton Vierailija

Hei ap! :)

Älä epäile aistimuksiasi - ne ovat yhtä luonnollisia kuin hengittäminen - ja yhtä todellisia. Jos miettii ""olenko tulossa hulluksi?"" niin silloin ei aika varmaan ole tulossa hulluksi, jos yhtään rauhoittaa ;).
    Itselläni on samanlainen tilanne kuin sinulla ja olen vasta viime vuosien aikana ruvennut havahtumaan tajuamaan, etteivät kaikki todellakaan koe näitä energioita samalla tavalla kuin minä... Mutta, toisaalta, meitä on monia ja kuka oikeastaan voi sanoa, ettemme kaikki (joka ikinen ihminen tällä maapallolla) tosiankaan koe energioita - sillä, emmemhän mekään tässä ketjussa aluksi tajunneet (tietoisesti) niitä aistivamme. Ehkä majoriteetilla on näin vieläkin?
    Itselläni tämä energioiden aistiminen on johtanut siihen, etten enää pahemmin viihdy suuremmissa ihmisjoukoissa (etenkään, jos ovat minuun jollakin tavalla linkittyneitä, esim. kurssimme luennoilla tms.), koska koen ihmisistä lähtevän ""valkoisen kohina"" liian häiritsevänä, stressaavana. En myöskään pidä ""koukuista vedessä"" - siis siitä tunteesta, kuinka ihmiset pyrkivät manipuloimaan toisiaan omilla tekemisillään ja ovat siten kuin kalastajia rannalla, koukut vedessä odottamassa sitä yhtä suurta vonkaletta - oikeata reaktiota heidän toiveitansa vastaten. Tämä ei ole kuitenkaan johtanut erakoitumiseen, päinvastoin tämä on auttanut minua määriteelemään myös omat rajani yhä tarkemmin; auttanut minua oppimaan tuntemaan itseni yhä paremmin ja ennen kaikkea tämä on auttanut minua oppimaan tietämään sen, mitä itse haluan: minkälaisia ihmisiä ympärilleni, mitä elämältäni ja mitä itseltäni.
    Nykyään nautin kaikkein eniten ""sileiden ja kuhmuttomien"" ihmisten läheisyydestä - sellaisten, joiden lähellä ei ole teeskentelyä tai naamioita, vain puhdas ihminen itse ja rehellisyys siitä, mitä on, ilman taka-ajatuksia tai manipulointia. Ja, on sanottava, että tästä kyvystäni en luopuisi - sillä tuohon sekamelskaan, valkoisen kohinan joukkoon en enää takaisin tahtoisi, on parempi aistia se ennalta ja välttää se - helpottaa asioita huomattavasti :) XOX.

~ Furton

12. Furton Vierailija

Ja vielä lisäys: luin tuon kirjoittamani viestin ja vaikutti omasta mielestäni siltä, kuin olisin lokeroinut ihmiset tiettyihin kategorioihin: näin ei ole. Tuossa yritin vain aika kömpelösti kuvailla sitä, miltä toisten ihmisten läheisyydessä tuntuu toisinaan. Ja vielä mukaan haluaisin tähän liittää sen, että eihän sitä aina vain niitä ""huonoja"" energioita aisti - kyllähän niitä ""hyviäkin"" energioita aistii ja se on mannaa :)) XOX.

13. ap Vierailija

Hei,

Tunnistan oikein hyvin tuon ""valkoisen kohinan"" (toisinaan) ja ""koukut vedessä"". Tuollaisissa tilanteissa sulkeudun jotenkin täysin sisääni tai yritän keskittyä aivan muuhun. Tavallaan suojelen itseäni ""tyhjänpäiväiseltä"" tai negatiiviselta energialta, sillä olen huomannut myös sen, että ollessani pitkiä aikoja erityisesti jälkimmäisen vaikutuksen piirissä, tunnen itseni todella väsyneeksi. Kestää sitten pitkään ""ladata akkuja"". Olen myös huomannut, että ""kieroutuneissa"" tilanteissa multa jää paljon asioita kuulematta, koska aistit on niin tarkkoina niiden energioiden kanssa. Jälkeenpäin kun joku kysyy närkästyneenä, et kuulitko mitä se ja se sanoi, olen ihan pihalla vaikka mielestäni olen kuunnellut ainakin jotakin. Tämä varmaan kuulostaa ihan sekavalta :)

