Enkeli elisa ja koulukiusaamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pancakes
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pancakes

Jäsen
22.06.2011
95
0
6
Äsken iltasanomissa oli juttu:

Nyt se tuli: Enkeli-Elisan kirjoittaja tunnusti - Ilta-Sanomat

eli tarina fiktiota, mutta tyttö ihan aito. En ymmärrä miksi tälläisestä on pitänyt edes tehdä rikostutkinta. Kuka on edes lähtenyt tällaista tutkimaan? Vaikka koko Elisa olisi ollut keksitty, niin mitä väliä. Eikö ole tärkeintä, että koulukiusaaminen loppuisi? Luulisi, että olisi vähän vakavempia tutkittavana.

Uskoisin, että itsemurhan tehneitä kiusattuja löytyy monia. Se, että lapsena saa kuulla olevansa paska ja turha ihminen, niin tottakai vaikuttaa aikuisikäänkin.

Muistan kun itse olin jotain 16, niin keskustelupalstalla keskusteltiin kun yksi kyseisen keskustelupalstan vakiojäsenistä oli kadonnut. Siis ihan iltalehdessä ilmoitettiin kadonneeksi. Tyttö oli loppujenlopuksi kuollut lumihankeen viinapullon kanssa. Oli lähtenyt kesken koulusta talvella yksin ryyppäämään, tarkoituksena sammua ja kuolla. Muistan vaan, että tyttö oli rakastunut opettajaan, joka muutti pois (tätä ei tietysti ollut missään iltalehdessä vaan koska tyttö ihan aktiivisesti selitti elämästään keskustelupalstalla ennen itsensä tappamista. Kertoi myös jotain siihen suuntaan että tappaa itsensä). Tyttö tappoi itsensä siis oikeasti. Uskon, että tyttö oli muistaakseni aika yksinäinen, tykkäsi tytöistä, en tiedä oliko kiusattu, mutta silti. Tyttö oli yläasteella, en muista tarkkaa ikää.

Jokatapauksessa noin nuoret saattavat tappaa itsensä pienestäkin asiasta.

En ymmärrä miksi minttu vettenterää haukutaan niin paljon. Mitä väliä vaikka on saanut rahaa ja kuuluisuutta sen avulla. Oletteko kateellisia vai mitä? Tekeehän hän kiusaamisen vastaista työtä ja kyseisen kirjan kirjoittaminen avasi edes joidenkin silmät.

Viimeksi muokattu:
Taatusti ihmiset on kateellisia! Kun niillä ei oo aikaa keksiä mielikuvitushahmoja ja pokkaa ylistää itseään niiden mielikuvitushahmojen avulla! Ja sit ne on ihan oikeinkirjotuksen kahlehtimia!

Mä luulen, että pahimpia Mintun haukkujia on just ne kilpailijat, joku Salmivalli, joka kans muka tekee jotain koulukiusaamisen vastaista työtä. Ihan älytöntä, miks Mintun pitäis jotain itsemurhasta kirjoittamisen ohjeita noudattaa, kun sehän voi keksiä mielikuvitushahmoja, jotka sanoo, ettei itsemurhan glorifioinnissa oo mitään vaaraa tai uhkaa.

Hitsin kateelliset, inhaa tollanen mollaus. Ne pahimmat kateelliset oli kai kuitenkin poliisit, jotka ihan ilman kenenkään ilmoitusta aloittivat tutkinnan.

2006 aloitin ja sain paskaa päälle mutta kun olen se
jääräpää joka ei kuuntele vittuilua! joten olen siitä asti katsonut tilannetta ja jos huomaan kiusaamista puutun! Siitä voi seurata itsemurha tai koulusurma. miks koulusurma(trollit tietäät paljon mitä ei voi muut tietää kuin koululaiset, ne tietää kun kyselee! )

Täällä on yli 50 sivuinen ketju siitä miksi tämä ärsyttää ihmisiä itseni mukaan lukien. Lue se ketju niin voi sullekin avautua. Siellä on monet vastanneet kaikkiin esittämiisi kysymyksiin. Ja ei, en ole kateellinen tällä sekopäälle yhtään mistään.

[QUOTE="vieras";26920176]pitää välillä muistuttaa niitä jotka ei tiedä! Tiedän miten tehdään itsemurhat mutta jos on todisteita se menee pakotetuks itsemurhaks! Se on jo juonimista! toinen pakotetaan juonimalla itsemurhaan![/QUOTE]

voi torjua ihmisen? Se ei ole pakotettu! mutta jos tietoisesti teet jonkun elämän hankalaks se on pakotettu juoniminenen et lopeta ennen kun näät ihmisen kärsivän!

Yhteistyössä