Olen myös huomannut sen, että nykyisin alan olla paljon tarkempi siinä kenen kanssa haluan olla enemmän tekemisissä ja kenen kanssa vähemmän. Ja tämä on ihan hyvä juttu.

Joskus minulla on vielä tilanteita, jossa pystyn ""sulkemaan"" sensorini, mutta heti kun energioissa on jotain tavallisesta poikkeavaa aistini herkistyvät. Se on joskus pelottavaakin, kun huomaa tilanteita ennen niiden puhkeamista esim. töissä. Aamulla jo saattaa aistia, et tänään on ilmassa jotain aggressiivista ja sit odottaa koko ajan, et koska pamahtaa. Sitten jossain vaiheessa iltapäivää tulee joku iso konflikti vaikkapa ihan toisten ihmisten välille... Tulee ihan omituinen olo, kun itse on aistinut sen koko päivän ja sit se tulee konfliktin altavastaajalle täysin yllätyksenä. Näitä on aika usein.

Hyvät vibat on kaikista parhaat, kun niistä tulee itsekin hyvälle tuulelle. Valitettavasti niitä ei ihan hirveän usein kohtaa verrattuna noihin huonoihin...

Onko teillä muuten kokemuksia siitä, et lapset ja vanhukset ihan kuin tietäisi tuon ""kyvyn"" tai huomaisivat jotakin? Mulle tulee tosi usein täysin tuntemattomat vanhukset juttelemaan esim. kaupungilla ja bussissa. Joskus eivät ole edes puhuneet kanssani vasta kun ovat ohi kulkeneet niin ovat toivottaneet hyvää päivän jatkoa tms. Pienet lapset puolestaan tuijottavat ja hymyilevät mulle paljon ja tilaisuuden tullen ottavat kontaktia. Ystävänikin ovat aina aivan ihmeissään, et miten aktiivisesti lapset huomioivat minut.

Lisäksi tosi moni tuntematon ihminen on sanonut mulle, että olen kuin enkeli tai muistutan enkeliä, jotain puhdasta ja hyvää. Enkä siis ole mikään ""yli-ihminen"" enkä tunne itseäni mitenkään erityisen hyväksi tai puhtaaksi. Henkinen persoona kyllä olen aina ollut ja olenkin ajatellut, että onko sillä jotain tekemistä tuon ""enkelimäisen auran"" tms. kanssa.

14. nasu Vierailija

Tuttua on, mutta niin minäkin, kuten näköjään moni muukin, on pitänyt tätä ilmiötä ihan tavallisena. Ehkä tällainen vaistoaminen ja aistiminen onkin aika tavallista? Mitähän tapahtuisi, jos kysymyksen heittäisi jollekin muulle palstalle? Siellä kai sen sitten näkisi. Voi olla, että tulisi asiattomia vastauksia...
    Itse olen työssä, jossa olen koko ajan hyödyntänyt tätä ""taitoa"". Aluksi se oli tiedostamatonta, nyt ei enää niin. Tämä herkkävaistoisuus on ollut suureksi avuksi. Ihmiset ovat ihmetelleet sitä, miten olen nähnyt asiat juuri kuten he, päässyt ikäänkuin heidän päänsä sisään. Itse en alkuun oikein uskonut tähän, mutta kun tuon suuntainen palaute lisääntyi, olen vaan oppinut kuuntelemaan vaistojani ja luottamaan siihen, mitä se sanoo. Kyllä ne ""aavistukset"" ja tuntemukset lähes poikkeuksetta osuu oikeaan. Vaistoan myös sen, jos joku ei ole avoin ja selittää minulle palturia tai peiteltyä totuutta. Tämä on juuri se ""muuri"", mistä joku kirjoittikin. Joillakin se on niin paksu, ettei toinen meinaa päästä millään käsiksi toisen ""minään"". Silloin valitettavasti työkään ei johda toivottuun lopputulokseen. Joudun tyytymään vaikutelmiin, epäilyihin, ja pinnalliseen päätelmään. Lopputulos on silloin ei-tyydyttävä.
    Toisten ""kuori"" taas murenee pienellä raaputuksella. Tiedän, milloin he puhuvat totta. Tiedän myös, milloin on itse lopetettava ja missä menevät henkilön rajat.
    Että näin. On meitä muitakin. Mutta myönnän, ettei näiden ""kykyjen"" kanssa ole aina helppoa. Sitä varoo välillä liikaakin järkyttämästä toisia, olemaan koskematta siihen ""energiakenttään"". Väsyneenä on myös altis saamaan huonoja ""fiboja"" toisten energiakentistä. Tästä minulle joskus joku selvännäkijä huomauttikin. Oma ""kuoreni"" ei ole paksu, se läpäisee helposti näitä ikäviä energioita, josta syystä väsynkin herkästi. Jospa joku osaisikin sanoa, miten ""kuortaan"" voisi vahvistaa niin, ettei se nyt ihan kaikkea imisi itseensä?

15. Dolcevita Vierailija

Luulen ymmärtäväni hyvin, mitä tarkoitat väsymyskuvauksellasi. Itse huomaan monesti, kuinka joidenkin ihmisten kanssa oma energiani vain haihtuu pois, vaikka mitään silmin tai korvin aistittavaa ""imua"" ei toisen taholta olisikaan. Olen ajatellut sen johtuvan jostakin ""tunteellisesta epärehellisyydestä"", mutta ehkäpä jotenkin niin, että voimattomuus johtuu aitouden ja syvyyden puuttumisen liian ""rehellisestä"" havainnosta. Vaikea, vaikea selitettävä, mutta jotakin samaa siinä kai on kuin siinä väitteessä, että kroonisen masennuksen taustalla on usein kys. sairaudesta kärsivien kyky nähdä maailma liian ""rehellisesti"" tai totuudenmukaisesti.

Oman kuoren vahvistamiseen en tiedä keinoa, mutta toivoisin todella sellaisen löytyvän!

16. nasu Vierailija

Yleensä näitä ""energiasieppoja"" ovat ihmiset, jotka puhua pälpättävät paljon omista asioistaan, eivät kuuntele toista, Tai ihmiset, jotka käyttäytyvät melko hyökkäävästi, tuovat itseään voimakkaasti esiin. Joskus jopa ihmiset, joilla on tapana puhua äänekkäästi. Energiaa ""varastavat"" joskus myös sairaat ja vanhukset, joiden vierailun jäljiltä on toisinaan erittäin väsynyt olo.
    Tietysti listaan voi lisätä myös ihmiset, jotka valittavat paljon... Enpä ole muuta keksinyt, kuin mahdollisuuksien mukaan väistellä näitä energiasieppaajia. Mutta eihän se mitenkään täysin voi onnistua!

17. Nikita Vierailija

Hei. Vanha viesti ketju, mutta suosittelen Kundalini Joogaa ja meditointia. Itsekin henkisen heräämisen jälkeen siirryin ns. sydämen kielen (energiaa) tutkimiseen ja tätä kautta voit auttaa monia kanssa ihmisiä. Myös terveellinen ruoka (ahimsa periaatteella) auttaa sekä erityisesti sydän meditaatio (itse käytän Spanda-tekniikkaa, opiskelen Hridaya koulussa, joka yhdistää monia eritekniikoita). Toivottavasti voit hyvin ja jatkat.

Horoskooppimerkkien yhteensopivuus – testaa, ovatko tähdet rakkautenne puolella!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri